Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki eivät pääse julkisen hoivan piiriin. Onko tämä lehtijutun otsikko totta?

Vierailija
06.07.2025 |

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011125743.html

Tää on siis maksullinen artikkeli, josta näkee vain alun. Miksi tämä vanhuspariskunta ei päässyt julkisen hoivan piiriin, vaikka luulivat pääsevänsä. 

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun työttömiä ja 'ukrainalaisia' on niin paljon, miksei vanhukset maksa pimeästi jollekin luotettavalle ihmiselle, että hoitaa heille esim. kauppaostokset kotiin ja muut arkipäivän välttämättömyydet. 

Itse aion noudattaa omaa neuvoani, jos tarve tulee. En todellakaan aio maksaa pikkujutuista karmeita summia, varsinkaan tympeille hoitajille.

Joku voi muutaman kerran auttaa kauppa- ym asioissa mutta vain satunnaisesti. Jos siitä tukee säännöllistä, se vie paljon avunantajan aikaa ja hänellekin pitää maksaa. Rahojen kansaa vekslaaminen on hankalaa ja luottokortin koodia ei kannata kenellekään antaa, vaikka olisi kuinka kiva ihminen. Osalla ihmisistä menee heti pää sekaisin, kun pääsevät käyttämään toisen pankkitiliä. 

Totta kai siitä avusta maksetaan sovittu summa. Toivottavasti käteinen on vielä kuningas, kun itse olisin mahdollisesti avun tarpeessa.

Säännöllisestä kotiavusta voi maksaa korvauksen suoraan toisen pankkitilille. Ei tarvi vekslailla yhtään mitään. Maa han muu ttajilla on usein tili kotimaansa pankissa, niin maksun voi laittaa sinne, ettei Kela tai verottaja ala udella turhia.

Vierailija
102/103 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syvästi demontoituneella kälyllä kävi aamulla, päivällä antamassa lääkkeet,  ja illalla antamassa lääkkeet ja yöpukuun.  Ja lämpimän päiväruuan tuoja 

Käly ei olis millään aamulla kuulemma laitfanut päivävaatteita mutta kai hoitajat useimmiten onnistui.  Kun pistäännyin iltapäivällä oli kyllä monesti yöpaidassa villatakki päällä.  Osasi oven avata jos ovikello soi, jos pääsi rappuun,summeria ei osannut.  Niin huonosti liikkui ettei ollut karkaamishaluja.

Eikö tuolle ole sama vaikka on pyjamssa koko päivän?

Aivan. Tämä on niitä samoja riittejä, mitä sovinnaiset poroporvarit kutsuvat normaaliudeksi. 

Olen itse usein yöpuvussa siihen asti, kunnes lähden ulos. Ellen sitten ole alasti, kun niin on mukavampi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovinnaisten poroporvareiden toinen riitti on, että pitää olla lämmin ruoka. Eiköhän se muistisairas jotain syö, kun tarpeeksi nälkä tulee. Ja jos ei syö, kuolee pois. Luonnonvalintaa, syö tai kuole.

Ja jos ruokarajoitteinen ruualla ronklaava lapsi pysyy vuosia hengissä tyyliin ranskanperunat ja ketsuppi niin ei vanhan muistisairaankaan oikeasti enempää tarvi syödä.