Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV: Ari, 47, haluaa isäksi ja itkee tinderissä - miksi nuoret naiset eivät tajua että hän olisi paras mahdollinen valinta heidän lastensa i

Vierailija
04.07.2025 |

47-vuotias Ari Lanamäki haaveilee yhä isäksi tulemisesta ja etsii aktiivisesti kumppania deittisovelluksista. Arin mukaan ikä on kuitenkin haaste, sillä monet nuoremmat naiset pitävät häntä liian vanhana perheen perustamiseen. Ari kokee tilanteen turhauttavana, koska hän olisi valmis sitoutumaan ja tarjoamaan vakaan ja turvallisen kodin lapsille.

Rehellisesti sanottuna Arin ikää korostetaan aivan liikaa, kun todellisuudessa nelikymppinen mies voisi olla jopa parempi isä nuorelle naiselle kuin epäkypsä kolmekymppinen. Kyseessä on kuitenkin aikuinen, vakaa ja vastuuntuntoinen mies, jolla on elämä jo hallussa, eikä enää tarvetta rellestää viikonloppuisin baareissa. Nuorten naisten kannattaisi katsoa pintaa syvemmälle, sillä tällaiset miehet arvostavat perhettä aivan eri tavalla kuin nuoremmat hulivilit.

Kommentit (1525)

Vierailija
681/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: "Moni on tuossa iässä huomattavasti paremmassa kunnossa kuin parikymppiset." Jostain syystä vain näitä "paremmassa kunnossa" olevia ei vain näy missään :D Luulisi heidän olevan olymppialaisissakin sitten kilpailemassa 60v ikäsenä, kun ovat niin hyvässä kunnossa verrattavissa parikymppisiin?

Tuo on jotain outoa kostofantasiaa nuoria ihmisiä kohtaan. Mikään ei puolla sitä, että meillä olisi suuri määrä super hyvässä kunnossa olevia kuusikymppisiä. Kunpa näin olisikin, valtiolle kohdistuvat ikääntymisen kustannukset varmasti laskisivat. 

Eipä siihen mitään SUPER hyvää kuntoa tarvita, että päihittää nykyiset parikymppiset, joille pelkästään käveleminen kauppaan on ylivoimainen suoritus :D Suurin osa kuusikymppisistä on kuitenkin ihan työelämässä

Et kai näe, kun et koskaan käy missään, missä tehdään fyysistä työtä :D Itse olen kirvesmies ja ihan normaliin eläkeikään saakka meillä suurin osa töitä paiskii. Osa vähän ylikin sen. 

Vierailija
682/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseinen tinder-Ari on tuo poliitikko-ari mikä Googlella tulee ekana vastaan, suosittelen ulkonäön/lookin muuttamista piirun verran heteromaisempaan suuntaan. Muutenhan tuo on ihan suuhun otettavan näköinen mies.

N28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Arilla paljon kokemusta lapsista. Vaikka minulla ei ollut mitään pumpuli kuvitelmia lapsen hoitamisesta. Yllätti se silti rankkuudellaan. Aika hektistä valvomisineen ja sairastelu kierteineen. Jaksoin touhuta lasten kanssa tosi paljon, kun olin vasta 30 v. Nyt 50 v olen iloinen omasta ajasta ja nautin aikuisten lasteni seurasta. Jaksaminen on välillä kortilla jo yhden huonosti nukutun yön jälkeen.

Vierailija
684/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuon ikäiset vanhemmat ja ei mun vanhemmat jaksa enää hirveän paljoa tehdä. Toinenkin on jo eläkkeellä. Tiedän muutaman tapauksen, jotka ovat kuolleet siinä 60v iässä.

No sulla on sitten harvinaisen rapakuntoiset vanhemmat, jos eivät 57v iässä jaksa enää mitään tehdä. Normaali ihminen on tuossa iässä työelämässä ja elää täyttä elämää. Ihmisiä kuolee jopa vauvoina, mutta ei se tarkoita, että viisissäkymmenissä oltaisiin jotain vanhuksia, jotka odottavat haudan reunalla kuolemaa. Ainakaan kukaan normaali 5kymmpinen ei ole sellainen. 

Kyllä voin sanoa, että kuusikymmentä kun pyörähtää linssiin, niin jaksaminen vähenee. Olen nähnyt tämän ystävästänk, joka on ikänsä ollut aktiivinen, ja pitänyt itsestään huolta. Enää hän ei vaan jaksa, ikä, sanoo hän. Ryhtikin on käynyt jo kumaraksi.  Siinäpä sitten kuusikymppisenä yrittää kestää jonkun teinin kiukutteluja ja rajojen kokeile.ista. 

Vierailija
685/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35-vuotias mies. Ihan lähimenneisyydessä useampi 18-19-vuotias tyttö on ollut kiinnostunut perheen perustamisesta kanssani. Mutta tänään opin ketjussa, että reilun kymmenen vuoden päästä KUKAAN hedelmällinen nainen ei tule enää olemaan kiinnostunut. Jaa-a. :D

Vierailija
686/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei tuolle miehelle kelpaa 40-kymppiset naiset? Kyllä hekin vielä lapsia voivat tehdä.

Ehkei hän kelpaa naisille, minkään ikäisille. Sitä puoltaa se, ettei hän ole kelvannut ikäisilleen naisille tähänkään asti

Näin, ja nyt pitäisi sitten saada se itseään parikymmentä vuotta nuorempi nainen?

Vierailija
687/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteisiin mennyt vanhoilla naisilla. :D

Kyllä Jorma, nimenomaan naisilla menee tunteisiin, josta osoituksena Arin oma ulinaitku naisettomuudestaan ja lapsettomuudestaan sekä vielä se fakta, että Ari faktuaalisesti on yhä viisikymppisenä naiseton ja lapseton. Kellään naisella ei ole kuitenkaan niin paljon mennyt tunteisiin, että tarvitsisi uhrata oma uransa/elämänsä Arin kotileikin palveluntarjoajapiikana.

Vierailija
688/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen hirveästi kuntoa tarvita, että käy töissä. Ja jostain syystä ei tuolla työmailla ja raskaissa töissä enää yli kuusikymppisiä ole.

Ei hirveästi, mutta edes sen verran että saa perseen ylös penkistä ja menee sinne töihin. Monille parikymppisille tuokin on jo ylivoimainen suoritus ja sitten ihmetellään, kun ollaan wolttamaalla ulosotossa. Syy, miksi et näe työmailla yli 6kymppisiä, on se ettei työmaille ole ulkopuolisilla mitään asiaa. Etkä sinä toisen ikää suojavarusteiden läpi pysty arvioimaan. 

Vierailija
689/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen nainen ja haluan lapsen 4-5v sisään. Jos en löydä kumppania hankin lapsen yksin. En rupea vanhan ukon synnytyskoneeksi.

Vierailija
690/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä oikeasti ymmärrä näitä lähemmäs 50v miehiä, jotka alkaa petaamaan itselleen jotian omaishoitajaa kun ovat just tajunneet, että siitä on vanhempana hyötyä. Lapset on vaan tekosyy saada se nuori nainen sidottua kuvioon. Hyi yök. Jos nyt eroaisin, niin yhtään itseäni 5 vuotta vanhempaa en katselisi. Tai oikeastaan en katselisi yhtään miestä ollenkaan. Voisin tapailla niin, että asutaan eri asunnoissa. Ja ihan sama jos joku tulee aukomaan päätä, että ei sua kukaan edes haluaisi, niin mitä sitten. En halua minäkään.

Vierailija
691/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Onko ihmiset ihan tyhmiä taas täällä? 43v nuorten lapsien kanssa on ihan eri, kuin 53v

Jos tuohon muutama postaus aiempaan viestiin viittaat, niin lukutaidon omaava ymmärtää että siinä 43 vuotias peilasi omaa tilannettaan toisen , 38v keskustelijan tilanteeseen. Ei 53v.

Vierailija
692/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteisiin mennyt vanhoilla naisilla. :D

Mikä? Sekö, että siinä vaiheessa kun nämä arit ovat vuosikymmeniä asiaa vatvottuaan armollisesti valmiita vanhemmuuteen, niin lapsentekoikäisiä naisia ei enää kiinnostakaan arien ikäiset vanhat miehet? Sekö vanhempaa naista harmittaisi ja miksi ihmeessä?

Näytä aiemmat lainaukset

Niille, jotka nyt kovin sanoin arvostelee Aria, suosittelisin katsomaan sen haastattelun. Ihan fiksulta vaikuttava tyyppi. Ymmärtää, että kun on jo rakennettu oma elämä sellaiseksi, mistä tykkää, niin sitten puolison pitäisi jollain tavalla sopia siihen elämään. Ja mitä enemmän on vaatimuksia (jotta sopisit mun elämääni), sitä vaikeampaa tietenkin on löytää Sitä Oikeaa. Mun siskoni meni naimisiin 21-vuotiaana ja valitettavasti jäi leskeksi jo 36-vuotiaana. Mutta he molemmat olivat naimisiin mennessään persaukisia opiskelijoita ja kumpikin asui vielä lapsuudenkodissaan. Mun siskoni on monesti sanonut, että ei ole koskaan katunut nuorena avioitumistaan. Koska he rakensivat elämänsä yhdessä eikä kumpikin ensin erikseen ja sitten olisi jotenkin myöhemmin pitänyt saada ne toisiinsa sopimattomat palikat sopimaan yhteen. Ja just näinhän se nykyisin onkin, että ensin rakennetaan se oma legoelämä ja sitten aletaan etsiä sellaista, joka sopisi just siihen mun omaan legoelämääni. 

Ja kuten ketjussa jo aiemmin kirjoitin, niin tolle Arillehan on ihan ok, että tulevalla puolisollaan olisi jo lapsia. Sanoi itsekin, että ei hän tässä iässä voi olettaa, että aloitettaisiin ihan alusta. 

Mä en tiedä, miten pitkään tuo Ari on ollut mukana politiikassa, mutta sekin voi olla yksi asia, mikä karkoitaa naisia. Ei läheskään kaikki naiset kaipaa julkisuutta sen enempää itselleen kuin lapsilleenkaan. Plus että ne poliittiset luottamustehtävät on pois puolisolle/perheelle tarkoitetusta ajasta. 

Vierailija
694/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 35-vuotias mies. Ihan lähimenneisyydessä useampi 18-19-vuotias tyttö on ollut kiinnostunut perheen perustamisesta kanssani. Mutta tänään opin ketjussa, että reilun kymmenen vuoden päästä KUKAAN hedelmällinen nainen ei tule enää olemaan kiinnostunut. Jaa-a. :D

Niin netissä lähestyvät... Varmasti ovat oikeita :D

Vierailija
695/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset miehet elävät jossain oman erinomaisuuden harhoissaan. Pakko sanoa, että miehet kyllä päihittävät tässä naiset mennen tullen. Ei kukaan nainen kuvittele, että olisi lisääntymistä katsoen paras ehdokas melkein 50-vuotiaana. Yleensä he tekevät lapsipäätöksen jo noin 25v ja loput onkin siitä kiinni löytyykö tarpeeksi vastuullista (samaa ikää olevaa) miestä vanhemmaksi ja kumppaniksi. Harmi vaan, että valtaosa miehistä failaa tänkin ja siksi meillä on paljon eronneita ja yh-äitejä. 

Vierailija
696/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuon ikäiset vanhemmat ja ei mun vanhemmat jaksa enää hirveän paljoa tehdä. Toinenkin on jo eläkkeellä. Tiedän muutaman tapauksen, jotka ovat kuolleet siinä 60v iässä.

No sulla on sitten harvinaisen rapakuntoiset vanhemmat, jos eivät 57v iässä jaksa enää mitään tehdä. Normaali ihminen on tuossa iässä työelämässä ja elää täyttä elämää. Ihmisiä kuolee jopa vauvoina, mutta ei se tarkoita, että viisissäkymmenissä oltaisiin jotain vanhuksia, jotka odottavat haudan reunalla kuolemaa. Ainakaan kukaan normaali 5kymmpinen ei ole sellainen. 

Kyllä voin sanoa, että kuusikymmentä kun pyörähtää linssiin, niin jaksaminen vähenee. Olen nähnyt tämän ystävästänk, joka on ikänsä ollut aktiivinen, ja pitänyt itsestään huolta. Enää hän ei vaan jaksa, ikä, sanoo hän. Ryhtikin on käynyt jo kumaraksi.  Siinäpä sitten kuusikymppise

Kyllä voit sanoa, että ystävällesi kävi noin. Et voi sanoa, että että kaikille tai edes suurimmalle osalle käy noin. On älyvapaata perustella yleistystä ottamalal esimerkiksi yksittäistapaus, jonka sattuu tuntemaan. Käytännössä sama kuin sanoisin, että kaikki 20-vuotiaat ovat sokeita, koska minä tunnen yhden joka sokeutui 20-vuotiaana. 

Vierailija
697/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin miehenä ihmettelen kyllä, miten joku haluaa hankkia lapsia lähemmäs viisikymppisenä. Siinä vaiheessa, kun lapset muuttavat omilleen, Ari on jo aivan vaari. 

Itselläni ei ole lapsia. Jos olisin sellaisia halunnut, nuin olisin niitä hankkinut viimeistään noin 10-15 vuotta sitten.

M44

Vierailija
698/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, kun tenavat puhuvat 47-vuotiaasta kuin tämä olisi joku 87v paapparainen, joka ei parin vuoden päästä enää pärjää omillaan. Siittiötkin ihan mätiä jo :D 

Miesten oletettu kuolinikä on Suomessa noin 80 vuotta naiset elävät lähemmäksi 90 vuotta tai enemmän.

Niin? Eli Ari on hädin tuskin keski-ikäinen. Ei lähelläkään vanhusta. 

Vanhempana on. Lapsi tarvitsee vanhempiensa tukea ja apua ihan sinne aikuisuuteen asti. Ja sinulla ei selvästi ole kokemusta vauva-ja pikkulapsivaiheesta. Se aika on todella rankkaa nuorillekin vanhemmille, tuon ikäiselle kidutusta.

MInulla nimenomaan on kokemus

Tilastolliset faktat eivät ole valehtelemista. Tyypillistä on kaltaisillesi , keski-iköisille ja sitä vanhemmille miehille itsepetos, että kyllä tässä vielä nuoria ollaan. Kyseessä on kehityksellinen ikäkriisi, jonka kaikki miehet käyvät läpi,mutta osa ei hyväksy asiaa, vaan jää jumiin nuoruuden harhaan, jota ei ole olemassakaan.

Vierailija
699/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tuolle miehelle kelpaa 40-kymppiset naiset? Kyllä hekin vielä lapsia voivat tehdä.

Nää nelikymppuset miehet etsii Tinderistä söpöä naista. Kuinka moni aikuinen nainen on söpö?

Vierailija
700/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Onko ihmiset ihan tyhmiä taas täällä? 43v nuorten lapsien kanssa on ihan eri, kuin 53v

Jos tuohon muutama postaus aiempaan viestiin viittaat, niin lukutaidon omaava ymmärtää että siinä 43 vuotias peilasi omaa tilannettaan toisen , 38v keskustelijan tilanteeseen. Ei 53v.

Minäpä peilasin tuossa Arin ikään, missä hän olisi, kun todennäköisesti lapset olisi taaperoiässä

Mitä järkeä on vertailla 43v ikäisen kokemuksia isyydestä, kun Ari on tuota huomattavasti vanhempi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi