Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työn kysyminen on miehille niin iso turn off

Vierailija
05.07.2025 |

Itse juuri Tinderiin liittyneenä...aluksi alkoi ihan mukava small talk matchin kanssa...mutta se jäi lyhyeksi..kysyn mitä tekee töikseen ja vastaukseksi sain "haluaisitko et nuolisin toisen miehen mällit sun pillusta"...sille...öö..no ihan ekana ei tullu mielee,mut hyvät jatkot ja onnea sopivan löytymiseen🥳

Kommentit (243)

Vierailija
181/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpahan nyt opittu. Mieheen tutustuessa ei saa kysyä työstä. Harrastuksista ei sitten sovi kysyä myöskään, sekin voisi paljastaa paitsi miehen tulotason, myös yhteiset kiinnostuksenkohteet, joita ei sovi myöskään selvitellä. Eikä matkustelusta. Mielipiteitä ja arvoja ei sovi kysellä. Ne voivat antaa viitteitä koulutustasosta ja poliittisesta suuntautumisesta, joista saattaa voida päätellä tulotason. 

Eli pitää olla hiljaa ja hymyillä. 

Ja jos mies erehtyy kysymään mitään, pitää juosta täysillä pakoon ja kirkua:"Onnenonkija! Mä en mitään miestä rupea elättämään!"

No nyt osui omaan nilkkaan, kun tulit kertoneeksi asioita joista kannattaisi enemmänkin kysellä. Siis vaikka arvot ja harrastukset.

Sen sijaan, että ensimmäisenä pitää tietää pituus, tulot ja status.

Eihän niitä sovi kysellä, kun nykymiehet ahdistuvat moisesta. 

Minultakin miehet ovat monesti kysyneet ensimmäiseksi mitä teen työkseni. Minä tyhmänä luulin sitä normaaliksi jutusteluksi ja tutustumiseksi, mutta nyt tiedän siis, että mies etsii vain elättäjää. 

Vierailija
182/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatin kysymisellä selvitetään älykkyys, ei niinkään tulot tai status. 

Ja joka väittää, ettei koulutustasolla ole mitään yhteyttä älyn kanssa, taitaa olla ei-niin-älykäs..

Mitä koulutustaso taas tuohon määrittelee?

Mun tittelissä on director ja olen amistaustalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kyseli multa  Tinderissä ammattia, vastasin että:

"Olen insinööri".

Tähän yleinen vastaus oli about

"Ai vitsi, oot varmaan tosi kuivakka, onks sulla sit ollenkaan huumorintajua? Tämän jälkeen aiemmin niin vilkas viestinvaihto tyrehtyi...

Tästä oppineena aloin vastaamaan:

"Olen töissä kotimaisessa pörssiyhtiössä xyz, semmonen keskiportaan päällikköihminen"

Tämän jälkeen tytöltä pukkasi viestiä ja kyselyä ja treffikutsuja...

Enkä edes valehtele. Olen keskiportaan päällikkö, koulutukseltani insinööri

Jotain hoisu-,  kosmetologi- tai  instamisuja lähestyt? Tuskin tuollaisia vastauksia saa akateemisilta tai insinööri-naisilta 

Vierailija
184/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joka väittää, ettei koulutustasolla ole mitään yhteyttä älyn kanssa, taitaa olla ei-niin-älykäs..

Joo no ei tässä nyt tittelistä puhuttukaan, vaan siitä, että naisia kiinnostaa miehen työ ja koulutus. 

Vierailija
185/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska kysymyksen tarkoitus ei ole small talk siitä mitä mies tekee työkseen, vaan sen selvittäminen, paljonko miehellä on tuloja ja statusta.

Tämä.

Jos naisella on kiire kysyä ammatista ekan 3 viestin sisällä niin nainen yrittää vain selvittää statuksen/tulot ja että kannattaako miehen kanssa jatkaa tutustumista.

Jos mies vastaa siivooja niin nainen lopettaa tutustumisen siihen. Jos mies vastaa lääkäri niin nainen jatkaa tutustumista innokkaammin.

Älä viitsi. Olen maisteri ja sattumoisin olen hullaantunut mieheen, joka tekee siivousalan hommia. Itse olen itseni ajatellut elättää, joten miehen palkalla ei ole väliä. Kunhan sydän on täyttä kultaa. Voitko sanoa itsestäsi samaa?

Tämähän on totta kun luemme sen netistä. Kyseessä ei ole missään nimessä vänkääjä joka vain keksii tarinoida just päinvastoin mitä miehet sanoo.

Eihän miehet mitään tiedä omasta elämästään, kyllä se yksittäinen nainen on totuus

Vierailija
186/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no ei tässä nyt tittelistä puhuttukaan, vaan siitä, että naisia kiinnostaa miehen työ ja koulutus. 

Ja titteli ei korreloi työn kanssa? Mutta koulutustaso korreloi?

Hohhojaa taas... on teillä hoitsuilla jutut

Vierailija
187/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja titteli ei korreloi työn kanssa? Mutta koulutustaso korreloi?

Hohhojaa taas... on teillä hoitsuilla jutut

Niin. Koulutus on se mielenkiintoinen asia, joka kertoo ihmisestä ja persoonasta. Titteli ei. Työn laatu kertoo ihmisestä. Titteli ei. Siksi titteli ei kiinnosta, vaan se, mitä ihminen on halunnut opiskella, ja se, mitä ihminen haluaa päivät pitkät tehdä. 

Itse en hoitsu ole, mutta arvostan hoitajia paljon. Yhtään en arvosta miestä, jonka mielestä hoitsu on haukkumasana. 

Vierailija
188/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska kysymyksen tarkoitus ei ole small talk siitä mitä mies tekee työkseen, vaan sen selvittäminen, paljonko miehellä on tuloja ja statusta.

Tämä.

Jos naisella on kiire kysyä ammatista ekan 3 viestin sisällä niin nainen yrittää vain selvittää statuksen/tulot ja että kannattaako miehen kanssa jatkaa tutustumista.

Jos mies vastaa siivooja niin nainen lopettaa tutustumisen siihen. Jos mies vastaa lääkäri niin nainen jatkaa tutustumista innokkaammin.

Älä viitsi. Olen maisteri ja sattumoisin olen hullaantunut mieheen, joka tekee siivousalan hommia. Itse olen itseni ajatellut elättää, joten miehen palkalla ei ole väliä. Kunhan sydän on täyttä kultaa. Voitko sanoa itsestäsi samaa?

Tämähän on totta kun lu

Isehän sinä puolestasi väität tietäväsi paremmin, ketä en suudellut tänään. Jep, suutelin juurikin sitä kultasydämistä miestä. Kyllä siinä oli useita ohikulkijoita, jotka voivat todistaa. Kiinnostaakin tietää, miksi haluatte pitää niin kynsin hampain kiinni omista käsityksistänne? Eikö olisi paljon mukavampi ajatus, että on olemassa myös naisia, jotka eivät ole koulutusten, rahojen tai ulkonäön perään? Ensin haukutte naiset pinnallisiksi, mutta ette sitten hyväksykään ei pinnallisen naisen olemassa oloa.

Vierailija
189/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä miehen on pimittää tai väistellä ammattikysymystä, jos se tieto on naiselle tärkeä. Jos päästään treffeille ja toisillekin ja sitten ammatti paljastuu, veikkaan että nainen pakenee takavasemmalle

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 187: "Niin. Koulutus on se mielenkiintoinen asia, joka kertoo ihmisestä ja persoonasta. Titteli ei. Työn laatu kertoo ihmisestä. Titteli ei. Siksi titteli ei kiinnosta, vaan se, mitä ihminen on halunnut opiskella, ja se, mitä ihminen haluaa päivät pitkät tehdä. 

Itse en hoitsu ole, mutta arvostan hoitajia paljon. Yhtään en arvosta miestä, jonka mielestä hoitsu on haukkumasana. "

No mä taas olen hoitsu, vaikka en olekaan tehnyt niitä hommia enää muutamaan vuosikymmeneen. Mutta mitä se musta kertoo, jos kertoisin olevani sairaanhoitaja? Että mulla olisi vahva hoivavietti, olisin empaattinen ja ihmisläheinen? Noups. Opiskelin kasarilla sairaanhoitajaksi, koska lyhyt kooulutus (2,5 vuotta )ja työpaikka oli varsin varma. Ysärin laman aikaan tuo jälkimmäinen ei sitten enää pitänytkään paikkansa. Mutta muistan kyllä nuorempana, miten ammatin kertominen sai monet miehet entistäkin innokkaammiksi treffailemaan, koska he ihastuivat mielikuvaan, millainen ihminen olen (koska olen sairaanhoitaja).

Vierailija
191/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä miehen on pimittää tai väistellä ammattikysymystä, jos se tieto on naiselle tärkeä. Jos päästään treffeille ja toisillekin ja sitten ammatti paljastuu, veikkaan että nainen pakenee takavasemmalle

No näinpä. Jos tarkoitus on löytää itselle se paras mahdollinen kumppani, niin miksi ihmeessä vältellä kysymyksiä, jotka nopeasti karsivat pois turhat ihmiset?

Vierailija
192/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti saa kysyä. Olen liikkeenjohdon konsultti, enempää en kerro koska työskentelen tiukan salassapitosopimuksen alaisissa projekteissa.

Vierailija
193/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkutrheatdsia kun selaa naisten treffi-ilmoituksia, niin järjestään niissä mainitaan, ettei miehen ammatilla ole väliä, kunhan käy töissä. Mutta lähes aina nämä naiset on itse matalastikoulutettuja

Vierailija
194/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies suuttuu jo siitäkin, että pyytää nähdä ajantasaisen kuvan ilman lippistä ja aurinkolaseja

Vierailija
195/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti saa kysyä. Olen liikkeenjohdon konsultti, enempää en kerro koska työskentelen tiukan salassapitosopimuksen alaisissa projekteissa.

No tuskin sitä pitää salassa pitää, mitä olet opiskellut ja miksi. Mutta tietysti jos naiset ovat vihollisia, voi toki vapaasti käpertyä puolustusasentoon ja kieltäytyä kommunikoimasta. 

Vierailija
196/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn kysyminen kertoo vain kysyjän statushakuisuudesta. Osoittaa, ettei kysyjä ole kiinnostunut toisesta ihmisenä.

Mikä muu asia kertoo ihmisestä yhdellä sanalla enemmän kuin ammatti?

Poliisi, politiikan toimittaja, joulupukki, palomies, pappi..

Ammatti ei kerro itse ihmisestä yhtään mitään.

Ammatista kysyminen on neutraali aihe, kun tekee tutavuutta uuden ihmisen kanssa. En ymmärrä miksi joku hermostuu siitä.

Vierailija
197/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos deittisovelluksessa kysyn miehen ammattia ja vastaa director, niin nauran ääneen. Juurikin joku huijariraksafirman perustanut tulee mieleen

Vierailija
198/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn kysyminen kertoo vain kysyjän statushakuisuudesta. Osoittaa, ettei kysyjä ole kiinnostunut toisesta ihmisenä.

Pitää paikkansa, ja sitten naiset vielä kehtaavat loukkaantua jos mies kysyy sitä mikä itseään kiinnostaa, eli mitä löytyy vaatteiden alta🙄🙄

Törmääkö miehet useinkin naisiin joilta ei löydy naisen genitaaleja jos niistä pitää kysyä? :D

Maassamme on heitäkin, joilla se tilanne eikä se ole itse valittua. 

Vierailija
199/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs deitti kertoi olevansa ulkomaankaupanalalla. Oli ahtaaja..

Vierailija
200/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä muu asia kertoo ihmisestä yhdellä sanalla enemmän kuin ammatti?

Poliisi, politiikan toimittaja, joulupukki, palomies, pappi..

Ammatti ei kerro itse ihmisestä yhtään mitään.

Miten niin ei kerro? Sehän kertoo ihmisestä paljonkin mikä kiinnostaa, mihin on valinnut kouluttautua ja mitä työpäivänsä aikana tekee. 

Harvan ihmisen elämä kuvastaa sitä mitä hän tykkää tehdä vaan enemmänkin sitä mihin on päätynyt.

Hyvin sanottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi