Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelijan muuttokuorma

Vierailija
06.07.2025 |

Keräämme täällä opiskelijalle ekaan omaan asuntoon vähitellen tavaroita. Onko jotain mikä teillä unohtui tai ette tulleet ajatelleeksi, että sellainenkin tarvitaan? Mitähän minä en nyt hoksaa.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä et hoksaa sitä, että opiskelemaan lähtevä on aikyinen ihminen, joka on itse vastuussa muuttokuormastaan.

Hän on Aasiassa opiskelijavaihdossa. Eipä ole täällä mitään pakkaamassa.

ap

Eli hän on niin aikuinen, että on jo vaihtoonkin päässyt ja siellä pärjännyt. 

Ja? Tulee sieltä suoraan keskelle opintoja ja töihinkin on jo sitoutunut.

Minä taas olen lomalla ja ehdin vallan mainiosti keräämään täältä kotoa kaiken mitä täältä liikenee. Iso talo ja autotalli täynnä tavaraa, joten minulle tämä on vain helpotus.

Helpotus mistä?!

Vierailija
22/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä et hoksaa sitä, että opiskelemaan lähtevä on aikyinen ihminen, joka on itse vastuussa muuttokuormastaan.

ap

Minä taas olen lomalla ja ehdin vallan mainiosti keräämään täältä kotoa kaiken mitä täältä liikenee. Iso talo ja autotalli täynnä tavaraa, joten minulle tämä on vain helpotus.

Helpotus mistä?!

Oletko kyselyikäinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoret muutti omilleen, kyllä sitä halusi auttaa niin paljon kun mahdollista. Täällä taas tympeät kylmät mammat meuhkaavat. 

Vierailija
24/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Helpotus mistä?!

Varmaan siitä että pääsee eroon ainakin osasta ylimääräisiä tavaroita.

Vierailija
25/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annettiin nuorelle 4900e rahaa verovapaana, että hommatkoon kämppään mitä huvittaa ja vuoteen ei saa tulla kyselemään lisää rahaa. Hyvin toteutui. Tilasi uuden 120cm sängyn, kirjoutuspöydän ja ruokapöydän ja tuolit Ikeasta, pyykkikoneen asennettuna Gigantista ja loput hankki Torista. Esim Martelan työtuolin löysi viidelläkympillä. Astiat jne Puuilosta ja vastaavista.

Vierailija
26/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kiva kun tunget lapsesi kotiin sitten hirveän määrän näitä romuja. Varmaan olet myös kieltänyt hankkimasta mitään omaa ja itseä miellyttävää, koska "meiltä kyllä löytyy!". 

Vierailija
27/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kiva kun tunget lapsesi kotiin sitten hirveän määrän näitä romuja. Varmaan olet myös kie

Miksi olet tuollainen? Ihan naurettavaa solvaamista.

Vierailija
28/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin yksilöllistä mitä kukanenkin haluaa ja tarvitsee. Minulle kelpasi astioiksi eripari astiat lapsuuden kodista kun säästin sen avulla rahaa tärkeämpiin juttuihin. Joku toinen olisi taas halunnut hienon astiaston. Ekan sähkövatkaimen ostin 11 vuotta opiskelemaan muutosta ja samalla kotiutui eka kakkuvuoka. 

Vierailija
29/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelija ei muuta korpeen kauas muista ja asuu palveluiden lähellä asioita voi hankkia sitten silloinkin. 

Ja mitä vähemmän raahaatte rojua mukana sen helpompi opiskelijan on halutessaan vaihtaa asuntoa, koska usein se eka kämppä ei tunnu jonkun vuoden jälkeen enää hyvältä. Hän myös oppii elämään itsenäisesti ja mitä oikeasti tarvitsee. Vanhempien homma on tukea, ei tehdä kaikkea valmiiksi.

Kyllä, ehdottomasti kannattaa ostaa kaupasta uutta sen sijaan, että hyödynnettäisiin jo olemassa olevat tavarat.

Vierailija
30/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperi, siivousvälineet.. niillä pääsee jo pitkälle. 

Vierailija
31/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kiva kun tunget lapsesi kotiin sitten hirve

Miksi olet tuollainen? Ihan naurettavaa solvaamista.

Solvaamista? Olen vaan realisti. Ap näkee tässä vaan tilaisuuden päästä eroon tavaroista, jotka eivät hänelle kelpaa käyttöön, mutta lapsen pitää ne Kermansaven kartanoastiat ottaa ilomielin vastaan. Jos ne kerran ovat niin hyvää tavaraa, niin miksi ne on siirretty varastoon?

Vierailija
32/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

iva kun tunget lapsesi kotiin sitten hirveän määrän näitä romuja. Varmaan olet myös kieltänyt hankkimasta mitään omaa ja itseä miellyttävää, koska "meiltä kyllä löytyy!". 

Tarvittava "romu", kuten nyt vaikka vasara tai ruokailuvälineet, kelvannevat vaikkei niitä olisikaan valittu oman maun mukaan. Huonekalut ja sen sellainen valitaa tietysti itse, ellei oman vanhan huoneen kalusteet kelpaa mukaan.

Vierailija
33/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iva kun tunget lapsesi kotiin sitten hirveän määrän näitä romuja. Varmaan olet myös kieltänyt hankkimasta mitään omaa ja itseä miellyttävää, koska "meiltä kyllä löytyy!". 

Tarvittava "romu", kuten nyt vaikka vasara tai ruokailuvälineet, kelvannevat vaikkei niitä olisikaan valittu oman maun mukaan. Huonekalut ja sen sellainen valitaa tietysti itse, ellei oman vanhan huoneen kalusteet kelpaa mukaan.

Ei kun hänen meilestään edes teippirulla ei voi olla lapsuudenkodista. Hui.

Vierailija
34/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä onkin jo tullut, lisäisin sakset, talouspaperin ja jonkun jatkojohdon varulta. Minkälainen netti asunnossa on, tarviiko modeemin tai reitittimen?

Vierailija
35/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verhot, jos asunnossa ei ole sälekaihtimia.

Vierailija
36/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kerran ovat niin hyvää tavaraa, niin miksi ne on siirretty varastoon?

Iso osa sitä ikäluokkaa, jolla näiti opiskelijoita on niitä, jotka on perineet vanhemmiltaan ja muilta iäkkäiltä sukulaisiltaan ties mitä. Meilläkin anoppi kuoli ensin ja appi on nyt hoitokodissa ja iso talo piti tyhjentää perillisten kesken. Kaverini on perinyt myös vanhempiensa kesähuvilan ja kummitätinsä. 

Ei se kaikki mitään rumaa ja arvotonta romua ole.

Vierailija
37/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaa oman huoneen kalusteet mukaan niin sittenhän pitää ostaa uusia siihen vanhaan huoneeseen. Mieluummin ostaa opiskelijalle sellaiset uudet huonekalut mitä haluaa.

Vierailija
38/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä homep vanhapiika.

Vierailija
39/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaa oman huoneen kalusteet mukaan niin sittenhän pitää ostaa uusia siihen vanhaan huoneeseen. Mieluummin ostaa opiskelijalle sellaiset uudet huonekalut mitä haluaa.

MIKSI ihmeessä se opiskelija ne oman huomeensa tavarat ottaisi? Ennemminhän hän haluaa leveämmän sängyn ja monikäyttöisen pöydän kuin lapsuuden tavaransa.

Sitäpaitsi iso osa vanhemmista vaihtaa itse pienempään asuntoon lasten muutettua pois.

Vierailija
40/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoret muutti omilleen, kyllä sitä halusi auttaa niin paljon kun mahdollista. Täällä taas tympeät kylmät mammat meuhkaavat. 

Täällä meuhkaa perheettömät velat.