Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV: Ari, 47, haluaa isäksi ja itkee tinderissä - miksi nuoret naiset eivät tajua että hän olisi paras mahdollinen valinta heidän lastensa i

Vierailija
04.07.2025 |

47-vuotias Ari Lanamäki haaveilee yhä isäksi tulemisesta ja etsii aktiivisesti kumppania deittisovelluksista. Arin mukaan ikä on kuitenkin haaste, sillä monet nuoremmat naiset pitävät häntä liian vanhana perheen perustamiseen. Ari kokee tilanteen turhauttavana, koska hän olisi valmis sitoutumaan ja tarjoamaan vakaan ja turvallisen kodin lapsille.

Rehellisesti sanottuna Arin ikää korostetaan aivan liikaa, kun todellisuudessa nelikymppinen mies voisi olla jopa parempi isä nuorelle naiselle kuin epäkypsä kolmekymppinen. Kyseessä on kuitenkin aikuinen, vakaa ja vastuuntuntoinen mies, jolla on elämä jo hallussa, eikä enää tarvetta rellestää viikonloppuisin baareissa. Nuorten naisten kannattaisi katsoa pintaa syvemmälle, sillä tällaiset miehet arvostavat perhettä aivan eri tavalla kuin nuoremmat hulivilit.

Kommentit (1525)

Vierailija
381/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on paljon heitä jotka sanoo että näin ei saa tehdä ja sitten on heitä jotka vaan tekee eikä mieti saako niin tehdä. Tällä palstalla omassa elämässään ei niin hyvin onnistuneet myrkyttää muita kylvämällä epäilyksiä. Eiköhän se mies itse tiedä mitä jaksaa. Outoa että nelikymppisenä jaksaa innostua lisääntymisestä mutta se on hänen asiansa.

Viiskymppisenä, ei nelikymppisenä. Hän on 47-vuotias.

Minä kyllä edelleen lasken kaikki sen nelikymppiseksi. Niin kauan kun ikä alkaa nelosella. 

Eli jos ihminen sanoo sulle olevansa nelikymppinen, niin et ihmettele kun tulee ilmi että se on 49? Ahaa.

En. En ihmettele sillä tiedän silloin hän

Mahtavaa. Ihmisten kannattaa siis laittaa deittiprofiiliinsa aina reippaasti alaspäin pyöristetty ikä. Minä olen 38, eli taidan olla kolmekyppinen. Hädin tuskin. Odottelen sitten miekkosten reaktioita. Lol.  

Vierailija
382/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on paljon heitä jotka sanoo että näin ei saa tehdä ja sitten on heitä jotka vaan tekee eikä mieti saako niin tehdä. Tällä palstalla omassa elämässään ei niin hyvin onnistuneet myrkyttää muita kylvämällä epäilyksiä. Eiköhän se mies itse tiedä mitä jaksaa. Outoa että nelikymppisenä jaksaa innostua lisääntymisestä mutta se on hänen asiansa.

Minä kyllä edelleen lasken kaikki sen nelikymppiseksi. Niin kauan kun ikä alkaa nelosella. 

Eli jos ihminen sanoo sulle olevansa nelikymppinen, niin et ihmettele kun tulee ilmi että se on 49? Ahaa.

Onko tämä miekkonen jokin uusi trendisana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se kirjaimellisesti tarkoittaa.

Vierailija
384/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K: "Kasvatus ja koulutus. Kuntani pitää houkutella asukkaita vauvarahalla.

Syntyvyys on Suomessa historiallisen alhaista. Osa kunnista on ryhtynyt houkuttelemaan uusia asukkaita maksamalla vanhemmille vauvarahaa syntyvistä lapsista."

V: "Helsingillä ei ole tällä hetkellä mielestäni tarvetta houkutella lisärahalla perheen perustamista aikovia asumaan Helsinkiin."

Tämä siis Arskan vaalikonevastaus. Tinderiä käyttävä 30-40 -vuotias helsinkiläinen/ei-helsinkiläinen nainen hyvin todennäköisesti mietti, kuinka ison loven lapsenteko tekee asumisnemoihin, henkilökohtaiseen talouteen ylipäätään ja jopa eläkekertymään. Vauvaraha voisi edesauttaa sanomaan "kyllä" miehille, jotka ehdottavat lapsentekoa, tai olla viimeinen sysäys muuttaa Helsinkiin etsimään sitä kumppania.

Vierailija
385/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kans ihmettelen miten on mahdollista herätä tähän asiaan tuossa iässä? Onko mieli muuttunut sitten tai parisuhteet olleet huonoja/lyhyitä aikaisemmin. Joka tapauksessa aika vaikeaa tulee olemaan ja en näe kyllä että Suomesta löytää sopivaa kumppania perheen perustamiseen, varmaankin hänelle myös omat kriteerit on ja perheen lisäksi se suhde pitäisi olla hyvä. Thaimaa tai Filippiinit voisi olla sopiva hänelle ja sieltä tosissaan etsisi mukavaa naista. 

Itse sain lapset ollessani 28, 30 ja 31v ja olen nyt Arin ikäinen. En millään jaksaisi enää uudelleen lähteä uudelle kierrokselle vaikka oon hyvässä kunnossa ja ei mitään terveyshaasteita, jaksan treenata kovaa ym. Ei vaan enää yövalvomiset sun muut onnistuisi tässä kohtaa elämää, toki sitä tekis jos pakko tai joku vahinko vielä kävisi mutta tuntuu et ihan eri energiat oli kaikkeen tällaiseen tuolloin noin parikymmentä vuotta sitten! Juna meni jo..!

Vierailija
386/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni teki lähes nelikymppisenä lapsen itseään 10 vuotta vanhemman miehen kanssa. Kyseinen mies oli itsestään huoltspitävä  ja hänellä oli aikuiset lapset aikaisemmasta parisuhteestaan. Jos tuo Ari haluaa sen lapsen, niin hänen kannattaa yrittää noin nelikymppisiä naisia. Tuo alkaen 30-vuotiaasta kartoittaa kaikki potentiaaliset kumppanit. Mutta miesten itseluottamushan on pohjaton ja rajaton, lähes viisikymppinen kuvittelee, että hänen tasoaan on kolmekymppinen nainen....

Vierailija
387/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yöklubilla juhannuksena. Olin pistänyt parasta päälle ja kammannnut fledankin öljyllä taakse kuin palkintohevonen tekee.

Olen puoliammattilainen tanssimaan ja aikoinaan esiintynyt ihan tanssiryhmissä ysärin alussa. Saan helposti naisia tanssimaan ja heidän huomionsa sulavin liikkeiden lumoihin. Sulava kuin hylje vedessä sanotaan. Olen hauska ja hymyilevä viiksiniekka.

Viimekerrallakin naikkoset kehuivat minua ja yksikin kehui että näytän ihan Will Ferrelliltä ja olen kuulemma ihan yhtä hauskakin. Kuitenkaan sinä iltana ei onnistanut. He hävisivät kikattaen jonnekin, eivätkä koskaan palaneet tanssilattialle.

Olin kiinnostunut siitä yhdestä söpöliinistä, vaikka sen kaverit yrittivät enemmän minua, varsinkin yksi pyöreämpi gimuli.

T. Sampsa46

Vierailija
388/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin yöklubilla juhannuksena. Olin pistänyt parasta päälle ja kammannnut fledankin öljyllä taakse kuin palkintohevonen tekee.

Olen puoliammattilainen tanssimaan ja aikoinaan esiintynyt ihan tanssiryhmissä ysärin alussa. Saan helposti naisia tanssimaan ja heidän huomionsa sulavin liikkeiden lumoihin. Sulava kuin hylje vedessä sanotaan. Olen hauska ja hymyilevä viiksiniekka.

Viimekerrallakin naikkoset kehuivat minua ja yksikin kehui että näytän ihan Will Ferrelliltä ja olen kuulemma ihan yhtä hauskakin. Kuitenkaan sinä iltana ei onnistanut. He hävisivät kikattaen jonnekin, eivätkä koskaan palaneet tanssilattialle.

Olin kiinnostunut siitä yhdestä söpöliinistä, vaikka sen kaverit yrittivät enemmän minua, varsinkin yksi pyöreämpi gimuli.

T. Sampsa46

Lol

Vierailija
389/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat oli tuon ikäisenä isovanhempia. 

Se on sit toinen ääripää et parikymppisenä tekee jo lapsia. Lapsi joka tekee lapsia.

Ei parikymppinen ole lapsi! Teiniraskaudet on asia erikseen mutta 21-27v on paras ikä hankkia lapsia.

Näytä mulle mies joka on 21-vuotiaana armeijan ja yliopiston käyny mies joka asuu omistusasunnossa

Kuule, hyvin nuo nuoret miehet pärjäävät. Juurihan oli uutisissakin juttua juuri asepalvelusta suorittavista nuoresta miehestä, ja perheenisäntä. Veljeni suoritti armeijan vasta opintojen jäljeen, ja vaimo oli raskaana, ja molemmat opintovelkaisia, epävakaissa työsuhteissa, ja veljeni opiskeli vielä toista tutkintoa. Hyvin he pärjäsivät, nuoruus on nimittäin ihmeellinen voima.

Vierailija
390/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies valehtelee ikänsä deitti-ilmoituksessa, niin mistä kaikesta muusta hän oikein valehtelee?

Vierailija
391/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista seurata tätä keskustelua 48v miehen puolisona.

N61

Vierailija
392/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K: "Kasvatus ja koulutus. Kuntani pitää houkutella asukkaita vauvarahalla.

Syntyvyys on Suomessa historiallisen alhaista. Osa kunnista on ryhtynyt houkuttelemaan uusia asukkaita maksamalla vanhemmille vauvarahaa syntyvistä lapsista."

V: "Helsingillä ei ole tällä hetkellä mielestäni tarvetta houkutella lisärahalla perheen perustamista aikovia asumaan Helsinkiin."

Tämä siis Arskan vaalikonevastaus. Tinderiä käyttävä 30-40 -vuotias helsinkiläinen/ei-helsinkiläinen nainen hyvin todennäköisesti mietti, kuinka ison loven lapsenteko tekee asumisnemoihin, henkilökohtaiseen talouteen ylipäätään ja jopa eläkekertymään. Vauvaraha voisi edesauttaa sanomaan "kyllä" miehille, jotka ehdottavat lapsentekoa, tai olla viimeinen sysäys muuttaa Helsinkiin etsimään sitä kumppania.

Helsinki kasvaa, vähän liikaakin, ilman vauvarahojakin. Eikä Helsingistä ole suinkaan vauvat loppuneet. Koko ajan rakennetaan uusia (jätti)päiväkoteja ja jokaiseen uuteen lähiöön tehdään myös koulu.

Vierailija
393/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ari on lähes 50-vuotias ja jos on nuorena ryypännyt ja rellestänyt, niin saattaa kuolla jo ihan lähivuosina. Sitten on lapset isättömiä. Kyllä ne lapset pitää tehdä ajallaan eikä eläkeikää lähestyttäessä. 

Mies sopisi varaisoisäksi sellaisille lapsille, joiden omat vaarit ovat kuolleet.

Vierailija
394/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin et aika kiirettä pitää. Ari saattaisi löytää noin nelikymppisen naisen tai vähän päälle ja raskaus saattaisi onnistua vielä siinä iässä. Omat isovanhemmat lisääntyivät aikoinaan vielä alle viisikymppisinä ja synnyttivät erikoisia tapauksia Suomeen. 

Oliko nämä "tapaukset" innoittaneet Kummelin tyylisiä sketsisarjoja hahmoissaan?

Ai kauheeta! Olisi kamalaa jos omat sedät, enot tai tädit olisi saman ikäisiä ja moikkailisivat kylillä. Kyllä siitä saisi kunnon juorut aikaiseksi. 

Eikö riski vähäjärkisyydelle kasva, jos lapset tehdään vanhoina?

Vierailija
395/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kans ihmettelen miten on mahdollista herätä tähän asiaan tuossa iässä? Onko mieli muuttunut sitten tai parisuhteet olleet huonoja/lyhyitä aikaisemmin. Joka tapauksessa aika vaikeaa tulee olemaan ja en näe kyllä että Suomesta löytää sopivaa kumppania perheen perustamiseen, varmaankin hänelle myös omat kriteerit on ja perheen lisäksi se suhde pitäisi olla hyvä. Thaimaa tai Filippiinit voisi olla sopiva hänelle ja sieltä tosissaan etsisi mukavaa naista. 

Itse sain lapset ollessani 28, 30 ja 31v ja olen nyt Arin ikäinen. En millään jaksaisi enää uudelleen lähteä uudelle kierrokselle vaikka oon hyvässä kunnossa ja ei mitään terveyshaasteita, jaksan treenata kovaa ym. Ei vaan enää yövalvomiset sun muut onnistuisi tässä kohtaa elämää, toki sitä tekis jos pakko tai joku vahinko vielä kävisi mutta tuntuu et ihan eri energiat oli kaikkeen tällaiseen tuolloin noin parikymmentä vuotta sitten! Juna meni jo..!

Ja jos hakee kumppania Thaimaasta/Filippiineiltä, niin kannattaa varautua siihen, että heikäläisillä on jo lapsia. Aloittavat lapsenteon melko nuorena. Ja ovat yksinhuoltajia. Mutta miehiähän ei tuo haittaa, sen sijaan yksinhuoltaja suominainen on alinta kastia ja roskaa.....

Vierailija
396/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, miksi vertailukohtina ovat lähes viisikymppinen viimein isäksi valmis oleva mies ja nuorempi epäkypsä mies. Eivätkö ne ole sama henkilö elämänsä eri vaiheissa? Mieluiten nainen ottaa nuoren miehen, jolla on vastuuntuntoa ja kypsyyttä jo pari vuosikymmentä aiemmin. Johdonmukaisuus on tärkeää sekin. 

Ikäero on oikeasti todella suuri tuossa. En oikein ymmärrä, miksi kukaan järkevä nainen jolla on vaihtoehtoja, tuomitsisi itsensä ja lapsensa tuohon. Harva lapsi iloitsee vanhasta isästä, eikä ajatus siitä että naisena jäisin vanhoilla päivilläni lähes takuuvarmasti leskeksi houkuttele myöskään. 

Vierailija
397/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sampsa46

Lol

Tuli tuosta kertomuksesta mieleen lähinnä joku Putous-sketsi 😂🤣😅😆

Vierailija
398/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ari on liian vanha siittäjäksi, mutta on paljon yh-äitejä lapsineen, jotka kaipaisivat isää aviomiestä elättäjäksi. 

Oma lapsi ei välttämättä tarvitse olla oma biologisesti. Isyys tulee kokemuksesta ja vastuusta.

Hieno kokemus itsellä olla lapsille isä, vaikka eivät ole biologisesti mun omia, kun en voi saada omia lapsia itse.

Lapset pitää mua isänään 100%. Ja minä heitä ominani. Rakastan jokaista koko sydämestäni ja olen onnellinen mies. 

Kyllä Arska voi vielä onnistua! Älä Arska luovuta rakkaudessa koskaan!

Vierailija
399/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Sampsa46

Mulle tuli heti selvä mielikuva, miltä sä siellä tanssilattialla näytät🤣

Vierailija
400/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta ulkonäöltään on kyllä ihan ikäisensä näköinen ja ihan perus, joten ei edes mikään charmantti herrasmies tyyliin George Clooney, joten millä hän kuvittelee saavansa edes sen naisten huomion siellä Tinderissä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä