Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis oikeesti, miten on mahdollista! Asumiskuvioista ja "ilmainen " asunto..

Vierailija
12.07.2025 |

Lyhyesti; pariskunta, lapsia, ovat "eronneet ". Toinen perheen aikuisista työelämässä, toinen ei koskaan ollut "oikeissa"töissä. Tämä työtön asuu nyt isommassa asunnossa missä perhe yhdessä asui. Tuet kattaa ainakin kaikki asumiskulut. Yhdessä ovat ja liikkuvat kuten ennenkin, lapset asuvat kahta kotia. Vanhemmat vierailevat toistensa luona. Siis ihan oikeastiko näin saa ilmaiseksi isomman asunnon kun muuten siihen ei olisi varaa yhden palkkatuloilla ja toisen tukiilla???

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edes ennen tajunnut että tämä todella mahdollista. Eikö näitäistä koskaan tehdä mitään tarkastuksia? Nyt olen vuoden verran tätä seurannut lähietäisyydeltä. Pakko oli avautua kun edes köyhät opiskelijat eivät saa perustoimeentuloa. Tiedän että lainaa voi hakea, mutta se on pystyttyvä maksamaan myös takaisin. Ap

Mitä tarkastuksia tuossa siis tehtäisiin? On täysin laillista asua erillään, vaikka olisi parisuhteessa.

Siinäkin tapauksessa että punkkaavat saman katon alla ilmaiseksi isossa asunnossa.  Maksavat edullista vuokraa pienestä asunnosta. Lapsista saa varmasti myös yh korotukset yms koska muuten ei ole mahdollista asua tuossa kämpässä. Ja tämä työssäkäyvä osallistuu lastenhoitoon enemmän kuin tämä ison kämpän vuoktalaine

Eivät ole seurusteleva pari. Yhteistä elämää takana reippaasti yli 10v, ehkä 15. Saman katon alla.Yhdessä eivät saisi riittävästi/ollenkaan tukia isompaan kämppään tulojen perusteella.  Eivät pysty/raaski maksaa niin isoa vuokraa. Nyt asuvat pienen kämpän vuokran hinnalla isossa kodissa maksamatta siitä yhtään enempää. Ap

Vierailija
22/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta, erovanhempi osallistuu lastensa elämään. Kyllä tällainen pitää kieltää.

Kun ne ei ole eronneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me erosimme avioliitosta, mies osti itselleen omistusasunnon. Jäimme lasten kanssa vanhaan asuntoomme. Minä olen  työtön, ap mielestä loinen,mutta en ole saanut työtä syistä joita en tässä erittele. Ex mies käy meillä ja viettää aikaa, vaikka meillä on täysin eri taloudet. On työssäkyävä ja maksaa elareita. Käydään yhdessä reissuilla jne. Syy on se etteivät lapset voi olla isänsä luona ilman minua miehen ongelmien vuoksi. Haluan kuitenkin että lapset saavat viettää aikaa isänsä kanssa.

Olisi hullua väittää meidän olevan samaa taloutta kun mies ei edes maitolitraa osta lapsille, reissut maksetaan puoliksi hme.

En tiedä missä meidän pitäisi ap mielestä asua,, ex miehen asuntoon ei mahduittausi enkä sinne voisi miehen ongelmien vuoksi muuttaa. 

Vierailija
24/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes ennen tajunnut että tämä todella mahdollista. Eikö näitäistä koskaan tehdä mitään tarkastuksia? Nyt olen vuoden verran tätä seurannut lähietäisyydeltä. Pakko oli avautua kun edes köyhät opiskelijat eivät saa perustoimeentuloa. Tiedän että lainaa voi hakea, mutta se on pystyttyvä maksamaan myös takaisin. Ap

Minä olen työtön yh ja opiskelin amk tutkinnon aikana kun sai vain asumislisää. Otin lainaa ja kävin töissä. Miksi opiskelijan pitöisi saada toimeentulotukea? Ei ole saatu ennenkään.

Vierailija
25/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainassa on 30 vuoden maksuaika ja joustavat maksuehdot. Ei sitä kannata pelätä, jos töitä ei saa. Tuon lisäksi voi olla oikeutettu myös toimeentulotukeen. 30 vuodessa tulee nousukausia

Vierailija
26/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap : n lapsi on loinen kun haluaisi toimeentulotukea. Nuori ihminen! Asumistuen tulisi olla vain lapsiperheille kuten esim Ruotsissa on. 

Vierailija
27/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonta?

Mikä sana se on? 

Vierailija
28/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me erosimme avioliitosta, mies osti itselleen omistusasunnon. Jäimme lasten kanssa vanhaan asuntoomme. Minä olen  työtön, ap mielestä loinen,mutta en ole saanut työtä syistä joita en tässä erittele. Ex mies käy meillä ja viettää aikaa, vaikka meillä on täysin eri taloudet. On työssäkyävä ja maksaa elareita. Käydään yhdessä reissuilla jne. Syy on se etteivät lapset voi olla isänsä luona ilman minua miehen ongelmien vuoksi. Haluan kuitenkin että lapset saavat viettää aikaa isänsä kanssa.

Olisi hullua väittää meidän olevan samaa taloutta kun mies ei edes maitolitraa osta lapsille, reissut maksetaan puoliksi hme.

En tiedä missä meidän pitäisi ap mielestä asua,, ex miehen asuntoon ei mahduittausi enkä sinne voisi miehen ongelmien vuoksi muuttaa. 

Tapaus mitä ihmettelen, siinä ei ole exiä. Perheenä elävät kuten tähänkin asti

Vierailija
29/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainassa on 30 vuoden maksuaika ja joustavat maksuehdot. Ei sitä kannata pelätä, jos töitä ei saa. Tuon lisäksi voi olla oikeutettu myös toimeentulotukeen. 30 vuodessa tulee nousukausia

Tämä juuri. Minä olin ulkomailla töissä ja maksoin lainan takaisin. Ihan outoa että opiskelut ovat ilmaisia mutta ei oteta lainaa? On sitä otettu ennenkin

Vierailija
30/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotonta?

Mikä sana se on? 

Kaakkoismurretta

Vierailija
31/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole naimisissa, helppo sanoa että eronneet kun toinen muuttanut pois toisen luota.. Mutta eikö tästä jää mitenkään "kiinni" ja joudu takautuvasti vastuuseen tuista mitä ei oikeasti kuuluisi saada? Ap

Ei tuossa ole mitään, mistä voisi jäädä kiinni. Parisuhteessa ei ole velvollisuutta asua yhdessä, eli on ihan laillista asua erillään. Eli ei tuossa kukaan saa mitään sellaisia tukia, mihin ei oikeasti olisi oikeutettu.

Tästäkin syystä tukien leikkaamista pitää jatkaa reippaalla kädellä. Eihän tämä voi ikuisesti näin mennä. Aika monella veronmaksajalla on tullut mitta täyteen.

Vierailija
32/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole naimisissa, helppo sanoa että eronneet kun toinen muuttanut pois toisen luota.. Mutta eikö tästä jää mitenkään "kiinni" ja joudu takautuvasti vastuuseen tuista mitä ei oikeasti kuuluisi saada? Ap

Jos ovat muuttaneet erilleen, heitä tietysti kohdellaan kuin erillään asuvia muutenkin. Vaikka he seurustelisivat keskenään, ei se tukiin vaikuta, kuten ei muillakaan seurustelevilla pareilla. Mikä ongelma?

Vierailija
33/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotonta?

Mikä sana se on? 

Kaakkoismurretta

Näppis virhe

Vierailija
34/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole seurusteleva pari. Yhteistä elämää takana reippaasti yli 10v, ehkä 15. Saman katon alla.Yhdessä eivät saisi riittävästi/ollenkaan tukia isompaan kämppään tulojen perusteella.  Eivät pysty/raaski maksaa niin isoa vuokraa. Nyt asuvat pienen kämpän vuokran hinnalla isossa kodissa maksamatta siitä yhtään enempää. Ap

Tarkoitin, että heitä ei enää katsota virallisesti pariskunnaksi, joten jos heillä on suhde, heidät katsotaan seurustelevaksi pariksi. Sehän ei toki ole virallinen siviilisääty eikä epävirallisia parisuhteita mitenkään juridisesti noteerata. Mutta sillä ei ole mitään väliä, vaikka olisivat asuneet 15 vuotta yhdessä ja hankkineet lapsia yhdessä. Ihmisiä kohdellaan näissä samalla lailla riippumatta siitä, mikä on syy siihen, että henkilö asuu yksin. Ei ihmisiltä voi lain mukaan alkaa leikata tukia sillä perusteella, että "jos asuisit kumppanisi kanssa yhdessä, etä olisi näihin tukiin oikeutettu", vaan mikäli henkilöt asuvat erillään, heidät katsotaan eri yksiköiksi. Tuet ovat kotitalouskohtaisia, ja erillään asuvia ei katsota samaksi taloudeksi. Ihan lain mukaan tuo menee. On täysin lain mukaista valita erillään asuminen myös vaikka taloudellisista syistä.

Vierailija
35/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Ap on itse toinen tämän perheen vanhemmista.  Eli en ole loinen tai tukien väärinkäyttäjä. Ystäväkseni kuvittelevani tämä opiskelijan vanhempi.  Olen saanut kauheat haukut loisena olemisesta ko henkilöltä.  Ei edes tiedä mitkä asiat pohjimmiltaan on asumuskuviooni johtanut. Ap

Vierailija
36/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset on merkitty ns väärään kotiin

Epäilen että näin on, eli tämän työttömän luokse joka asuu isossa kodissa. Vanhemmat liikkuvat entiseen tapaan yhdessä jne. mistään ei pysty päättelemään että olisivat eronneet. Ollaan myös toisten kodeissa koko perheenä. Välillä myös tässä pienemmässä. En vakoile heitä mutta ei pysty olla huomaamatta. Ap

"Ei pysty olla". Sä oot täyspaska weeteetrolli. 

Vierailija
37/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotonta?

Mikä sana se on? 

Ap on weeteepersu. Eihän hän muutenkaan osaa korrektia suomea.

Vierailija
38/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta, erovanhempi osallistuu lastensa elämään. Kyllä tällainen pitää kieltää.

Kun ne ei ole eronneet.

Koska eivät hakkaa toisiaan vai? Kuten sinä ja sun puoliso 😂

Vierailija
39/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole mitään, mistä voisi jäädä kiinni. Parisuhteessa ei ole velvollisuutta asua yhdessä, eli on ihan laillista asua erillään. Eli ei tuossa kukaan saa mitään sellaisia tukia, mihin ei oikeasti olisi oikeutettu.

Tästäkin syystä tukien leikkaamista pitää jatkaa reippaalla kädellä. Eihän tämä voi ikuisesti näin mennä. Aika monella veronmaksajalla on tullut mitta täyteen.

Onpa reilua leikata vaikka sellaisen ihmisen tukia, joka ei ole saanut parisuhdetta, vaikka olisi halunnut. Eihän hänen syynsä ole, jos joku pariskunta kikkailee itselleen jotain tukea asumalla erillään. Ja mitä enemmän tukia leikataan, sitä enemmänhän se aiheuttaa tällaisia tilanteita.

Eikö tehokkaampaa olisi kriminalisoida seurustelu? Kun ihmisten olisi pakko muuttaa avoliittoon heti ekoijen treffien jälkeen, jäisi tällaiset harmaan alueen ihmissuhteet pois. Samalla voitaisiin kriminalisoida joko avioerot tai entisen kumppanin tapaaminen eron jälkeen. Tällaiset toimenpiteet purisivat oikeasti tuohon ap:n esittämään ongelmaan. Noh, kyllähän siitä toki samalla kärsisivät muutkin, mutta pieni hintahan tuo olisi sen rinnalla, että oikeasti saataisiin estettyä tilanne, että pariskunta ei asu yhdessä tukien takia.

Vierailija
40/66 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotonta?

Mikä sana se on? 

Kaakkoismurretta

Näppis virhe

Kuten tuo välilyöntikin? Outoa, että näppiksesi sekoilee kieliopissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi