Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet ja naiset täysin erkaantuneet, miksi?? Suhdetta ei synny.

Vierailija
06.07.2025 |

Olen nainen ja mulla on muutama ystävä, kaikki ollaan sinkkuja. Ollaan ihmetelty, miten vaikeaa nykyään on päästä edes miesten juttusille! Ne ei katso enää päinkään puhumattakaan että tulisivat juttusille. En puhu känniörvelöistä, niitä kyllä valitettavasti on.

Miehet: onko kyse siitä että ei ole uskallusta? Onko naiset nykyään onnistuneet luomaan niin vahvojen naisten mielikuvan, ettei meille kukaan uskalla puhua?

Onko kyse siitä, että miehet saavat tyydytyksensä netin kautta helposti eivätkä koe tarvitsevansa suhdetta ollenkaan?

Onko jossainpäin Suomea toisenlaisia miehiä? Keski-Suomessako vaan kaikki jurrikat??

Ja nyt en tarvitse keskustelua ulkonäöstä puolin eikä toisin.

Kommentit (710)

Vierailija
661/710 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se "kaikkialla" eli mistä olet jo yrittänyt etsiä? Kun et ole "kaikkialta" löytänyt niin oletko käynyt myös niissä harrasteissa jotka ovat naisten mieleen?

Olen etsinyt ainakin yliopistolta, pyöräilyseurasta, kuvataidekoulusta, seinäkiipeilyhallilta, kansalaisopiston musiikkikurssilta, yhteisölliselta pajalta, miekkailuseurasta, taidefestivaaleilta, triatloneista, kuukausittaisesta pubivisasta, läheisiltä luontopoluilta, opiskelijatapahtumista ja työmatkoilta. En tiedä mikä on naisten mieleen, mutta kokemuksieni ei ainakaan mikään näistä.

Sitten tiedät ettei näihin jo kokeiltuihin kannata aikaa käyttää enempää jos seuranhaku on sinulle tärkeä asia. Toki jos etsiminen sinulle tarkoittaa vain yhden tai kahden kerran käyntiä niin sillä perusteella ei voi vielä olla kovinkaan varma jonkun hyö

Joissain mainitsemistani paikoista olen käynyt vain muutaman kerran; muissa olen käynyt säännöllisesti useampia vuosia. Uusia harrastuksia tulee aloitettua ja vanhoja lopetettua joka vuosi, mutta se on aina yhtä vaikeaa, koska se vaatii niin paljon aikaa ja vaivaa. Uutena tulokkaana et tee vaikutusta kehenkään ja harrastuksen oppiminen sekä muihin harrastajiin tutustuminen vie helposti vuosia. Sitten olen taas vuosia vanhempi ja samanhenkistä seuraa on entistä vaikeampi löytää.

662/710 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain mainitsemistani paikoista olen käynyt vain muutaman kerran; muissa olen käynyt säännöllisesti useampia vuosia. Uusia harrastuksia tulee aloitettua ja vanhoja lopetettua joka vuosi, mutta se on aina yhtä vaikeaa, koska se vaatii niin paljon aikaa ja vaivaa. Uutena tulokkaana et tee vaikutusta kehenkään ja harrastuksen oppiminen sekä muihin harrastajiin tutustuminen vie helposti vuosia. Sitten olen taas vuosia vanhempi ja samanhenkistä seuraa on entistä vaikeampi löytää..

Minulla ei ollut viimeisen 6 kuukauden aikana muita harrasteita kuin tanssiminen. Ei yksinkertaisesti riittänyt aika eikä energia kun töitäkin piti tehdä. Nyt otettava rauhallisemmin kun aikatauluissa yhteinen aika on arvokkaampaa kuin tanssiminen. Ja kun molemmat tanssivat niin osa siitäkin on yhteistä aikaa.

Kalenterissa aikaa kului 4 kuukautta diskossa tanssimista ekan seurustelusuhteen alkuun ja 9 kuukautta ekan (lava)tanssikurssin aloittamisesta nykyisen kumppanin löytämiseen lavatansseista Pavilta. Ehdin Pavilla käydä 15 kertaa ennen kuin päädyimme yhteen. 

Jos joku harraste ei edistä niitä asioita joita haluat edistää elämässäsi niin on aika vaihtaa harrastetta.

M59+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/710 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ylipainoisena nelikymppisenä aio käyttää niitä karseita tiskivedenvärisiä telttoja, joita länsimaisissa kaupoissa myydään, vaan ostan värikkäitä ja boheemin kuvioituja vaatteita ihan muualta. Älkääkä pelätkö, ei minulla paljaat jenkkakahvat pursu yli liian pienistä paidoista vaan käytän koolleni sopivia vaatteita. En vaan ymmärrä, miksi minun pitäisi olla tietynlainen saadakseni miehen etenkin, kun se ei todellakaan ole ainakaan tällä hetkellä prioriteettilistan kärkipäässä. Monet miehet jostain syystä kuvittelevat, että voivat korjata minut rakkauden avulla vaikka en edes ole rikki, vaan hyvin onnellinen yksin. Puoli vuotta sitten näin ensimmäisen kerran yhden äijän baaritiskillä mököttämässä ja se kävi hekottelemassa mulle että hänpä yritti samana iltana sekä mua että erästä mun sukulaista. Me naureskeltiin tän sukulaisen kanssa tyypin edesottamuksille, ei mitään hajua mitä se tuolla oikein haki. Ja samalla baarituolilla se nökötti eilenkin marttyyrin näköisenä eikä ollut vielä aamukolmeen mennessä saanut seuraa. 

Vierailija
664/710 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain mainitsemistani paikoista olen käynyt vain muutaman kerran; muissa olen käynyt säännöllisesti useampia vuosia. Uusia harrastuksia tulee aloitettua ja vanhoja lopetettua joka vuosi, mutta se on aina yhtä vaikeaa, koska se vaatii niin paljon aikaa ja vaivaa. Uutena tulokkaana et tee vaikutusta kehenkään ja harrastuksen oppiminen sekä muihin harrastajiin tutustuminen vie helposti vuosia. Sitten olen taas vuosia vanhempi ja samanhenkistä seuraa on entistä vaikeampi löytää..

Minulla ei ollut viimeisen 6 kuukauden aikana muita harrasteita kuin tanssiminen. Ei yksinkertaisesti riittänyt aika eikä energia kun töitäkin piti tehdä. Nyt otettava rauhallisemmin kun aikatauluissa yhteinen aika on arvokkaampaa kuin tanssiminen. Ja kun molemmat tanssivat niin osa siitäkin on yhteistä aikaa.

Mene lavatansseihin! Siellä on rehellistä ja helppoa, ei mitään Tinder-pasketta.

Kuulen vanhempien tai boomereiden sanovan tätä Vauva-palstalla.

"Siellä on naistenhakukin, et voi epäonnistua! Se on varma nakki!"

Ajattelen, miksipä ei. Ehkä se on se ratkaisu.

Ajelehdin paikalle johonkin hevonkuusen tanssilavalle.

Haisee grillimakkara, hyttysmyrkky ja epätoivo.

Miestenhaku alkaa.

Kerään rohkeutta, kävelen naisen luo, yritän olla itsevarma.

"Lähtisitkö tanssimaan?"

Nainen skannaa mut päästä varpaisiin. Näet kun hänen aivoissaan käy laskuri.

Väärät kengät, liian lyhyt, ei näytä itsevarmalta johtajalta.

"Ei kiitos, pidän taukoa."

Seuraavassa hetkessä joku pitkä mies kävelee paikalle ja tämä sama nainen suorastaan leijuu tanssilattialle hänen kanssaan.

Se "tauko" kesti tasan 15 sekuntia.

Toistan tämän kolme kertaa, tulos sama.

Okei, ei hätää. Nyt tulee se maaginen naistenhaku.

Nyt on mun vuoro. Nyt ne tulee hakemaan.

Asetun ryhdikkäästi seinän viereen, otan rennon mutta odottavan asennon.

Musiikki alkaa.

Katson kun naiset nousevat penkeiltään.

Ja ne kaikki kävelevät hakemaan niitä samoja viittä miestä, jotka ovat jo tanssineet koko illan.

Ne ovat ne pitkät, äänekkäät, sosiaalisesti dominoivat kaverit.

Seison siinä seinän vieressä muiden "ihan kivojen" ja "luotettavien" miesten kanssa.

Muodostatte näkymättömän muurin. Teitä ei ole olemassa. Olette ilmaa. Taustamaisemaa.

Olen tajunnut sen karun totuuden.

Lavatanssit eivät ole mikään aikakone menneisyyteen.

Ne on vain Tinder, mutta livebändillä ja hyttysillä.

Samat säännöt pätee.

Naistenhaku ei ole mikään tasa-arvon juhla. Se on vain julkinen teurastus, jossa naiset osoittavat avoimesti ja häpeilemättä, ketä he haluavat ja ketä eivät.

Se tekee hierarkiasta vieläkin selvemmän.

Loppu illasta lähden pois, ostan grilliltä hodarin ja ajan kotiin.

Vierailija
665/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä asenteella ei varmasti koskaan tutustu kehenkään, koska jokainen ihminen on ensimmäisellä tapaamisella tuntematon. Olisitko enemmän mielissäsi, jos mies haluaisi tutustua sinuun vain sen tiedon perusteella, että olet esimerkiksi menestynyt tai sinulla ei ole parisuhdehistoriaa? Onko olemassa yhtäkään yksittäistä syytä, joka pikku prinsessallemme oikeasti kelpaisi tutustumisen perustaksi?

En oikein ymmärrä, miksi hermostuit noin valtavasti. En tiennyt, että on jotenkin outoa, että toivoo suhteelta ja kohtaamisilta jotain syvällisempää kuin pelkkää ulkonäköä.

Hermostuin, koska kertomuksesi on niin harhainen ja etuoikeutettu. En ole koskaan löytänyt seuraa toimimalla kuvailemallasi tavalla, vaan olen ollut vastentahtoisesti sinkku

On tietysti ikävää, jos et tapaa normiarjessa naisia, ja tokihan se heikentää mahdollisuuksia löytää ketään. Se on tosi harmillista. Olisko joku sellainen harrastus vielä löytämättä, jonka parissa voisi olla myös sinkkunaisia? No, ehkä olet näitä kartoittanutkin. Mutta toivottavasti jotain kautta tulee kontakteja kivoihin naisiin.

En ole kenelle vastasit, mutta saanko apua mahdollisten harrastusten kartoittamiseen?

Vierailija
666/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jotain näyttää tapahtuneen miesten ja naisten väliselle dynamiikalle viime vuosien aikana.

35 vuotiaista suomalaisista miehistä puolet on lapsettomia. Tuo on sellainen lukema, että vastaavaa ei ole lähes missään muussa maassa. 

Vierailija
667/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni on parikymppisiä lapsia. He ja heidän kavereistaan suurin osa seurustelee. En ole rehellisesti sanottuna huomannut mitään eroa omaan nuoruuteeni. Itse olen n. 50 v ja minuakin edelleen lähestyy miehet ja ikähaitarikin näyttää olevan aika suuri. Olen itse vain niin kriittinen etten kelpuuta enää ketään. Olen toki lehdistä lukenut näistä ongelmista, joten en niitä epäile tai väheksy. Itse en vain tunnista ilmiötä syystä tai toisesta.

Vierailija
668/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jotain näyttää tapahtuneen miesten ja naisten väliselle dynamiikalle viime vuosien aikana.

35 vuotiaista suomalaisista miehistä puolet on lapsettomia. Tuo on sellainen lukema, että vastaavaa ei ole lähes missään muussa maassa. 

Miksi miesten lapsettomuus on huolestuttavaa, mutta naisten ei? Aika samoissa luvuissa huitelee se naistenkin lapsettomuus...

Vierailija
669/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene lavatansseihin! Siellä o

Ja naisten kokemus eroaa tuosta miten? Seinäruusuja siellä ne tavalliset. 

Vierailija
670/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla itselläni on parikymppisiä lapsia. He ja heidän kavereistaan suurin osa seurustelee. En ole rehellisesti sanottuna huomannut mitään eroa omaan nuoruuteeni. Itse olen n. 50 v ja minuakin edelleen lähestyy miehet ja ikähaitarikin näyttää olevan aika suuri. Olen itse vain niin kriittinen etten kelpuuta enää ketään. Olen toki lehdistä lukenut näistä ongelmista, joten en niitä epäile tai väheksy. Itse en vain tunnista ilmiötä syystä tai toisesta.

Sinulla ja lapsillasi ei ehkä ole samanlaista traumataustaa kuin monilla.

Et luultavasti siksi ymmärrä tai törmää näihin ilmiöihin.

Vierailija
671/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluution takia. Maapallolla on liikaa ihmisiä, joten ei ole tarvetta lisääntyä. Luonto hoitaa asian näin. 

Vierailija
672/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tässä ole kummoista vientiä, vaikka olen hoikka ja pitkähiuksinen. Ei ole tatuointeja eikä lapsia. Mutta kun en käytä alkoholia, niin suomalaisia miehiä ei kiinnosta. Eli eipä riitäkään pelkät ulkoiset kriteerit.

Voithan sinä myös itse lähestyä sinua kiinnostavia miehiä. Miehet lähtökohtaisesti myös pitävät siitä, että heitä lähestytään.

Mikäli olet ulkoisesti viehättävä, niin monet miehet ajattelevat, että olet varattu. Siksi he eivät lähesty sinua. Tällöin sinun tulee olla itse aloitteellinen.

Olen aloitteellinen deittiäpeissä. Juttu lopahtaa, kun juomattomuus tulee ilmi. Monet ovat tän ikäisenä varattuja, joten aika turha lähestyä ketään livenä. Silloin miehet alkavat kertoa hanakasti vaimostaan, vaikka en edes olisi iskemässä.

Tuohan on hyvä että kertovat vaimostaan heti kättelyssä. Mietipä sellaista, että tapaat jonkun johon ihastut palavasti ja käy ilmi että onkin jo varattu.

En toivo tätä kohtaloa kenellekään. 

Vierailija
673/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet hoikka, iloinen ja tyylikäs nainen niin aina on seuraa, halusit tai et. Eikä ikäkään niin ratkaisevaa. Tavallinen tantta ei tunikassaan huomioo herätä . Terassilla tämän hyvin huomaa. 

Niin, kaikki meistä eivät käy terassilla. Liikun mieluummin luonnossa ja elän muutenkin terveellisesti. Ei ole selvinpäin olevia miehiä tyrkyllä yhtään.

Meitä selviä miehiä on vaikka kuinka paljon.

Me olemme toisaalta hiljaisia ja nautimme myös liikkumalla luonnossa jne.

Deittiäpit on oikeastaan ainoa tapa tavata, mutta ei niitä mätchejä synny, eikä oikein keskusteluakaan.

Vierailija
674/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miesten lapsettomuus on huolestuttavaa, mutta naisten ei? Aika samoissa luvuissa huitelee se naistenkin lapsettomuus...

35v miehistä 50% on lapsettomia. 35v naisista "vain" 35% on lapsettomia.

Eli eivät ole lähimainkaan samoissa lukemissa.

Vierailija
675/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain on tapahtunut dynamiikalle? Tarkoitat varmaan, että dynamiikka on täysin hävinnyt. En pääse nykyään enää edes tapaamaan naisia missään, kun ne piilottelevat kotona tai kaveriporukoissa älypuhelintensa takana. Sama ajatus on takana tässäkin kysymyksessä.

Vierailija kirjoitti:

En ole kenelle vastasit, mutta saanko apua mahdollisten harrastusten kartoittamiseen?

Vierailija
676/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ja lapsillasi ei ehkä ole samanlaista traumataustaa kuin monilla.

Et luultavasti siksi ymmärrä tai törmää näihin ilmiöihin.

Mitä traumataustaa tarkoitat?

Vierailija
677/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet hoikka, iloinen ja tyylikäs nainen niin aina on seuraa, halusit tai et. Eikä ikäkään niin ratkaisevaa. Tavallinen tantta ei tunikassaan huomioo herätä . Terassilla tämän hyvin huomaa. 

Niin, kaikki meistä eivät käy terassilla. Liikun mieluummin luonnossa ja elän muutenkin terveellisesti. Ei ole selvinpäin olevia miehiä tyrkyllä yhtään.

Meitä selviä miehiä on vaikka kuinka paljon.

Me olemme toisaalta hiljaisia ja nautimme myös liikkumalla luonnossa jne.

Deittiäpit on oikeastaan ainoa tapa tavata, mutta ei niitä mätchejä synny, eikä oikein keskusteluakaan.

"Deittiäpit on oikeastaan ainoa tapa tavata, mutta ei niitä mätchejä synny"

Vaihda kuvasi miesmallin kuviin, niin voin luvata että niitä mätcheja alkaa syntymään niin paljon, että hukut niihin.

678/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Minulla ei ollut viimeisen 6 kuukauden aikana muita harrasteita kuin tanssiminen. ...

Mene lavatansseihin!

Siellä on rehellistä ja helppoa, ei mitään Tinder-pasketta.

Kuulen vanhempien tai boomereiden sanovan tätä Vauva-palstalla.

"Siellä on naistenhakukin, et voi epäonnistua! Se on varma nakki!

Ajattelen, miksipä ei. Ehkä se on se ratkaisu.

Ajelehdin paikalle johonkin hevonkuusen tanssilavalle.

Haisee grillimakkara, hyttysmyrkky ja epätoivo.

Miestenhaku alkaa.

Kerään rohkeutta, kävelen naisen luo, yritän olla itsevarma.

"Lähtisitkö tanssimaan?"

Nainen skannaa mut päästä varpaisiin. Näet kun hänen aivoissaan käy laskuri.

Väärät kengät, liian lyhyt, ei näytä itsevarmalta johtajalta.

"Ei kiitos, pidän taukoa."

Seuraavassa hetkessä joku pitkä mies kävelee paikalle ja tämä sama nainen suorastaan leijuu tanssilattialle hänen kanssaan.

Se "tauko" kesti tasan 15 sekuntia.

Toistan tämän kolme kertaa, tulos sama.

Okei, ei hätää. Nyt tulee se maaginen naistenhaku.

Nyt on mun vuoro. Nyt ne tulee hakemaan.

Asetun ryhdikkäästi seinän viereen, otan rennon mutta odottavan asennon.

Musiikki alkaa.

Katson kun naiset nousevat penkeiltään.

Ja ne kaikki kävelevät hakemaan niitä samoja viittä miestä, jotka ovat jo tanssineet koko illan.

Ne ovat ne pitkät, äänekkäät, sosiaalisesti dominoivat kaverit.

Seison siinä seinän vieressä muiden "ihan kivojen" ja "luotettavien" miesten kanssa. ...

Itselläni kului aikaa edes jonkinlaiseen lavatanssikuntoon pääsemiseen syksy ja kevät, yhteensä 24 kertaa 2.5 tuntia ja siihen päälle saman verran aikaa fuskun ja buggin kursseilla ynnä satunnaiset jatkokurssien tunnit. Sitten kävin 20 kertaa lavatansseissa ja aina kun oli laji jota osasin niin kävin miesten vuorolla hakemassa. Haen naisia tanssimaan ikään ja ulkonäköön katsomatta.

Pavilla menin aina mukaan kun ennen lavatanssien alkua oli 50 minuutin tanssinopetus. Siellä tutuksi tulleet kävivät sitten samana iltana myös naisten vuorolla minua hakemassa. Kymmenennen Pavilla käynnin jälkeen naisten vuorolla minut haettiin jo kahvion puoleltakin kun seisoskelin liian lähellä lavan reunaa. Ne salsat (jota en vielä osaa) mentiin sitten foksin askelein.

Yhden lavakokemuksen perusteella on aika turha sanoa lavatansseista ja "hierarkiasta" yhtään mitään. Esiintyjästä ja päivästä riippuu minkä ikäisiä paikalle saapuu. Olen minäkin (monen muun miehen kanssa) jäänyt eräällä naisten vuorolla seinäruusuksi kun Hurmaa katsomaan tulleet nuoremmat naiset eivät hakeneet meitä "yli-ikäisiä". Lähtivät kyllä tanssimaan miesten hakuvuorolla.

Ei tämä ihan halpa harraste ole. Aikaa ja rahaa on minulta tähän kulunut enemmän kuin ajokortin hankkimiseen mutta ensisijaiset tavoitteet (sosiaalinen harraste, tanssitaidon alkeiden perusteet ja bonuksena seurustelukumppani) jo saavutin. Tänään taas Paville tanssikurssille valssia ja hidasta valssia ja syksyn tullen jatkan kursseilla.

M59+

679/710 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäys. En ole komea, ikää kohta 60 vuotta, lyhyet hiukset, pukeudun siististi eli tummat kulmahousut ja lyhythihainen silkkipaita jotta erottuisin joukosta. Jalassa mustat tanssilenkkarit. 

Yhteensä noin 15 lavatanssikerran kuluessa Pavilla olen tähän mennessä saanut pakit tasan yhden kerran ja silloin nainen oli odottamassa ystäväänsä lähteäkseen pois. Kun haen naisia tanssimaan tasapuolisesti eli nuorista kahdeksankymppisiin niin en näytä olevani vain metsästämässä seuraa. 

Jos mahdollista niin olen lattialla jo silloin tanssimassa kun naisten vuoro alkaa. Tanssin päättyessä jään hitaasti kävelemään lattialle hakien katsekontakteja eli olen selkeästi tanssihaluinen. Aika usein minut on haettu jo ennen kuin ehdin lavan reunalle asti.

En tietenkään tiedä miten hyvin pääsisin tanssimaan satunnaisella pikkupaikkakunnan lavalla. 

M59+

Vierailija
680/710 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas keskustelu yhden ulkomaalaisen tyypin kanssa, jonka kanssa joskus vuosi sitten tekstailin ja totesin hänet liian holhoavaksi. Keskustelussa ei päästy edes kolmanteen lauseeseen asti kunnes totesin, että ei, en muista kuka hän on ja että elän nykyään vannoutuneena sinkkuna. Tässä on nyt neljäs päivä meneillään keskustelua aiheena, että minä muka "kiukuttelua ja riehun" kun olen useasti asiallisesti sanonut, etten halua miestä. Minua on käsketty "rauhoittumaan" ja "valitsemaan oikea tie" johon ilman muuta kuuluu parisuhde hänen kanssaan. Sanoin, että sinkkuus on minulle ainoa oikea tie ja mielipiteen ilmaisu ei ole raivoamista. Että parisuhde ei minun kulttuurissani ole mikään sosiaalinen pakko ja että yksin elävä sinkku nainen on täällä tavallinen ilmiö. Eilen hän turhautuneena kysyi että mitä oikein haluan ja sanoin että tasan samaa kuin neljä päivää sitten: Haluan pysyä sinkkuna ja olen onnellinen näin ja etten erityisemmin edes välittäisi keskustella hänen kanssaan.