Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Illallinen ravintolassa Helsingissä meni niin pahasti pieleen, että tarjoilija alkoi käskyttää minua

Vierailija
08.07.2025 |

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011349792.html

Kun tarjoilija saapui keräämään lautasia, hän kysyi, miltä ruoka maistui.

Vastasin rehellisesti ja kerroin pettymyksestäni: cacio e pepe on ollut edellisillä kerroilla parempaa. Nyt kokki oli säästellyt juustossa, ja pasta oli kuivaa.

Olin aiemmin viikolla kehunut ravintolan juusto-mustapippuripastaa työkaverilleni kaupungin parhaaksi.

Ragù oli keskinkertaista. Anteeksi, mutta teen itse herkullisempaa. Kastikkeesta puuttui siihen kuuluva täyteläisyys ja suola. Mieleen jäi päällimmäisenä vetinen tagliatelle.

Kommentit (183)

Vierailija
161/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisravintoloiden tarjoilijat eivät vain osaa ottaa palautetta vastaan. Oikea reagointitapa olisi ollut viedä terveiset kokille ja tarjota ilmainen kahvi tai jälkiruoka.

Perusta ravintola, jossa aina saa ilmaisen jälkiruuan kun vähän valittaa. 

Maalaisjärkeä saa käyttää. Jos valitus on aiheellinen ja on tapahtunut joku moka niin hyvitetään ja pahoitellaan, muussa tapauksessa vain pahoitellaan.

Vierailija
162/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokki. 12 vuoden aikana tarjoilija on kerran välittänyt minulle palautteen, että asiakas ei ole tyytyväinen. Menin hänen luokseen pöytään keskustelemaan. Hänen mielestään pasta oli raakaa. Minun mielestäni (ja ilmeisesti kaikkien muiden pastaa syöneiden asiakkaiden mielestä) se oli just hyvä. Pahoittelin ikävää kokemusta ja tarjosin ilmaisen erikoiskahvin.

Minä olin "oikeassa", mutta asiakkaalle jäi hyvä mieli, että häntä oli kuunneltu. Tämmöistä tää asiakaspalvelu on.

Jep, hyvin toimittu. Leipomossa työskennellessäni oli pakko vetää jo eräälle asiakkaalle raja, kun osti esim erilaisen version pitämistään juustosarvista (metulla), ja sitten tapasi seuraavalla kerralla valittaa ettei tykännyt niistä, saman teki kokeilimiensa erilaisten leipien ja sämpylöiden kanssa. Ystävällisesti sanoin jo kyllä sitten ettei näille makuasioille kyllä oikein

Leipomo ei myy kuin yritysasiakkaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokki. 12 vuoden aikana tarjoilija on kerran välittänyt minulle palautteen, että asiakas ei ole tyytyväinen. Menin hänen luokseen pöytään keskustelemaan. Hänen mielestään pasta oli raakaa. Minun mielestäni (ja ilmeisesti kaikkien muiden pastaa syöneiden asiakkaiden mielestä) se oli just hyvä. Pahoittelin ikävää kokemusta ja tarjosin ilmaisen erikoiskahvin.

Minä olin "oikeassa", mutta asiakkaalle jäi hyvä mieli, että häntä oli kuunneltu. Tämmöistä tää asiakaspalvelu on.

Niin no, tuossa asiakas voi olla näitä jotka aina keittää makaronit ylikypsiksi ja kun ravintolassa ei ole ylikypsä niin sitten asiakkaan mielestä oli raakaa. Aika helposti ne kotona menee yli kun ei paljoa kelloa vahdi. Tai sitten valitetaan jotta saadaan se ilmainen kahvi. Kun tuokin on yleistä niin tottakai siitä seuraa että osalle tuosta tulee tapa joka kerta ravintolassa kun se ilmainen kahvi on saatava. 

Vierailija
164/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, hyvin toimittu. Leipomossa työskennellessäni oli pakko vetää jo eräälle asiakkaalle raja, kun osti esim erilaisen version pitämistään juustosarvista (metulla), ja sitten tapasi seuraavalla kerralla valittaa ettei tykännyt niistä, saman teki kokeilimiensa erilaisten leipien ja sämpylöiden kanssa. Ystävällisesti sanoin jo ky

Mit vit? Kyllä meillä ihan kahviokin siinä yhteydessä oli jonne ihan kaikki yksityishenkilötkin olivat tervetulleita :D

Vierailija
165/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, tuossa asiakas voi olla näitä jotka aina keittää makaronit ylikypsiksi ja kun ravintolassa ei ole ylikypsä niin sitten asiakkaan mielestä oli raakaa. Aika helposti ne kotona menee yli kun ei paljoa kelloa vahdi. Tai sitten valitetaan jotta saadaan se ilmainen kahvi. Kun tuokin on yleistä niin tottakai siitä seuraa että osalle tuosta tulee tapa joka kerta ravintolassa kun se i

Ämpärikansa sekoaa aina kun jotain voi saada ilmaiseksi. 

Vierailija
166/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisravintoloiden tarjoilijat eivät vain osaa ottaa palautetta vastaan. Oikea reagointitapa olisi ollut viedä terveiset kokille ja tarjota ilmainen kahvi tai jälkiruoka.

Miksi ne sitten kysyvät palautetta, jos se saa olla vain kehuvaa?

Koska niin on käsketty tehdä. Sama

Vierailija
167/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin huoltoasemalla syömässä päivän leikkeen. Sain enemmän rahoilleni vastinetta kuin hienossa helsinkiläisravintolassa. Oli runsas salaattipöytä ja hyvä kahvi ruuan päälle.

Kannattaa syödä siellä missä on tupa täynnä keltaliivisiä. 

Vierailija
168/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin huoltoasemalla syömässä päivän leikkeen. Sain enemmän rahoilleni vastinetta kuin hienossa helsinkiläisravintolassa. Oli runsas salaattipöytä ja hyvä kahvi ruuan päälle.

Ei juhlava illallinen tunnelmallisessa ravintolassa nyt vaan ole ihan sama asia kuin lounas huoltoaseman ruokalassa haalarimiesten kanssa.

Vierailija
169/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantasuomalainen ravintola niin hs-lehti tekee tahallisen lyttäysjutun?

Vierailija
170/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200 eurolla ei vielä kuninkaallista virheetöntä palvelua pidä odottaa saavansa.

En minä hyväksy huonoa palvelua edes noutopizzerialta.

Vierailija
171/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en juurikaan ymmärrä ravintoloissa kävijöitä tai niitä joilla on aina hirmu hinku syömään kun harvoin se ruoka on nii hyvää että sen takia kannattaa lähteä edes. Ainoastaan ettei tarvitse itse kokata.

Tämä! Siksi en käy enää kuin kahvilassa. 

Vierailija
172/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en juurikaan ymmärrä ravintoloissa kävijöitä tai niitä joilla on aina hirmu hinku syömään kun harvoin se ruoka on nii hyvää että sen takia kannattaa lähteä edes. Ainoastaan ettei tarvitse itse kokata.

Toinen oman elämänsä michelin-kokki. 😂

Vierailija
173/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olenkin hyvä kokki ja siksi petynkin. Eipä täällä jää murustakaan jäljelle kun ruokaa teen. Ostan mielummin osakkeita kun ruokaa/viiniä ravintolasta.

Vierailija
174/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juhlava illallinen tunnelmallisessa ravintolassa nyt vaan ole ihan sama asia kuin lounas huoltoaseman ruokalassa haalarimiesten kanssa.

Ei toki miljööltään sama, mutta tässä oli pointtina, että saa enemmän rahoilleen vastinetta.

Kun menee helsinkiläisravintolaan syömään juhlavaa illallista ei kannata koskaan asettaa odotuksiaan kovin korkealle. 

Vierailija
175/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olenkin hyvä kokki ja siksi petynkin. Eipä täällä jää murustakaan jäljelle kun ruokaa teen. Ostan mielummin osakkeita kun ruokaa/viiniä ravintolasta.

kuulostat ihan siltä jutun kirjoittaneelta toimittajalta 

Vierailija
176/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuulostat ihan siltä jutun kirjoittaneelta toimittajalta 

Voihan jotkut ollakin hyviä kokkeja. Toiset taas ammattinsa puolesta,toiset kotiosaajia, tyyliin masterchef kotiosaaja

Vierailija
177/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä koskaan saanut ravintolassa niin hyvää ruoka-annosta, että se voittaisi omat kokkaukseni.Silti jatkan kyllä ravintoloissa syömistä.

Täytyy vain pitää odotukset realistisella tasolla ja ymmärtää, että rahoilleen ei saa täyttä vastinetta ja palvelu voi olla hidasta ja huonoa joskus.

Vierailija
178/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Gordon Ramseyn hehkuttamassa oululaisessa ravintolassa ja tarjoilija kysyi selkeästi toiveet asioiden suhteen. Ja kun annokset tuli, niin ne vastasi juuri toiveitamme, jopa ylittäen ne. Kyseisen ravintolan raaka-aineet tulevat lähitiloilta ja lähimetsien (sienet ja marjat) antimista. Kaikki oli heti kohdillaan. Helsingissä ilmeisesti mikään asia ei lopulta toimi kun suhareita on joka oksalle. Älkää käyttäkö huonoja palveluntarjoajia.

Vierailija
179/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras lounaspaikka on missä käy syömässä ensihoito, palomiehet  ja poliisit.

Vierailija
180/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakashan on aina oikeassa.

Myös ravintolassa. Kuten esim. ne asiakkaat jotka valittavat säännöllisesti siitä, että heidän tilaamansa tartarpihvi vaikuttaa olevan aivan raaka.