Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työn kysyminen on miehille niin iso turn off

Vierailija
05.07.2025 |

Itse juuri Tinderiin liittyneenä...aluksi alkoi ihan mukava small talk matchin kanssa...mutta se jäi lyhyeksi..kysyn mitä tekee töikseen ja vastaukseksi sain "haluaisitko et nuolisin toisen miehen mällit sun pillusta"...sille...öö..no ihan ekana ei tullu mielee,mut hyvät jatkot ja onnea sopivan löytymiseen🥳

Kommentit (243)

Vierailija
161/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä kysymys ilman sitä jatkokysymystä mikä ainakin itselle tulee AINA kun tuohon kysymykseen vastaa: "paljonko siittä tienaa"

No vähän vaikea uskoa tätä...

Sama. Mutta nämä tyypit nyt vain omaa naisvihaansa projisoivat kuviteltuihin naisiin. 

Vierailija
162/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen kysyy heti keskustelun alussa 'mitä sä teet työkses' kysymystä niin hän on statuskeskeinen kullankaivaja. Sen sijaan ne jotka eivät ole kysyneet ovat osoittautuneet fiksuiksi naisiksi. Tämä perustuu vain omakohtaisiin kokemuksiin.

Eiku sitä vaan kiinnostaa sun työ ja miksi teet sitä, mutta jännästi homma tyssää siihen, jos se on joku ns. paskatyö, vaikkei tittelillä tai tuloilla ole merkitystä. 

Jos et edes itsekään arvosta työtäsi, kun puhut paskatyöstä, niin miksi kuvittelet jonkun naisen sitä arvostavan? Naiselle miehen työllä ON väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo muuten aika paljon naisista jotka joutuu turvautumaan tinderiin saadakseen miehen, kun miesten taso on tuo

Vierailija
164/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpahan nyt opittu. Mieheen tutustuessa ei saa kysyä työstä. Harrastuksista ei sitten sovi kysyä myöskään, sekin voisi paljastaa paitsi miehen tulotason, myös yhteiset kiinnostuksenkohteet, joita ei sovi myöskään selvitellä. Eikä matkustelusta. Mielipiteitä ja arvoja ei sovi kysellä. Ne voivat antaa viitteitä koulutustasosta ja poliittisesta suuntautumisesta, joista saattaa voida päätellä tulotason. 

Eli pitää olla hiljaa ja hymyillä. 

Ja jos mies erehtyy kysymään mitään, pitää juosta täysillä pakoon ja kirkua:"Onnenonkija! Mä en mitään miestä rupea elättämään!"

No nyt osui omaan nilkkaan, kun tulit kertoneeksi asioita joista kannattaisi enemmänkin kysellä. Siis vaikka arvot ja harrastukset.

Sen sijaan, että ensimmäisenä pitää tietää pituus, tulot ja status.

Vierailija
165/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä kysymään mieheltä arvoista. Kuinka moni osaa vastata mitään?

Vierailija
166/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaa: mitä sä teet työksesi? 

- Roskakuski.

- Roskakuskin hommia olen tehnyt viimeiset 5 vuotta, ajauduin töihin kun lankomiehen firmasta lähti kuski ja tarvitsivat jonku  tuuraamaan. Menin auttamaan ja sehän oli oikeasti ihan kivaa, ajelen isolla autolla ja kippaan tavaraa kyytiin. Yleensä vielä on aika lyhyt päivä eikä työt stressaa kotona. Mitäs sä teet, miten päädyit alallesi?

Tämä on niin totta, ekalle en vastaisi, koska ei selvästikään edes ole kiinnostunut minusta. Toka vaikuttaa fiksulta ja mukavalta tyypiltä, sellaiselta, johon voisi tutustua. 

- Roskakuski.

Aha, okei. Kuule oli kiva tavata, mutta tuntuu siltä ettei meillä oikein ole sitä kemiaa. Mun pitää lähteä. Onnea kumppanin etsinnässä!

- Roskakuskin hommia olen tehnyt viimeiset 5 vuotta, ajauduin töihin kun lankomiehen firmasta lähti kuski ja tarvitsivat jonku  tuuraamaan. Menin auttamaan ja sehän oli oikeasti ihan kivaa, ajelen isolla autolla ja kippaan tavaraa kyytiin. Yleensä vielä on aika lyhyt päivä eikä työt stressaa kotona. Mitäs sä teet, miten päädyit alallesi?

Ahaaa, okei! No mä olen asiantuntijatehtävissä. Kuule oli tosi kiva tavata ja kiva kun tykkäät työstäsi. Musta vain tuntuu, ettei me oikein sovita yhteen. Mun pitää lähteä. Onnea kumppanin etsinnässä!

Vierailija
167/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska kysymyksen tarkoitus ei ole small talk siitä mitä mies tekee työkseen, vaan sen selvittäminen, paljonko miehellä on tuloja ja statusta.

Tämä.

Jos naisella on kiire kysyä ammatista ekan 3 viestin sisällä niin nainen yrittää vain selvittää statuksen/tulot ja että kannattaako miehen kanssa jatkaa tutustumista.

Jos mies vastaa siivooja niin nainen lopettaa tutustumisen siihen. Jos mies vastaa lääkäri niin nainen jatkaa tutustumista innokkaammin.

Vierailija
168/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On melko naiivia ja kapeakatseista ajatella tai olettaa, että kaikkien elämä on mennyt rataa: 

käydään peruskoulu, tiedetään tismalleen mitä halutaan ja ollaan saatu kaikki ohjastus ja tuki etenemiselle, sitten hankitaan se tutkinto ja tehdään sitä unelmatyötä johon tähdättiin jo tarhasta asti, eläkepäiville asti. 

...Ja jos näin ei ole, on laiska ja tyhmä. 

Ehkä kumppaniksi olisi parempi sellainen, joka on itsekin mennyt ei-niin-perinteisen elämänpolun. Jos on itse määrätietoisesti nuoresta asti edennyt omaa unelmaansa kohti ja arvostaa samaa ominaisuutta kumppanissa, niin se ei ole sinulta pois. 

Vierailija
169/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilin sellaista taktikkaa, että ammatin sijaan kerron millä alalla olen.

A) "olen assistentti venture capital-yhtiössä"

B) "toimin sijoitusalalla venture capital-yhtiössä"

"Vau! Mitä siellä teet? Oletko siis sellainen enkelisijoittaja?"

"Ei kun olen siellä assistenttina"

"Aaa...ok"

Rahalla ja statuksella ei ole merkitystä.

Vierailija
170/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaa: mitä sä teet työksesi? 

- Roskakuski.

Tämä on niin totta, ekalle en vastaisi, koska ei selvästikään edes ole kiinnostunut minusta. Toka vaikuttaa fiksulta ja mukavalta tyypiltä, sellaiselta, johon voisi tutustua. 

- Roskakuski.

Aha, okei. Kuule oli kiva tavata, mutta tuntuu siltä ettei meillä oikein ole sitä kemiaa. Mun pitää lähteä. Onnea kumppanin etsinnässä!

- Roskakuskin hommia olen tehnyt viimeiset 5 vuotta, ajauduin töihin kun lankomiehe

Nainen asiantuntijatyössä= tradenomi jolla palkka 2600€/kk ja luulee olevansa uraputkessa.

Vierailija
171/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatin kysymisellä selvitetään älykkyys, ei niinkään tulot tai status. 

Ja joka väittää, ettei koulutustasolla ole mitään yhteyttä älyn kanssa, taitaa olla ei-niin-älykäs..

Vierailija
172/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joka väittää, ettei koulutustasolla ole mitään yhteyttä älyn kanssa, taitaa olla ei-niin-älykäs..

Älykkyys selviää tutustumalla siihen ihmiseen.

Vierailija
173/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuit arkaan paikkaan. Hyvä että miehen todellinen luonne paljastuu jo ensimetreillä eikä vasta kun on lapsia, väkivaltaa ja lähestymiskieltoja.

Vierailija
174/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys selviää tutustumalla siihen ihmiseen.

En jaksa käydä turhilla treffeillä enää, joten skippaan perusduunarit systemaattisesti, ellei viestittely suju poikkeuksellisen hyvin. Olen itse akateeminen

Vierailija
175/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn kysyminen kertoo vain kysyjän statushakuisuudesta. Osoittaa, ettei kysyjä ole kiinnostunut toisesta ihmisenä.

Mikä muu asia kertoo ihmisestä yhdellä sanalla enemmän kuin ammatti?

Poliisi, politiikan toimittaja, joulupukki, palomies, pappi..

Ammatti ei kerro itse ihmisestä yhtään mitään.

Oletetaan, että olen vegaani, niin kyllä teurastaja, turkistarhaaja tai kalankasvattaja ovat sellaisia ammatteja, jotka kyllä kertoisivat ihmisestä jotain oleellista. Tuskinpa sellainen mieskään haluaisi mitään eläinrakasta naista kainaloonsa.

Vierailija
176/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elämämkoululaiset suuttuu, jos akateeminen nainen haluaa koulutetun kumppanin?

Vierailija
177/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpahan nyt opittu. Mieheen tutustuessa ei saa kysyä työstä. Harrastuksista ei sitten sovi kysyä myöskään, sekin voisi paljastaa paitsi miehen tulotason, myös yhteiset kiinnostuksenkohteet, joita ei sovi myöskään selvitellä. Eikä matkustelusta. Mielipiteitä ja arvoja ei sovi kysellä. Ne voivat antaa viitteitä koulutustasosta ja poliittisesta suuntautumisesta, joista saattaa voida päätellä tulotason. 

Eli pitää olla hiljaa ja hymyillä. 

Ja jos mies erehtyy kysymään mitään, pitää juosta täysillä pakoon ja kirkua:"Onnenonkija! Mä en mitään miestä rupea elättämään!"

No nyt osui omaan nilkkaan, kun tulit kertoneeksi asioita joista kannattaisi enemmänkin kysellä. Siis vaikka arvot ja harrastukset.

Sen sijaan, että ensimmäisenä pitää tietää pituus, tulot ja status.

Miksi ihmeessä harrastukset olisi tärkeämpi kuin työ? Työssä ihminen on 8h päivässä. Jos harrastus on sitä isompi osa elämää, ei parisuhteelle enää ole tilaa. Pituus, tulot ja status ovat minulle samantekeviä. Mutta minua kiinnostaa, mitä mies on opiskellut ja miksi, eli mikä häntä oikeasti kiinnostaa. Toki lisäksi niistä harrastuksista voi kertoa. Monipuolinen älykkyys on parasta. Esim mies, joka on töissä teknisellä alalla, mutta vapaa-ajallaan opiskelee kieliä ja lukee kirjallisuutta, ja ehkä vielä soittaa jotain, on kyllä kuuminta hottia. Tai töissä kirjallisuusalalla, ja harrastaa noita muita. Ihan sama. 

Vierailija
178/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska kysymyksen tarkoitus ei ole small talk siitä mitä mies tekee työkseen, vaan sen selvittäminen, paljonko miehellä on tuloja ja statusta.

Tämä.

Jos naisella on kiire kysyä ammatista ekan 3 viestin sisällä niin nainen yrittää vain selvittää statuksen/tulot ja että kannattaako miehen kanssa jatkaa tutustumista.

Jos mies vastaa siivooja niin nainen lopettaa tutustumisen siihen. Jos mies vastaa lääkäri niin nainen jatkaa tutustumista innokkaammin.

Älä viitsi. Olen maisteri ja sattumoisin olen hullaantunut mieheen, joka tekee siivousalan hommia. Itse olen itseni ajatellut elättää, joten miehen palkalla ei ole väliä. Kunhan sydän on täyttä kultaa. Voitko sanoa itsestäsi samaa?

Vierailija
179/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn kysyminen kertoo vain kysyjän statushakuisuudesta. Osoittaa, ettei kysyjä ole kiinnostunut toisesta ihmisenä.

Mikä muu asia kertoo ihmisestä yhdellä sanalla enemmän kuin ammatti?

Poliisi, politiikan toimittaja, joulupukki, palomies, pappi..

Ammatti ei kerro itse ihmisestä yhtään mitään.

Oletetaan, että olen vegaani, niin kyllä teurastaja, turkistarhaaja tai kalankasvattaja ovat sellaisia ammatteja, jotka kyllä kertoisivat ihmisestä jotain oleellista. Tuskinpa sellainen mieskään haluaisi mitään eläinrakasta naista kainaloonsa.

Turkistarhaaja kuuluu kyllä siihen sarjaan ammatteja, joita en voisi miehellä hyväksyä. Se olisi ihan ehdoton ei. 

Vierailija
180/243 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kyseli multa  Tinderissä ammattia, vastasin että:

"Olen insinööri".

Tähän yleinen vastaus oli about

"Ai vitsi, oot varmaan tosi kuivakka, onks sulla sit ollenkaan huumorintajua? Tämän jälkeen aiemmin niin vilkas viestinvaihto tyrehtyi...

Tästä oppineena aloin vastaamaan:

"Olen töissä kotimaisessa pörssiyhtiössä xyz, semmonen keskiportaan päällikköihminen"

Tämän jälkeen tytöltä pukkasi viestiä ja kyselyä ja treffikutsuja...

Enkä edes valehtele. Olen keskiportaan päällikkö, koulutukseltani insinööri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi