Lihavuus ei ole valinta
Kommentit (106)
Ei niin, mutta roskaruuan mättäminen ja liikunnan unohtaminen on.
Olin aiemmin lihava, mutta identifioiduin hoikaksi ja urheilulliseksi ihmiseksi, joten asia on nyt kätevästi hoidettu.
Joku työntää väkisin ruokaa suuhun?
Vierailija kirjoitti:
Olin aiemmin lihava, mutta identifioiduin hoikaksi ja urheilulliseksi ihmiseksi, joten asia on nyt kätevästi hoidettu.
Kiitos Jeesus
Kyllä se suurimmalle osalle lihavista on.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, mutta roskaruuan mättäminen ja liikunnan unohtaminen on.
Ja siitä seuraa=LIHAVUUS!
Eli ihan on oma valinta.
Sama kuin juopoilla, se käsi ei ole omassa hallinnassa joka kaataa sitä viinaa kurkusta alas.
On todella vahingollista puhetta ja toimintaa väittää että lihavuus ei olisi lainkaan oma valinta. Sama pätee tähän aluillaan olevaan lihavuuden ihannointiin, joka näkyy esimerkiksi vaatemainoksissa. On hyvä olla sinut itsensä kanssa, mutta kehopositiivisuus on mennyt yli.
Valtaosa ihmisistä on lihavia omien valintojensa takia. Vain pienellä osalla takana on oikea terveydellinen syy. Mutta yhä useampi vain toteaa että mä oon kaunis lihavana ja enkä tälle mitään voi. Vanhat totuudet siitä, että ei voi syödä mitä tahansa ja että liikunta on tärkeää, ovat molemmat 100% totta myös tänä päivänä.
Tulee olemaan karmaisevaa katsottavaa, miltä terveydenhuoltomenot tässä maassa näyttävät tulevaisuudessa.
Niin, ja köyhyys sen sijaan on valinta.
Mitenkäs lapsi valitsee olla lihava?
Miksi sun piti se tänne sanoa? Pääset ilkkumaan lihavuudesta.
Luulen, että on olemassa joku geneettinen yhteys siihen, että joidenkin on helpompi pysyä hoikkana kuin toisten. Meillä on isän puolella todella paljon ylipainoisia. Äitini puolella taas ollaan hoikkia. Meitä on kolme sisarusta. Minä olen meistä ainoa, joka on pysynyt hoikkana koko aikuisiän. Molemmat siskoni ovat ylipainoisia. Heillä on aina ollut ihan erilainen suhde ruokaan kuin minulla. Minulla tulee raja vastaan sekä normaalin ruoan että herkkujen kanssa aika nopeasti. Heillä ei. Tämä oli jo lapsena näin. Minun on vaikea ymmärtää miten joku pystyy syömään vaikka kokonaisen suklaalevyn yhdeltä istumalta, kun he voivat sellaisen syödä vahingossa.
Varmasti on valinta, että kuunteleeko kehon viestejä, jotka käskee syömään lisää vai ei. Mutta käsittääkseni on uhan tutkittukin, että ns. Food noisea on toisilla paljon enemmän kuin toisilla.
Vierailija kirjoitti:
On todella vahingollista puhetta ja toimintaa väittää että lihavuus ei olisi lainkaan oma valinta. Sama pätee tähän aluillaan olevaan lihavuuden ihannointiin, joka näkyy esimerkiksi vaatemainoksissa. On hyvä olla sinut itsensä kanssa, mutta kehopositiivisuus on mennyt yli.
Valtaosa ihmisistä on lihavia omien valintojensa takia. Vain pienellä osalla takana on oikea terveydellinen syy. Mutta yhä useampi vain toteaa että mä oon kaunis lihavana ja enkä tälle mitään voi. Vanhat totuudet siitä, että ei voi syödä mitä tahansa ja että liikunta on tärkeää, ovat molemmat 100% totta myös tänä päivänä.
Tulee olemaan karmaisevaa katsottavaa, miltä terveydenhuoltomenot tässä maassa näyttävät tulevaisuudessa.
Lihavuuden ihannointi, joka näkyy vaatemainoksissa??
Eli lihavat eivät saisi enää pukeutua (varsinkaan kivoihin) vaatteisiin? Eikä vaateyritykset saisi mainostaa tuotteitaan asiakkailleen? Katsotko mieluummin sitten meitä lihavia alasti tuolla lyllertämässä, olisi tosi kiva näky varmaan...
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun piti se tänne sanoa? Pääset ilkkumaan lihavuudesta.
Sitä mainostetaan ihan telkkarissa. Minusta se on vahingollista monelle nuorelle. Ennemmin pitäisi kannustaa terveelliseen elämään kuin kannustaa vellomaan siinä ajatuksessa, että lihavuus ei ole valinta eikä sille voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan huolissaan, kun Ozempic-ilmiö muutti tätä suuntaan ja kehopositiivisuus on jäämässä sen varjoon. Suurin osa ihmistä haluaa laihtua, mutta sen pitäisi olla helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on telkkarissa pyörivän lääkeyhtiön mainoskampanjan slogan. Eivät myy kehopositiivisuutta vaan laihdutuslääkettä.
Kukaan ei kirjaimellisesti valitse olevansa lihava. Ja silti jokainen itse omalla kädellä ruokansa suuhun laittaa eli valitsee mitä syö.
Älkääkä tulko levittämään tänne vihaanne tai painamaan ketään alas
Ap