Mies ei suostu naimisiin, jos en samalla vaihda sukunimeäni
Siis mies on tosiaan antanut tällaisen ns. ehdon. Hän ei ole ollut aikaisemmin naimisissa, itse taas olen ollut kerran ja omaan ex-miehen sukunimen. Mies on todennut, että jos hän kerran elämässään naimisiin päätyy, niin hän pitää asiaa sen verran merkittävänä, että ei halua vaimolla olevan ex-miehen nimeä.
Onko tämä ihan ymmärrettävä vaatimus miehen näkökulmasta, vai lähes ilkeyttä?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Ite ymmärrän miestäsi. Sinulla on exän nimi. Eri asia jos olisi sinun oman sukusi nimi
Olin juuri kirjoittamassa samaa. Jos olisi oma "tyttönimi" niin ei, mutta kun tilanne on tämä niin kyllä ymmärrän.
Just keskusteltiin puolison kanssa asiasta ja kahden asian soisi yleistyvän: oman sukunimen pitämisen häiden jälkeen ja että avioliitoissa olisi avioehto automaattisesti.
jätä se narsisti-sosiopaatti heti
Itse olen laittanut saman ehdon, eli sukunimi vaihtuu joko minun tai oman sukunsa joksikin. Mutta naimisiin en mene rouva *ex miehensä nimi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kompromissin paikka? Keksitty yhteisen sukunimen jotenkin. Ymmärrän hyvin, ettei hän halua sinun pitävän entisen miehesi sukunimeä.
Ota oma tyttönimesi.
En mä haluais olla naimisissa jonkin kanssa, jolla olis sen eksän sukunimi.
Ota omasi tai yhdisyelmäntai tämän uuden miehesi nimi.
Kyllä sun on nyt hyvä siitä eksästä aika luopua. Ihan oikeesti.
Ihan kuin pelleilisit tämän miehesi tunteilla. Minusta kuulostat kummalliselta pelaajalta. Et taida miestä paljoa kunnioittaa tai arvostaa?
Oikeasti ajattelit pitää eksäsi nimen?
Taidat olla pikkusen sekasin siitä, mikä on arvokasta tai mikä on? Prioriteetit kohdillee. Pistäpä.
Naimisiin jämänaisen kanssa. Sano että olet vieläpä YH.
Miksi haluat pitää eksän sukunimen?
Suostu nimen vaihtoon, mutta muuta mielesi naimisiinmenon jälkeen.
Mies on kyllä oikeassa.Et voi pitää exäsi sukunimeä, näin se vaan on.Joku muu nimi, entinen tyttönimesi.
Tiedän yhden jolla on omaa sukua eräs näistä nen päätteistä, ja tuurilla sai "hienon" sukunimen mieheltään, mutta eron jälkeen pitää tätä "hienoa"
Taitaatapi olla niin, että exän nimeä ei edes saa pitää, kun menee naimisiin. Se on joko ukkosi nimi tai tyttönimesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on vaikuttavana tekijänä, että onko lapsia sen exän sukunimellä, jos ei olla enää naimisissa vaan lusikat on pistetty jakoon? Onko se joku, että pitää yrittää ulospäin esittää ikään kuin, että joo, vielä ollaan se sama alkuperäinen ydinperhe eikä olla erottu. Voi tsiisus.
Side omaan lapseen on ikuinen, miehet vaihtuvat.
Tuo nyt on selityksenä täysi olkiukko. Se lapsi on edelleen oma lapsi, oli sukunimi mikä tahansa. Jos sukunimen vaihtuminen vaikuttaa suhteeseen lapseen, niin kyllä vika on jo ihmisissä itsessään.
Vieraannuttaja ei usko ihmisoikeuksiin, eikä unicef:n laspen oikeuksien sopimukseen, jossa erikseen määritellään, että lapsella on oikeus säilyttää nimensä ja identiteettinsä. Ei ihme että meistä YH:n lapsista kasvaa naisvihaajia ja varsinkin "äiti" on maailman pahin kirosana. Laitat oman etusi ja "parisuhteesi" lapsen edelle ja siksi lapsesi vihaa sinua aikuisena. Muista tämä, kun lapsesi ei enää ikinä halua nähdä sinua, ja uhriutuen kyselet itseltäsi että miksi.
No, minä en ole koskaan ajatellutkaan meneväni naimisiin. Mutta. Jos tämmöinen ajatusleikki, että menisin. En IKINÄ vaihtaisi sukunimeäni, sillä olen uraa tehnyt 30 vuotta tällä nimellä ja yrityskin jo 20 vuotta omalla nimellä.
Ei nimenvaihto ole mahdollista, sillä minä olen tunnettu omalla nimelläni.
asianajaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on vaikuttavana tekijänä, että onko lapsia sen exän sukunimellä, jos ei olla enää naimisissa vaan lusikat on pistetty jakoon? Onko se joku, että pitää yrittää ulospäin esittää ikään kuin, että joo, vielä ollaan se sama alkuperäinen ydinperhe eikä olla erottu. Voi tsiisus.
Side omaan lapseen on ikuinen, miehet vaihtuvat.
Tuo nyt on selityksenä täysi olkiukko. Se lapsi on edelleen oma lapsi, oli sukunimi mikä tahansa. Jos sukunimen vaihtuminen vaikuttaa suhteeseen lapseen, niin kyllä vika on jo ihmisissä itsessään.
Vieraannuttaja ei usko ihmisoikeuksiin, eikä unicef:n laspen oikeuksien sopimukseen, jossa erikseen määritellään, että lapsella on oikeus säilyttää nimensä ja identiteettinsä. Ei ihme ett
Mitä hourailet? Ei kukaan ole lapsen nimeä vaihtamassa. Ihan vain ap:n eli lapsen äidin nimi tässä ollaan vaihtamassa. Lapsi saa edelleen pitää isänsä sukunimen.
Vierailija kirjoitti:
No, minä en ole koskaan ajatellutkaan meneväni naimisiin. Mutta. Jos tämmöinen ajatusleikki, että menisin. En IKINÄ vaihtaisi sukunimeäni, sillä olen uraa tehnyt 30 vuotta tällä nimellä ja yrityskin jo 20 vuotta omalla nimellä.
Ei nimenvaihto ole mahdollista, sillä minä olen tunnettu omalla nimelläni.
asianajaja
Ketä kiinnostaa sinun nimesi? Nyt on aiheena ap:n nimi, ei sinun. Normaaliälyinen osaa tehdä uraa millä tahansa nimellä.
Miksi haluat roikkua eksäsi nimessä?
Päivän paras Provo, ja näköjään upposi. 5/5
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat roikkua eksäsi nimessä?
Olen porvoolainen
t. ap
Tämä. Jos ap aidosti haluaa vakaan ja pysyvän suhteen tämän miehen kanssa, niin hän ei edes suunnittelisi ex-miehen nimen pitämistä.