MTV: Ari, 47, haluaa isäksi ja itkee tinderissä - miksi nuoret naiset eivät tajua että hän olisi paras mahdollinen valinta heidän lastensa i
47-vuotias Ari Lanamäki haaveilee yhä isäksi tulemisesta ja etsii aktiivisesti kumppania deittisovelluksista. Arin mukaan ikä on kuitenkin haaste, sillä monet nuoremmat naiset pitävät häntä liian vanhana perheen perustamiseen. Ari kokee tilanteen turhauttavana, koska hän olisi valmis sitoutumaan ja tarjoamaan vakaan ja turvallisen kodin lapsille.
Rehellisesti sanottuna Arin ikää korostetaan aivan liikaa, kun todellisuudessa nelikymppinen mies voisi olla jopa parempi isä nuorelle naiselle kuin epäkypsä kolmekymppinen. Kyseessä on kuitenkin aikuinen, vakaa ja vastuuntuntoinen mies, jolla on elämä jo hallussa, eikä enää tarvetta rellestää viikonloppuisin baareissa. Nuorten naisten kannattaisi katsoa pintaa syvemmälle, sillä tällaiset miehet arvostavat perhettä aivan eri tavalla kuin nuoremmat hulivilit.
Kommentit (1525)
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa. Ihmisten kannattaa siis laittaa deittiprofiiliinsa aina reippaasti alaspäin pyöristetty ikä. Minä olen 38, eli taidan olla kolmekyppinen. Hädin tuskin. Odottelen sitten miekkosten reaktioita. Lol.
Et sinä sanoisi 15 vuotiasta parikymppiseksi. Etkä 17 vuotiasta. Miksi 47 vuotias olisi viisikymppinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä nyt tiedä. Kolmekymppinen tai alle sen jaksaa juosta taaperon perässä ja viedä töidne jälkeen puistoon jne. Mun toinen lapsi tuli, kun olin 38v ja en jaksanut yhtä hyvin kuin 28v.
Siis ihan perusterveellistä elämää viettäneenä totean että ei vaan jaksanut toisen kanssa ja jäi puistoreisut usein tekemättä ja ulkoilut viemättä ihan väsymyksen takia.
Et tää ari ei tiedä. Se ei tiedä mitään. Arin pitäisi olla jo ukki lapsenlapsilleen ikänsä puolesta.
Nuor nainen saisi tehdä kaiken ja juosta lapsen perässä ja vaihdella vaippoja. Ei kyllä herkulta kuulosta. Ja ukko maksaa kaiken, mutta tarjoaa vain korkeintaan perus alimman keskiluokkaisen elämän vanhemmalla miehellä. Ei kuulosta ihan täydelliseltä diililtä.
Todellakin. Pahimmassa skenaariossa nainen vaihtaisi vaippoja kahdelle hoidettavalle, jos miehellä on 15 vuoden kuluttua edennyt dementia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa. Ihmisten kannattaa siis laittaa deittiprofiiliinsa aina reippaasti alaspäin pyöristetty ikä. Minä olen 38, eli taidan olla kolmekyppinen. Hädin tuskin. Odottelen sitten miekkosten reaktioita. Lol.
Et sinä sanoisi 15 vuotiasta parikymppiseksi. Etkä 17 vuotiasta. Miksi 47 vuotias olisi viisikymppinen?
Koska teini-ikää pidetään erityisenä elämänvaiheena, ikävuosia 45-50 ei. Teini-ikäinen kehittyy todella nopeasti niin fyysisesti kuin psyykkisestikin.
Mulla on sukulaisnainen, joka ihastui yliopistolla opiskellessaan professoriin siellä, ja 4 vuotta myöhemmin menivät naimisiin. Nainen oli naimiisin mennessä 24, mies 53. Kovasti onnellisia ovat vielä 20 vuotta myöhemminkin. Tuo nainen on myös aina ollut semmoinen "vanhan tekoinen" jo ennen tuota miestä, v
Odotellaan kymmenen vuotta ja kysellään sitten onnellisuuden perään. Mies 83 ja vaipoissa (jos vielä elossa) ja nainen 54. Sääliksi käy tuota naista.
Nainen etsii uuden ystävän. Kuten Päivi Lipponen. Viisikymppisenä paras hetki siihen, kun avioerosumat alkavat.
Viisikymppisenä kuuluu hoitaa lapsenlapsia,ei omaa vauvaa.
Arin juna meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arin ongelma ei ole ikä, vaan se että hän ei ole kiinnostava. Ikä ei haittaa mitenkään, jos pitää itsestään huolta, kehittää itseään ja on kiinnostava. Toki täytyy ymmärtää pukeutuminen, omata hyvät tavat ja omata vähän karismaa.
Okei, itsellä geenit auttaa asiaa, mutta jos mies ei ymmärrä mitä nainset haluaa, niin aika turha itkeä vaan kehittää itseään. Itse voisin perustaa perheen koska vaan, halukkaita löytyy välittömästi. Ja olen 175 pitkä enkä mitenkään hillittömän varakas.
M56
Kävin googlaamassa Arin. Näköjään on ns. itsestään huolta pitävä ja ollut ehdolla Liike Nytissä ja kokoomuksessa. Poissulkukriteeri itselleni tuon lapsellisen avautumisen lisäksi.
Ulkonäön puolesta pitäisi kuitenkin deiteillä pärjätä. Ongelmana on tuo, että katselee itselle
Eli on itse kiinnostunut ulkonäkökeskeisistä naisista, eli niistä top kaunottarista, joilla riittää vientiä ihan omaniköisissä ja komeissa miehissä. Miksi heitä kiinnostaisi heidän isänsä ikäinen mies.
Sitäpaitsi, hänellä itsellään on mm ikäkriteeri naisille, ja ties mitä muita kriteerejä, ja sitten valittaa itse,kun naisilla on kriteereitä miehille?
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta ulkonäöltään on kyllä ihan ikäisensä näköinen ja ihan perus, joten ei edes mikään charmantti herrasmies tyyliin George Clooney, joten millä hän kuvittelee saavansa edes sen naisten huomion siellä Tinderissä?
Kuka oikeasti ei ymmärrä, ettei yksikään yli 40-vuotias mies todellisuudessa ole Tinderissä muun kuin seksin perässä. Ja jos joku n. 20-v nainen etsii Tinderistä yli 40-v miestä, niin kyseessä ei ole lapsille isän etsintä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin yöklubilla juhannuksena. Olin pistänyt parasta päälle ja kammannnut fledankin öljyllä taakse kuin palkintohevonen tekee.
Olen puoliammattilainen tanssimaan ja aikoinaan esiintynyt ihan tanssiryhmissä ysärin alussa. Saan helposti naisia tanssimaan ja heidän huomionsa sulavin liikkeiden lumoihin. Sulava kuin hylje vedessä sanotaan. Olen hauska ja hymyilevä viiksiniekka.
Viimekerrallakin naikkoset kehuivat minua ja yksikin kehui että näytän ihan Will Ferrelliltä ja olen kuulemma ihan yhtä hauskakin. Kuitenkaan sinä iltana ei onnistanut. He hävisivät kikattaen jonnekin, eivätkä koskaan palaneet tanssilattialle.
Olin kiinnostunut siitä yhdestä söpöliinistä, vaikka sen kaverit yrittivät enemmän minua, varsinkin yksi pyöreämpi gimuli.
T. Sampsa46
Mulle tuli heti selvä mielikuva, miltä sä siellä tanssilattialla näytä
Will Ferrel on kuuma hylje tiukassa valkoisessa asussa.
Vierailija kirjoitti:
Emmä nyt tiedä. Kolmekymppinen tai alle sen jaksaa juosta taaperon perässä ja viedä töidne jälkeen puistoon jne. Mun toinen lapsi tuli, kun olin 38v ja en jaksanut yhtä hyvin kuin 28v.
Puhu vain omasta puolestasi. Olen 49v, enkä huomaa mitään eroja jaksamisessa siihen verrattuna, kun olin parikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kolmekymppinen mies. Olen hyvässä kunnossa fyysiesti ja taloudelliset asiani ovat kunnossa. Koulutustakin on tullut hankittua. Silti kumppanin löytäminen on osoittautunut itselle käytännössä mahdottomaksi. Jos tällainen melko nuorikaan mies ei löydä kumppania Suomesta, niin voin vaan kuvitella, miten vaikeaa Arin ikäisillä on.
Mä luulen, että Ari saisi kyllä ikäistään seuraa, mutta se ei taida nyt olla kiinnostuksen kohde.
"Arin mukaan ikä on kuitenkin haaste, sillä monet nuoremmat naiset pitävät häntä liian vanhana perheen perustamiseen."
Minkäs ikästä mirkkua Arskalla on hakusessa kun kerran "nuoremmat" pitää häntä liian vanhana? Tuskin kai mikään nelikymppinen Arskaa liian vanhana pitää, mutta jos yläikäraja on kolmessakympissä, niin ei kait se kovin suuri yllätys voi Arskallekaan olla, ettei hänen lapsihaaveilleen tahdo toteuttajaa löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sukulaisnainen, joka ihastui yliopistolla opiskellessaan professoriin siellä, ja 4 vuotta myöhemmin menivät naimisiin. Nainen oli naimiisin mennessä 24, mies 53. Kovasti onnellisia ovat vielä 20 vuotta myöhemminkin. Tuo nainen on myös aina ollut semmoinen "vanhan tekoinen" jo ennen tuota miestä, v
Odotellaan kymmenen vuotta ja kysellään sitten onnellisuuden perään. Mies 83 ja vaipoissa (jos vielä elossa) ja nainen 54. Sääliksi käy tuota naista.
Nainen etsii uuden ystävän. Kuten Päivi Lipponen. Viisikymppisenä paras hetki siihen, kun avioerosumat alkavat.
Päivi Lipponen on kyllä haastatteluissa rivien välistä antanut ymmärtää, että ei se elämä viisikymppisenä kaksikymppisen ukon kanssa ole mitään aurinkoa ja loistetta. Tullut sellainen olo, että lähinnä kukissiavioliitto nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat oli tuon ikäisenä isovanhempia.
Se on sit toinen ääripää et parikymppisenä tekee jo lapsia. Lapsi joka tekee lapsia.
Ei parikymppinen ole lapsi! Teiniraskaudet on asia erikseen mutta 21-27v on paras ikä hankkia lapsia.
Biologisesti asia on niin.
Vierailija kirjoitti:
Ari on lähes 50-vuotias ja jos on nuorena ryypännyt ja rellestänyt, niin saattaa kuolla jo ihan lähivuosina. Sitten on lapset isättömiä. Kyllä ne lapset pitää tehdä ajallaan eikä eläkeikää lähestyttäessä.
Muuten hyvä teksti, mutta ryyppäys ja rellestys ei ole kuolemantuomio. Ja voihan sitä kuolla lähivuosina vaikka olisi elänyt mallikkaasti. Ei tarvita kuin huonoa tuuria tai huonot geenit. Lapset on kyllä hyvä tehdä ajallaan. Siitä olemme samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin itse tuossa iässä, että olen kohta viisikymppinen. A ilmeisesti täyttää tänä vuonna 48, joten jos saisi lapsen ensi vuonna, olisi silloin joka tapauksessa 48-49 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi. Olen 49v, enkä huomaa mitään eroja jaksamisessa siihen verrattuna, kun olin parikymppinen.
Just joo. Eli tyypillinen viidenkympin villitystä elävä mies. Onko moottoripyörä jo hankittu ja liput Provinssirockiin ja Vansin tennarit ja BilleBeino hoodie?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero ei ole suuri, jos pitää itsestään huolta. 35-vuotiaana elämäntavat alkavat näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti onkin noissa käyttämissäsi sanoissa 'enkä huomaa'. Mahdollisesti jo dementiaa tai itsereflektio puuttuu.
Ari on pikkasen myöhässä lastenteko mielessä. Vaarini tuli vaariksi 41-vuotiaana.
Ei tietenkään ole, mutta olisihan se erikoista, että toinen pappa on nuorempi kuin isä.