Miksi työn kysyminen on miehille niin iso turn off
Itse juuri Tinderiin liittyneenä...aluksi alkoi ihan mukava small talk matchin kanssa...mutta se jäi lyhyeksi..kysyn mitä tekee töikseen ja vastaukseksi sain "haluaisitko et nuolisin toisen miehen mällit sun pillusta"...sille...öö..no ihan ekana ei tullu mielee,mut hyvät jatkot ja onnea sopivan löytymiseen🥳
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku luuseri. Hyvä, että pääsit nopeasti eroon. Kannattaa kysyä siis jatkossakin.
Niin kannattaa, niin miehet osaavat varoa. Ap:lle pisteet että näyttää heti oikean luonteensa.
Se on kuules mitä normaalein kysymys toiselle kun haluaa tutustua. Ihminen viettää 8h unessa, 8h töissä ja 8h tekee muuta. Tuo työ on hereilläoloajasta puolet. Miksi sitä ei kysyisi jos haluaa toiseen tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkutrheatdsia kun selaa naisten treffi-ilmoituksia, niin järjestään niissä mainitaan, ettei miehen ammatilla ole väliä, kunhan käy töissä. Mutta lähes aina nämä naiset on itse matalastikoulutettuja
Ja olet yllättynyt siitä, että korkeasti koulutetut suosivat yhtä koulutettuja kumppaneina? Suomessa pariudutaan pitkälti koulutustason mukaan.
Tapailin kerran suorittavantason perusduunaria. Mies hengaili mun luona vapaapäivänään, minä tein sen päivän etätöitä. Olen ohjelmistosuunnittelufirmassa projektipäällikkö. Työpäivän päätyttyä mies naurahti, ettei toi sun työs nyt kovin vastivaa ole. Vähän koneen näpyttelyä, tunnin palavereja luurit päässä, vai muutama sana väliin, joku 5min puheenvuoro. Just joo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkutrheatdsia kun selaa naisten treffi-ilmoituksia, niin järjestään niissä mainitaan, ettei miehen ammatilla ole väliä, kunhan käy töissä. Mutta lähes aina nämä naiset on itse matalastikoulutettuja
Ja olet yllättynyt siitä, että korkeasti koulutetut suosivat yhtä koulutettuja kumppaneina? Suomessa pariudutaan pitkälti koulutustason mukaan.
MIEHET ei ymmärrä, että korkeasti koulutetut suosivat yhtä korkeasti koulutettuja kumppaneita. Kuka vaan raksapete tai taksikuski pitäisi kelvata maisterille
Olen itse syrjäytynyt ja työtön nainen joten minun kanssani miehelle on suuri etu jos hänkin on syrjäytynyt tai hyväksyvä asian suhteen. Päihteilijää en halua ja auto saa miehellä olla. Ihan itse ovat kuitenkin varsin varakkaatkin lähestyneet, yrittäjät enimmäkseen.
Koen oloni kuitenkin mukavimmaksi kun miehellä ei ole ihan sikana rahaa vert. mun tuet ja joskus ja jouluna työpätkä. Kokemusta on siitäkin ja silloin eletään liian eri maailmassa ja kun en halua että minun menoja maksellaan.
Nyt on työtön/pätkätyöläinen mies joka on aina ollut antelias vähistäkin rahoistaan ja pitää kuin kukkaa kämmenellä. Heti ajoi luokseni treffeille pitkän matkan, vei kaupoille jne. Nyt kun asutaan yhdessä miehen kanssa niin korjaa ja rakentelee kaikkea ja just äsken kävi ostamassa mun koiralle ison säkin ruokaa ja kantoi sen tupaan<3
Aloituksen esimerkkihän on kyllä enemmän vain sitä mitä puolet miehistä noissa äpeissä sössöttää.. Kysyt tyyliin että mitäs kesäsuunnitelmia ja vastaus on joku törkyläähpuuh täysin puskista :D en näkisi että liittyy juuri työn kysymiseen.
Harvan ihmisen elämä kuvastaa sitä mitä hän tykkää tehdä vaan enemmänkin sitä mihin on päätynyt.
Hyvin sanottu.
Päätyminen kuvastaa enemmänkin ajalehtimista ilman päämäärää kuin määrätietoista unelmiensa toteuttamista
Vierailija kirjoitti:
"Ja sinä et oikeasti pysty näkemään, että työ voisi olla muutakin kuin rahaa ja statusta. Ihan sama. Se on sinun maailmankuvasi. Eihän todellisuudessa akateemisella uralla edes tienaa enemmän kuin menestyvä duunari. Apurahatutkija tienaa paljon vähemmän. Mutta naisella saa olla preferenssejä. Sinulla voi olla haaveena nätti nainen, minulla tohtorismies. Molemmat on ihan ok haaveita, eikä niistä tarvitse luopua kummankaan. "
Niin, eli et vaan kerta kaikkiaan voi myöntää, että sinulle merkitsee se titteli enemmän, kuin se itse ihminen, tai muuten sillä ei olisi sinulle merkitystä, onko se mahdollinen kumppani "tohtorismies" vai timpuri.
Siis mistä sinun mielestsäsi tulisi jutella, kun tavataan ensimmäistä kertaa? Pidätkö lihapullista? Milloin söit lihapullia viimeksi? Osaatko iste tehdä niitä? Ääh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIEHET ei ymmärrä, että korkeasti koulutetut suosivat yhtä korkeasti koulutettuja kumppaneita. Kuka vaan raksapete tai taksikuski pitäisi kelvata maisterille
Korkeasti koulutetut miehet ymmärtävät kyllä. Ei heille mikään siivooja tai kaupan kassa kelpaisi. Ellei nainen ole vähintään 20v nuorempi.
Itse olen työskennellyt Tinderissä ammattitrollina miestä esittäen. Varmasti arvaattekin, kenen palkoilla!
Vierailija kirjoitti:
Eräs deitti kertoi olevansa ulkomaankaupanalalla. Oli ahtaaja..
No olihan se tavallaan totta, kun ajattelee laajemmin. Kekseliäs tyyppi joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä miehen on pimittää tai väistellä ammattikysymystä, jos se tieto on naiselle tärkeä. Jos päästään treffeille ja toisillekin ja sitten ammatti paljastuu, veikkaan että nainen pakenee takavasemmalle
Ei sitä tosiaankaan ole hyötyä pimittää eikä väistellä jos tieto miehen ammatista tai töissäkäynnistä ylisummaan on naiselle tärkeä.
Ja näissä tapauksissa miehen ei kannata enää edistää treffeillepääsemistä, jos nainen tuloja, varallisuutta, ammattia tai koulutusta kysyy, vaan kannattaa vain todeta tilanne (itselleen) ja sanoa naiselle korrektisti ja ystävällisesti:
"Oli mielenkiintoista tavata, olet kaunis sekä erittäin älykäs persoona ja Sinusta joku mies saa varmasti hyvän vaimon / naisystävän, mutta nyt ei vain oikein ole sitä kemiaa jota rakkauteen tarvitaan, joten meidän ei kannata tavata enää. Hyvää jatkoa Sinullekin, löydät ihan varmasti pian unelmiesi miehen!"
Näin menetellen molemmat voittavat eikä kummankaan elämän taso laske entisestään.
Miehen ei pidä missään tapauksessa eikä millään muotoa suuttua naiselle - se ei kuulu hyvään käytökseen eikä sillä naisen sättimisellä kumpikaan mitään voita. Miehen täytyy harjoittaa ja kehittää pettymyksensietokykyään ja itsehillintäänsä. Se on hyväksi kaikissa muissakin asiayhteyksissä kuin rakkaudessa.
Jamppa Perussälli - Köyhä, epäjännä sekä tylsä tavis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn kysyminen kertoo vain kysyjän statushakuisuudesta. Osoittaa, ettei kysyjä ole kiinnostunut toisesta ihmisenä.
Tai ettei ole kiinnostunut toisesta laiskana ja itsetunnottomana sohvaloisena.
Miksi tuo on aina oletus työttömästä miehestä? Työtön nainen on naisten mielestä sitä vastoin aina aktiivinen ja kaunis lääkikseen pyrkijä.
Kummasti työttömänä miehenä olen paremmassa kunnossa kuin 90% työllistetyistä naisista.
Mua oikeesti ei vois vähempää kiinnostaa missä kunnossa olet tai et.
Tuskin ketään muutakaan. Miten tuo liittyi keskusteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn kysyminen kertoo vain kysyjän statushakuisuudesta. Osoittaa, ettei kysyjä ole kiinnostunut toisesta ihmisenä.
Mikä muu asia kertoo ihmisestä yhdellä sanalla enemmän kuin ammatti?
Poliisi, politiikan toimittaja, joulupukki, palomies, pappi..
Ammatti ei kerro itse ihmisestä yhtään mitään.
Ammatista kysyminen on neutraali aihe, kun tekee tutavuutta uuden ihmisen kanssa. En ymmärrä miksi joku hermostuu siitä.
Ketju osoittaa aika selkeästi, ettei se ole neutraali aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä muu asia kertoo ihmisestä yhdellä sanalla enemmän kuin ammatti?
Poliisi, politiikan toimittaja, joulupukki, palomies, pappi..
Ammatti ei kerro itse ihmisestä yhtään mitään.
Miten niin ei kerro? Sehän kertoo ihmisestä paljonkin mikä kiinnostaa, mihin on valinnut kouluttautua ja mitä työpäivänsä aikana tekee.
Ei kerro. Se kertoo vain sen mitä yhteiskunnassa yleisesti pidetään arvossa, ei siitä, mitä ihminen itse arvostaa. En tunne yhtään ihmistä, joka olisi "unelma-ammatissaan".
Minun lähipiirissä liki kaikki ovat unelma-ammateissaan. Olen itsekin.
Naisille on ominaista kummallinen ryhmäajattelu.
Nainen: "Akateemiset ovat keskimäärin enemmän X kuin muut, pitkät miehet keskimäärin ja horoskooppia Y olevat miehet useammin..."
Mies: "Mutta eikö se ratkaise, milainen se mies yksilönä on?"
Nainen: "Akateemiset ovat keskimäärin enemmän X kuin muut, pitkät miehet keskimäärin ja horoskooppia Y olevat miehet useammin..."
Vierailija kirjoitti:
Miehille tuolllaiset statusjutut on niin kovin herkkä paikka. Etsi itsellesi hyväitsetuntoinen mies ja teet itsellesi palveluksen.
Eikä se edes ole statusjuttu. Instassa on näiden suomimiesten naisille (ja Grindrissä toisille miehille) lähettämiä "lähetäänx paneen" -aloituksia. Hyvä jos edes viitsivät sanoa ensin "moi". Englanninkielisessä Tinderissä, Hingessä ja Bumblessa ihan sama juttu. Miehet eivät halua edes yrittää keskustella normaalisti. Ei ihme, että naiset ovat suurimmaksi osaksi jättäneet nettideittisivustot kokonaan. Taitaa nykyään profiileista olla jo 80% miesten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on hassuja. En mäkään tuota tajua. Naista nyt vaan ei pitäis kiinnostaa mitä se tekee 8 tuntia päivässä ja mihin se on kouluttautunut (toivottavasti).
No jos etsit hoitopillua, niin ei siinä liiemmin kiinnosta itsestään liian yksityiskohtaisesti kertoa.
Jos etsii vain seksiseuraa, niin miksi sitten ylipäätään lähettelee viestejä naisille, jotka eivät sellaista etsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku luuseri. Hyvä, että pääsit nopeasti eroon. Kannattaa kysyä siis jatkossakin.
Niin kannattaa, niin miehet osaavat varoa. Ap:lle pisteet että näyttää heti oikean luonteensa.
Se on kuules mitä normaalein kysymys toiselle kun haluaa tutustua. Ihminen viettää 8h unessa, 8h töissä ja 8h tekee muuta. Tuo työ on hereilläoloajasta puolet. Miksi sitä ei kysyisi jos haluaa toiseen tutustua.
Mitä väliä mitä kumppanisi tekee töissä jos 8h muuten pelaa sählyä ja on ystävien luona ja käy soutamassa. Eli nukutte yhdessä , mutta muuten mies on muualla.
Vierailija kirjoitti:
Naisille on ominaista kummallinen ryhmäajattelu.
Mies: "Mutta eikö se ratkaise, milainen se mies yksilönä on?"
Teit nyt sen virheen, että oletat naisten ajattelevan kuin miehet.
??