Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en kelpaa miehille?

Vierailija
12.07.2025 |

Olen siis nainen, mielestäni ihan tavallisen näköinen. En mikään kaunotar enkä instabeibe, mutta toisaalta ulkonäössäni ei ole mitään poikkeuksellisen häiritseviä piirteitä myöskään (kuten esim. arpinen naama, pahat hörökorvat, rikkinäiset hampaat tms). Ylikiloja on muutama (bmi 27) mutta niin on yli puolella suomalaisista, eli sillä tavallakin olen ihan tavallinen. Pukeudun tavalliseen tyyliin eli siistit suorat housut tai farkut ja siisti paita ja esim. joku neule. Hiukset on pitkät. Olen hyvässä ammatissa, ja enemmän älykäs kuin se vastakohta. Luonteeltani olen kiva, positiivinen, aika rauhallinen, ystävällinen, en ollenkaan ujo mutta en myöskään pälpätä kaikille koko ajan. En kännää enkä tupakoi, tatskojakaan ei ole. Alan juttelemaan uusien ihmisten kanssa usein ja uskallan itsekin ottaa kontaktia miehiin, en istu vain jossain nurkassa odottamassa että voisi tutustua johonkin. Haluan ihan tavallisen miehen, tavallisen näköisen. Se tosin on minulle ehdoton nounou jos mies käyttää kovin paljon alkoholia, mutta onneksi moni ei käytä liikaa. En kuitenkaan kelpaa oikein kenellekään miehelle, olen huomannut. Netin ym kautta ei tule treffiehdotuksia ja jos itse ehdotan niin ei ne treffit sitten miehen puolelta toteudu. Välillä käyn kyllä treffeillä, ja omasta mielestäni ne onnistuu ihan kivasti (juttua riittää, tunnelma on mukava), mutta tapaamisen jälkeen mies sanoo joko suoraan että ei tai ghostaa. Aina sanotaan, että nainen saa helposti miehen, mutta en kyllä ymmärrä miten. 

Kommentit (625)

Vierailija
441/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä suosittele harrastamaan seksiä ennen kuin oikeasti siltä tuntuu. Äpeissä on kaikenlaisia saalistajia, jotka puhuu kaikenlaista (ns future faking), mutta oikeasti etsivät seksisuhdetta. Ei mikään ihme, kun taudit leviää. Mä en miesten toiveista huolimatta hyppää ekoilla treffeillä sänkyyn. En tiedä missä ne tasavertaista parisuhdetta etsivät miehet ovat. Ilmeisesti eivät ainakaan täällä Helsingissä. Olen sosiaalinen, hoikka, koulutettu ja minulla on mielipiteitä (kun tässä nyt epäiltiin pariutumisongelmien johtuvan värittömyydestä). Silti ei ole muuta kuin epämääräisiä fwb/situationship jaskaa tarjolla. Tämä ei ole mikään only in Finland, vaan yleismaailmallinen ongelma.

Olen muuten samanlainen kuin sinä itsestäsi kuvasit, mutta en hoikka vaan normaalipainon yläpäässä. Minullakin riittää vientiä sillä tavalla, että saan treffiehdotuksia koko ajan, joka viikolle saisi sovittua monet uudet treffit. Ja niille saisi myös jatkoa, miehet tykästyvät minuun ja haluavat tavata uudelleen. Silti tarjolla on käytännössä vain tuota samaa jaskaa, moni miehistä paljastuu varatuksi (tai ainakin että tapailevat ennestään jotakuta) ja lähes kaikki loput paljastuu sellaiseksi että he eivät ylipäätään etsi kuin satunnaista seuraa tai lähinnä pelkän seksisuhteen varaan rakentuvaa juttua tai muuta missä ei ainakaan tarvisi sitoutua keneenkään. En ole olemukseltani enkä luonteeltani mikään helppo hepsankeikka, niin ei voi olla kyse siitä että luulisi juuri minulta saavansa vain yhden yön tai viiden yön ilon. Koska olen suora sen suhteen, että olen kiinnostunut vain pysyvään parisuhteeseen tähtäävästä tutustumisesta, niin maalailevat vaikka mitä mielikuvia sitoutumishaluistaan (usein niiden läpi näkee melko heti). Ja kyseessä ei todellakaan ole vain komeat miehet vaan suurin osa näistä miehistä on ihan tavallisia tallaajia. Eipä ole minullekaan selvinnyt mistä voisi löytää hyviä sitoutumishaluisia miehiä.

Vierailija
442/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä suosittele harrastamaan seksiä ennen kuin oikeasti siltä tuntuu. Äpeissä on kaikenlaisia saalistajia, jotka puhuu kaikenlaista (ns future faking), mutta oikeasti etsivät seksisuhdetta. Ei mikään ihme, kun taudit leviää. Mä en miesten toiveista huolimatta hyppää ekoilla treffeillä sänkyyn. En tiedä missä ne tasavertaista parisuhdetta etsivät miehet ovat. Ilmeisesti eivät ainakaan täällä Helsingissä. Olen sosiaalinen, hoikka, koulutettu ja minulla on mielipiteitä (kun tässä nyt epäiltiin pariutumisongelmien johtuvan värittömyydestä). Silti ei ole muuta kuin epämääräisiä fwb/situationship jaskaa tarjolla. Tämä ei ole mikään only in Finland, vaan yleismaailmallinen ongelma.

Olen muuten samanlainen kuin sinä itsestäsi kuvasit, mutta en hoikka vaan normaalipainon yläpäässä. Minullakin riittää vientiä sillä tavalla, että saan treffiehdotuksia koko ajan, jo

"Eipä ole minullekaan selvinnyt mistä voisi löytää hyviä sitoutumishaluisia miehiä"

Sinulla on varmaankin ystäviä, jotka ovat pitkässä parisuhteessa miehen kanssa? Jos näin, niin mistä nämä ystäväsi löysivät ne miehensä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia miehiä on kirkollisissa aktiviteeteissa? Mietin kelpaanko niille, kun en ole uskovainen? Onko noissa kirkon jutuissa siis nykyisin enemmän miehiä kuin naisia? Ja siis sinkkumiehiä?

Vierailija
444/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntyvätkö miehet koskaan katsomaan sinua vaikka kadulla kävellessä? Tulevatko miehet ikinä juttelemaan sinulle? Osoittavatko miehet ikinä mitään kiinnostusta sinua kohtaan sosiaalisissa tilanteissa? 

Jos vastasit kaikkiin kolmeen kysymykseen "ei", niin sanoisin että sun peli on pelattu.

Vierailija
445/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en koe välttämättömäksi että pitää harrastaa seksiä ekoilla, tokilla tai edes vielä kolmansillakaan treffeillä. 

Mutta jos mulla tulee ekoilla treffeillä sellainen fiilis, että tämä nainen ei koe seksuaalista vetoa minuun, niin en kyllä näe mitään syytä sopia toisia treffejä. 

Kyllä se kipinä pitää olla heti alusta saakka. Ei silloin haittaa vähän odottaa: se odottaminen voi olla jopa aika nautinnollista ja kutkuttavaa :D

M35

Eikö ole aika normaalia, että ajatuksia fyysisyydestä ei synny ihmisen ensimmäistä kertaa nähdessä, mutta myöhemmin kyllä? (Eri)

Vierailija
446/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin täällä on moni sanonutkin, niin ehkä sinussa ei ole mitenkään havaittavissa seksuaalisuus. Pilkettä silmiin nyt. Mihinkään tekoihin ei tarvitse suostua ennenkuin itse päätät.

Sitten jos ap alkaa flirtiksi, niin häntä haukutaan siitä, että hän antaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa. Pihtariksi, joka kyllä vihjailee seksin suuntaan, mutta on jättää miehen kylmäksi. 

Tai vielä pahempaa: tyrkyksi.

Vierailija
447/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eipä ole minullekaan selvinnyt mistä voisi löytää hyviä sitoutumishaluisia miehiä"

Sinulla on varmaankin ystäviä, jotka ovat pitkässä parisuhteessa miehen kanssa? Jos näin, niin mistä nämä ystäväsi löysivät ne miehensä?"

.

On minulla ystäviä pitkässä parisuhteessa montakin. Kaikki he ovat löytäneet miehensä nuorena, noin 15-20 vuotta sitten eli jo lukiossa tai sitten yliopistossa opiskeluvuosina. Muut ystäväni ovat sinkkuja tai ollut tässä lyhyitä suhteita. Ei tule mieleen oikeastaan ketään, joka olisi löytänyt pitkäaikaisen kumppanin kuluneen 10 vuoden aikana. Näin siis Helsingissä, koulutettujen ihmisten keskuudessa.

Vierailija
448/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääntyvätkö miehet koskaan katsomaan sinua vaikka kadulla kävellessä? Tulevatko miehet ikinä juttelemaan sinulle? Osoittavatko miehet ikinä mitään kiinnostusta sinua kohtaan sosiaalisissa tilanteissa? 

Jos vastasit kaikkiin kolmeen kysymykseen "ei", niin sanoisin että sun peli on pelattu.

Tämä on hyvä mittari kaksikymppisille naisille, mutta suorastaan surkea mittari aapeen ikäisille naisille. 

Vierailija
449/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoitatko kiinnostustasi jollain tapaa? Minä olen muutamilla treffeillä käynyt, joissa vastapuoli näytti ihanku ois pakkopullaa ollu. Minun mielenkkinto kyllä loppui sellaiseen käytökseen.

M49

Olen iloinen, kyselen sen toisen ajatuksista ja elämästä, kuuntelen mitä hän puhuu ja kyllä minusta varmasti ihan näkeekin että viihdyn hyvin. En kuitenkaan harrasta mitään yhden yön juttuja, joten tutustumisen alussa en osoita mitään sellaista tai muuten tyrkkymäistä kiinnostusta. Treffien lopussa voin kyllä sanoa että minusta oli kivaa ja olisi kiva tavata uudelleenkin. Ap

Tyrkky-tyylillä löytää helpommin seuraa (seksiä viimeistään kolmansilla treffeillä ja tätä ei jätetä miehelle epäselväksi). Jos ei ole laadusta niin tarkka, tuo kai toimii ja voihan sitä joskus käydä hyväkin tuuri. Ehkä kuitenkin on parempi etsiä vähän pidempään itselle sopivaa seuraa, kuin tyytyä kehen tahansa?

Vierailija
450/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin aapeella on ollut vain huonoa tuuria. Ihan samassa tilanteessa kuin aapee on iso määrä kivoja akateemisia sinkkunaisia Helsingissä. Akateemiset sinkkunaiset ei vain löydä miestä Helsingissä vaikka miten alas olisi madaltaneet kriteerinsä. Akateemiset miehet on täällä jo varattuja tai tarkoituksella elää vain sinkkuelämää, ja akateemisiä miehiä siis on täällä paljon vähemmän kuin naisia. Matalammin koulutetut miehet taas ei kelpuuta täällä itselleen akateemista naista, vaikka sille naiselle kävisikin se duunarimies (paremman puutteessa). 

Monissa yliopistoissa ja sitä myötä yliopistokaupungeissa lienee enemmän naisia kuin miehiä. Mutta entäs kaupungit, joissa opiskellaan myös tekniikkaa, mikä edelleen kai on miesvaltaista? Ap voisi tehdä kesäreissuja vaikka Tampereelle ja Lappeenrantaan, käydä terasseilla ja ulkoilmakonserteissa ynnä muissa tapahtumissa. Ei tuollainen välimatka voi olla ylitsepääsemätön. Ja tietysti suosittelen myös sinkuille järjestettyjä tapahtumia.

Vierailija
451/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on varmaankin ystäviä, jotka ovat pitkässä parisuhteessa miehen kanssa? Jos näin, niin mistä nämä ystäväsi löysivät ne miehensä?"

.

On minulla ystäviä pitkässä parisuhteessa montakin. Kaikki he ovat löytäneet miehensä nuorena, noin 15-20 vuotta sitten eli jo lukiossa tai sitten yliopistossa opiskeluvuosina. Muut ystäväni ovat sinkkuja tai ollut tässä lyhyitä suhteita. Ei tule mieleen oikeastaan ketään, joka olisi löytänyt pitkäaikaisen kumppanin kuluneen 10 vuoden aikana. Näin siis Helsingissä, koulutettujen ihmisten keskuudessa.

Mä asun kanssa helsingissä, elän keskiluokkaisessa 30-40 vuotiaiden kuplassa.

Valtaosa tuttavapiiristä löysi kumppaninsa 20-30v ikävuosina, ja ovat edelleen yhdessä. Alla listaa miten tuntemani uudet parit on tavanneet:

Yksi mies tapasi eron jälkeen sinkkuäidin 35 vuotiaana fb ryhmässä, ja yksi mies tapasi 39 vuotiaana sinkkuäidin baarissa. Yksi nainen löysi eron jälkeen kumppaniksi sinkkuiskän työpaikaltaan. Yksi mies löysi uuden vaimonsa (lapseton) tinderistä 38 vuotiaana. 

Vierailija
452/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiltä olen saanut tuollaista huomiota vain alaikäisenä, olen nyt 22. 

Vierailija
453/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tämä nyt pidä paikkaansa, niin tavallista tallaajaa ja jopa rumia ihmisiä on parisuhteessa. Se on joku muu juttu mikä tekee sen, että joidenkin on vaikea löytää parisuhdetta.

Vierailija
454/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en koe välttämättömäksi että pitää harrastaa seksiä ekoilla, tokilla tai edes vielä kolmansillakaan treffeillä. 

Mutta jos mulla tulee ekoilla treffeillä sellainen fiilis, että tämä nainen ei koe seksuaalista vetoa minuun, niin en kyllä näe mitään syytä sopia toisia treffejä. 

Kyllä se kipinä pitää olla heti alusta saakka. Ei silloin haittaa vähän odottaa: se odottaminen voi olla jopa aika nautinnollista ja kutkuttavaa :D

M35

Eikö ole aika normaalia, että ajatuksia fyysisyydestä ei synny ihmisen ensimmäistä kertaa nähdessä, mutta myöhemmin kyllä? (Eri)

Treffeillä sä olet 1-2 tuntia fyysisesti lähellä toista ihmistä, ja te keskitytte vain toisiinne eli mukana ei ole ketään muuta ihmistä. Lisäksi se treffikumppani on todennäköisesti panostanut ulkoisesti, eli on ns. "parhaimmillaan": tuoksuu hyvältä, on parhaat päällä, hiukset laitettu jne jne.

Jos sä et tuollaisen tapahtuman jälkeen kykene itse tietämään, oliko se ihminen sun mielestä edes alustavasti kiinnostava seksuaalisesti, niin en kyllä voi kuin ihmetellä miten sun aivot toimiii. Kyllä minä ainakin tiedän. 

Vierailija
455/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tämä nyt pidä paikkaansa, niin tavallista tallaajaa ja jopa rumia ihmisiä on parisuhteessa. Se on joku muu juttu mikä tekee sen, että joidenkin on vaikea löytää parisuhdetta.

Iso osa noista pareista tapasi nuorempana, kun he eivät vielä olleet sellaisia tursakkeita kuin he nyt ovat.

Vierailija
456/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiltä olen saanut tuollaista huomiota vain alaikäisenä, olen nyt 22. 

Olet 22 vuotias, etkä kykene kääntämään miesten päitä kadulla, eikä kukaan mies ikinä lähesty sinua tai kiinnostu sinusta? 

Vierailija
457/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa parisuhteessa olevista naisista on sellaisia, jotka vastaisivat näihin "ei". Nimittäin suomalaiset ovat aika varautuneita eikä meillä ole tapana "kääntyä katsomaan" tuntemattomia ihmisiä kadulla, aika harvoin tullaan juttelemaan tuntemattomillekaan.

Vierailija
458/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla ainakin on vapaana lukemattomia kauniita ja vähemmän kauniita sinkkunaisia, niin nuoria kuin vanhempia.  Ulkopuolelta sitä on vaikea tajuta millainen tilanne on ja miten hankala täällä on löytää pygyvää parisuhdetta. 

Vierailija
459/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaiset miehet lähinnä Suomessa kääntyy katsomaan tai tulee juttelemaan naisille. Suomalaiset miehet ei sitä yleisesti tee. 

Vierailija
460/625 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, et kelpaa miehille. Mene tuonne kadulle kuleksimaan. Kysyt vaan suoraan jokaiselta vastaantulevalta mieheltä, anteeksi että häiritsen, mutta huolisitko minut naisystäväksesi, ehkä menetkin vielä jollekin miehelle "kaupaksi". No, sitten voit taas valittaa ehkä muusta syystä, mutta kelpasit kuitenkin.

Jokainen täysjärkinen vastaisi tuohon vain jotain ympäripyöreää ja toivottaisi hyvää päivanjatkoa. Vain ongelmalliset tyypit olisivat valmiit suhteeseen täysin tuntemattoman random naisen kanssa, joka tyrkyttää itseään jokaiselle vastaantulijalle.