Miksi en kelpaa miehille?
Olen siis nainen, mielestäni ihan tavallisen näköinen. En mikään kaunotar enkä instabeibe, mutta toisaalta ulkonäössäni ei ole mitään poikkeuksellisen häiritseviä piirteitä myöskään (kuten esim. arpinen naama, pahat hörökorvat, rikkinäiset hampaat tms). Ylikiloja on muutama (bmi 27) mutta niin on yli puolella suomalaisista, eli sillä tavallakin olen ihan tavallinen. Pukeudun tavalliseen tyyliin eli siistit suorat housut tai farkut ja siisti paita ja esim. joku neule. Hiukset on pitkät. Olen hyvässä ammatissa, ja enemmän älykäs kuin se vastakohta. Luonteeltani olen kiva, positiivinen, aika rauhallinen, ystävällinen, en ollenkaan ujo mutta en myöskään pälpätä kaikille koko ajan. En kännää enkä tupakoi, tatskojakaan ei ole. Alan juttelemaan uusien ihmisten kanssa usein ja uskallan itsekin ottaa kontaktia miehiin, en istu vain jossain nurkassa odottamassa että voisi tutustua johonkin. Haluan ihan tavallisen miehen, tavallisen näköisen. Se tosin on minulle ehdoton nounou jos mies käyttää kovin paljon alkoholia, mutta onneksi moni ei käytä liikaa. En kuitenkaan kelpaa oikein kenellekään miehelle, olen huomannut. Netin ym kautta ei tule treffiehdotuksia ja jos itse ehdotan niin ei ne treffit sitten miehen puolelta toteudu. Välillä käyn kyllä treffeillä, ja omasta mielestäni ne onnistuu ihan kivasti (juttua riittää, tunnelma on mukava), mutta tapaamisen jälkeen mies sanoo joko suoraan että ei tai ghostaa. Aina sanotaan, että nainen saa helposti miehen, mutta en kyllä ymmärrä miten.
Kommentit (625)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa on selvästi ongelmana tuo tavallisen miehen käsite. Naisille tavallinen mies on siististi pukeutuva, asiallinen, fiksu, johonkin ammattiin opiskellut, mukava (huom. ei komea mutta siisteydestä huolehtivan näköinen kuitenkin). Miehille tavallinen mies tarkoittaa jotain muuta ilmeisesti, en tiedä mitä.
Ao artikkelissa näytetään miten naiset arvioivat miehet deittiappeissa. Naisilla on ihan harhainen käsitys mikä on tavallinen mies.
https://www.stevestewartwilliams.com/p/how-men-and-women-rate-each-other
Läheskään kaikki ihmiset eivät ole edukseen valokuvissa. Miehen puoleensavetävyys, charmi ja karisma tulevat usein esille vain tavatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa on selvästi ongelmana tuo tavallisen miehen käsite. Naisille tavallinen mies on siististi pukeutuva, asiallinen, fiksu, johonkin ammattiin opiskellut, mukava (huom. ei komea mutta siisteydestä huolehtivan näköinen kuitenkin). Miehille tavallinen mies tarkoittaa jotain muuta ilmeisesti, en tiedä mitä.
Ao artikkelissa näytetään miten naiset arvioivat miehet deittiappeissa. Naisilla on ihan harhainen käsitys mikä on tavallinen mies.
Läheskään kaikki ihmiset eivät ole edukseen valokuvissa. Miehen puoleensavetävyys, charmi ja karisma tulevat usein esille vain tavatessa.
Öh. Tavatessa nainen vaikuttaa miehen käytökseen ja toisekseen mies voi painostaa, tai käyttää juurikin noita "charmejaan" manipuloimaan tilannetta naiselle epätoivottuun suuntaan.
Siksi on hyvä tutustua ensin viestein ja selvitellä mahdollisimmat isot ongelmat ennen tapaamista. Miehet ovat siitä hölmöjä että usein paljastavat nämä jo ensimetreillä, jos osaa pysytellä neutraalina eikä rakentele mitään pilvilinnoja.
Olisi kaikkien etu että miehiä olisi saatavilla vapaasti ja helposti. Ennen oli baarit ja muut kohtaamispaikat niin oli helppoa mutta nykyään pitää mennä Tinderiin yms että sais miehen itselleen. Ovat keksineet tavan nirsoilla vaikka sitä samaahan siellä on tarjolla kuin oli baareissakin, katsoo ja valitsee, nyt miehet on kotona eivätkä jaksa vaivautua sohvalta edes treffeille huoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh. Tavatessa nainen vaikuttaa miehen käytökseen ja toise
Toisekseen tavatessa mies voi ihastua ja jos on itse epätoivottu niin nainen on tästä ongelmissa. Siksi kannattaa olla hyvin varovainen ketä suostuu tapaamaan. Miehet kun Eivät useinkaan suhtaudu kovin suopeasti, ystävällisestä puhumattakaan, siihen jos nainen ei olekaan pillu märkänä heille niin kuin he kuvittelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun nainen etsii _itsensä kaltaista_ miestä, hän tavoittelee aivan liian korkealle. Pitäisi ilman muuta ymmärtää, että sellaisille miehille on paljon "parempia" naisia tarjolla...
Eikös tässä kohtaanto-ongelman ydin olekin suunnilleen. Naiset joutuvat tyytymään, miesten hypergamia jyrää.
Naiset ja miehet arvostavat itsessään ja kumppanissaan eri piirteitä. Nainen haluaa koulutetun ja hyvätuloisen miehen, miestä ei naisen status kiinnosta vaan ulkonäkö.
Ja koulutettua, hyvätuloista naista ei kiinnosta vain ulkonäöstä kiinnostunut mies.
Kun naisen koulutus ja tulot nousevat niin deittipooli pienenee. Kun miehen koulutus ja tulot nousevat niin deittipooli kasvaa.
Koska miehet ovat niin vihaisia ja mustasydämisiä, että he romahtavat universaalista hyvästä, mitä vasemmisto ja vihreät edustavat. He haluavat tuhoa ja kärsimystä, jota oikeisto edustaa. Vain tämä saa heidät tuntemaan olonsa kotoisaksi maailmassa, koska edustavat tätä pahuutta.
Sinä et ainakaan ole koskaan ollut parisuhteessa, eikä tarvitse myöskään sellaisesta edes haaveilla. Paras olla niiden kissojen seurassa vaan. Päivän paras vitsi tässä oli tämä hyvän edustus kyseisiltä tahoilta. Sinun musta sydän on mustin, mitä tänään olen mistään lukenut. Kannattaa vaihtaa puoluetta jos siitä sitten kumpuaa tuollaiseen vihaan ja mustaakin mustempaan katkeruuteen.
Vierailija kirjoitti:
AP:n olisi tärkeää päästä kiinni siihen juurisyyhyn miksi hän saa toistuvasti pakkeja, ja tehdä korjaavia toimia.
Koska jos hän jatkaa deittailua nykytavalla ja jatkaa uusien pakkien ottamista, niin pian hänen itsetuntonsa on rapautunut niin pahasti, että se jo yksinään tekee kumppanin löytämisestä vaikeaa tai mahdotonta.
Mikäänhän ei estä testaamasta jollakin tavalla toisenlaista lähestymistapaa, joka kuitenkin valottaa ap:n todellista persoonaa. Jos todennäköisyys jatkoon on kuitenkin matala, voisi vähän ottaa riskiä ja poiketa kohteliaan työhaastattelun kaavasta.
Vierailija kirjoitti:
no mikä on koulutuksesi? ja asutko pk-seudulla? mitä harrastuksia sinulla on?
jos duunari mies kelpaa niin sitten on helppo löytää mies.
No ei kyllä ole.
Eli siis olet läski ja et minkään näköinen eli nainen jota kukaan mies ei katso kadulla tosta kertaa joten se siitä Rupeet lepakoksi kyllä jokun äijämäinen rekkalesbo tussuasi nulee ja tunkee puettavaa vyödildoa pilluusi ja perseeseen niin paljon kun sielu tai sylinterit kestää 😀😀🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Sä olet valitettavasti liian painava. Vaikka omasta mielestä voisitkin olla "sopivan" kokoinen, eikä ylipainoa olisi liikaa, niin miehille olet liian iso. Miehet haluaa aina laihan naisen. Surkuhupaisaa, että tämä pätee myös niihin miehiin, jotka ovat itse ylilihavia. Itse olen normi- ja ylipainon rajalla, ja olen aivan liian "iso" miehille. Tilannetta ei auta se, jos omaa hieman "kurvikkaamman" kropan, vaan aina pitäisi olla mahdollisimman lauta kelvatakseen. Oikeasti, luonnekaan ei ole niin tärkeä kuin laihuus. Minustakin oltiin eniten kiinnostuneita, ja haluttiin suhteeseen silloin, kun olin todella alipainoinen (mikä ei ole edes terveellistä). Miehet voi seurustella vaikka minkälaisen paskan kanan kanssa, joka on aivan hirveä luonteeltaan, mutta kunhan se on laiha niin kaikki muu annetaan anteeksi.
Kuitenkin aika moni ylipainoinen nainen aloittaa seurustelun miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun nainen etsii _itsensä kaltaista_ miestä, hän tavoittelee aivan liian korkealle. Pitäisi ilman muuta ymmärtää, että sellaisille miehille on paljon "parempia" naisia tarjolla...
Eikös tässä kohtaanto-ongelman ydin olekin suunnilleen. Naiset joutuvat tyytymään, miesten hypergamia jyrää.
Naiset ja miehet arvostavat itsessään ja kumppanissaan eri piirteitä. Nainen haluaa koulutetun ja hyvätuloisen miehen, miestä ei naisen status kiinnosta vaan ulkonäkö.
Ja koulutettua, hyvätuloista naista ei kiinnosta vain ulkonäöstä kiinnostunut mies.
Kun naisen koulutus ja tulot nousevat niin deittipooli pienenee. Kun miehen koulutus ja tulot nousevat niin deittipooli kasvaa.
Deittipooli pienenee todella monen asian vuoksi - suurin rajaava tekijä ovat ne omat kriteerit. Ja ei se ole ongelma. Itse ainakin koen, että kumppanin etsimisessä olennainen asia on rajata pois sopimattomia kumppaneita. Ainakin itse noudatan deittailussa ns. heinäsuovan polttamisen menetelmää. Se säästää itseltäni aikaa ja vaivaa ja on kokemukseni mukaan helpottanut, ehkä myös nopeuttanut oikeanlaisen kumppanin löytämistä.
Mä luulen että some on tehnyt sen, että ihmiset on muuttuneet todella pinnallisiksi. Kaikki on liian helppoa, eikä vaadita mitään. Voi vaan kuvan perusteella tehdä päätöksen tykkääkö vai ei ja kätevästi sormella joko matchata tai pyyhkäistä. Tekoäly luo täydellisen näköisiä miehiä ja naisia, jolloin porukka sokaistuu. Tavallinen ei siis enää kelpaa. Eikä osata sitoutua. Seurustelu on kertakäyttökamaa.
Ja sitten tää muu maailmantilanne kun paljon velkaantumista, työttömyyttä ja ihan jo peruseläminenkin kallista. Kyllähän sekin vaikuttaa ihmiskuntaan.
Tää siis mun mielipide.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä suosittele harrastamaan seksiä ennen kuin oikeasti siltä tuntuu. Äpeissä on kaikenlaisia saalistajia, jotka puhuu kaikenlaista (ns future faking), mutta oikeasti etsivät seksisuhdetta. Ei mikään ihme, kun taudit leviää. Mä en miesten toiveista huolimatta hyppää ekoilla treffeillä sänkyyn. En tiedä missä ne tasavertaista parisuhdetta etsivät miehet ovat. Ilmeisesti eivät ainakaan täällä Helsingissä. Olen sosiaalinen, hoikka, koulutettu ja minulla on mielipiteitä (kun tässä nyt epäiltiin pariutumisongelmien johtuvan värittömyydestä). Silti ei ole muuta kuin epämääräisiä fwb/situationship jaskaa tarjolla. Tämä ei ole mikään only in Finland, vaan yleismaailmallinen ongelma.
Ne miehet ovat swaipattuina vasemmalle. Sinä tavoittelet pelkästään miehiä, joihin oma tasosi ei riitä.
Kysyntä ja tarjonta eivät myöskään kohtaa pk-seudulla. Esimerkiksi koulutetuista, feminismiä tunnustavista vihervasemmistonaisista on ylitarjontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulla ainakin on vapaana lukemattomia kauniita ja vähemmän kauniita sinkkunaisia, niin nuoria kuin vanhempia. Ulkopuolelta sitä on vaikea tajuta millainen tilanne on ja miten hankala täällä on löytää pygyvää parisuhdetta.
Kuulun itse yli kolmekymppisten akateemisten helsinkiläisten kuplaan (johon siis kuuluu toki myös Espoossa asuvia). Itse olen naimisissa, mutta tuttavapiirissä on useita lapsettomia sinkkunaisia, jotka haluaisi löytää parisuhteen ja vakiintua. Kenessäkään heistä ei ole mitään ulkoista vikaa, ei edes ylipainoa, ovat kivoja ja fiksuja, eivät epätoivoisia vaan elävät aktiivista sosiaalista elämää kiinnostavine töineen ja harrastuksineen. Mutta miestä ei vain löydy, kun niitä ei jotenkin ole. Käyvät joskus kyllä netistä treffeillä, mutta vastassa on ihan omituisia hiippareita (fetissihörhöjä tai täysin tuppisuisia tai totaalisen koke
Sinä katsot asiaa 100% naisen näkökulmasta.
"Tuttaviesi ulkonäössä ei ole mitään vikaa". Oletko kysynyt asiaa miehiltä? Te naiset esimerkiksi pidätte hoikkaa, mutta pitkää ja raamikasta miestä komeana. Kun taas hoikka mutta lyhyt, linnunluinen ja pulloharteinen mies on sellainen jota ette halua. Edustavatko sinun tuttavasi kaikki samaa kllassisen feminiinistä vartalotyyppiä? Ja nimenomaan selaista vartalotyyppiä, jonka miehet kokevat seksikkääksi?
Sanot, että tutaviesi työt ja harrastukset ovat kiinnostavia. Kuka niin sanoo? Oletko kysynyt miesten mielipidettä asiasta? Sinä luultavasti pidät monia stereotyyppisiä miesten harrastuksia typerinä ja lapsellisina. Voisiko olla myös toisin päin?
Kysyt, miksei kiinnostavaa miestä tule vastaan, ja miksei tämä tule jutulle. Minun havaintojeni mukaan suurin osa naisista kulkee laput silmillä. He eivät tarkkaile ympäristöään, ota katsekontaktia tai lähesty miestä. Saati sitten avaa keskustelua. Osa ei edes ole vastaanottavaisia lähestymiselle talvella tai syksyllä, vaan pitää olla kaunis kesäpäivä ja oikeanlainen mood. Jos nainen lähestyy, lähestytään miestä joka on ulkonäöllisesti aivan eri levelillä kuin nainen itse.
"Sinä katsot asiaa 100% naisen näkökulmasta.
"Tuttaviesi ulkonäössä ei ole mitään vikaa". Oletko kysynyt asiaa miehiltä? Te naiset esimerkiksi pidätte hoikkaa, mutta pitkää ja raamikasta miestä komeana. Kun taas hoikka mutta lyhyt, linnunluinen ja pulloharteinen mies on sellainen jota ette halua. Edustavatko sinun tuttavasi kaikki samaa kllassisen feminiinistä vartalotyyppiä? Ja nimenomaan selaista vartalotyyppiä, jonka miehet kokevat seksikkääksi?
Sanot, että tutaviesi työt ja harrastukset ovat kiinnostavia. Kuka niin sanoo? Oletko kysynyt miesten mielipidettä asiasta? Sinä luultavasti pidät monia stereotyyppisiä miesten harrastuksia typerinä ja lapsellisina. Voisiko olla myös toisin päin?"
Olen eri, mutta tämä on ihan höpöhöpöä. Saat asian kuulostamaan siltä kuin miehet päätyisivät suhteisiin vain todella seksikkäiden ihannevartalon omaavien naisten kanssa, joilla kaikilla on miesten toiveharrastukset ja muutenkin kaikki edustaisivat jotain miehen unelmanaisen prototyyppiä. Mutta eihän se niin mene. Kaikenlaiset mimmit ja matamit näyttävät pariutuvan, ja parisuhteessa olevien naisten harrastukset vaihtelevat pitsinnypläyksestä moottoripyöriin ja larppauksesta valokuvaukseen.
Näissä keskusteluissa aina tuntuu olevan tapana etsiä sinkkunaisista joku mikä tahansa pieni tai iso epätäydellisyys ja tulkita sinkkuuden syyksi sitä, että nainen ei ole täydellinen. Mutta oikeastihan epätäydelliset ihmiset pariutuvat jatkuvasti, miehet myös ihastuvat epätäydellisiin naisiin.
Oli aika kun en "kelvannut" vaikka olin nuorempi silloin. Olen parisuhdetyyppiä, uskollinen ja halu olla paljon yhdessä ja tehdä asioita kaksistaan.
Sitten löytyi yhteisen tuttavan ärkkäämän sokkotreffien kautta mies, ja kelpasimme toisillemme enemmän kuin hyvin. Menimme naimisiinkin. Hän menehtyi vakavaan sairauteen muutaman vuoden kuluttua ja olin siitä aivan murtunut.
Nyt yli kuuskymppisenä, löytyikin yllättäen leskimies, joka myös oli kokenut hyvän parisuhteen ja menettänyt sitten vaimonsa traagisesti. Meistä tuli pari, vaikka varmasti näytetään aivan "kelpaamattomilta" ulkoisesti. Olemme onnellisia ja nukumme toistemme syleilyssä ja heräämme hymyillen toisillemme.
Vierailija kirjoitti:
Oli aika kun en "kelvannut" vaikka olin nuorempi silloin. Olen parisuhdetyyppiä, uskollinen ja halu olla paljon yhdessä ja tehdä asioita kaksistaan.
Sitten löytyi yhteisen tuttavan ärkkäämän sokkotreffien kautta mies, ja kelpasimme toisillemme enemmän kuin hyvin. Menimme naimisiinkin. Hän menehtyi vakavaan sairauteen muutaman vuoden kuluttua ja olin siitä aivan murtunut.
Nyt yli kuuskymppisenä, löytyikin yllättäen leskimies, joka myös oli kokenut hyvän parisuhteen ja menettänyt sitten vaimonsa traagisesti. Meistä tuli pari, vaikka varmasti näytetään aivan "kelpaamattomilta" ulkoisesti. Olemme onnellisia ja nukumme toistemme syleilyssä ja heräämme hymyillen toisillemme.
Toisille miehiä tulee ovista ja ikkunoista, ja toiset ei pääse ekoja treffejä pidemmälle, jos sinnekään.
Tasan ei mene nallekarkit :(
inceleiden ulina palstalla on musiikkia korvilleni
Varmasti näin, sukupuoleen katsomatta. Sen sijaan on täysin subjektiivista mikä kenellekin on mukava, persoonaton ihminen. Minulle se varmasti olisi tapettiin sulautuva insinöörimies, joka harrastaa paikallispolitiikkaa ja moottoripyöräilyä. Historia kiinnostaa jos kirjallisuudesta keskustellaan. Tämä on aivan varma nogo-yhtälö. Minä taas olisin täti-nobody jollekin touhupetterille tai salimakelle.