Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet ja naiset täysin erkaantuneet, miksi?? Suhdetta ei synny.

Vierailija
06.07.2025 |

Olen nainen ja mulla on muutama ystävä, kaikki ollaan sinkkuja. Ollaan ihmetelty, miten vaikeaa nykyään on päästä edes miesten juttusille! Ne ei katso enää päinkään puhumattakaan että tulisivat juttusille. En puhu känniörvelöistä, niitä kyllä valitettavasti on.

Miehet: onko kyse siitä että ei ole uskallusta? Onko naiset nykyään onnistuneet luomaan niin vahvojen naisten mielikuvan, ettei meille kukaan uskalla puhua?

Onko kyse siitä, että miehet saavat tyydytyksensä netin kautta helposti eivätkä koe tarvitsevansa suhdetta ollenkaan?

Onko jossainpäin Suomea toisenlaisia miehiä? Keski-Suomessako vaan kaikki jurrikat??

Ja nyt en tarvitse keskustelua ulkonäöstä puolin eikä toisin.

Kommentit (710)

Vierailija
681/710 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas keskustelu yhden ulkomaalaisen tyypin kanssa, jonka kanssa joskus vuosi sitten tekstailin ja totesin hänet liian holhoavaksi. Keskustelussa ei päästy edes kolmanteen lauseeseen asti kunnes totesin, että ei, en muista kuka hän on ja että elän nykyään vannoutuneena sinkkuna. Tässä on nyt neljäs päivä meneillään keskustelua aiheena, että minä muka "kiukuttelua ja riehun" kun olen useasti asiallisesti sanonut, etten halua miestä. Minua on käsketty "rauhoittumaan" ja "valitsemaan oikea tie" johon ilman muuta kuuluu parisuhde hänen kanssaan. Sanoin, että sinkkuus on minulle ainoa oikea tie ja mielipiteen ilmaisu ei ole raivoamista. Että parisuhde ei minun kulttuurissani ole mikään sosiaalinen pakko ja että yksin elävä sinkku nainen on täällä tavallinen ilmiö. Eilen hän turhautuneena kysyi että mitä oikein haluan ja sanoin että tasan samaa kuin neljä päivää sitten: Haluan pysyä sinkkuna ja olen onnellinen näin ja etten erityisemmin edes välittäisi keskustella hänen kanssaan. 

Missä ja erityisesti miksi joudut hänen kanssaan keskustelemaan? Jos tämä oli nettikeskustelua niin miksi jatkat hänelle vastailua hänen aloittaessaan inttämisen? Jos koet että viestiin on pakko vastata niin vastaa esimerkiksi yhden päivän viiveellä.

Vierailija
682/710 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle: Se on ainoa varma keino tukkia hänen suunsa ja se toimi koska nyt ei ole enää häiriköinyt. Luin kerran, että sellaisen kulttuuritaustan omaaville miehille pitää sanoa vakavalla naamalla ja jämäkästi ei, ei, ei ja ei. Muuten eivät usko. Ja vastasinkin hänelle aina muutaman tunnin tai päivän viiveellä. Välttely ei siis olisi auttanut. Toki olisin blokannut tyypin jos olisi alkanut tosissaan pommittamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/710 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet kyllä juttelee naisille mutta nainen antaa pakit heti tavis miehelle. Suurin osa naisista ja miehistä on samantasoisia taviksia mutta naiset antaa pakit melko heti. Ihan kokemusta on meinaan 20 vuoden ajalta. Jokainen voi mennä yrittää juttelee naisille ja pyytää treffeille niin huomaatte ettei ne lähde treffeille.

Siksi tutustuminen tehdään niin, että ennen treffeille pyytämistä on jo ollut keskustelua ja yhdessä puuhaamista harrasteen puitteissa. Jolloin mies ei enää ole tuntematon tapaus vaan osa emsitreffien asialistasta on jo hänen kanssaan käyty läpi.

Vierailija
684/710 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet kyllä juttelee naisille mutta nainen antaa pakit heti tavis miehelle. Suurin osa naisista ja miehistä on samantasoisia taviksia mutta naiset antaa pakit melko heti. Ihan kokemusta on meinaan 20 vuoden ajalta. Jokainen voi mennä yrittää juttelee naisille ja pyytää treffeille niin huomaatte ettei ne lähde treffeille.

Siksi tutustuminen tehdään niin, että ennen treffeille pyytämistä on jo ollut keskustelua ja yhdessä puuhaamista harrasteen puitteissa. Jolloin mies ei enää ole tuntematon tapaus vaan osa emsitreffien asialistasta on jo hänen kanssaan käyty läpi.

Tämä ei onnistu, koska miehet ja naiset harrastavat lähes poikkeuksetta eri asioita. Monella paikkakunnalla naisille on jopa omat kuntosalit ja harrastusseurat, jotta miehet eivät häiritsisi heitä niissä.

685/710 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei onnistu, koska miehet ja naiset harrastavat lähes poikkeuksetta eri asioita. Monella paikkakunnalla naisille on jopa omat kuntosalit ja harrastusseurat, jotta miehet eivät häiritsisi heitä niissä.

Moni naisten suosima harraste ei ole mitenkään rajattu yksin naisille eikä harrastajia ole sukupuolen perusteella erotettu toisistaan. Ja vaikka erottelua olisi kuten esim. ratsastuksen eri sarjoissa niin merkittävä osa harrastusta siinäkin antaa mahdollisuuden tutustumiseen.

Jos valitsee harrastaa vain miesvaltaisia miehiä erityisesti kiinnostavia juttuja niin tietenkin samalla välttää ihmissuhdeongelmat naisten kanssa. Ei synny ihmissuhteita joten ei tule ihmissuhdeongelmiakaan.

Kuntosali tai yksilölajit eivät yleensä ole hyödyllisiä seuranhakuun kuten on jo aiemmin todettu.

M59+

Vierailija
686/710 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partnerin löytymiseen nähdään ihan liikaa vaivaa. Minä olen löytänyt kaikki kumppanini täysin sattumalta eikä ole koskaan ollut haku päällä. Yleensä se puhdas spontaanius kätketään, yritetään sulloa persoona "sopivaan" muottiin että "kelpaisi". Se ei ole aitoa. Tietysti hyvät käytöstavat pitää olla mutta pariutumista analysoidaan ja valmistellaan liian paljon. Olen ollut melkein kaksi vuotta sinkku, lähestyn neljääkymppiä, mutten ota mitään stressiä mahdollisen kumppanin löytymisestä. Viihdyn yksinkin erittäin hyvin. 

Vierailija
687/710 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Partnerin löytymiseen nähdään ihan liikaa vaivaa. Minä olen löytänyt kaikki kumppanini täysin sattumalta eikä ole koskaan ollut haku päällä. Yleensä se puhdas spontaanius kätketään, yritetään sulloa persoona "sopivaan" muottiin että "kelpaisi". Se ei ole aitoa. Tietysti hyvät käytöstavat pitää olla mutta pariutumista analysoidaan ja valmistellaan liian paljon. Olen ollut melkein kaksi vuotta sinkku, lähestyn neljääkymppiä, mutten ota mitään stressiä mahdollisen kumppanin löytymisestä. Viihdyn yksinkin erittäin hyvin. 

Vain nainen voi olla näin etuoikeutettu, että kumppanin voi vain valita satunnaisista vastaantulijoista. Tämä kuulostaa ihan uskomattomalta sadulta. Omassa elämässä sinkkuja tulee vastaan ehkä yksi vuodessa ja kiinnostuneita noin yksi kymmenen vuoden välein.

Vierailija
688/710 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista ja miehistä on ylipainoisia. Valtaosalle miehistä ei kelpaa ylipainoinen nainen, vaikka muuten nainen olisi täydellinen. Tämän vuoksi puolet naisista ei kelpaa kenellekään, ja miehet valittavat, kun ne harvat riittävän hyvän näköiset naiset eivät halua sitä ylipainoista miestä, jolle ei ylipainoiset naiset kelpaa.

Vierailija
689/710 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain nainen voi olla näin etuoikeutettu, että kumppanin voi vain valita satunnaisista vastaantulijoista. Tämä kuulostaa ihan uskomattomalta sadulta. Omassa elämässä sinkkuja tulee vastaan ehkä yksi vuodessa ja kiinnostuneita noin yksi kymmenen vuoden välein.

Jos parisuhteen muodostaminen olisi sinulle hyvin tärkeää niin muuttaisit asioita elämässäsi siten, että kohtaisit sinkkuja mahdollisimman usein.

Tilanteesi kuullostaa monien jo tehtyjen valintojen seuraukselta. Voit valita myös toisin ja muuttaa elämäsi kulkua tästä eteenpäin.

Vierailija
690/710 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin amerikkalaisen naisen videon jota en enää löydä. Hän oli kaivanut jonkun kyselytutkimuksen tulokset joissa oli että 18-25 vuotiaista amerikkalaismiehistä 46% ei ollut kertaakaan lähestynyt naista pariutumismielessä. Siis ei kertaakaan. Yleisin syy oli samassa kyselytutkimuksessa etteivät halua leimautua "creepyiksi".

Vierailija
691/710 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista ja miehistä on ylipainoisia. Valtaosalle miehistä ei kelpaa ylipainoinen nainen, vaikka muuten nainen olisi täydellinen. Tämän vuoksi puolet naisista ei kelpaa kenellekään, ja miehet valittavat, kun ne harvat riittävän hyvän näköiset naiset eivät halua sitä ylipainoista miestä, jolle ei ylipainoiset naiset kelpaa.

Ylipainoiset naiset löytävät kumppaneita siinä missä muutkin. Kun siis valtaosa miehistä ei ole kuvaamasi kaltaisia. 

Älä yritä yleistää äänekkäiden trollien provoviestejä mukamas kaikkien miesten mielipiteeksi.

Vierailija
692/710 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi aloitus samasta, tällä kertaa kirjoittaja kertoo olevansa hyvin koulutettu ja hyvätuloinen mies.

https://www.vauva.fi/keskustelu/6162624/olen-jo-42-vuotias-vaikkakin-ak…

Vierailija
693/710 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi keskustelu, hieman vanhempi mies samassa tilanteessa.

https://www.vauva.fi/keskustelu/6164470/olen-67v-mies-miten-loydan-nais…

Vierailija
694/710 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että miehillä voi olla vähän hankalaa, kun osa naisista (ap) haluaisi lähestymisiä ja osa ei todellakaan haluaisi mitään lähestymisiä. Eihän mies sitä naisesta päällepäin nää, kumpaa mieltä hän on. On tietysti vinkkejä, kuten kuulokkeet, kirja yms, jotka usein osoittavat toisen haluavan olla rauhassa. 

Parempi olisi jättää ne lähestymiset paikkoihin, joissa perinteisesti on lähestytty ja/tai antaa naisten itse lähestyä.

Itse lähestyn miestä, jos minua kiinnostaa. Tietenkään en tee sitä missään salilla, kirjastossa, ruokakaupassa, kadulla, uimarannalla jne vaan niissä perinteisissä, kuten baari, terassi tai vaikka festarit. Käyn noissa toki hyvin harvoin ja harvoin olen miesseuraa vailla. Yleensä jutustelun alku on ollut jotain hyvin arkista, vitsaillaan jonon pituudesta tms tilanteeseen sopivaa small talkia, josta toisen on helppo häippästä, jos seurani ei kiinnosta. 

Vierailija
695/710 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikki meistä eivät käy baarissa eikä festareilla. En jaksa katsella juoppoja. Eli ainoa paikka löytää sinkkuja lienee deittiäpit :(

Vierailija
696/710 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kaikki meistä eivät käy baarissa eikä festareilla. En jaksa katsella juoppoja. Eli ainoa paikka löytää sinkkuja lienee deittiäpit :(

... ja kaikki ne harrastukset joissa kohdataan ilman alkoholia. 

Vierailija
697/710 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrettävää. En minäkään ole baarissa yleensä nakit silmillä ja perce olalla, käyn välillä pubivisoissa yms (tarkoitin siis tosiaan sellaisia pubityyppisiä baareja, joissa on alkuillasta jotain tuollaista ohjelmaa, voi pelata bilistä, heittää tikkaa, on lautapelejä...siellä voi kysyä vaikka jotakuta pelikaveriksi) ja juon pari juomaa. Toki joskus harvoin porukalla ollaan siellä baarissa ihan vaan ryyppäämässä, yleensä se on sitten enemmän jokin yökerho. Festareillakin voi olla ihan selvinpäin ja se on yleensä mukavaa, toki juopot voivat sen kokemuksen pilata. -tuo, joka kirjoitti ylempänä sinua ennen 

Vierailija
698/710 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Helsingistä pienelle paikkakunnalle ja olin tottunut siihen, että töissä voi jutella kaikille. Mut eipä voinutkaan. Miehet olivat jopa tylyn oloisia, kun kahvihuoneessa liityin mukaan porukkaan. Siellä oli siis muutama mies ja minä eikä muita. Moikkasin iloisesti ja heitin jotain small talkia. He jatkoivat sitten vaan keskenään juttuja ja ohittivat minut täysin. :D Muuten kyllä yksi noista lähetteli mulle viestiäkin että olis kiinnostunut, vaikka tiesi että parisuhteessa olen.

699/710 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M59+

Vierailija
700/710 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin kaupoissa on sellaiset pinkit ostoskorit, joissa lukee sinkku. Tuli mieleen, että voisiko johonkin kaupan tiloihin tehdä pienen nurkkauksen, jossa sinkut kohtaavat? Vai jäisikö se sitten ihan tyhjäksi?