Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Illallinen ravintolassa Helsingissä meni niin pahasti pieleen, että tarjoilija alkoi käskyttää minua

Vierailija
08.07.2025 |

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011349792.html

Kun tarjoilija saapui keräämään lautasia, hän kysyi, miltä ruoka maistui.

Vastasin rehellisesti ja kerroin pettymyksestäni: cacio e pepe on ollut edellisillä kerroilla parempaa. Nyt kokki oli säästellyt juustossa, ja pasta oli kuivaa.

Olin aiemmin viikolla kehunut ravintolan juusto-mustapippuripastaa työkaverilleni kaupungin parhaaksi.

Ragù oli keskinkertaista. Anteeksi, mutta teen itse herkullisempaa. Kastikkeesta puuttui siihen kuuluva täyteläisyys ja suola. Mieleen jäi päällimmäisenä vetinen tagliatelle.

Kommentit (183)

Vierailija
181/183 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin huoltoasemalla syömässä päivän leikkeen. Sain enemmän rahoilleni vastinetta kuin hienossa helsinkiläisravintolassa. Oli runsas salaattipöytä ja hyvä kahvi ruuan päälle.

Kannattaa syödä siellä missä on tupa täynnä keltaliivisiä. 

Paras lounaspaikka on missä käy syömässä ensihoito, palomiehet  ja poliisit.

Olen huomannut myös tämän. Vieraassa kaupungissakin kannattaa lounasaikaan seurailla, missä on pysäköitynä ko. ammattilaisten ajoneuvoja.

Päivällisravintolan löytäminen onkin sitten vaikeampaa. Nettiarvostelut ovat laidasta laitaan. Joltain paikalliselta voi toki kysyä, missä ravintolassa saa hyvää tai ainakin kelvollista ruokaa. 

Vierailija
182/183 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilal muitakin kuin Hesan ravintoloista. Vintero Vantaan Tikkurilassa oli erinomainen. Seuraavaksi kokeillaan ukrainalaista Megobaroa Tapiolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/183 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten eräs arvostettu ja tunnustettu kokkailija aikanaan totesi: Jos haluat tasalaatuista ravintolaruokaa, mene Mäkkäriin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme