Illallinen ravintolassa Helsingissä meni niin pahasti pieleen, että tarjoilija alkoi käskyttää minua
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011349792.html
Kun tarjoilija saapui keräämään lautasia, hän kysyi, miltä ruoka maistui.
Vastasin rehellisesti ja kerroin pettymyksestäni: cacio e pepe on ollut edellisillä kerroilla parempaa. Nyt kokki oli säästellyt juustossa, ja pasta oli kuivaa.
Olin aiemmin viikolla kehunut ravintolan juusto-mustapippuripastaa työkaverilleni kaupungin parhaaksi.
Ragù oli keskinkertaista. Anteeksi, mutta teen itse herkullisempaa. Kastikkeesta puuttui siihen kuuluva täyteläisyys ja suola. Mieleen jäi päällimmäisenä vetinen tagliatelle.
Kommentit (183)
Kannattaa kokeilal muitakin kuin Hesan ravintoloista. Vintero Vantaan Tikkurilassa oli erinomainen. Seuraavaksi kokeillaan ukrainalaista Megobaroa Tapiolassa.
Kuten eräs arvostettu ja tunnustettu kokkailija aikanaan totesi: Jos haluat tasalaatuista ravintolaruokaa, mene Mäkkäriin.
Olen huomannut myös tämän. Vieraassa kaupungissakin kannattaa lounasaikaan seurailla, missä on pysäköitynä ko. ammattilaisten ajoneuvoja.
Päivällisravintolan löytäminen onkin sitten vaikeampaa. Nettiarvostelut ovat laidasta laitaan. Joltain paikalliselta voi toki kysyä, missä ravintolassa saa hyvää tai ainakin kelvollista ruokaa.