Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ois niin kiva tavata, mutta tässä on niin paljon kaikkea"...

Vierailija
11.07.2025 |

Mitä sanotte ihmiselle, joka oikeastaan vuodesta toiseen sanoo tuota samaa. Että olis niin kiva tavata, mutta on ollut vähän kiire. Ja sitten somesta näkyy, että tämä henkilö tapailee monia ihmisiä ja kutsuu luokseen.

Taustaa, kyseessä on vanha ystäväni ja lapseni kummitäti (ei ole ollut kummilapsensa kanssa juurikaan yhteydessä).

Mitä voisi sanoa tällaiselle ihmiselle seuraavan kerran, kun toistaa nuo samat sanat.

Ja juu... ymmärrän että hän ei jostakin syystä halua minua tavata. Mutta jotenkin tosi ärsyttävää..

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua tavata, mutta pitää sinua ns. varalla. Luultavasti bondannut jonkun kanssa, joka ei tykkää sinusta.

Vierailija
2/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise välit vaan, tapaa muita ystäviä. Ei tuollainen väittelijä ole aito ystävä, kun on muut kaveripiirit näemmä.

Vierailija
4/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehkä hän pitää minua ns.varalla.

Ap

Vierailija
5/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä viesti, jossa sanot rehellisesti, että hänen tapansa toimia harmittaa. Laita viestiin, että toivot hänen ottavan itse yhteyttä, jos/kun haluaa vielä tavata, ja sitten unohdat koko asian.

Tuskin kuulet hänestä enää, tai ehkäpä laittaakin viestiä.

Vierailija
6/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasi ei kiinnosta muttei halua loukata ja sitten sanoo tuolla tavalla vähän hölmösti, kun ei osaa tilannetta muullakaan tavalla hoitaa. Mehän emme täällä tiedä mikä se tarkka syy sille ettei seurasi kiinnostele on, joten kaikki muu spekuloiminen on turhaa.

Vierailija
7/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan järkevä aikuinen noin toimi, että hiljenee /välttelee. Henkilö toimii ihan kuin 9-vuotias lapsi, jolla ei ole keinoja sanoa, että ehkä yhteisiä asioita ei ole tarpeeksi tai haluaa pienentää piirinsä, valikoida ystävänsä tietyillä kriteereillä.

Aikuinen pystyisi puhumaan tai viestittämään rehellisesti ja suoraan, kertomaan syyt toiminnalleen.

Löydät parempia ystäviä.

Vierailija
8/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että "kiva, soittele kun haluat tavata", mutta älä jää odottelemaan soittoa vaan elä elämääsi. Jos hän soittaa ja sinä haluat edelleen tavata, niin hyvä, voitte järjestää jotain. Tärkeintä on, ettet jää vatvomaan asiaa. Älä itse ehdota mitään. 

Minulla on tuttu, joka sanoo vähän samaa, paitsi ei edes yritä väittää että hänellä olisi ollut kiirettä. Tapaamme joskus yhteisen tutun luona ja aina vakuuttaa (oma-aloitteisesti) että ihan varmasti ja kohta tavataan ja mitään esteitä siihen ei ole. Annan mennä ne puheet yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. 

Vierailija
9/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikkia ystäviä ja kavereita siis tavattava fyysisesti, jotta ihmissuhde on oikea? 

Mulla on kavereita, joita en ole tavannut koskaan enkä ajattele, että olen heille vain joku varalla pidettävä.

Vierailija
10/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ehkä hän pitää minua ns.varalla.

Ap

Jos hän on tuota tehnyt jo vuosia, niin minusta ei ole enää edes ns. varalla pitoa... Kai sitä "varaakin" haluaisi edes joskus nähdä... 

Vierailija
11/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤔 Olet tehnyt tämän saman aloituksen niin monta kertaa etten kyllä ihmettele jos kanssasi ei haluta kaveerata

Vierailija
12/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuputat seuraasi kun sitä ei selvästi kaivata? Tokan tuollaisen vastauksen jälkeen fiksu ihminen sanoo "sepä harmi, olisi kiva nähdä livenäkin, ilmoittele kun sulla on aikaa" ja jättää asian siihen. Et pysty pakottamaan kenestäkään kaveria. 

Vierailija
13/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikkia ystäviä ja kavereita siis tavattava fyysisesti, jotta ihmissuhde on oikea? 

Mulla on kavereita, joita en ole tavannut koskaan enkä ajattele, että olen heille vain joku varalla pidettävä.

Puhut jostain nettikavereista vai? Ilmeisesti kuitenkin juttelet heidän kanssaan edes satunnaisesti, vai pidätkö täysin tuntemattomia ihmisiä kavereinasi? 

Vierailija
14/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistäkin. Tai monilla kun tulee uusia ympyröitä (muuttaa jonnekin, tutustuu johonkin uuteen porukkaan tai aloittaa uuden työn tms.) niin keskittyy niin uusiin ihmisiin, että vanhat tutut alkavat menettää hohtoaan. 

Tai tosiystävät jäävät elämässä jäljelle vaikka kuviot vaihtuis, mutta pelkät kaveruudet tarvitsisivat edelleen sen raamin tai ympäristön, jotta olisivat elinvoimaisia.

Vierailija
15/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko  sanot suoraan niin kuin asian koet tai annat olla ottamatta enää yhteyttä. 

MIten ylipäätään päädyt tällaiseen tilanteeseen? Tapaatteko jossakin sattumalta vai otatko sinä häneen yksipuolisesti yhteyttä?

Vierailija
16/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiusaat häntä kysymällä uudestaan? Hän ei kehtaa sanoa suoraan ettei kiinnosta. Luulis sinun nyt vähemmästäkin ymmärtävän. Ne muut ovat hänen ystäviään, joille tietysti jää aikaa. Te ette ole enää ystäviä.

Vierailija
17/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko  sanot suoraan niin kuin asian koet tai annat olla ottamatta enää yhteyttä. 

MIten ylipäätään päädyt tällaiseen tilanteeseen? Tapaatteko jossakin sattumalta vai otatko sinä häneen yksipuolisesti yhteyttä?

Lyhyen ajan sisällä olen törmännyt häneen esim ruokakaupassa tai kahvilassa. En todellakaan ole ottanut häneen yksipuolisesti yhteyttä enkä tuputtanut seuraani

Ap

Vierailija
18/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut jostain nettikavereista vai? Ilmeisesti kuitenkin juttelet heidän kanssaan edes satunnaisesti, vai pidätkö täysin tuntemattomia ihmisiä kavereinasi? 

Ei ne ole tuntemattomia ihmisiä, jos niiden kanssa on keskustellut syvällisiäkin asioita jo vuosikausia. Kyllä ihmisen voi tuntea hyvinkin ilman fyysistä tapaamista.

Vierailija
19/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asian vierestä, mutta laitanpa tähän nyt kuitenkin.

Aikoinaan tutustuin eräässä työpaikassa henkilöön X, olimme sijaisia molemmat. Minä lähdin ajan kanssa muualle, kun sain vakituisen työpaikan, ja tämä tuttu jäi ko työpaikkaan kärkkymään vakituista paikkaa.

Meni muutama vuosi eikä hän vakituista paikkaa saanut, vain sijaisuuksia. Syynä oli kuulema se, että oli minun ystäväni? Esteenä vakituisen työpaikan saamiselle oli kuulema se, että tunsi minut / ajoittain vapaa-ajalla kävi kanssani kahvilassa?

Minä en nyt kuitenkaan ollut mikään rikollinen, en ollut koskaan sairaslomilla ja hoidin työni.

En tuon kommentin jälkeen halunnut tätä kyseistä ystävää / tuttua enää tavata, päätökseni on pitänyt nyt 25 vuoden ajan.

Vierailija
20/94 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat häntä kysymällä uudestaan? Hän ei kehtaa sanoa suoraan ettei kiinnosta. Luulis sinun nyt vähemmästäkin ymmärtävän. Ne muut ovat hänen ystäviään, joille tietysti jää aikaa. Te ette ole enää ystäviä.

En ole häntä kiusannut kysymällä uudestaan enkä tuputtanut seuraani. Törmään häneen aika ajoin esim ruokakaupassa, kauppakeskuksessa yms. Ja aina sama lausahdus.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän