Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi duunarimiehet yrittävät akateemisia keskiluokkaisia naisia?

Vierailija
13.07.2025 |

Kun eivät kelpaa. Miksi ne duunarinaiset eivät kelpaa? Saman tasoiset. 

Kommentit (465)

Vierailija
221/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen mies alkaa olla deittimarkkinoiden yksisarvinen, joten osa akateemisista naisista jää ilman. Silloin pitää miettiä muita vaihtoehtoja. 

Sinkkuus on ihan hyvä vaihtoehto. Mulla on ainakin niin kiinnostava työ, että aikaa millekään kumppanille ei juuri jäisi, kun harrastukset ja ystävät ja sukulaisetkin pitää mahduttaa yhtälöön.

Ei ole ainakaan minulle hyvä vaihtoehto. Haluan perheen ja kumppanin. Pelkkä työ ja kaverit on liian pinnallista.

Vierailija
222/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen mies alkaa olla deittimarkkinoiden yksisarvinen, joten osa akateemisista naisista jää ilman. Silloin pitää miettiä muita vaihtoehtoja. 

Sinkkuus on ihan hyvä vaihtoehto. Mulla on ainakin niin kiinnostava työ, että aikaa millekään kumppanille ei juuri jäisi, kun harrastukset ja ystävät ja sukulaisetkin pitää mahduttaa yhtälöön.

Ei ole ainakaan minulle hyvä vaihtoehto. Haluan perheen ja kumppanin. Pelkkä työ ja kaverit on liian pinnallista.

No sinä teet niinkuin sinä teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki syvällinen työ ja syvällisiä ystäviä, niin ei harmita vaikkei kumppania löytyisikään.

Vierailija
224/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki syvällinen työ ja syvällisiä ystäviä, niin ei harmita vaikkei kumppania löytyisikään.

Vaikka olisi miten syvällinen työ ja kaverit, niin kumpikaan ei anna minulle parisuhdetta tai perhettä.

Vierailija
225/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi miten syvällinen työ ja kaverit, niin kumpikaan ei anna minulle parisuhdett

Niin. Voi käydä kuitenkin niin, ettet saa kumppania ja perhettä. Sitten kannattaa tehdä muuten elämästään hyvä. Ja kannattaa muutenkin.

Vierailija
226/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko Suomi olla näin luokkayhteiskunta, vai lankesinko provoon. Duunarin tulot voi olla vaikka mitä verrattuna "akateemisesti" koulutettuun. Esim. Opettaja tai vaikka akateeminen työtön/pätkätyöläinen. Sivistystasokaan ei ole verrannollinen opiskeluvuosiin nähden, jossa mahdollisesti keskitytään vain oman alan tietojen kartuttamiseen. 

Itse kuulun suomen rikkaimpaan kymmeneen prosenttiin vaikka käytän päivittäin sirkkeliä ja pukeudun haalariin. Olen matkustellut ympäri maailmaa ja lukenut paljon. Tavannut erilaisia ihmisiä ja oppinut heiltä paljon maailmasta ja itsestäni. Vaimoni on akateeminen mutta itse olen "vain" ylioppilas. On minulla tosin myös ammatillinen koulutus. Ihmisen taitoja ja kyvykkyyttä tulisi ehkä arvioida näyttöjen, ei ulkoisen habituksen perusteella. Kunnioittakaa toisianne älkääkä olettako liikoja. Et voi tietää k

Sama kuin miehiltä kysyisi, että syntymävuoden kanssako te harrastatte seksiä.

Vierailija
227/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli korkeakouluopiskelijana suhde lihaksikkaan rakennusmiehen kanssa. Oli kyllä oikein mukavaa <3

Vierailija
228/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään pakko. Sinkkuna on ihan mukavaa. 

Vierailija
229/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haalareiden kanssako sinä seurustelet ja harrastat seksiä?

Seksi haalareiden kanssa kuulostaa vaikealta.  Minulle seksihalut tulevat kaikesta mitä mies tekee, ja jos se olisi joku haalarimies niin katoaisivat kyllä saman tien, ja hyvin kauas. Onneksi ei sellainen ole, vaan meillä on erittäin hyvä seksielämä, pidän häntä hyvin seksikkäänä. 

Vierailija
230/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi haalareiden kanssa kuulostaa vaikealta.  Minulle seksihalut tulevat kaikesta mitä mies tekee, ja jos se olisi joku haalarimies niin katoaisivat kyllä saman tien, ja hyvin kauas. Onneksi ei sellainen ole, vaan meillä on erittäin hyvä seksielämä, pidän häntä hyvin seksikkäänä. 

Ei haalarimiehet pidä kotona haalaria. Paitsi todelliset haalarimiehet. Ja ne ei oo kyllä kiinnostuneita naisista, oli keskiluokkaisia tai ei.

Vierailija
231/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun se haalarimies tekasee omakotitalon. Saunaosastolla on poreamme ja 2 suihkua. Sitten se tekasee kesämökin ja rantasaunan. Ja kun yö tulee, niin haalarimies on kätevä käsistään jälleen. On siinä akateemisella rouvalla suu messingillä. Ja säästyi puoli miljoonaa euroa rahaa, kun haalarimies teki kaiken itse. Ja jos rouva oli älykäs, niin vei haalarimiehelle ruokaa työmaalle.

Minäkin arvostan kyllä sitä, jos mies tekee omakotitalon. Onhan se nyt ihan oikeasti aikamoinen saavutus, johon ei todellakaan kaikki kykene. Mutta silti en valitse miestä sen perusteella, osaako hän rakentaa meille omakotitalon. Puolison valintaan vaikuttaa minulla yhteensopivat kemiat ja yhteiset arvot. Koulutus ei itsessään ole kriteeri, mutta varsin usein koulutus liittyy arvoihin. 

Vierailija
232/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun se haalarimies tekasee omakotitalon. Saunaosastolla on poreamme ja 2 suihkua. Sitten se tekasee kesämökin ja rantasaunan. Ja kun yö tulee, niin haalarimies on kätevä käsistään jälleen. On siinä akateemisella rouvalla suu messingillä. Ja säästyi puoli miljoonaa euroa rahaa, kun haalarimies teki kaiken itse. Ja jos rouva oli älykäs, niin vei haalarimiehelle ruokaa työmaalle.

Minäkin arvostan kyllä sitä, jos mies tekee omakotitalon. Onhan se nyt ihan oikeasti aikamoinen saavutus, johon ei todellakaan kaikki kykene. Mutta silti en valitse miestä sen perusteella, osaako hän rakentaa meille omakotitalon. Puolison valintaan vaikuttaa minulla yhteensopivat kemiat ja yhteiset arvot. Koulutus ei itsessään ole kriteeri, mutta varsin usein koulutus liittyy arvoihin. 

Talon rakentaminen ei ole kovin vaikeaa nykypäivänä, kuka tahansa siihen pystyy jos on kärsivällisyyttä. Paljon enemmän arvostan esim sitä arkkitehtiä joka sen talon suunnittelee, jos siis talo on hieno eikä mikään tusinalaatikko. 

Vierailija
233/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä väliä? Duunarista voit saada kotiisi joka paikan höylän, joka ymmärtää remontoinnit ja muut jutut. Näillä miehillä on monesti myös "arkijärkeä". T.Nainen

Remonttimiehet palkataan, ei niitä panna.

Eikö se mene siinä samalla? Maksu luonnossa.

Voi se mennäkin. Ainahan hyvä panokin on paikallaan. Mutta elämänkumppanin valintaan pitää olla muutakin. 

Vierailija
234/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haalarimiehet pidä kotona haalaria. Paitsi todelliset haalarimiehet. Ja ne ei oo kyllä kiinnostuneita naisista, oli keskiluokkaisia tai ei.

Jos tiedän että mies päivänsä viettää joku haalari päällä duunarihommia tehden niin ei se kyllä kiihota sitten pätkääkään. Tai vaikka ajaa taksia. 

Vierailija
235/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deittiapeissa ei pitäisi koskaan olla esillä koulutustasoa ja sitä mitä työtä tekee. Jos se koulutustaso merkkaa jotain niin kyllähän ihmisestä huomaa sen onko hän koulutettu vai ei ilman että sitä tuo esille.

Miksi ei? Mitä siellä sitten pitää olla esillä? Munan koko, automerkki ja isoin saatu kala?

Miksi siellä pitää olla koulutustaso esillä kun te naiset väitätte että korkeakoulutetut ja duunarit ovat erilaisia? Ettekö te huomaa sitä erilaisuutta ilman että sitä ilmoittaa profiilissa? 

Useimmiten sen huomaa ilmankin. Tosin joillakin akateemisen koulutuksen hankkineilla on duunaritausta, joten lapsuuden perheessä omaksutut tavat ja aiempi kaveripiiri voivat vaikuttaa myös. Voi olla esimerkiksi tatuointeja, tai voi tupakoida tai harrastaa viikonloppukännäämistä poikaporukoissa. Sellainen nopean tyydytyksen kulttuuri ja siihen liittyvä moukkamainen rahalla, kelloilla, autoilla tai tatuoinneilla leveily on ehdottomasti no, no. 

Vierailija
236/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tämä on että duunarimiehet on käteviä käsistään tai jotain lihaksikkaita? Olen duunari ja voin sanoa sen, että valtaosa muista duunareista on huonossa kunnossa ja osaavat korkeintaan autolle tehdä perushuollot, mutta ei niillä taidoilla mitään remontteja tehdä saatika taloa rakenneta. 

Tämä. Ei se nyt paljon auta jos osaa palaneen lampun autoon vaihtaa ja korjata rikkinäisen oven saranan. Siis ei auta jos on talousasioissa ihan uuno niinku monet duunarit ovat anteeksi nyt vaan.

Vierailija
237/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedän että mies päivänsä viettää joku haalari päällä duunarihommia tehden niin ei se kyllä kiihota sitten pätkääkään. Tai vaikka ajaa taksia.

Eikö se nyt loppujen lopuksi ole aivan sama, mistä ihminen saa elantonsa, kunhan hän tienaa sen rehellisellä työllä?

Vierailija
238/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa miten koulutus liittyy arvoihin? Ymmärrän että jos opiskelee kaupallista alaa, niin se voi kieliä siitä että arvot ovat materialistiset. Teologian opiskelijalla voi olla omat arvonsa ym. Mutta se, opiskeleeko itselleen ylemmän korkeakoulututkinnon ylipäätään ei kerro arvoista yhtään mitään. Eniten se kertoo siitä että kyseisen ihmisen elämäntilanne on sallinut kyseisen valinnan. Että hänellä on ollut mahdollisuus panostaa niin ja niin monta vuotta elämästään ko. asian eteen. Näitä kutsutaan olosuhteiksi joita ihminen ei voi itse valita. Hänen arvonsa(!) ovat voineet vaikka vaatia häntä tienaamaan ja pitämään huolta vaikka sairaasta läheisestään, lapsistaan tai vaikka mistä syystä mitä kukaan toinen paitsi hän ei voi tietää. Ajatus siitä että duunari on duunari joistain "arvosyistä" on aivan absurdi. Ja entä lähihoitaja? Mitkä ovat hänen arvonsa? Tekeekö hän työtään vain rahan vai kutsumuksen takia? Ymmärrätkö edes mitä arvot tarkoittaa?

Vierailija
239/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt loppujen lopuksi ole aivan sama, mistä ihminen saa elantonsa, kunhan hän tienaa sen rehellisellä työllä?

Ei. Minun pitää pystyä pitämään puolisoani seksikkäänä myös silloin kun hän on töissä. 

Vierailija
240/465 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ilkeästi tuntuu osa tässä ketjussa kirjoittavan duunareista. Valitettavasti kaikki nyt eivät vain voi olla korkeakoulutettuja, vaan myös automekaanikkoja, sähkäreitä, putkareita, raksamiehiä ym. tarvitaan.

Ehdottomasti tarvitaan duunarimiehiä. Se on selvä. Mutta aivan eri kysymys on, että miten parisuhde voisi toimia, jos toisella on vankka duunaritausta ja toisella yhtä vankka ylemmän keskiluokan tausta. Varmaan voisi olla helpommin yhteensovitettaavissa, jos myös naisella on lapsuudenkodistaan duunaritausta, ja on vasta ensimmäisen polven akateeminen. Silloin varmaan ymmärtää paremmin työväenluokkaa eikä se tunnu niin vieraalta. Tai toisinpäin, että jos mies on ylemmän keskiluokan perheestä, mutta valinnut itselleen matalamman koulutuksen.