Ero pyörii mielessä päivittäin
En tiedä mitä enää tekisin. Eron pohtiminen on alkanut pyöriä ihan jatkuvasti päässä ja uuvuttaa tämä päättämättömyys.
Suhdetta takana 14 vuotta, josta naimisissa 10. Yksi alakouluikäinen lapsi. Enempää en halua.
Miehen "aiheuttama" pettämiskriisi, valehtelua, kun lapsi oli vuoden vanha. Hammasta purren on jatkettu, koska elämä erillään tuntui vaan sekin liian raskaalta. Ajattelin, että aika korjaa.
Myöhemmin petin myös minä. Sama lopputulos, mies ei halua keskustella asiasta, niinkuin ei halunnut omastaankaan. Työnnetään mappi ööhön, ja odotetaan, että aika korjaa.
Noh, aika on sikseen parantunut haavoja, ettei asia satuta enää enkä näe painajaisia. Mutta jotain puuttuu. Aika ei korjannut yhteyttä, eikä ehkä luottamustakaan.
Mulla on ollut tosta kriisistä asti rakennettuna enemmän ja vähemmän plan B. Hyvä ammatti, rahaa säästössä.. jotta voin tarvittaessa rahoittaa itse omat unelmani, jos suhde kariutuu.
En koe, että oltaisiin tiimi miehen kanssa. Toisaalta suhteessa ei tällä hetkellä ole isoja ongelmiakaan. Ei alkoholismia, väkivaltaa, riitelyä.. Ollaan vaan. Seksiäkin on, se onkin ehkä ainut asia, joka on aina toiminut meidän kahden välillä. Jopa kriisiaikoina, vaikka hiljaisempaakin on ollut.
Nyt en vaan pääse irti ajatuksesta, että vaikka mies on hyvä ja osallistuva isä, niin haluanko tätä lopun elämääni. Hoitaa kotia, siivoaa yms. Korkeasti koulutettu ja hyvätuloinen, joskin meillä on omat rahat ja kulut maksetaan 50/50. Mies aika pihi. Moni nainen ottais hänet kiljuen... Olenko kiittämätön?
Tuntuu, ettei meillä ole enää hauskaa yhdessä. Mietin, millaisia uusperhesotkuja sitten olisi tiedossa ja onko helpompi näin.
Näkemyksiä, kokemuksia, vertaistukea?
N33
Kommentit (253)
Hei ap, luin tarinaasi ja olen pahoillani, että sinulle on käynyt noin.Tuo on valitettavan yleistä ja sitä kenellekkään halua, että joutuu tuollaista kokemaan. Oletteko miehesi kanssa jutelleet mitä hän sai pettämisestä ja onko hän katunut tekojaan vai ollut kuin mitään ei olisi tapahtunut? Entä sinä itse? Mitä erityistä sinä sait ja oliko tuo pettäminen sen arvoista?
Päätös on teidän ja pitäisi kuulla myös toisen tarina ja näkemys asioista.
Vierailija kirjoitti:
Olette menneet yhteen hyvin nuorina, olette molemmat saavuttaneet hyvän elintason, ainakin mies on pitkä ja komea, on saatu lapsi, seksikin sujuu. Mutta silti yhteyden puute kalvaa.
Raha on selvästi teille molemmille tärkeää, ja olette kumpikin jo jonkin alkaa keränneet yhteistä varallisuutta eron varalle. Sinä kaipaat yhteisiä unelmia - vai kaipaatko yhteisiä investointeja? Vai haluatko, että sinä olisit se investointi? Jossain vaiheessa mietit, käyttäisikö mies enemmän rahaa toiseen naiseen - miksi ihmeessä tuollaista mietit? Raha on rakkauden köyhä korvike.
Tiedän, että tämä on tosi epämuodikkaasti sanottu nykypäivänä, kun raha on ainoa jumala, jota ei saa pilkata. Mutta ihan oikeasti; mikä on elämässä tärkeää? Teidän on vaikea löytää henkistä yhteyttä, jos teillä ei ole sen kummempia henkisiä arvoja kuin edellä mainitut. En kehota menemään kirkkoon, mutta filosofian lukeminen voisi auttaa. Ja tietenkin tarvit
Tähän täytyy kommentoida, että nuorena, kun yhteen mentiin niin mies oli se luokan inhottu nörttipoika. Hänestä kasvoi vuosien mittaan sitten komea ja hyvätuloinen. Ulkonäkönsä ja rahojen vuoksi en hänestä siis alunperin kiinnostunut. Opiskelijoita oltiin molemmat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, luin tarinaasi ja olen pahoillani, että sinulle on käynyt noin.Tuo on valitettavan yleistä ja sitä kenellekkään halua, että joutuu tuollaista kokemaan. Oletteko miehesi kanssa jutelleet mitä hän sai pettämisestä ja onko hän katunut tekojaan vai ollut kuin mitään ei olisi tapahtunut? Entä sinä itse? Mitä erityistä sinä sait ja oliko tuo pettäminen sen arvoista?
Päätös on teidän ja pitäisi kuulla myös toisen tarina ja näkemys asioista.
Hän on kyllä sanonut katuvansa syvästi tekoaan, mutta ei tiedä motiiveja teoilleen. Se mitä minä paikkasin olin yksinäisyyden tunne.
Ap
Mitä ihmettä tuossa enää miettimään. Senkun eroat.
jossain välissä jokainen tajuaa miten hyvä on olla ilman yhtää kumppania, aivan parasta elämää
Miksi valitsit luokan nörttipojan? Meinaatko että sieltä saa sitä parasta? Olisit ottanut minut! Vaikutat mielenkiintoiselta
Vierailija kirjoitti:
Miksi valitsit luokan nörttipojan? Meinaatko että sieltä saa sitä parasta? Olisit ottanut minut! Vaikutat mielenkiintoiselta
En oikeastaan osaa sanoa. Ihastuin häneen ja halusin hänet. Ehkä nyt vähän vanhempana ja kokeneempana osaisin valita sopivan kumppanin, ei pelkästään ihastumisen perusteella. Mutta kuka/millainen sinä olet?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan osaa sanoa. Ihastuin häneen ja halusin hänet. Ehkä nyt vähän vanhempana ja kokeneempana osaisin valita sopivan kumppanin, ei pelkästään ihastumisen perusteella. Mutta kuka/millainen sinä olet?
Ap
Olin siis 19v silloin ja näin vain hänessä jotakin erityistä.
Ap
Itse aikoinaan loppuen lopuksi tyytyväinen syrjähyppyyni, nyt siis jo erottu 15v sitten. Sain aivan erilaista kuin mitä vanhassa suhteessa. Eli jäi siis hyvä kokemus. Kyseinen syrjähyppy mies oli kookkaampi ja hänellä oli kookkaampi. Vaikka eihän tuo tosiaan mitään välttämättä ratkaise. Vaikka seksi entisen puolisoni kanssa oli mahtavaa oli se silti mukava kokemus saada jotakuta muuta. Nyt tyytyväinen sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
jossain välissä jokainen tajuaa miten hyvä on olla ilman yhtää kumppania, aivan parasta elämää
Tätä olen miettinyt. Viihdyn niin hyvin itsekseni. En tosin ole vuositolkulla niin elänyt, eli ei oikeasti ole kokemusta. Mutta ne viikot, mitä olen saanut olla itsekseni tai vain lapsen kanssa, ovat olleet ihania.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse aikoinaan loppuen lopuksi tyytyväinen syrjähyppyyni, nyt siis jo erottu 15v sitten. Sain aivan erilaista kuin mitä vanhassa suhteessa. Eli jäi siis hyvä kokemus. Kyseinen syrjähyppy mies oli kookkaampi ja hänellä oli kookkaampi. Vaikka eihän tuo tosiaan mitään välttämättä ratkaise. Vaikka seksi entisen puolisoni kanssa oli mahtavaa oli se silti mukava kokemus saada jotakuta muuta. Nyt tyytyväinen sinkkuna.
Jaaa no en minä kyllä peeniksen koon takia. Henkinen puoli on se mikä ratkaisee.
Ap
Urheilullinen 9v poika lapsen isä. En nyt kerro mistäpäin. Useamman vuoden jo sinkkuna. 192/98/18 josko tuo nyt mitään mistään kertoo. Lapsen äiti löysi toisen miehen laivareissulta.
Vierailija kirjoitti:
Urheilullinen 9v poika lapsen isä. En nyt kerro mistäpäin. Useamman vuoden jo sinkkuna. 192/98/18 josko tuo nyt mitään mistään kertoo. Lapsen äiti löysi toisen miehen laivareissulta.
Käytkö paljon salilla, lenkillä, pyöräilemässä?
Itse harrastan kaikkia edellä mainittuja.
Ap
Harrastan myös kaikkia mainitsemiasi, pääasiassa salia. Poika nyt mummulassa hoidossa ja itsellä vapaa viikonloppu. Millainen sinä olet?
Sijainnista sen verran että 02-alueella oleilen.
Vierailija kirjoitti:
Salia nyt takana 15v.
Sama täällä, 19 vuotta tullut käytyä. Kesähelteillä ehkä enemmän käynyt pyöräilemässä, mutta muuten enimmäkseen salilla. 😄
Samalla alueella ollaan. 😊
Ai niin ja en ole mikään gigolo. Kokemusta on vain muutamasta naisesta aiemmin
Aika kiva, olisi hauska törmäillä joskus. Niin millainen sinä olet?
Olet oikeassa, että olen siinä mielessä materialistisi minäkin, että saan iloa kauniista kodista ja varsinkin hyvästä sängystä ja lakanoista. Uni on minulle tärkeimpiä asioita. Tämä seurausta ehkä siitä vauvavuoden valvomisesta. Toisaalta myös siitä sisäilmaongelmaisessa kodissa asumisesta, koska se oli yhtä painajaista. Ei ne seinien värit, vaan se, ettei siellä voinut olla eikä se tuntunut kodilta.
Siinä mielessä ajattelen, että rahalla saa onnea. Ei tietenkään kaikkea, mutta raha mahdollistaa asioita.
Ap