Miehet ja naiset täysin erkaantuneet, miksi?? Suhdetta ei synny.
Olen nainen ja mulla on muutama ystävä, kaikki ollaan sinkkuja. Ollaan ihmetelty, miten vaikeaa nykyään on päästä edes miesten juttusille! Ne ei katso enää päinkään puhumattakaan että tulisivat juttusille. En puhu känniörvelöistä, niitä kyllä valitettavasti on.
Miehet: onko kyse siitä että ei ole uskallusta? Onko naiset nykyään onnistuneet luomaan niin vahvojen naisten mielikuvan, ettei meille kukaan uskalla puhua?
Onko kyse siitä, että miehet saavat tyydytyksensä netin kautta helposti eivätkä koe tarvitsevansa suhdetta ollenkaan?
Onko jossainpäin Suomea toisenlaisia miehiä? Keski-Suomessako vaan kaikki jurrikat??
Ja nyt en tarvitse keskustelua ulkonäöstä puolin eikä toisin.
Kommentit (710)
Näinhän se menee, mutta ne miehet, jotka sitä perinteistä mallia kannattavat, eivät näköjään ole sitä ymmärtäneet.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun mielestä sitten on parisuhde ellei kahden ihmisen välinen sopimus yhteisestä elosta?
Kun mun mielestä aina on parisuhteessa jouduttu tekemään sopimuksia ja kompromisseja. Ja tehty jonkinlainen työnjako. Tosin se, että onko parisuhteen osapuolilla ollut millainen valta määrittää omaa rooliaan tai esittää sen suhteen vaatimuksia/toiveita, on sitten eri asia.
Kerrotko tarkemmin mitä vanhoja sääntöjä naiset tulevat asettamaan itselleen ja miten tämä ongelma naisluonnon (?) yhteensovittamattomuudessa yksilökeskeinen yhteiskuntamallin näkyy?
Luonnollisessa parisuhteesa mies alistuu naisen tahtoon (operatiivisesti) ja nainen miehen tahtoon (seksuaalisesti), ja se tapahtuu luonnollisten halujen kautta. Tämä asetelma johtaa nykyisessä sairaassa yhteiskunnassa vain hyväksikäyttöön jo pelkästään siitä syystä, että preferenssit eivät ole aitoja vaan propagandan muokkaamia (esim. illuusio uran luomasta itsenäisyydestä yhteiskunnan jäsenenä). Prostituutio on luonnolinen varasuunnitelma epävakaassa ympäristössä.
Ongelman juuri on maanviljelyksessä (maan yksityistämisessä), mikä rikkoi luonnollisen monogamian 10 000 vuotta sitten, koska naisilla on lievä preferenssi suosia miehiä joilla on resursseja.Tmä johtaa polygyniaan, mikä taas jotaa siihen että miehillä ei ole mitään motivaatiota tehdä töitä. Käytännössä nämä elementit ovat jo olemassa länsimaisessa yhteiskunnssa ja tämä on se todellinen syy, miksi pojat "eivät menesty". Näkyy myös parisuhteissa, koska (tyypillisesti) uroksen sitoutumisen taso on suoraan verrannollinen seksuaaliseen ekslusiivisuuteen. Sosiaalisesti tuettu/pakotettu pakotettu monogamia on ainut tunnettu malli mikä tuottaa menestyvän yhteiskunnan pitkässä juoksussa.
Määrävä tekijä on naisten seksikäyttäytyminen ja sitä te tulette suitsimaan ihan itse ja tuomaan vanhat säännöt myös miehille. Uusvanhat säännöt leviävät jo, esim. pukeutumista rahoittavien sääntöjen leviäminen. Feministinen propaganda on unohtanut, että miehille oli vielä kovemmat velvoitteet. Vanha järjestelmä oli rakennettu tasa-arvoisemmaksi: Esim. kihlasormuksen (enenn seksiä) oli merkittävä sitoumus (lupaus) avioliitosta mikä seremoniat vastavuoroisesti morsiammen perhe kustansi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naiset eivät ole miehiä parempia pikkulasten kanssa."
Tämä! Naiset ovat taitavampia ottamaan valokuvia someen! Kuinka moni nainen tietää lapsensa lempi supersankarin tai urheilijan? Näkyisi edes yksi nainen yksin lastensa kanssa uimahallissa... 🙄
Isätkö ne käy uimassa pikkulasten kanssa?
Kyllä. Olen nähnyt naisenkin yksin lasten kanssa, mutta en osaa sanoa vuotta. 🤷🏼
Minä puolestani olen nähnyt paljonkin naisia lasten kanssa, mutta harvoin miestä. Silloinkin ovat yleensä liikkeellä koko perheen voimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisilla miehillä on niin korkeat kriteerit naiselle, ettei heille enää kelpaa kukaan tavallinen kuolevainen nainen.
Kuinka moni miehiä nirsoudesta syyttävä nainen olisi valmis lähtemään treffeille tai sänkyyn suht tavallisen kanssa?
No mene sinne kuuluisaan Prismaan tai kadunkulmaan päivystämään niin näet ihan itse kuinka moni. Ei siellä montaa laatikkoleukakirurgi-kehonrakentajaa naisten parina näe. Tavalliset on tehneet kauppansa puolin ja toisin.
Mutta se tietysti pilaisi makoisan uhriutumisesi.
Eihän tähän nyt kaivata ikävää todellisuutta pilaamaan hyviä harhakuvia. Siinähän voisi vaikka peiliin joutua katsomaan, että miksei sitä kumppania etsinnästä huolimatta löydy.
Itsehän en etsi ja olen tyytyväinen. Kiva, jos kumppanin haluava sellaisen löytää. Olen iloinen heidän puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehet ovat niitä, jotka eivät pärjää yksin, kun taas naiset jopa nauttivat yksinolosta. Miesten pitäisi siis tuoda suhteeseen jotain naisen elämänlaatua kohottavaa.
Kummasti se varsinkin erotilanteessa on nimenomaan naiselle vaikeaa kun pitäisikin pärjätä yksin. En kaipaa yhtäkään naista vakisuhteeseen ja nimenomaan siksi en edes halua treffailla.
No ei ole. Tiedän naisia, jotka ovat muuttaneet lapsineen vaikka mieluummin laitakaupungin yksiöön, kuin kestäneet enää sekuntiakaan sitä umpimahotonta ukkoa nurkissaan. Ja ovat tyytyväisempiä kuin ikinä.
Vierailija kirjoitti:
"Minusta on ihan hirmu rationaalista ottaa elämänohjeita tiktok-pojilta. Hyvä, miehet!"
Kyllä ne naiset siellä paheksuvat miehiä. Onko se niin paha, että uskon puhetta?
No se on sitä luonnonvalintaa, jos jonkun random naisen tiktok-vuodatuksien takia jättää itse pariutumatta. Siinä sitä on, mitä vanhana muistella kiikkustuolissa. Voi pyhä sylvi sentään tätä antilogiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Naiset eivät ole miehiä parempia pikkulasten kanssa."
Tämä! Naiset ovat taitavampia ottamaan valokuvia someen! Kuinka moni nainen tietää lapsensa lempi supersankarin tai urheilijan? Näkyisi edes yksi nainen yksin lastensa kanssa uimahallissa... 🙄
Isätkö ne käy uimassa pikkulasten kanssa?
No ainakin se yksi kävi Kuusijärvellä. Harmi vaan, että sen jälkeen ei ollut enää niitä lapsia, koska hukkuivat valvonnan puutteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Kerta kiellon päälle. Matkatkaa naiset joko Viroon tai Kosovoon. Varsinkin Kosovossa ja Makedoniassa riittää +180cm miehiä. Norwegian lentää Pristinaan. Viron tinderi: https://www.mamba.ru/en/landing/estonia-10968/guys +jäänmurtaja: https://www.amazon.com/Conversation-BestSelf-Co-Relationships-Interacti…
Sieltäkö niitä edistyksellisiä tasa-arvon kannattajia löytyy aviomieheksi? Jotenkin epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se nyt vaan rehellisesti sanottava, että parhaat keskustelut ja aidoin yhteys syntyy miesten kesken. Itse en ainakaan jaksa teeskennellä kiinnostusta sellaiseen, mikä ei oikeasti kiinnosta, ja valitettavasti liian usein naisten kanssa keskustelu jää pinnalliseksi tai menee eri taajuuksille.
Kun otetaan pois parisuhteesta romantiikka ja seksi (joka realistisesti kestää intohimoisena sen 112 kuukautta, ja 12 kk on jo kova saavutus), niin mitä oikeasti jää jäljelle?
Komplikaatioita, kompromisseja, tinkimistä harrastuksista, ystävien laiminlyöntiä jne. Ajan mittaan suhde muuttuu kahden ihmisen yhteiseloksi, jossa toinen tai molemmat luopuvat enemmän tai vähemmän itselleen tärkeistä asioista "meidän vuoksi".
Siitä tulee lopulta elämänmittainen neuvottelu, jossa läheisyyskin alkaa tuntua velvollisuudelta ja kun ei enää jaksa halailua, lusikointia tai jatkuvaa toisen huomioimista, niin mitä siinä oikeastaan enää rakentaa?
Juuri näin. Ainoa mistä olen eri mieltä on tuo syvällinen ystävyys. Omassa kaveripiirissä ei kyllä ole sellaisia ystäviä. Mutta itse parisuhteesta, asia on juuri noin kuten kirjoitit. Täysin mielipuolinen konsepti koko parisuhde. Sen mokoman perään vielä monet suorastaan poraavat ja ovat epätoivoisia kun sitä ei "saa". Kun tietäisitte poijjaat miltä vältytte. Niin vain on, että tyytymättömyys juuri sen hetkiseen tilanteeseen on monella niin sisäänrakennettu ja haikaillaan sellaista mitä ei ole.
Olen samaa mieltä näistä aiemmista kommenteista. Silti itse ainakin tarvitsin sen pitkän parisuhteen ja perhe-elämän, että sain kokea sen vaiheen, ja nyt voin olla ilman, ja haluan olla ilman. Eli jos joku ei ole vielä kokenut parisuhdetta ja rakkautta, niin arvatenkin sitä tavoittelee yhtenä tärkeimpänä asiana.
Sitä en vaan ymmärrä, kun esim. Threads näyttää olevan täynnä, lähinnä naisilta, avautumisia, että ei löytynyt taaskaan sitä miestä, tai joiltain sitten, että löytyihän se mies ja nyt olen NIIIN onnellinen. Nämä siis jo elämää nähneiltä ja käsittääkseni vähintään toisella kierroksella. Ihan kuin se parisuhde olisi kaikki kaikessa ja vasta sitten elämässä on järkeä. Itselläni ainakin nykyään menee oma etu edelle ja mietin lähinnä, mitä itse tarvitsen, mitä haluan tehdä, missä rytmissä haluan elää, milloin haluan olla rauhassa jne. En tarvitse, enkä halua noihin mitään parisuhdetta kompromisseja säätämään.
Olen tullut siihen tulokseen, että miehet ja naiset eivät vain sovi yhteen.
Halusin aina kovasti sen loppuelämän kestävän, hyvän avioliiton. Omasta puolestani panostin kaikkeni suhteeseen. Eli maksoin puolet, tarvittaessa elätin miestäni, hoidin kaikki kotityöt, en kertaakaan kieltäytynyt seksistä, yritin olla paras vaimo ikinä.
Lopputulos kahdesta avioliitosta on se, että minua petettiin, kohdeltiin itsestäänselvyytenä, halveksittiin eikä kumpikaan mies kokenut mitään tarvetta antaa mitään takaisin.
Joko olin surkea vaimo tai parisuhde on jo lähtökohdiltaan suunniteltu epäonnistumaan. Miehet ja naiset haluavat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Muutama syy, näin kolmekymppisen miehen näkökulmasta:
1. Olen saanut sellasen kuvan etteivät naiset halua että tulee juttusille noin vaan, ja ei en tarkoita mitään känniörvellystä. Kaikki mitä teen (tai en tee) miehenä on aina jotenkin creepyä tai väärin. Ihan sama onko kyse some-viestistä tai oikean elämän kohtaamisesta.
2. Huonon itsetunnon ja epävarmuuden takia en ole koskaan mennyt juttelemaan täysin tuntemattomille naisille jossain baareissa yms. Mielestäni nainen on se jolla on valta päättää asioista sosiaalisissa tilanteissa, jonka takia haluan että nainen ottaa sen ensimmäisen askeleen. Olen myös sitä mieltä että on nainen päättää mennäänkö pussailemaan vai ei, haluan saada sen verbaalisen "OK:n" että saa suudella. En ikinä yrittäisi halata tai pussata naista ilman että hän ensin ilmaisee halunsa siihen. Sellanen tietty aggressiivisuus on aina ollut iso turn-off itselle, siis naista kohtaan.
Pystyn allekirjoittamaan nämä syyt ja minulla on niistä paljon hyviä esimerkkejä. Viimeisin kerta, joka meni samalla tavalla kun jokainen muukin kerta viimeisen kymmenen vuoden aikana, tapahtui eilen.
Pysähdyin maastopyörälenkillä juttelemaan yhdelle söpölle tytölle kysyäkseni häneltä mistä läheinen luontopolku alkaa, kun en löytänyt sitä kartalle merkityltä kohdalta. Hän vastasi lyhyesti, että ei ole koskaan käynyt sillä suunnalla, ja alkoi nopeasti laittaa nappikuulokkeita takaisin päähänsä. Yritin jatkaa juttelua, mutta häntä ei selvästi kiinnostanut yhtään, joten lähdin sitten etsimään polunpäätä itsekseni. Lopulta kävi ilmi, että kaupunki oli kaatanut kasan hiekotushiekkaa polun päähän, tehden sen näkemisestä ja siitä kulkemisesta vaikeaa.
Kun naisille jutteleminen ja heihin tutustuminen on näin vaikeaa, ei ole mikään ihme, että suhteita ei synny. Sitä, miten jotkut onnekkaat siinä onnistuvat, en pysty käsittämään.
Vierailija kirjoitti:
Loistava ketju.
Luepa aloittaja erityisesti naisten kommentit, ja mieti millä sävyllä niissä puhutaan miehistä ja että mitä miehen pitää olla ja mitä ainakaan ei saa olla.
Tuleeko yhtään rajoittava ja ahdistava fiilis? Sanoisiko kukaan (järjissään oleva) mies ikinä naiselle mitään nykypäivänä vastaavalla tyylillä?
Joo, eriytyneitä selvästi ollaan.
M45
Juujuu. Miesten kommentit tässä ketjussahan onkin niin herttaisia, että heti suorastaan tässä haluaa suhteeseen hypätä. Olikohan lievästi puolueellinen kommentti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minusta on ihan hirmu rationaalista ottaa elämänohjeita tiktok-pojilta. Hyvä, miehet!"
Kyllä ne naiset siellä paheksuvat miehiä. Onko se niin paha, että uskon puhetta?
No se on sitä luonnonvalintaa, jos jonkun random naisen tiktok-vuodatuksien takia jättää itse pariutumatta. Siinä sitä on, mitä vanhana muistella kiikkustuolissa. Voi pyhä sylvi sentään tätä antilogiikkaa.
Ja katso tilastoja! Alle puolella 35-vuotiailla miehistä on lapsia. Hyvin sä womenspleinaat valtaosan alle keski-ikäisten miesten arkipäivää.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Ihan voit pitää hyvänäsi kauniin kroppasi. Sinkku ilmeisesti olet?
Tytöt ei tykkää pojista ja pojat ei tykkää tytöistä
Vaik' tytöt välil' esittää et niit' muka kiinnostaa
Tytöt ei tykkää pojista ja pojat ei tykkää tytöistä
Vaik' tytöt välil' esittää et niit' muka kiinnostaa
Tai mä en esitä. Ei vaan kiinnosta.
N
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut siihen tulokseen, että miehet ja naiset eivät vain sovi yhteen.
Halusin aina kovasti sen loppuelämän kestävän, hyvän avioliiton. Omasta puolestani panostin kaikkeni suhteeseen. Eli maksoin puolet, tarvittaessa elätin miestäni, hoidin kaikki kotityöt, en kertaakaan kieltäytynyt seksistä, yritin olla paras vaimo ikinä.
Lopputulos kahdesta avioliitosta on se, että minua petettiin, kohdeltiin itsestäänselvyytenä, halveksittiin eikä kumpikaan mies kokenut mitään tarvetta antaa mitään takaisin.
Joko olin surkea vaimo tai parisuhde on jo lähtökohdiltaan suunniteltu epäonnistumaan. Miehet ja naiset haluavat eri asioita.
Kuulostat hyvältä naiselta. Ehkä vain valitsit miehesi väärin. Hyvän valinnan tekeminen on vaikeaa ja saattaa vaatia tuhansia tunteja työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava ketju.
Luepa aloittaja erityisesti naisten kommentit, ja mieti millä sävyllä niissä puhutaan miehistä ja että mitä miehen pitää olla ja mitä ainakaan ei saa olla.
Tuleeko yhtään rajoittava ja ahdistava fiilis? Sanoisiko kukaan (järjissään oleva) mies ikinä naiselle mitään nykypäivänä vastaavalla tyylillä?
Joo, eriytyneitä selvästi ollaan.
M45
Juujuu. Miesten kommentit tässä ketjussahan onkin niin herttaisia, että heti suorastaan tässä haluaa suhteeseen hypätä. Olikohan lievästi puolueellinen kommentti?
Niinpä niin. Syy aina muualla kuin itsessä. Omat törkeytesi taas pitää niellä nöyrästi koska?
Naiset ovat onnistuneet luomaan itsestään sekopäitä, joita ei kiinnosta eikä ole tarvetta enää lähestyä.
Uskallus on kyllä hyvinkin kuvaava sana. Eli uskallatko ajaa motarilta sillantolppaan 150+kmh?
En uskalla eikä minulla ole siihen tarvetta eikö se ole fiksua.
Vierailija kirjoitti:
"Miehet: onko kyse siitä että ei ole uskallusta? Onko naiset nykyään onnistuneet luomaan niin vahvojen naisten mielikuvan, ettei meille kukaan uskalla puhua?"
Muutama syy, näin kolmekymppisen miehen näkökulmasta:
1. Olen saanut sellasen kuvan etteivät naiset halua että tulee juttusille noin vaan, ja ei en tarkoita mitään känniörvellystä. Kaikki mitä teen (tai en tee) miehenä on aina jotenkin creepyä tai väärin. Ihan sama onko kyse some-viestistä tai oikean elämän kohtaamisesta.
2. Huonon itsetunnon ja epävarmuuden takia en ole koskaan mennyt juttelemaan täysin tuntemattomille naisille jossain baareissa yms. Mielestäni nainen on se jolla on valta päättää asioista sosiaalisissa tilanteissa, jonka takia haluan että nainen ottaa sen ensimmäisen askeleen. Olen myös sitä mieltä että on nainen päättää mennäänkö pussailemaan vai ei, haluan saada sen verbaalisen "OK:n" että saa suudella. En ikinä yritt
Naisena jota lähestytään usein: se on sinänsä ok, tapa jolla lähestyt on oleellisinta. Tärkeintä on se, ettei jää inttämään tai esim. fyysisesti estä kulkua pois tilanteesta. Valitettavan moni mies alkaa joko kärkkyä selitystä tai asettuu niin, ettei tilanteesta pääse halutessaan pois. Todennäköisesti sen vuoksi moni nainen vain sanoo, ettei halua että lähestytään ollenkaan.
Höps. Ei sen perusteella voi yleistää, että sinun haaviin jää vain sivistymättömiä tapauksia. Sori, ikävä sanoa tää näin suoraan, mutta ehkä oma tasosi riittää vain näihin pelkän peruskoulun käyneisiin kouvotukkaisiin aarteisiin. Tai sit kannattaa vaan valita paremmin.