Kirkko menettää joka vuosi noin 55 tuhatta jäsentä
Kirkon alasajo on vääjäämätön tosiasia. Joka ainoa vuosi noin Porvoon asukasluvun verran häviää kirkon jäsenmäärä, eli noin 55 tuhatta jäsentä. Alle 10 vuoden päästä kirkkoon kuuluu alle puolet kansasta.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on rakkaus.
Ne, jotka julistavat vihaa ja tuomiota ja syntiä ja häpeää, pitäisi panna omien tekojensa kanssa vastakkain. Ja pannaankin, jos Jumala on. En tiedä onko, mutta toivon että on, ja jos hän on, hän ei todellakaan ole yhtä pieni ja alhainen kuin Päivi Räsänen tai SRK.
Mua hävettäisi olla näiden tyyppien housuissa, jotka sylki suusta roiskuen paasaavat synniksi sitä, että joku rakastaa "väärän" sukupuolen omaavaa kumppania.
Lisääntymisvietti on yksi juttu, mutta ihminen on helvetin paljon enemmän kuin lego-palikka tai magneetin kaksi napaa.
Voi kultapieni kun rakkaus ja himo on kaksi eri asiaa.
Niin, lisääntymisvietti on pelkkää himoa.
Homoseksuaalinen rakkaus taas lähempänä puhdasta rakkautta. Suurin osa homoista ei koskaan ole edes harrastanut fyysistä seksiä. Hämmästyisit jos tietäisit, miten paljon se on vain toinen toisensa tukemista, kädestä pitelyä ja läheisyyttä. Mutta sinä oletettavasti kuvitelet, että asia on täysin päinvastoin. Mitätöit homojen ihmisyyden, koska et itse pysty rakastamaan mutta ihan saatanasti panettaa.
Minä olen eronnut kirkosta varmaan noin 10 vuotta sitten. Erosin kirkosta koska huomasin että kirkko vie minulta rahaa ja koin että kirkosta ei ole mitään hyötyä minulle. Kirkot eivät ole nykypäivää joten kirkko pitäisi erottaa välittömästi valtiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miyä tarjottavaa kirkolla on? Kykeneekö täyttämään ihmisten hengellistä tarvetta? Pysyykö kirkko mukana ajassa?
KIrkko tarjoaa ihmiselle sosialistisesta yhteiskunnastamme puuttuvaa yhteisöllisyyttä. Kirkko tarjoaa erilaisia palveluja, kuten lapsille kesäleirejä, katujengityötä, sosiaalipalveluja, rahallista apua, ruoka-apua, kulttuuritapahtumia, kirkkokahvit ja niin edelleen. Kirkko toimii yhteisömme sisällä jotta auttaisimme toisiamme.
Kirkollisveronmaksaja
Mistä näistä jäisi paitsi, jos ei maksaisi kirkollisveroa?
Itse eronnut aikuisiällä kun tajusin maksavani tyhjästä sitä veroa.
Ja omat lapset ei koskaan kuuluneetkaan tuohon turhaan instituutioon.
Olkoot he sielä ketkä oikeasti tuohon uskovat.
Suosittelen muita eroamaan, turhaan miksette heidän kulujaan.
Itse en ole koskaan käyttänyt heidän palveluitaan.
Rahaa pumpataan johonkin toisaalle vaan "hyvään tarkoitukseen". Lahjoitan Itse jos haluan, veroa ei sen takia tarvitse itseltäni nyhtää.
Oikeasti, herätkää jo. Kaikki on lapsena väkipakotettu kirkkoon koska vanhemmat.. tuo kertoo kaiken. Ei ole lapsen oma valinta ollut. Kuten ei minunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miyä tarjottavaa kirkolla on? Kykeneekö täyttämään ihmisten hengellistä tarvetta? Pysyykö kirkko mukana ajassa?
KIrkko tarjoaa ihmiselle sosialistisesta yhteiskunnastamme puuttuvaa yhteisöllisyyttä. Kirkko tarjoaa erilaisia palveluja, kuten lapsille kesäleirejä, katujengityötä, sosiaalipalveluja, rahallista apua, ruoka-apua, kulttuuritapahtumia, kirkkokahvit ja niin edelleen. Kirkko toimii yhteisömme sisällä jotta auttaisimme toisiamme.
Kirkollisveronmaksaja
Ne kaikki loppuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisveronmaksaja
Ne kaikki loppuisivat.
On niitä muitakin hyväntekeväisyysjärjestöjä. Eli ei edes loppuisi. Mitään ei menetettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisveronmaksaja
Ne kaikki loppuisivat.
Mitkään noista asioita ei kosketa minua joten hyvä vaan että ne loppuu.
T:kirkosta eronnut
Kirkon Ulkomaanapu pumppaa ne verorahanne johonkin muualle. Itse pitäisin nekin rahat ihan oman maan käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin kirkollisveroa yli 50 vuotta. Kun seurakunnan tilaisuuksiin olivat tervetulleita myös ne jotka eivät maksaneet ja jopa islam uskoiset, niin päätin erota, enkä ole katunut. lisäksi kirkko sijoittaa rahaa rakennuksiin, osakkeisiin ym.
En itse käy kuin joulukirkossa ja häissä ja hautajaisissa. Mutta jos yksikin muslimi kääntyy kirkossa kristityksi niin olen voittanut. Amen.
Kirkollisveron maksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoin kirkollisveroa yli 50 vuotta. Kun seurakunnan tilaisuuksiin olivat tervetulleita myös ne jotka eivät maksaneet ja jopa islam uskoiset, niin päätin erota, enkä ole katunut. lisäksi kirkko sijoittaa rahaa rakennuksiin, osakkeisiin ym.
En itse käy kuin joulukirkossa ja häissä ja hautajaisissa. Mutta jos yksikin muslimi kääntyy kirkossa kristityksi niin olen voittanut. Amen.
Kirkollisveron maksaja.
Oletko laskenut paljonko tämä joulukirkko sinulle maksaa ja sinne pääsee vaikkei veroa maksaisi, kukaan ei ovella kysy.
Hyvä saarna tänään. Ansioton armo meidän osaksemme. Ja kehoitus rakastaa myös toisin uskovia. Muistutettiin kaikkia siitä, kenellä onkaan tuomiovalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisveronmaksaja
Ne kaikki loppuisivat.
On niitä muitakin hyväntekeväisyysjärjestöjä. Eli ei edes loppuisi. Mitään ei menetettäisi.
Mutta kun sinä olet vähäosainen ateistinen sosialisti ja ainoastaan julkisen puolen asiakas, niin koko tämä hyväntekemisen asia ei koske sinua ollenkaan. Heippahei!
Kirkonkin oppi rakentuu valheen pohjalle. Mitään taivasta - ei helvettiäkään - ole olemassa kuoleman jälkeen. Miksi olisin sellaisessa vilpissä mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisveron maksaja.
Oletko laskenut paljonko tämä joulukirkko sinulle maksaa ja sinne pääsee vaikkei veroa maksaisi, kukaan ei ovella kysy.
Taivaaseenkin pääsee tänä päivänä ilmaiseksi joten miksei kirkkoon?
Liituvertausta käyttäen "Ne maksaa joilla on siihen rahaa."
Vierailija kirjoitti:
Kirkonkin oppi rakentuu valheen pohjalle. Mitään taivasta - ei helvettiäkään - ole olemassa kuoleman jälkeen. Miksi olisin sellaisessa vilpissä mukana?
Lähimmäisenapu ja rakkaus on todellista.
Sinä paatunut sosialisti et vaan sitä ymmärrä kun uskot harhaan autuaaksitekevästä sosialistisesta yhteiskunnasta. ;Maanpäällisiä Rikkauksiako odotat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisveronmaksaja
Kirkko on kirkon oppiin uskovien yhteisö. Mielestäni olisi outoa kuulua yhteisöön jonka aatetta en allekirjoita. Eikä se aate ole hyväntekeväisyys, se löytyy uskontunnustuksesta. Jos et ole uskontunnustuksen kohdista samaa mieltä, et ole EV.lut., tuskin edes kristitty.
Uskontunnustus on ihmispapparaisten teksti. Jeesuksen opetuksistakin meillä on vain apostolien muistiinmerkitsemät tiedot, mutta mieluummin perustan uskoni niihin kuin näennäisselibaatissa, aktuaalisesti moniavioisina ja huoruudessa eläneiden kirkkoisien äänestyspäätöksiin. Kirkkoisät olivat kaksinaismoralistisia setämiehiä, siitä ei päästä mihinkään.
Kaksinaismoralismi elää ja voi edelleen hyvin esim. Päivi Räsäsen laumassa, jossa itselle sallitaan kaikki (vaikka naisen pitäisi peittää päänsä ja vaieta), mutta muut tuomitaan helvettiin sillä perusteella, että kehtaavat rakastaa sitä jota rakastavat. Myös herätysliikkeiden kaksinaismoraali on häiritsevää, kun homo et saa olla mutta omia lapsiasi ja lapsenlapsiasi saat panna mielin määrin, ellet jää kiinni. Tämä lapsiin kohdistuneiden seksuaalirikosten hiljainen hyväksyntä lahkokunnassa paljastui reilut kymmenen vuotta sitten, mutta sitä tapahtuu edelleen. Samoin roomalaiskatolinen kirkko on tunnettu näistä rikoksista, huom, papit, piispat ja munkit on jääneet kiinni. Ei Jeesus sellaista opettanut eikä hyväksy, mutta homoista hän ei puhunut yhtään pahaa sanaa. Homous oli maan tapa Rooman valtakunnassa. Paavali kirjeissään tuomitsi raiskaamisen ja lapsiin kohdistuvat, mutta näiden virheelisesti käännettyjen lauseiden perusteella Räsänen ja Lessut tuomitsevat kaikki erilaisiksi syntyneet. Ei kyllä ole heidän asiansa tuomita ketään, varsinkaan kun itse rikkovat käskyjä.
Muuten olen melko samaa mieltä, mutta kyllä kaikki tuossa "Apostolisessa uskontunnustuksessa" pitää paikkansa lukuun ottamatta sanaa "ainoaan" (Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,). Jumalalla on muitakin "poikia".
Lisää woketusta ja samasukupuolisuutta. Piispat suojelemaan kaikkia homopedofiliatilaisuuksia.
Näillä kirkko nousuun.
Erosin kirkosta 11/1994. Syy: en halunnut lapsilleni kummeja ja kirkon jäseneksi ei pääse ilman niitä. Miksi moinen käytäntö? Nyt kirkolla oli mahdollisuus saada 3 uutta jäsentä mutta se menettikin 5.
Kirkko ei muutenkaan osaa asioitaan. Mieheni kuoli syksyllä 2018 ja piti pyytää virkatodistukset perunkirjoitusta varten. Pienimmän seurakunnan todistusta odotettiin kauimmin ja se sisälsi kaksi virhettä: vainajan toinen nimi ja hetun viimeinen merkki oli väärin. Kuitenkin todistuksessa olevat tiedot oli todistettu oikeaksi ko.seurakunnan ja ev.lut kirkon väestökirjanpidon mukaisesti. 8. käsky kuuluu "älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi" - ilmeisesti se koske virkatodistuksia?
Kirkon kannattaisi jättää väestökirjanpito sille taholle, joka sen osaa ja keskittyä Jeesus-höpinöihin.
Kuuluessani kirkkoon en käyttänyt kirkon palveluja (mitä nyt menin kirkossa naimisiin). Halusin saada vastinetta aiemmin maksamilleni kirkollisveroille ja niinpä käytiin lasten kanssa kolme kertaa seurakunnan järjestemällä retkellä Puuhamaassa. Lisäksi tyrkkäisin 1-2-luokkaiseni seurakunnan päiväleirille kesällä kun oltiin itse töissä.
Ei minulla ole kirkkoa vastaan muuta kuin tuo kummipakko. No - kirkko jatkaa valitsemallaan tiellä ja me omallamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on rakkaus.
Ne, jotka julistavat vihaa ja tuomiota ja syntiä ja häpeää, pitäisi panna omien tekojensa kanssa vastakkain. Ja pannaankin, jos Jumala on. En tiedä onko, mutta toivon että on, ja jos hän on, hän ei todellakaan ole yhtä pieni ja alhainen kuin Päivi Räsänen tai SRK.
Mua hävettäisi olla näiden tyyppien housuissa, jotka sylki suusta roiskuen paasaavat synniksi sitä, että joku rakastaa "väärän" sukupuolen omaavaa kumppania.
Lisääntymisvietti on yksi juttu, mutta ihminen on helvetin paljon enemmän kuin lego-palikka tai magneetin kaksi napaa.
Voi kultapieni kun rakkaus ja himo on kaksi eri asiaa.
Niin, lisääntymisvietti on pelkkää himoa.
Homoseksuaalinen rakkaus taas lähempänä puhdasta rakkautta. Suurin osa homoista ei koskaan ole ed
Lol joo tosi rauhallista käsistä pitelyä.... katoppa prideä (ylpeys on myös synti) ja mardi gra festareita täynnä homoja.. hyi saasta sitä menoa
Verovapaassa lahjoittamisessa on 5 000 euron raja. Kirkollisveroa voi maksaa palkkatulojen mukaan. Mihinkä tällainen 50+ lapseton mies pääomatulojaan hassaisi kuin lahjoittamalla maksimit sukulaislapsien osakesäästötileille ja veroina pari tonnia kirkon toimintaan.
Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.