Miehet ja naiset täysin erkaantuneet, miksi?? Suhdetta ei synny.
Olen nainen ja mulla on muutama ystävä, kaikki ollaan sinkkuja. Ollaan ihmetelty, miten vaikeaa nykyään on päästä edes miesten juttusille! Ne ei katso enää päinkään puhumattakaan että tulisivat juttusille. En puhu känniörvelöistä, niitä kyllä valitettavasti on.
Miehet: onko kyse siitä että ei ole uskallusta? Onko naiset nykyään onnistuneet luomaan niin vahvojen naisten mielikuvan, ettei meille kukaan uskalla puhua?
Onko kyse siitä, että miehet saavat tyydytyksensä netin kautta helposti eivätkä koe tarvitsevansa suhdetta ollenkaan?
Onko jossainpäin Suomea toisenlaisia miehiä? Keski-Suomessako vaan kaikki jurrikat??
Ja nyt en tarvitse keskustelua ulkonäöstä puolin eikä toisin.
Kommentit (710)
Vierailija kirjoitti:
Kerronpa taas pari esimerkkiä. Monet miehet yrittävät ensin olla muka ystäviä ja sitten alkavat rehennellä, että ovat "jopa LÄÄKÄREITÄ!!!111". Miksi tuon pitäisi tehdä vaikutus? Minulla on tuttavapiirissä lukemattomia lääkäreitä, ei se sen kummempi asia ole kuin jonkun ammatti. Sitten vedetään se erikoiskortti, että "sinussa on jotain kiehtovaa". Kiitos, tiedän kyllä senkin. Oliko muuta? "Tuttavuudestani on sinulle HYÖTYÄ". Jaa mitä? "Minulla on MAINETTA ALAMAAILMASSA" (Haloo, herää sieltä pohjamudista todellisuuteen) "Voisin jopa tykätä sinusta jos käyttäydyt" (Eli että olen polvillaan hänen edessään) "Minä olen KUUMA ja minulla on paljon naisia" (No siitä vaan valitsemaan).
Missä ihmeessä törmäät tuollaisiin "miehiin"? Suosittelisin vaihtamaan illanviettopaikkaa, -seuraa tai -tapaa jos toistuvasti onnistut houkuttelemaan moisia arpajaisten päävoittoja.
Ole itse aktiivinen ja lähesty vain niitä miehiä, jotka eivät itseään tyrkytä. Voit yllättyä positiivisesti. Harrasteiden kautta on mahdollista tutustua toiseen ilman että tilanne olisi alusta asti selvästi seuran etsimistä.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehet ovat niitä, jotka eivät pärjää yksin, kun taas naiset jopa nauttivat yksinolosta. Miesten pitäisi siis tuoda suhteeseen jotain naisen elämänlaatua kohottavaa.
Ei vaan jaksa raskaan työpäivän jälkeen tulla kotiin palvelemaan naista. Paljon paremmin pärjää yksin ja pääsee helpommalla.
M44
Nykyään ihmiset tajuavat entistä useammin, ettei toista ihmistä tarvitse. Yksin saa määritellä oman elämänsä ja onnensa. Kaksin joutuu aina tekemään kompromisseja ja usein jopa sietämättömän paljon kompromisseja.
No tämäpä juuri. Saan sisustaa kämpän kuten haluan ilman jumalatonta vinkumista matonhapsujen asennosta ja lomailla yksin missä haluan ja miten haluan. Puhumattakaan arjen peruselämästä ja pesuaineiden valinnasta. Eikä minua haittaa jos miehet minua lähestyvät, suurin osa tilanteista menee niin että kiitän kiinnostuksesta ja sanon kohteliaasti olevani vannoutunut sinkku eikä siis mitään henkilökohtaista. Miesten kanssa on hauska flirttailla viattomasti ja heittää läppää, mutta teen heti alussa kohteliaasti selväksi että olen onnellinen yksineläjä. Koen olevani onnellisin yksin ja todella nautin ollessani omissa oloissani. Miksipä ei välillä voisi olla yhdenillanjuttujakin, niissä peli on molemmille selvä. Hauskaa on sen hetken ja sitten jatketaan eri suuntiin. En tosin koe nyt tarvitsevani sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies tuntuu täällä sanovan, että naiset on ikäänkuin häätäneet miehet pois korkeilla kriteereillään. Miten olisi ikähaitarin laajentaminen? Niin naisetkin tekee.
Tässä vinkki vaikka niille "kilteille miehille":
Jaa oma ikäsi neljällä ja kelpuuta tuota neljännestä itseäsi vanhempi nainen. Töykeää vastaanottoa on todennäköisesti paljon vähemmän.
Sanotaan, että kelpuutan. Seuraava kysymys onkin sitten, että missä tällaisen naisen voin tavata? Kaikkialla on vain miehiä ja pariskuntia.
Olen myös täysin kokematon parisuhteissa. Miten todennäköistä on se, että tämä ei ole vanhemmalle naiselle ongelma ja että minulla on mitään yhteistä hänen kanssaan?
Sanoisin, että mitä vanhempi nainen on, sitä itsevarmempi hän on ja sitä vähemmän sun parisuhdekokemuksella on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehet ovat niitä, jotka eivät pärjää yksin, kun taas naiset jopa nauttivat yksinolosta. Miesten pitäisi siis tuoda suhteeseen jotain naisen elämänlaatua kohottavaa.
Ei vaan jaksa raskaan työpäivän jälkeen tulla kotiin palvelemaan naista. Paljon paremmin pärjää yksin ja pääsee helpommalla.
M44
Nykyään ihmiset tajuavat entistä useammin, ettei toista ihmistä tarvitse. Yksin saa määritellä oman elämänsä ja onnensa. Kaksin joutuu aina tekemään kompromisseja ja usein jopa sietämättömän paljon kompromisseja.
Kaikissa ihmissuhteissaan joutuu tekemään kompromisseja. Jos omat kriteerit ovat niin tiukat ettei kukaan niitä täytä ja kokee nuo vaatimuksensa ehdottomina niin on tosiaan parempi elää yksin. Silloin ei ole oikeutta valittaa yksinäisyyttään kun se kuitenkin on ihan itse tehty valinta.
Omaa vaatimuslistaansa kannattaa kyllä tarkistaa esimerkiksi kaksi kertaa vuodessa. Eli miettiä että onko edelleen ehdoton vaatimus esimerkiksi se ettei toisella ole tatuointeja tai että hänellä on sama maku musiikin suhteen tai samanlainen ruokavalio. Tai onko ehdoton vaatimus kumppanin iälle oikeasti perusteltu.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies tuntuu täällä sanovan, että naiset on ikäänkuin häätäneet miehet pois korkeilla kriteereillään. Miten olisi ikähaitarin laajentaminen? Niin naisetkin tekee.
Jaa oma ikäsi neljällä ja kelpuuta tuota neljännestä itseäsi vanhempi nainen. Töykeää vastaanottoa on todennäköisesti paljon vähemmän.
Sanotaan, että kelpuutan. Seuraava kysymys onkin sitten, että missä tällaisen naisen voin tavata? Kaikkialla on vain miehiä ja pariskuntia.
Olen myös täysin kokematon parisuhteissa. Miten todennäköistä on se, että tämä ei ole vanhemmalle naiselle ongelma ja että minulla on mitään yhteistä hänen kanssaan?
Sanoisin, että mitä vanhempi nainen on, sitä itsevarmempi hän on ja sitä vähemmän sun parisuhdekokemuksella on väliä.
Olen tästä 110% samaa mieltä. Siksi en ymmärrä niitä miehiä, jotka kelpuuttavat mahdolliseksi kumppanikseen vain itseään selvästi nuorempia naisia.
Huumorintajun samanlaisuus on erittäin tärkeä asia.
(Lisäys)
Kohtaamispaikkana esimerkiksi tanssikurssit ja sitten lavatanssit. Siellä on paljon naisia "toisella kierroksella" eron ja siitä toipumisen jälkeen.
M59+
Vierailija kirjoitti:
No eipä tässä ole kummoista vientiä, vaikka olen hoikka ja pitkähiuksinen. Ei ole tatuointeja eikä lapsia. Mutta kun en käytä alkoholia, niin suomalaisia miehiä ei kiinnosta. Eli eipä riitäkään pelkät ulkoiset kriteerit.
Voithan sinä myös itse lähestyä sinua kiinnostavia miehiä. Miehet lähtökohtaisesti myös pitävät siitä, että heitä lähestytään.
Mikäli olet ulkoisesti viehättävä, niin monet miehet ajattelevat, että olet varattu. Siksi he eivät lähesty sinua. Tällöin sinun tulee olla itse aloitteellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin myös, että nainen on yhtä kokematon kuin minäkin, mutta se taitaa olla mahdoton toive sen jälkeen, kun on täyttänyt 12 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin myös, että nainen on yhtä kokematon kuin minäkin, mutta se taitaa olla mahdoton toive sen jälkeen, kun on täyttänyt 12 vuotta.
Tuo riippuu tasan siitä minkä ikäistä seuraa etsit, minkä ikäinen olet ja kuinka kokematon. Ainakin tilastojen mukaan olisit väärässä vaikka olisit täysin kokematon. Ja lopultakin olisi ekan kerran kannalta parempi että edes toinen on kokenut ja osaa ohjata oikeaan suuntaan.
Valitsemalla riittävän tiukat kriteerit kumppanilleen varmistaa sen, että jää yksin.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Kilpailu naisista on iso motivaattori miehille voittaa muut miehet elintasokilpailussa.
Kun miehillä ei ole mahdollisuutta kilpailla naisista, miehistä tulee tutkitusti sopuisia. Työnteko vähenee, ja samalla miehiä ei kiinnosta nostaa naisten elintasoa. Naiset voivat kuvitella pärjäävänsä ilman miehiä, mutta todistusaineisto ei puhu sen puolesta. Naisista tulee pelkässä naisporukassa riitaisia. Sitä on helppoa kuvitella olevansa Go Strong Girl kun saa palkkansa pääosin miesten maksamista verorahoista, ajelee miesten valmistamalla autolla miesten rakentamaa tietä, tankkaa miesten hankkimalla polttoaineella ja soittaa miesten valmistamalla kännykällä bestikselle, että ei me tarvita miehiä.
Unohdit sen top1 jutun. Saa olla rauhassa barbaareilta miesten kollektiivisessa suojassa.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ihmetyttää minkä takia kauppa, kirjasto tai metsäpolku eivät olisi sopivia lähestymispaikkoja. No joo tietysti metsäpolku on peloteltu niin että jokainen vastaantuleva mies on potentiaalinen rikollinen mutta niin voi olla vaikka opiskelupaikassa tai työpaikalla.
Jos ei opiskele, töissä ei muita naisia näy ja baarit ei kiinnosta niin missä naisia sitten tapaisi? Tuttavien joukossa ei ole ketään sinkkuja. Tinder taas on yhtä tyhjän kanssa.
Jos kohtaamiset pitää keskittää vain tiettyihin paikkoihin ja tilanteisiin eikä muualla saa lähestyä niin miehet ja naiset tulevat erkaantumaan vielä enemmän toisistaan.
Miten jossain kaupassa muka kukaan tutustuu kehenkään? Ostoskärryissä on ehkä jääkaappituotteita ja muutenkaan ei ole ajateltu jäädä kauppaan hengailemaan - kuinka todennäköisesti kiinnostus syntyy siitä, että toinen tulee sanomaan... niin, mitä? Mitä siellä kaupassa edes sanoisi jollekin tuntemattomalle? Jos joku tulisi kysymään minulta, tiedänkö kumpi on parempaa, Jalostajan vai Saarioisten hernekeitto, toteaisin vain, että "no mä syön vaan noita kasvishernekeittoja" ja jatkaisin matkaa. On todella vaikea kuvitella, että joku parin lauseen kevyt juttelu herättäisi kiinnostuksen tutustumiseen. Koska mihin se kiinnostus kohdistuisi? Minä en kiinnostu pelkästä ulkonäöstä, eikä toisaalta kiinnostustani lisää se tieto, että mies kiinnostui minusta pelkän ulkonänön perusteella - muita syitähän lähestymiselle ei voi olla, kun ei kaupassa olevasta tuntemattomasta ihmisestä tiedä mitään.
Metsäpolulla ärsyttäisi sekin, vaikka vastaantulija olisi itsekin nainen ja alkaisi vaan jutella niitä näitä ja liimautuisi seuraan, vaikka olisin itse siellä joko nauttimassa yksin olosta luonnon rauhassa tai sitten lenkkeilemässä. En halua keskeyttää juoksulenkkiä vain siksi, että toinen haluaa jutella niitä näitä, koska ei itselläni siellä mitään tuollaista jutteluntarvetta ole. Ja se, että toinen osapuoli kiinnostui taas kerran ulkonäöstäni, ei ole minulle mikään syy jäädä juttelemaan antaakseni hänelle itsestäni vielä enemmän.
Jos ei opiskele tai jos töissä ei ole kiinnostavia naisia, niin kannattaa hakeutua deittisivustoille sekä vapaa-ajan puitteissa paikkoihin ja tilanteisiin, joissa muun toiminnan yhteydessä tutustuu uusiin ihmisiin. Silloin ihmisiin oikeasti TUTUSTUU eikä se ole vain ulkonäön perusteella lähestymistä ja jostain turhanpäiväisestä höpisemistä, joka ei kuitenkaan johda mihinkään. Kun toiseen tutustuu, saattaa kiinnostus herätä aidosti juuri sitä ihmistä kohtaan - ja jos hyvin synkkaa, ehkä kiinnostus voi olla jopa molemminpuolista.
Vierailija kirjoitti:
Ja se miesten loukkaantuminen siitä että mitään ei saa enää sanoa tai tehdä. Minäpä väännän rautalangasta.
Kun joku mies sanoo minulle:"Olet kaunis ja viehättävä, lähtisitkö joskus kahville?" Niin tämä on ok.
Kun taas tämä:"SIINÄPÄ ON TYTÖLLÄ KUNNON DAISARIT MUTTA P*RSE SAISI OLLA PUMPATTU!" EI ole ok.
Varovainen koputus olkapäälle lähestymisen merkeissä on ok. Takalistosta tarraaminen ei ole.
Se ei oikeasti vaadi kuin tilannetajua ja käytöstapoja. Jos edes niitä ei ole niin ihan turha kitistä siitä miten naisten oikeus koskemattomuuteen - henkisesti ja fyysisesti - rajoittaa omaa elämää.
Joo, sulla on pointti. Mutta itse vaan mietin, että jos joku tuntematon haluaisi kanssani kahville siksi, että minä olen hänen mielestään hyvännäköinen, niin pitäisikö sen riittää minun puoleltani kahvittelun syyksi? Että vain koska mies haluaa viehättävän naisen kanssa kahville, niin pitäiis lähteä? Mikä olisi minulle syy lähteä? Todennäköisesti sen miehen ulkonäkö ei tekisi itseeni samanlaista vaikutusta, joten minulle hän olisi vain kuka tahansa random, joka ei ole herättänyt minun mielenkiintoani. Toki kohteliaasti vastaisin, mutta vastaukseni olisi "kiitos, mutta valitettavasti en etsi seuraa". Näin siitä huolimatta, että saattaisin jopa etsiä. Mutta en etsi sitä seuraa kenestä tahansa random ihmisestä. Todennäköisyys siihen, että tällainen random olisi sitä, mitä etsin, on vähemmän kuin 0,1%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se miesten loukkaantuminen siitä että mitään ei saa enää sanoa tai tehdä. Minäpä väännän rautalangasta.
Kun joku mies sanoo minulle:"Olet kaunis ja viehättävä, lähtisitkö joskus kahville?" Niin tämä on ok.
Kun taas tämä:"SIINÄPÄ ON TYTÖLLÄ KUNNON DAISARIT MUTTA P*RSE SAISI OLLA PUMPATTU!" EI ole ok.
Varovainen koputus olkapäälle lähestymisen merkeissä on ok. Takalistosta tarraaminen ei ole.
Se ei oikeasti vaadi kuin tilannetajua ja käytöstapoja. Jos edes niitä ei ole niin ihan turha kitistä siitä miten naisten oikeus koskemattomuuteen - henkisesti ja fyysisesti - rajoittaa omaa elämää.
Joo, sulla on pointti. Mutta itse vaan mietin, että jos joku tuntematon haluaisi kanssani kahville siksi, että minä olen hänen mielestään hyvännäköinen, niin pitäisikö sen riittää minun puoleltani kahvitt
Tällä asenteella ei varmasti koskaan tutustu kehenkään, koska jokainen ihminen on ensimmäisellä tapaamisella tuntematon. Olisitko enemmän mielissäsi, jos mies haluaisi tutustua sinuun vain sen tiedon perusteella, että olet esimerkiksi menestynyt tai sinulla ei ole parisuhdehistoriaa? Onko olemassa yhtäkään yksittäistä syytä, joka pikku prinsessallemme oikeasti kelpaisi tutustumisen perustaksi?
Vierailija kirjoitti:
Tällä asenteella ei varmasti koskaan tutustu kehenkään, koska jokainen ihminen on ensimmäisellä tapaamisella tuntematon. Olisitko enemmän mielissäsi, jos mies haluaisi tutustua sinuun vain sen tiedon perusteella, että olet esimerkiksi menestynyt tai sinulla ei ole parisuhdehistoriaa? Onko olemassa yhtäkään yksittäistä syytä, joka pikku prinsessallemme oikeasti kelpaisi tutustumisen perustaksi?
No eivät nuokaan olisi hyviä syitä. Itselleni onkin toiminut aina se, että on tutustuttu aiemmin opintojen, sittemmin työn puitteissa, ja myös deittisovellukset ovat olleet minulle toimivia paikkoja - olen tehnyt profiilin huolellisesti ja swaipannut oikealle vain samanhenkisen oloisia miehiä, joten matchit ovat olleet ihmisinä kiinnostavia. Ja tosiaan samanhenkisiä, eli syy tutustumiseen on ollut se, että meillä on ollut jotain yhteistä. Tutustun myös paljon ihmisiin työn ja harrastusten merkeissä - valtaosa näistä tutustumisista tietysti on vain kaverillisia/kollegiaalisia/tuttavuuksia, mutta ei se haittaa. Myös niitä deittimielessä kiinnostavia on tullut vastaan, ja vastentahtoisesti ei ole tarvinnut koskaan pitkiä aikoja olla sinkkuna. Näissä kohtaamisissa ollaan tiedetty toisistamme muutakin kuin vain ulkonäkö, eli esimerkiksi jotain persoonasta, kiinnostuksenkohteista, yleensä siitä, minkä tyyppisiä IHMISIÄ ollaan.
En oikein ymmärrä, miksi hermostuit noin valtavasti. En tiennyt, että on jotenkin outoa, että toivoo suhteelta ja kohtaamisilta jotain syvällisempää kuin pelkkää ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, sulla on pointti. Mutta itse vaan mietin, että jos joku tuntematon haluaisi kanssani kahville siksi, että minä olen hänen mielestään hyvännäköinen, niin pitäisikö sen riittää minun puoleltani kahvitt
Sepä hienoa, mutta jos minä sanon että tuskinpa sellaista naista löytyisikään joka oikeasti kiinnostaa, olen incel
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo "kelpuuta vanhempi nainen" on ihan surkea ohje, jos ei olla jo haudan partaalla. Mies on vanhemmille naisille ilmaa (paitsi ehkä 30 vuotta vanhemmille) kunnes täyttää 35, ja sittenkin vastassa on vain vauvakuumeisia joille kelpaa kuka tahansa jos henki vaan pihisee/45+ naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä, miksi hermostuit noin valtavasti. En tiennyt, että on jotenkin outoa, että toivoo suhteelta ja kohtaamisilta jotain syvällisempää kuin pelkkää ulkonäköä.
Hermostuin, koska kertomuksesi on niin harhainen ja etuoikeutettu. En ole koskaan löytänyt seuraa toimimalla kuvailemallasi tavalla, vaan olen ollut vastentahtoisesti sinkku viimeiset 15 vuotta.
Käyn töissä, kuulun kahteen urheiluseuraan, ja teen vapaaehtoistyötä kahtena päivänä viikossa. Olen löytänyt näistä yhteyksistä kavereita, mutta sinkkunaisia en ole tavannut niiden kautta koskaan. Joka paikassa on vain miehiä, pariskuntia ja eläkeläisiä. Olen myös käyttänyt kaikkia maksuttomia seuranhakupalveluita, mutta en saa juuri koskaan tykkäyksiä tai vastauksia viesteihini. Ainoa tapa, jolla olen voinut edes kohdata naisia, on menemällä satunnaisesti juttelemaan heille kadulla tai ravintolassa, koska heitä ei kirjaimellisesti pysty tavoittamaan missään muualla. Lähestyminen on tietysti perustunut heidän ulkonäköönsä, koska se on ainoa asia, jonka olen voinut heistä tietää. On täysin naurettavaa vaatia, että minun pitäisi jotenkin pystyä jo ensimmäisellä kohtaamisella tietämään heistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hermostuin, koska kertomuksesi on niin harhainen ja etuoikeutettu. En ole koskaan löytänyt seuraa toimimalla kuvailemallasi tavalla, vaan olen ollut vastentahtoisesti sinkku viimeiset 15 vuotta.
Käyn töissä, kuulu
Ja jos ennalta haluaa tutustua netissä, niin sitten ei livenä olekaan sitä kuuluisaa kipinää. Ei siis ole mitään järkeä panostaa yhteen kerralla.
Jos olet hoikka, iloinen ja tyylikäs nainen niin aina on seuraa, halusit tai et. Eikä ikäkään niin ratkaisevaa. Tavallinen tantta ei tunikassaan huomioo herätä . Terassilla tämän hyvin huomaa.