Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Illallinen ravintolassa Helsingissä meni niin pahasti pieleen, että tarjoilija alkoi käskyttää minua

Vierailija
08.07.2025 |

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011349792.html

Kun tarjoilija saapui keräämään lautasia, hän kysyi, miltä ruoka maistui.

Vastasin rehellisesti ja kerroin pettymyksestäni: cacio e pepe on ollut edellisillä kerroilla parempaa. Nyt kokki oli säästellyt juustossa, ja pasta oli kuivaa.

Olin aiemmin viikolla kehunut ravintolan juusto-mustapippuripastaa työkaverilleni kaupungin parhaaksi.

Ragù oli keskinkertaista. Anteeksi, mutta teen itse herkullisempaa. Kastikkeesta puuttui siihen kuuluva täyteläisyys ja suola. Mieleen jäi päällimmäisenä vetinen tagliatelle.

Kommentit (183)

Vierailija
1/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija hermostui.

Hän tiuskaisi, miksen jäänyt kotiin syömään. Koska ajattelin, että ravintolassa ammattilaiset osaavat minua paremmin, siitähän maksan. Hän myös uteli, työskentelenkö alalla. En.

Vierailija
2/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rafla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta varmaan hinta oli kuitenkin kaupungin kovin joten onhan se silloin pakko olla hieno paikka, eikös suomalainen ajattele yleensä niin?

Vierailija
4/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen epäillyt, että jos arvostelen annosta, niin seuraavaan annokseeni syljetään. Joten olen sitten vaan jättänyt syömättä, jos jokin osa ei ole maistunut. Väärin tietysti sekin. Palautetta pitäisi pystyä antamaan ja saamaan.

Vierailija
5/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo toinen aloitus aiheesta? Onko ap:llä kaikki ok?

Vierailija
6/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä rafla?

Scholare. Ruoat täsmäävät menuun ja Google-arvosteluissa on huonoa palautetta aggressiivisesta tarjoilijasta ja palvelusta.

Vierailija
7/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile etteikö tarjoilija olisi käyttäytynyt epäammattimaisesti, mutta hieman epäilen myös asiakkaan tapaa kommunikoida. Mutta ainahan voi kostaa hesarin sivuilla jos itsetunto on kokenut kolauksen.

Vierailija
8/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisravintoloiden tarjoilijat eivät vain osaa ottaa palautetta vastaan. Oikea reagointitapa olisi ollut viedä terveiset kokille ja tarjota ilmainen kahvi tai jälkiruoka.

Vierailija
9/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on eruoileitetulla first world problems, kohta varmaan pöyristyy Finnairin peruutuksista.

Ukrainassa syödään rotanpaskaa ja kuollaan droonien alle.

Vierailija
10/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen beta-mies tärisee pelosta jonkin tarjoilijan edessä?

Vierailija
11/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 eurolla ei vielä kuninkaallista virheetöntä palvelua pidä odottaa saavansa.

Vierailija
12/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei osata ottaa palautetta vastaan missään.

Vierailija
13/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa 99% ravintoloista tuntuu nykyään tekevän niin että pääasiassa vain lämmittävät teolliset puolivalmiit esivalmistetut tai pakastetuotteet ja kastikkeet sitten päälle suoraan tehtaan pusseista ja pulloista laitoskeittiötapaan. Hintaa ei tosin olla muistettu tarkistaa laatua ja menettelyä vastaavalle tasolle joka olisi aivan max 7-8€ / tuollainen ateria.

Vierailija
14/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisravintoloiden tarjoilijat eivät vain osaa ottaa palautetta vastaan. Oikea reagointitapa olisi ollut viedä terveiset kokille ja tarjota ilmainen kahvi tai jälkiruoka.

Miksi ne sitten kysyvät palautetta, jos se saa olla vain kehuvaa?

Vierailija
15/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo toinen aloitus aiheesta? Onko ap:llä kaikki ok?

Onko sinulla kaikki kunnossa, kun poistatat aloituksia? Oletko kenties kyseinen tarjoilija?

Poistan aloituksia? Et todellakaan voi hyvin.

Vierailija
16/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen beta-mies tärisee pelosta jonkin tarjoilijan edessä?

Kas kun ei myös itku tullut. Retoriikka mennyt naurettavaksi. Milloin täristään pelosta mitättömien asioiden vuoksi, milloin purskahdetaan itkuun, milloin jäädytään toimintakyvyttömäksi, milloin ollaan aivan paniikissa, milloin ei voida kuin pöyristyä.

Vierailija
17/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi tarjoilija otti itseensä palautteen, kun kokin tekemää ruokaa kritisoitiin? Kokille ne terveiset olisi pitänyt viedä.

Vierailija
18/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä homomiehen valitusta.

Vierailija
19/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Ravintolat valittavat, että asiakkaita ei käy tarpeeksi, mutta silti on varaa käyttäytyä näin. 

Vierailija
20/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä rafla?

Scholare. Ruoat täsmäävät menuun ja Google-arvosteluissa on huonoa palautetta aggressiivisesta tarjoilijasta ja palvelusta.

Aa.. no joo, tän kyllä uskon, itse oon käynyt siellä ns kolme kertaa: ekan, vikan ja ainoan. Ruoka on helkkarin kallista laatuunsa nähden ja palvelu vähintään jähmeää. Ravintolan kokoon nähden ainakin alimiehitettyä. Jotkut eivät vaan osaa.. mutta sit on vaikka Mamma Rosa: palelvu erinomaista, ruoka vielä parempaa ja et joudu hakemaan pikavippiä laskun maksamiseen. Ei se turhaan ole 40v ollut toiminnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä