Mies ei suostu naimisiin, jos en samalla vaihda sukunimeäni
Siis mies on tosiaan antanut tällaisen ns. ehdon. Hän ei ole ollut aikaisemmin naimisissa, itse taas olen ollut kerran ja omaan ex-miehen sukunimen. Mies on todennut, että jos hän kerran elämässään naimisiin päätyy, niin hän pitää asiaa sen verran merkittävänä, että ei halua vaimolla olevan ex-miehen nimeä.
Onko tämä ihan ymmärrettävä vaatimus miehen näkökulmasta, vai lähes ilkeyttä?
Kommentit (185)
Ole feministi. Ota tyttö nimesi takaisin. Isän nimi on parempi kuin miehen nimi.
Ei tietenkään pidetä exän sukunimeä naimisiin mennessä.
Ei kukaan valkoinen mies halua että vaimon sukunimi on Abdullah.
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja joten en tiedä onko joku jo maininnut tapauksen Päivi Herzberg, nykyään Päivi Lipponen. Hänhän piti alunperin ensimmäisen avioliiton sukunimensä, perusteena tuo ensimmäisestä liitosta syntynyt lapsi. Vaihtoi myöhemmin nimensä Lipposeksi kun rupesi niitä lapsia sitten Paavonkin kanssa siunaantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksällä taitaa olla kaunis, hieno tai harvinainen sukunimi josta tykkäät. Ja sinä näet sen vain kauniina nimenä ilman sen kummempaa merkitystä. Aika monelle miehen nimen ottaminen on kuitenkin syvä sitoutumisen osoitus.
Miehen omistamishalua se on. Alistamista.
Tuolla asenteella kannattaakin pysyä erossa miehistä. Olet sairas miesvihaaja
Kumpi kosi? Sinäkö? Vai onko niin että mies kosi ja sinä et suostu naimisiin jollet saa pitää exäsi nimeä?
Itselläni on tyttönimi ja lapsilla on myös minun nimeni.
Ymmärrän, että ex-miehen nimeä ei pidetä, jos mennään naimisiin. Mutta ottaisin takaisin tyttönimeni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluaisit pitää ex-miehesi nimen, jos sinulla ei ole samannimisiä lapsia?
Ap mainitsi jo ensimmäisellä sivulla, että on yksi lapsi hänen vanhasta liitostaan ja miehellä taas ei ole lapsia. Mutta edelleenkään en ymmärrä, että mitä se lapsi siihen sukunimeen liittyy? Ei lapsen sukunimeä olla muuttamassa tai lasta pois antamassa.
Ymmärrän miestäsi. Olet kerran mennyt naimisiin ja vaihtanut sukunimesi. Nyt kun menet naimisiin niin et halua vaihtaa vaan haluat pitää ex-miehen sukunimen. Kyllä minuakin korpeaisi.
Miksi kukaan pitäisi exän nimen ?
Parempi perua koko naimisiinmeno, miehellekin tulisi vain ongelmia toisen miehen lapsesta.
Kyllä exän nimestä jo uusiin naimisiin mennessä pitääkin luopua, itse olin vaihtanut jo tyttönimen ja sitten tuli uusi mies kuvioihin, oli mukavampi mennä naimisiin omalla sukunimelle, eikä exän. Otin yhdistelmä nimen käyttöön avioliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä haluaisit pitää ex-miehesi nimen, jos sinulla ei ole samannimisiä lapsia?
Ap mainitsi jo ensimmäisellä sivulla, että on yksi lapsi hänen vanhasta liitostaan ja miehellä taas ei ole lapsia. Mutta edelleenkään en ymmärrä, että mitä se lapsi siihen sukunimeen liittyy? Ei lapsen sukunimeä olla muuttamassa tai lasta pois antamassa.
No itse ainakin haluisin, että mulla ja lapsellani olisi sama sukunimi.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
Kaikki miehet ovat sikoja, ne pitäisi vain tappaa
En ole kuullutkaan, että ex:n sukunimen saisi pitää mennessään uusiin naimisiin.
Yleensä oma tyttönimi, uuden miehen nimi tai kokonaan uusi perhenimi lienee tavallisimmat vaihtoehdot. Joskus mies ottaa myös vaimon tyttönimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse ainakin haluisin, että mulla ja lapsellani olisi sama sukunimi.
Niin minäkin haluan, mutta en olekaan menossa naimisiin kenenkään kanssa.
Ei kuulu sun nimesi mitenkään hänelle.
Miehen omistamishalua se on. Alistamista.