Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Illallinen ravintolassa Helsingissä meni niin pahasti pieleen, että tarjoilija alkoi käskyttää minua

Vierailija
08.07.2025 |

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011349792.html

Kun tarjoilija saapui keräämään lautasia, hän kysyi, miltä ruoka maistui.

Vastasin rehellisesti ja kerroin pettymyksestäni: cacio e pepe on ollut edellisillä kerroilla parempaa. Nyt kokki oli säästellyt juustossa, ja pasta oli kuivaa.

Olin aiemmin viikolla kehunut ravintolan juusto-mustapippuripastaa työkaverilleni kaupungin parhaaksi.

Ragù oli keskinkertaista. Anteeksi, mutta teen itse herkullisempaa. Kastikkeesta puuttui siihen kuuluva täyteläisyys ja suola. Mieleen jäi päällimmäisenä vetinen tagliatelle.

Kommentit (183)

Vierailija
101/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä nuo google haulla haetut Savoyn annos- yms. muut kuvat liittyvät yhtään mihinkään? Siis ei kai joku järjen jättiläinen ole kaivanut jotain vanhaa kuvaa googlesta ja valittanut kun ravintolassa saatu annos ei näytäkään ihan samalta? 😂

Vierailija
102/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kerran palauttanut annokseni ravintolassa, ihan kaamea mauton kasa eikä niin mitään samanlaista kuin kauniissa kuvassa oli. Tarjoilija oli fiksu ja hokas kun näytin kuvaa. Söin sitten kokonaan uuden annoksen!

En ole koskaan käynyt paremmassa ravintolassa, joissa olisi kuva annoksista 😀

Noo, jos kiertelee ympäri tätä palloa ja syö vaikka Pariisissa, niin onnistuu hyvin, Espanjassa samoin, jopa Jenkkilässä ja Venäjällä. Mielestäni Kiinassa oli parhaat ateriakuvat, ne oli oikein ravintolan seinillä ja hyvin kauniisti tehty. Tässä nyt muutama.

Hahahahha, ei saatana mitä hevonpaskaa. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama artikkeli on aiemmin julkaistu otsikolla: Tarjoilija sai raivarin koska olin rehellinen. 

Heh. Miksi suutut, olenhan vain rehellinen! 

Vierailija
104/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kerran palauttanut annokseni ravintolassa, ihan kaamea mauton kasa eikä niin mitään samanlaista kuin kauniissa kuvassa oli. Tarjoilija oli fiksu ja hokas kun näytin kuvaa. Söin sitten kokonaan uuden annoksen!

Noo, jos kiertelee ympäri tätä palloa ja syö vaikka Pariisissa, niin onnistuu hyvin, Espanjassa samoin, jopa Jenkkilässä ja Venäjällä. Mielestäni Kiinassa oli parhaat ateriakuvat, ne oli oikein ravintolan seinillä ja hyvin kauniisti tehty. Tässä nyt muutama.

Joo, kyllä se on aina laadun tae, että ravintolassa on annosten kuvat seinillä. Vähän kuin vaikkapa eräässä Suomen laadukkaimmista ravintoloista, jota toiset kutsuvat nimellä hese.

Vierailija
105/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt 67 ravintolassa Helsingissä. Taso on kirjavaa. On hyviä ja huonoja.

Yksi ongelma on että kokki vaihtuu koko ajan monessa paikassa, taso vaihtelee sen mukana.

Ravintola joka oli edellisellä kerralla hyvä, voi olla nyt kuraa kun kokki taas vaihtui. Yhä useampi kokki ei osaa suomea.

Kastikkeet ovat paha pala lähi sekö kaukoidän kokeille, ei kuulu heidän kulttuuriinsa. 

Olen pari kertaa jättänyt kirjallisen palautteen, että esimerkiksi tartar-kastike ei ole pelkkää majoneesia tuubista, vaan siinä on paljon muutakin. Kaukoidän ihmisille se ja sama.

Vierailija
106/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois mielenkiintoista kuulla tarjoilijan versio tapahtuneesta,luulen että toimittaja on käyttänyt pikkuisen värikynää...

Vierailija
107/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa ravintolassa saa nykyään töykeää ja niskojaan nakkelevaa käytöstä. Tarjoilijat kuvittelevat olevansa asiakkaiden yläpuolella. Unohdetaan, että maksavaa asiakasta kuuluu palvella ja palvelun kuuluu olla sujuvaa.

Outoa,Mä oon aina saanut ystävällistä ja mukavaa palvelua

Vierailija
108/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa ravintolassa saa nykyään töykeää ja niskojaan nakkelevaa käytöstä. Tarjoilijat kuvittelevat olevansa asiakkaiden yläpuolella. Unohdetaan, että maksavaa asiakasta kuuluu palvella ja palvelun kuuluu olla sujuvaa.

En ole törmännyt moiseen koskaan, vaikka käyn vähintään joka kuukausi jossakin Suomen ravintoloista (huom, siis oikeassa ravintolassa, ei missään ketjuruokalassa).

Vierailija
109/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt 67 ravintolassa Helsingissä. Taso on kirjavaa. On hyviä ja huonoja.

Yksi ongelma on että kokki vaihtuu koko ajan monessa paikassa, taso vaihtelee sen mukana.

Ravintola joka oli edellisellä kerralla hyvä, voi olla nyt kuraa kun kokki taas vaihtui. Yhä useampi kokki ei osaa suomea.

Kastikkeet ovat paha pala lähi sekö kaukoidän kokeille, ei kuulu heidän kulttuuriinsa. 

Olen pari kertaa jättänyt kirjallisen palautteen, että esimerkiksi tartar-kastike ei ole pelkkää majoneesia tuubista, vaan siinä on paljon muutakin. Kaukoidän ihmisille se ja sama.

Osassa ravintolassa ei saa palvelua edes suomeksi.

Vierailija
110/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että toimittajan mielestä ravintoloita saa kritisoida, mutta toimittajia ei saa koskaan kritisoida....

Vierailija
111/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En klikannut hesariin mutta en ihmettele että teksti löytyy juuri tuosta lehdestä.

Vierailija
112/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoilija oli tökerö. Mutta miksi tästä pitää tehdä artikkeli Hesariin, muusta kuin siitä syystä että mielensäpahoittaja haluaa kostaa ravintolalle (ja samalla kaikille HKI:n italialaisille ravintoloille kun ei ole varmaa mikä rafla kyseessä). 

Toimittaja ei selvästikään työskentele johtavassa asemassa jos palautteenantotaidot ei ole tuon paremmat. Esim teen ite parempaa on provosoiva ja lapsellinen kommentti, ei rakentavaa palautetta. 

Arvelisin, että toimittaja sai palkkion kirjoittamastaan jutusta?

Ja siitä tulee mieleen että antoiko palautteen tarkoituksella vähän provosoivasti jotta saisi myyvän artikkelin? Jutun sävy oli dramaattinen ja yliampuva. Kestäisikö toimittelijaheppu vastaavaa palautetta omasta työstään. Esim että olipas keskinkertainen teksti, olisin itse kirjoittanut

Hesarihan on mainostanut, että jos löysit lehdestä klikkiotsikon niin voit antaa palautetta.

Vierailija
113/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

150cm naistoimittaja tuli kysymään minulta, mitä mieltä olen kylmästä heinäkuusta. Aloin täristä pelosta, koska hän oli alle metrin päässä minusta ja hymyili niin että näin persiljanpalasen hampaankolossa. Olen 120kg pihvimies ja tiesin, että tässä on jotain mätää. Alon täristä entistä enemmän. Kohta hän varmaankin käskyttäisi minua. Ryömin pensaiden sekaan piiloon ja aloin hampaat kalisten miettiä seuraavaa tiktok-videotani. Pipokin tarttui ohdakkeisiin. Kylmä rinki pepussa.

Vierailija
114/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että toimittajan mielestä ravintoloita saa kritisoida, mutta toimittajia ei saa koskaan kritisoida....

Tämä on ihan perusasenne. Lakejakin pitäisi saada rikkoa ihan vapaasti, vrt. Viestikoekeskus-juttu.

Vierailija
115/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellllkele, sina voi pusua kotona, sinu ei taala pako luokailla

Vierailija
116/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät keskimäärin uskalla antaa negatiivista palautetta vaan aina vain kiitetään ja hymyillään. Sitten kun joku antaa niin tarjoilijalla menee sormi suuhun, miten tässä pitäis toimia.

Vierailija
117/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylensyöneiden kokoomuslaisten mielestä nyt kaikki ruoka on pahaa kun on koko ajan oksettava olo sen paskamahansa kanssa...

Vierailija
118/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä se on aina laadun tae, että ravintolassa on annosten kuvat seinillä. Vähän kuin vaikkapa

Sinne ainakin ihmiset menevät yhä uudestaan ja uudestaan, joten ei se voi tasoltaan kovin kaukana hyvistä ravintoloista olla.

Vierailija
119/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki ryntää vihasena lihaveitsen kanssa keittiöstä

Vierailija
120/183 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän pari kuukautta taukoa raflasta, jos annos on tavallista kylmempi/huonompi. Puhutaan sellaisista 20-25e ruokapaikoista. Jos tulee oksennus/ripuli jälkikäteen, en käy enää koskaan.