Opiskelijan muuttokuorma
Keräämme täällä opiskelijalle ekaan omaan asuntoon vähitellen tavaroita. Onko jotain mikä teillä unohtui tai ette tulleet ajatelleeksi, että sellainenkin tarvitaan? Mitähän minä en nyt hoksaa.
Kommentit (115)
Ehkä et hoksaa sitä, että opiskelemaan lähtevä on aikyinen ihminen, joka on itse vastuussa muuttokuormastaan.
Ei sitä kaikkea kerralla pysty ennakoimaan. Kunhan nyt välttämättömät on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä kaikkea saa kaupasta jälkikäteenkin. Sitten kun tekee ensimmäistä kakkua niin huomaa tarvitsevansa sähkövatkaimen jne.
Saa mutta todennäköisesti meillä on se jo täällä, muttemme muista vain sitä. Sähkövatkain on lähdössä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä et hoksaa sitä, että opiskelemaan lähtevä on aikyinen ihminen, joka on itse vastuussa muuttokuormastaan.
Hän on Aasiassa opiskelijavaihdossa. Eipä ole täällä mitään pakkaamassa.
ap
Patja, pari lautasta, pari lasia ja ruokailuvälineet. Ja mikro.
Tähän liittyviä listoja löytyy netistä ja av:ltakin useita keskusteluja.
Meidän pojan ekasta muuttokuormasta uupui mustekynä, paperi ja teippi. Eli piti saada ekana päivänä täytettyä muuttolomake (rasti ruutuun, missä asunnossa kulumaa tms.) ja laitettua nimi ja "ei ilmasijakelua" oveen.
Onko asunnossa valaisimet valmiina?
Jos opiskelija ei muuta korpeen kauas muista ja asuu palveluiden lähellä asioita voi hankkia sitten silloinkin.
Ja mitä vähemmän raahaatte rojua mukana sen helpompi opiskelijan on halutessaan vaihtaa asuntoa, koska usein se eka kämppä ei tunnu jonkun vuoden jälkeen enää hyvältä. Hän myös oppii elämään itsenäisesti ja mitä oikeasti tarvitsee. Vanhempien homma on tukea, ei tehdä kaikkea valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko asunnossa valaisimet valmiina?
En tiedä. Lähdössä on yksi jalkalamppu ja yksi pöytälamppu ja taskulamppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli hän on niin aikuinen, että on jo vaihtoonkin päässyt ja siellä pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pojan ekasta muuttokuormasta uupui mustekynä, paperi ja teippi. Eli piti saada ekana päivänä täytettyä muuttolomake (rasti ruutuun, missä asunnossa kulumaa tms.) ja laitettua nimi ja "ei ilmasijakelua" oveen.
No just jotain tuollaista varmasti jääkin. Hyvä kun muistutit.
Työkaluja, vähintään muutama erilainen ruuvimeisseli, kuusioavainsetti, vasara, jakoavain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kykenee varmasti kirjoittamaan ja lähettämään viestin sinulle?
Eikö nuori ole itse hankkinut mitään? Sellaisia ne nykyajan nuoret ovat, odottavat, että kaikki kannetaan syliin.
Minä ostin aikanaan lakkiaisten jälkeisen kesän tienesteillä itselleni astioita valmiiksi. Sitten muutettuani hankin mitä puuttui. Oli ihan kiva rakentaa omaa pikku pesää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli hän on niin aikuinen, että on jo vaihtoonkin päässyt ja siellä pärjännyt.
Ja? Tulee sieltä suoraan keskelle opintoja ja töihinkin on jo sitoutunut.
Minä taas olen lomalla ja ehdin vallan mainiosti keräämään täältä kotoa kaiken mitä täältä liikenee. Iso talo ja autotalli täynnä tavaraa, joten minulle tämä on vain helpotus.
Vierailija kirjoitti:
"Uupunut mustekynä" LOL!
Hän varmaan tekee aikuisena ruokaa, joten sen tekemiseen tarvitsee jo aika paljon tavaraa ja raaka-aineita. Veitsi, leikkuulauta, kattila, paistinpannu, siivilä, pannulappuja.
Kyllähän sitä niin kuin joku sanoi roinaa🙄 kertyy Toiselle roinaa ja toiselle tarpeellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Uupunut mustekynä" LOL!
uupua52*E
verbi
1.
väsyä.
Uupua liiasta työstä.
Nukahti lopen uupuneena.
Henkisesti uupunut.
2.
olla vailla t. ilman, puuttua.
Summasta uupui kymppi.
Tulos uupui vain vähän ennätyksestä.
Penkki uupuu enää maalausta.
Lähde: Kielitoimiston sanakirja
Kyllähän sitä kaikkea saa kaupasta jälkikäteenkin. Sitten kun tekee ensimmäistä kakkua niin huomaa tarvitsevansa sähkövatkaimen jne.