Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en kelpaa miehille?

Vierailija
12.07.2025 |

Olen siis nainen, mielestäni ihan tavallisen näköinen. En mikään kaunotar enkä instabeibe, mutta toisaalta ulkonäössäni ei ole mitään poikkeuksellisen häiritseviä piirteitä myöskään (kuten esim. arpinen naama, pahat hörökorvat, rikkinäiset hampaat tms). Ylikiloja on muutama (bmi 27) mutta niin on yli puolella suomalaisista, eli sillä tavallakin olen ihan tavallinen. Pukeudun tavalliseen tyyliin eli siistit suorat housut tai farkut ja siisti paita ja esim. joku neule. Hiukset on pitkät. Olen hyvässä ammatissa, ja enemmän älykäs kuin se vastakohta. Luonteeltani olen kiva, positiivinen, aika rauhallinen, ystävällinen, en ollenkaan ujo mutta en myöskään pälpätä kaikille koko ajan. En kännää enkä tupakoi, tatskojakaan ei ole. Alan juttelemaan uusien ihmisten kanssa usein ja uskallan itsekin ottaa kontaktia miehiin, en istu vain jossain nurkassa odottamassa että voisi tutustua johonkin. Haluan ihan tavallisen miehen, tavallisen näköisen. Se tosin on minulle ehdoton nounou jos mies käyttää kovin paljon alkoholia, mutta onneksi moni ei käytä liikaa. En kuitenkaan kelpaa oikein kenellekään miehelle, olen huomannut. Netin ym kautta ei tule treffiehdotuksia ja jos itse ehdotan niin ei ne treffit sitten miehen puolelta toteudu. Välillä käyn kyllä treffeillä, ja omasta mielestäni ne onnistuu ihan kivasti (juttua riittää, tunnelma on mukava), mutta tapaamisen jälkeen mies sanoo joko suoraan että ei tai ghostaa. Aina sanotaan, että nainen saa helposti miehen, mutta en kyllä ymmärrä miten. 

Kommentit (625)

Vierailija
481/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaiset miehet lähinnä Suomessa kääntyy katsomaan tai tulee juttelemaan naisille. Suomalaiset miehet ei sitä yleisesti tee. 

Voin vakuuttaa sinulle, että jos kantasuomalainen heteromies näkee kadulla kiinnostavan näköisen naisen, niin hän kääntyy katsomaan tätä naista.

On aivan absurdia, että joku lähtee edes kyseenalaistamaan näin itsestään selvää asiaa. 

Ok, no ehkä me naiset emme vain huomaa tätä, koska emme itse kiinnitä miehiin mitään huomiota. Ei sitä silloin huomaa, jos miehet kääntyvät katsomaan - joko itseä tai muitakaan naisia.

Kaikki ihmiset jotka vastaanottavat kiinnostuneita katseita vastakkaiselta sukupuolelta, tietävät kyllä miltä se "kiinnostunut katse" näyttää. Ja kauniit naiset

No ehkä sitten ei. En kiinnitä kaupungilla tuntemattomiin ihmisiin mitään huomiota ja olen siellä aika ajatuksissani. Suhteeni olen aina löytänyt muuta kautta.

Vierailija
482/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun empiirisien havaintojeni perusteella menee näin.

Miehen suosiota nostavat eniten:

- pituus

- raamikkuus

- raha ja varallisuus

- arvostettu ammatti

- sosiaalinen status

- kunnianhimoisuus ja määrätietoisuus

- romanttis-seksuaalinen dominanssi (mies osaa viedä)

Naisen suosiota nostavat eniten:

- hoikkuus

- hyvä perse, tissit, reidet

- sporttisuus

- hauskuus

- naisellisuus

- empaattisuus

- kyky viedä miehen ajatukset pois stressaavasta työelämästä

ap mainostaa itsessään asioita tuolta ensimmäiseltä listalta, ja pitää niitä perusteena hakea samanlaista miestä. No, ikävä kyllä naiset joilla on ominaisuuksia jälkimmäiseltä listalta, hakevat myös miestä tuolta ensimmäiseltä listalta.

Ne, joilla ei ole riittävästi haluttuja ominaisuuksia, tyytyvät siihen mitä saavat, tai ovat 

Tämä oli kattava lista ja allekirjoitan sen täysin. Kaveripiirissä ne hauskat, söpöt ja naiselliset saa seuraa mistä tahansa. Itselläni on ystävä joka on naapurintytön näköinen (hyvin vähän meikkaa) ja on mistä valita. Itsekin sporttinen ja ihan nätti, huumorintajua löytyy. Seuraa sais, jos haluais (oon varattu tosin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennatko mitä tarkoitat tuolla "on kyllä aikamoinen temppu onnistua 22 vuotiaana naisena olemaan sellaisessa kunnossa ulkonäöllisesti,..."? 

Tuo kertoi jo kaiken olennaisen, ei yksikään mies halua vittuilevaa riivinrautaa. Sulla on varmaan koko ajan vittumainen ilme naamalla, niin et saa katseita.

Vierailija
484/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan tavallisesta, liberaalista ja koulutetusta helsinkiläisnaisesta niin ongelma on matemaattinen: samankaltaisia miehiä on vähän. Jos muutat Keravalle ja vähän viinaan menevä duunari Reiska kiinnostaa niin toki silloin periaatteessa kelpaa miehelle. Mutta harvoin noin eri maailmoista olevat kohtaavat sillä tasolla että parisuhde olisi realistinen. Eikä tämä ole dissaus Reiskalle, hänelle vaan sopii lähtökohtaisesti nainen joka jakaa hänen kanssaan samanlaiset arvomaailmat ja kiinnostuksen kohteet. 

Minulla on monia mukavia naispuolisia kavereita jotka ovat sinkkuja. Sitten taas kun joskus keskustelin mieheni kanssa siitä, monta sinkkumiestä hän tuntee jotka käyvät töissä, pitävät jokseenkin itsestään huolta, eivät juo jne. niin hän ei keksinyt kuin yhden pitkästä avioliitosta eronneen miehen. Mutta hänellekin, ihan tavallisella keski-ikäisellä miehellä oli todella paljon vientiä Tinderissä vaikka minusta tyyppi on jopa vähän änkyrä ja mustavalkoinen ajatusmaailmaltaan. Mutta kuitenkin sellainen jolla on elämän peruspalikat kasassa eikä mitään isompia ongelmia mikä kyllä viehättää naisia. 

Vierailija
485/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla ainakin on vapaana lukemattomia kauniita ja vähemmän kauniita sinkkunaisia, niin nuoria kuin vanhempia.  Ulkopuolelta sitä on vaikea tajuta millainen tilanne on ja miten hankala täällä on löytää pygyvää parisuhdetta. 

Pk-seudulla on ikäluokassa 35-49v enemmän miehiä, kuin naisia. 

Mutta jos lasketaan akateemisten naimattomien naisten määrä ja akateemisten naimattomien miesten määrä, niin eipä enää olekaan miehiä enemmän.

Naimattomia miehiä on ikäluokassa 35-49 v pääkaupunkiseudulla enemmän, kuin naimattomia naisia. 

Jos akateemiselle naiselle ei kelpaa muu kuin akateeminen mies, niin se on sen naisen ongelma. 

Ei kyse ole siitä, että kelpaako akateemiselle naiselle joku muu kuin akateeminen mies. Yleensä jopa kelpaa, kunhan se mies on kuitenkin siisti, fiksu, asiallinen, työssäkäyvä, älykäs, sivistynyt, kiva, päihdeongelmaton. Sellaisiakaan vain ei ole juuri tarjolla.

Otetaanpa tilastoista nyt kaikki ne miehet, joka muodostaa tuon Helsingissä asuvien 35-49 -vuotiaiden naimattomien miesten joukon ja katsotaan millaisia miehiä tuohon joukkoon kuuluu ja onko niissä edes teoriassa potentiaalia akateemisen sinkkunaisen aviomieheksi. Ensinnäkin osa tilastojen naimattomista on avoliitossa tai pitkäaikaisessa seurustelusuhteessa, ne ei tietenkään käy. Osa on täysin kouluttamattomia, ne ei tietenkään käy. Pitkäaikaistyöttömätkään tai elämäntapatyöttömät ei käy. Sairauseläkeläiset (yleensä mt-syistä) ei käy. Päihdeongelmaiset ei käy. Syrjäytyneet ei käy. Is lam taustaiset (joita muuten on paljon) ei käy. Pahasti epäsiistit ei käy eikä mammanpojat. Ja näin jäljelle ei jäänytkään juurikaan vapaita miehiä.

Vierailija
486/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan tavallisesta, liberaalista ja koulutetusta helsinkiläisnaisesta niin ongelma on matemaattinen: samankaltaisia miehiä on vähän. Jos muutat Keravalle ja vähän viinaan menevä duunari Reiska kiinnostaa niin toki silloin periaatteessa kelpaa miehelle. Mutta harvoin noin eri maailmoista olevat kohtaavat sillä tasolla että parisuhde olisi realistinen. Eikä tämä ole dissaus Reiskalle, hänelle vaan sopii lähtökohtaisesti nainen joka jakaa hänen kanssaan samanlaiset arvomaailmat ja kiinnostuksen kohteet. 

Minulla on monia mukavia naispuolisia kavereita jotka ovat sinkkuja. Sitten taas kun joskus keskustelin mieheni kanssa siitä, monta sinkkumiestä hän tuntee jotka käyvät töissä, pitävät jokseenkin itsestään huolta, eivät juo jne. niin hän ei keksinyt kuin yhden pitkästä avioliitosta eronneen miehen. Mutta hänellekin, ihan tavallisella keski-ikäisellä miehellä oli todella paljon vientiä Tinderissä vaikka minusta tyy

"tavallisella keski-ikäisellä miehellä oli todella paljon vientiä Tinderissä"

Nyt on kyllä harvinaisen keksityt jutut 😂😂

Vierailija
487/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa on selvästi ongelmana tuo tavallisen miehen käsite. Naisille tavallinen mies on siististi pukeutuva, asiallinen, fiksu, johonkin ammattiin opiskellut, mukava (huom. ei komea mutta siisteydestä huolehtivan näköinen kuitenkin). Miehille tavallinen mies tarkoittaa jotain muuta ilmeisesti, en tiedä mitä. 

Vierailija
488/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin elän tuossa akateemisten kolme-nelikymppisten kuplassa ja kyllä kaikilla tuntemillani miehillä on vaimo tai avovaimo, vähintään hyvin pitkäaikainen siis vuosikausien seurustelukumppani.  Niin työkavereilla kuin muillakin kavereilla ja myös veljeni kavereilla (veljeni kuuluu samaan kuplaan myös). Avioeroja on joitakin tässä vuosien saatossa sattunut, mutta oikeastaan kaikki miehet on pariutuneet uudelleen käytännössä heti. Eikä he mitään komistuksia ole oikeastaan kukaan, osa kivannäköisiä, osa sellaisia että itse en naisena niin innostuisi.

Vierailija
489/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on selvästi ongelmana tuo tavallisen miehen käsite. Naisille tavallinen mies on siististi pukeutuva, asiallinen, fiksu, johonkin ammattiin opiskellut, mukava (huom. ei komea mutta siisteydestä huolehtivan näköinen kuitenkin). Miehille tavallinen mies tarkoittaa jotain muuta ilmeisesti, en tiedä mitä. 

Minäkin olen miettinyt millainen se miesten mielestä tavallinen mies on. Olisi hyvä kuulla tarkka ja konkreettinen kuvaus.

Vierailija
490/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille tavismies tarkoittaa varmaan sellaista, jolla on pulssi.

Vierailija
491/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet valitettavasti liian painava. Vaikka omasta mielestä voisitkin olla "sopivan" kokoinen, eikä ylipainoa olisi liikaa, niin miehille olet liian iso. Miehet haluaa aina laihan naisen. Surkuhupaisaa, että tämä pätee myös niihin miehiin, jotka ovat itse ylilihavia. Itse olen normi- ja ylipainon rajalla, ja olen aivan liian "iso" miehille. Tilannetta ei auta se, jos omaa hieman "kurvikkaamman" kropan, vaan aina pitäisi olla mahdollisimman lauta kelvatakseen. Oikeasti, luonnekaan ei ole niin tärkeä kuin laihuus. Minustakin oltiin eniten kiinnostuneita, ja haluttiin suhteeseen silloin, kun olin todella alipainoinen (mikä ei ole edes terveellistä). Miehet voi seurustella vaikka minkälaisen paskan kanan kanssa, joka on aivan hirveä luonteeltaan, mutta kunhan se on laiha niin kaikki muu annetaan anteeksi. 

Vierailija
492/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet valitettavasti liian painava. Vaikka omasta mielestä voisitkin olla "sopivan" kokoinen, eikä ylipainoa olisi liikaa, niin miehille olet liian iso. Miehet haluaa aina laihan naisen. Surkuhupaisaa, että tämä pätee myös niihin miehiin, jotka ovat itse ylilihavia. Itse olen normi- ja ylipainon rajalla, ja olen aivan liian "iso" miehille. Tilannetta ei auta se, jos omaa hieman "kurvikkaamman" kropan, vaan aina pitäisi olla mahdollisimman lauta kelvatakseen. Oikeasti, luonnekaan ei ole niin tärkeä kuin laihuus. Minustakin oltiin eniten kiinnostuneita, ja haluttiin suhteeseen silloin, kun olin todella alipainoinen (mikä ei ole edes terveellistä). Miehet voi seurustella vaikka minkälaisen paskan kanan kanssa, joka on aivan hirveä luonteeltaan, mutta kunhan se on laiha niin kaikki muu annetaan anteeksi. 

En usko.

Vierailija
493/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun empiirisien havaintojeni perusteella menee näin.

Miehen suosiota nostavat eniten:

- pituus

- raamikkuus

- raha ja varallisuus

- arvostettu ammatti

- sosiaalinen status

- kunnianhimoisuus ja määrätietoisuus

- romanttis-seksuaalinen dominanssi (mies osaa viedä)

Naisen suosiota nostavat eniten:

- hoikkuus

- hyvä perse, tissit, reidet

- sporttisuus

- hauskuus

- naisellisuus

- empaattisuus

- kyky viedä miehen ajatukset pois stressaavasta työelämästä

ap mainostaa itsessään asioita tuolta ensimmäiseltä listalta, ja pitää niitä perusteena hakea samanlaista miestä. No, ikävä kyllä naiset joilla on ominaisuuksia jälkimmäiseltä listalta, hakevat myös miestä tuolta ensimmäiseltä listalta.

Ne, joilla ei ole riittävästi haluttuja ominaisuuksia, tyytyvät siihen mitä saavat, tai ovat y

Minustakin tuo lista on niin puuduttava ja putkiaivoinen esim.:

''romanttis-seksuaalinen dominanssi (mies osaa viedä)'' 

Ja vitut. Kuuntelu- ja huomiointitaidot ovat tunnetusti tärkeitä seksielämässä, ei se että mies larppaa oman elämänsä machoa ja toheloitsee oman mielensä mukaan ja on täysin kuutamolla.

''kyky viedä miehen ajatukset pois stressaavasta työelämästä''

Naiset eivät nykyaikana suostu mihinkään yksipuoliseen koiran tai palvelijan rooliin, jossa ollaan vain miehen tarpeita varten. Naisillakin on paineita ihan omasta takaa ilman jotain vanhoillista mieslasta.

Vierailija
494/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On valtavasti kivoja ja perusnättejä naisia, jotka ei kelpaa miehille. Vaikka miehet muuta väittää.

Niin siis mille miehille ette kelpaa? Sille 10% jota kaikki tavoittelee?

Elämä on

Vierailija
495/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n olisi tärkeää päästä kiinni siihen juurisyyhyn miksi hän saa toistuvasti pakkeja, ja tehdä korjaavia toimia.

Koska jos hän jatkaa deittailua nykytavalla ja jatkaa uusien pakkien ottamista, niin pian hänen itsetuntonsa on rapautunut niin pahasti, että se jo yksinään tekee kumppanin löytämisestä vaikeaa tai mahdotonta. 

Se juurisyy on tuuri. Hyvällä onnella voi tavata sopivan.

Vierailija
496/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täydellinen mies joten haluan että nainen on myös. Olen italiasta kotoisin.

Vierailija
497/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen miettinyt millainen se miesten mielestä tavallinen mies on. Olisi hyvä kuulla tarkka ja konkreettinen kuvaus.

Koska kaikki miehet ovat samaa mieltä kaikesta?

Vttu te spermaviemärit olette sairaita pskoja

Vierailija
498/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mikä on koulutuksesi? ja asutko pk-seudulla? mitä harrastuksia sinulla on? 

jos duunari mies kelpaa niin sitten on helppo löytää mies.

Vierailija
499/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ao artikkelissa näytetään miten naiset arvioivat miehet deittiappeissa. Naisilla on ihan harhainen käsitys mikä on tavallinen mies. 

https://www.stevestewartwilliams.com/p/how-men-and-women-rate-each-other

Vierailija
500/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdotan ap:lle pientä taukoa deittailusta ja parinhausta, jos menee touhu liian suorittamiseksi tai ettei vahingossa tule ihan karsea tyyppi haaviin, että saa vähän happea ja tuulettua. 

Voisit kenties hiljalleen harjoittaa vähän itsetutkiskelua, että mitkä olisivat oikeasti itselle tärkeitä piirteitä kumppanissa, mitkä ovat asioita, joista et mielelläsi jousta tai joita arvotat korkealle. Millaisista miehistä sinä luontaisesti ihan oikeasti viehätyt. Eikä mitään oletuksia siitä, mitä ns. kuuluisi haluta, mitä sinä oikeasti haluat ja tarvitset?

Mitä haluat suhteelta ja parisuhde toisi lisää tai parannusta nykyiseen elämään. Onko parisuhde oikeastaan välttämätön.

Ja muista myös nauttia elämästä ja kesästä, ottaa iisisti ja ajatella vastapainoksi muitakin asioita.