Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelijan muuttokuorma

Vierailija
06.07.2025 |

Keräämme täällä opiskelijalle ekaan omaan asuntoon vähitellen tavaroita. Onko jotain mikä teillä unohtui tai ette tulleet ajatelleeksi, että sellainenkin tarvitaan? Mitähän minä en nyt hoksaa.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verhot, jos asunnossa ei ole sälekaihtimia.

Äidin valitsemat verhot äläkä unohda laittaa myös äidin valitsemat matot. Niistä nuoret yleensä ovat sangen onnellisia. 

Jos äidin hankkimat neutraalit verhot eivät kelpaa, niin sitten voi tietysti asua akvaariosa kunnes saa hankittua paremmat.

Niinpä! Vtunko väliä on sillä onko nuoren oma koti sellainen, jossa hän viihtyy. Äidin mielipide on tässä todellakin tärkeämpi.

(Kuinka vähän te rakastatte lapsianne?)

Vierailija
102/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuori ole itse hankkinut mitään? Sellaisia ne nykyajan nuoret ovat, odottavat, että kaikki kannetaan syliin.

Minä ostin aikanaan lakkiaisten jälkeisen kesän tienesteillä itselleni astioita valmiiksi. Sitten muutettuani hankin mitä puuttui. Oli ihan kiva rakentaa omaa pikku pesää. 

Minä jouduin myös hommaamaan kaikki itse

Teil on ollut kurja lapsuudenperhe. Minä kävin ostoksilla äitini kanssa, kun muutin pois kotoa ja hankimme asioita yhdessä. Isä maksoi vuokran parina ekana vuonna. Meillä on ollut huolehtivainen perhe.

Nyt olen auttamassa omaa lastani samalla lailla. Välittäminen ei lopu siihen, kun lapsi tulee täysikäiseksi. Haluan myös olla läsnä hänen elämässään yhä niin, ettei koe, että on heitetty pois kotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän varmaan tekee aikuisena ruokaa, joten sen tekemiseen tarvitsee jo aika paljon tavaraa ja raaka-aineita. Veitsi, leikkuulauta, kattila, paistinpannu, siivilä, pannulappuja.

Kyllähän sitä niin kuin joku sanoi roinaa🙄 kertyy Toiselle roinaa ja toiselle tarpeellista. 

Tää on jännä. Moni on tehnyt nuorena enemmän ruokaa kuin minä aikuisena. Valmisruuilla menen pitkälti. 

Eri

Vierailija
104/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin valitsemat verhot äläkä unohda laittaa myös äidin valitsemat matot. Niistä nuoret yleensä ovat sangen onnellisia. 

Jos äidin hankkimat neutraalit verhot eivät kelpaa, niin sitten voi tietysti asua akvaariosa kunnes saa hankittua paremmat.

Niinpä! Vtunko väliä on sillä onko nuoren oma koti sellainen, jossa hän viihtyy. Äidin mielipide on tässä todellakin tärkeämpi.

Hänelle on lähdössä (hänen pyynnöstään) ihan hänen omassa huoneessaan aikaisemmin olleet verhot. 

ap

Vierailija
105/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että sinä et ole saanut lapsuudenperheestä mitään ja nyt kihiset raivona kateudesta, kun muut antavat opiskelijoilleen vaikka mitä ja auttavat.

Vierailija
106/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa myös Ikeaan lahjakortin, jolla voi hakea esim kylppäriin tarvikkeita, koska niitä ei täällä ole.

Sisko kyytii kosks siskolla ajokortti (opetin ajamaan, hyi minua).

ap

Vierailija
107/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuhan se siitäkin muuttaako hän asumaan yksin vai soluun. 

Pimennysverho ym sellaisia että ne toimivat hyvin jatkossakin, niin

ettei mekanismit kohta kosahda. Miten hän niitä sitten kiipeilee katonrajassa korjailemassa? Kotona niitä ja mitä vaan on eri korjailla kuin siellä yksin kämpässään. 

Jos hän liikkuu polkupyörällä niin huoltakaa se pyörä kotona valmiiksi. Ja ne paikkavälineet mukaan. Ja pumppu. 

Vierailija
108/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä kaikkea saa kaupasta jälkikäteenkin. Sitten kun tekee ensimmäistä kakkua niin huomaa tarvitsevansa sähkövatkaimen jne.

Saa mutta todennäköisesti meillä on se jo täällä, muttemme muista vain sitä. Sähkövatkain on lähdössä.

ap

Onko opiskelijalle ok, että saa käytettyä ylijäämää mukaansa? Itse ainakin ostin mieluiten uutena ja jouduin sanomaan jo rumasti äidille, joka yritti tunkea mukaan ties mitä mummon perintöpöytää ja vanhoja lakanoita ja pyyhkeitä.

On käytettyä ylijäämää ja käytettyä ylijäämää. Ehjät, hyväkuntoiset ja ajattomat astiat ja ruuanlaittovälineet ovat hieman eri asia kuin vanhanaikaiset ja epäkäytännölliset huonekalut. Toisin sanoen kenenkään ei ta

Ja se on ihan ok, kunhan on yhdessä sovittu! Itse tosiaan halusin mieluiten uutena valita sellaiset, joista itse pidän. Meillä on äidin kanssa hyvin erilainen maku, ja minusta tuntuu, että että äiti itse otti aikoinaan vastaan kaiken romun, eikä kehdannut sanoa, ettei niitä halua niin minun kotoa muuttaessa ajatteli, että vahinko kiertämään. Tai sitten ajattelee vain, että opiskelija = köyhä ja köyhien pitää tyytyä siihen mitä saa. Jos nuorelle on ok ottaa mukaan sekalaisia tavaroita, niin miksi ei! 

Vierailija
109/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimennysverho ikkunaan. 

Työkalut jo mainittiin.

Joku kärry millä saa tuotua jotain painavampaa kuten mikron kotiin kaupasta. Tarvittavat lääkkeet, kuumemittari, särkylääkkeet, laastaria sun muuta. 

Joo tuo on tärkä, kun eihän siellä opiskelupaikkakunnalla ole apteekkia, tietenkään. :D

Vierailija
110/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko satisfyer muistettu pakata?

Vierailija
111/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että sinä et ole saanut lapsuudenperheestä mitään ja nyt kihiset raivona kateudesta, kun muut antavat opiskelijoilleen vaikka mitä ja auttavat.

Kateellinen siitä, että tyhjennätte roskalaarejanne nuorten koteihin? Erikoista.

Vierailija
112/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimennysverho ikkunaan. 

Työkalut jo mainittiin.

Joku kärry millä saa tuotua jotain painavampaa kuten mikron kotiin kaupasta. Tarvittavat lääkkeet, kuumemittari, särkylääkkeet, laastaria sun muuta. 

Joo tuo on tärkä, kun eihän siellä opiskelupaikkakunnalla ole apteekkia, tietenkään. :D

Olen melkein 40 ja huomannut muutamaankin kertaan, että laastaria parempia ea-tarvikkeita tarvitsee ilta-aikaan tai viikonloppuna. Kerran ajoin sunnuntaina päivystävään apteekkiin kymmenen kilometrin päähän hakemaan hampaaseen väliaikaista paikka-ainetta. Sitä nyt en tietenkään hankkisi varastoon, mutta vahinko ei katso kellonaikaa ja perustarvikkeet on hyvä olla.

eri

Vierailija
113/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorihan voi vapaasti valita, onko vähän epäviihtyisämmät verhot kunnes ehtii hankkia paremmat, vai elääkö ilman verhoja. Ainakin minusta on epämiellyttävää jos ikkunoihin ei saa mitään näkösuojaa heti muuttopäivänä.

Vierailija
114/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC-pöntön pesuharja ja pesuaine. Ämpäri johon voi oksentaa, kun joskus mahassa on oksennusta.

Nuo tuskin on teineillä ekana tai tokana mielessä.

Vierailija
115/115 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile sä lukea taremmin.  Aloitus, jossa ilmeisesti äiti pohtii, mitä laittaa kotinsa nurkista nuorensa muuttokuormaan mukaan, on provo näin sunnuntaiaamun ratoksi. Mä tein oman ensimmäisen muuton polkupyörällä, mukana suurinpiirtein omat vaatteet ja koulukirjat. Ei ollut äiti pakkaamassa. 

Saitko kymmenen vai sata metriä etumatkaa?

Ketään ei ollut perässä, eikä vastassa. Lähdettävä oli kuitenkin.