Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV: Ari, 47, haluaa isäksi ja itkee tinderissä - miksi nuoret naiset eivät tajua että hän olisi paras mahdollinen valinta heidän lastensa i

Vierailija
04.07.2025 |

47-vuotias Ari Lanamäki haaveilee yhä isäksi tulemisesta ja etsii aktiivisesti kumppania deittisovelluksista. Arin mukaan ikä on kuitenkin haaste, sillä monet nuoremmat naiset pitävät häntä liian vanhana perheen perustamiseen. Ari kokee tilanteen turhauttavana, koska hän olisi valmis sitoutumaan ja tarjoamaan vakaan ja turvallisen kodin lapsille.

Rehellisesti sanottuna Arin ikää korostetaan aivan liikaa, kun todellisuudessa nelikymppinen mies voisi olla jopa parempi isä nuorelle naiselle kuin epäkypsä kolmekymppinen. Kyseessä on kuitenkin aikuinen, vakaa ja vastuuntuntoinen mies, jolla on elämä jo hallussa, eikä enää tarvetta rellestää viikonloppuisin baareissa. Nuorten naisten kannattaisi katsoa pintaa syvemmälle, sillä tällaiset miehet arvostavat perhettä aivan eri tavalla kuin nuoremmat hulivilit.

Kommentit (1525)

Vierailija
321/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran isäksi tullaan keskimäärin 31 vuoden iässä.  Kaikkien syntyvien lasten isien keski-ikä on 33 v.

Vierailija
322/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisikin mehukasta löytää muutama tämän Arin exä kertomaan (jos sellaisia siis on), että mikä tämä Ari nyt oikein on miehiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva mies saa lapsia enää yli 40-vuotiaana. Tai nainenkaan. Nykyään se on 30+-ikä, jolloin perhe viimeistään perustetaan. 

Vierailija
324/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on se joka ratkaisee. Mikäli Ari on hyvä tuloinen, niin hän voi saada itselleen nuoren naisen.

Tiedän itse erään 24v naisen joka meni naimisiin ja perusti perheen 47v miehen kanssa. Tämä nainen sanoi "samanikäisiltä miehiltä nainen saa vaan seksiä, kun taas vanhemmilta miehiltä saa myös samaa seksiä, mutta heillä on myös varallisuutta. Esim. on jo omakotitalo valmiina, auto, vene, mökki jne. Kun nuoret miehet ovat yleensä tyhjätaskuja".

Nykyään naisella on 3 lasta tuon miehen kanssa ja hyvin on heidän avioliitto kestänyt jo yli 10v.

Vierailija
325/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko missään selitetty sitä, miksi Ari on odottanut tähän ikään asti perheen haluamista? Mitä hän on tehnyt 30 vuoden ajan? Heräsikö tosiaan 47-vuotiaana ja tajusi, että haluaa isäksi? 

Vttu mä en tajua miehiä. Ei paljon järjen valosta taas tämäkään kerro. Suunnitelkaa elämää eteenpäin älkääkä eläkö kuin päiviä olisi loputtomasti jäljellä. Elättekin niin lyhyen aikaa naisiin verrattuna.

Mun pappa eli kyl 94-vuotiaaks ja viimeset 10 vuotta leskenä

Mitä sitten? Sun pappa on poikkeus tilastossa ja vahvistaa säännön

ei se oo mitään todennäkösyyslaskentaa joka on kaikille sama. mulla on mun papan geenit nii mäki elän 94-vuotiaaks. Ja sä kuolet mua a

Oon 1/4 mun pappaa. Kaikki muutki 3 isovanhempaa eli jonnekki 85 ikävuoden hujakoille. Joten en kuuntele keneltäkään semmosta pottuilua et eläisin muka vähän aikaa. Ku meillä on suvussa metusalemeita ja tervaskantoja.

Vierailija
326/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen kerran isäksi tullaan keskimäärin 31 vuoden iässä.  Kaikkien syntyvien lasten isien keski-ikä on 33 v.

Tämä siis Suo.essa

Vierailija
327/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ari voisi miettiä kuinka paljon häntä kiinnostaisi seurustella 67-vuotiaan naisen kanssa.

Vain parikymmentä vuotta vanhempi nainen, elämänkokemusta on ja taloudellinen tilannekin varmaan ihan hyvä. Että missä vika kun ei kiinnosta??

Vierailija
328/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elähtänyt vanha ukko päättää, nuoruuden rellestettyään ja kohdeltuaan naisia pelkkinä pelinappuloina olevansa nyt valmis perheeseen. Se juna meni jo! Nuoret naiset saavat nuoren miehen. Jonkun kunnollisen joka jaksaa hoitaa lapsia ja on isänä pitkään. Joka on vielä terve ja hyvännäköinen, kuten nainen itse. Ei kukaan halua isänsä ikäistä pappaa joka on vasta vanhoilla päivillään kypsä ottamaan vastuuta.

Oma valinta, niin makaat kuin petaat. Kun ei nuorempana kelvannut perustaa perhettä silloin oman ikäisen naisen kanssa, on se myöhäistä nyt. 

Miten niin elähtänyt ja vanha? M51

Vierailija
329/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan tilipussi ei houkuttele nuoria naisia, jotka haluavat lapsia vanhemman miehen kanssa.

Saati sairaanhoitajan vuorotyöt.. öitä töissä jne, lapsen äiti saa koskaan nukkua

Vierailija
330/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa väsyttää näitten arien itkut. Oikeesti.

Vierailija
331/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko missään selitetty sitä, miksi Ari on odottanut tähän ikään asti perheen haluamista? Mitä hän on tehnyt 30 vuoden ajan? Heräsikö tosiaan 47-vuotiaana ja tajusi, että haluaa isäksi? 

Vttu mä en tajua miehiä. Ei paljon järjen valosta taas tämäkään kerro. Suunnitelkaa elämää eteenpäin älkääkä eläkö kuin päiviä olisi loputtomasti jäljellä. Elättekin niin lyhyen aikaa naisiin verrattuna.

Mun pappa eli kyl 94-vuotiaaks ja viimeset 10 vuotta leskenä

Mitä sitten? Sun pappa on poikkeus tilastossa ja vahvistaa säännön

ei se oo mitään todennäkösyyslaskentaa joka on kaikille sama. mulla on mun papan geen

Oon 1/4 mun pappaa. Kaikki muutki 3 isovanhempaa eli jonnekki 85 ikävuoden hujakoille. Joten en kuuntele keneltäkään semmosta pottuilua et eläisin muka vähän aikaa. Ku meillä on suvussa metusalemeita ja tervaskantoja.

Ei kukaan ole susta edes kiinnostunut tässä. Puhutaan miesten yleisestä eliniästä ja tuosta nimenomaisesta Arista. Sinä ja pappasi ette liity aiheeseen mitenkään.

Vierailija
332/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmä nyt tiedä. Kolmekymppinen tai alle sen jaksaa juosta taaperon perässä ja viedä töidne jälkeen puistoon jne. Mun toinen lapsi tuli, kun olin 38v ja en jaksanut yhtä hyvin kuin 28v. 

Siis ihan perusterveellistä elämää viettäneenä totean että ei vaan jaksanut toisen kanssa ja jäi puistoreisut usein tekemättä ja ulkoilut viemättä ihan väsymyksen takia.

Et tää ari ei tiedä. Se ei tiedä mitään. Arin pitäisi olla jo ukki lapsenlapsilleen ikänsä puolesta.

"Pitäisi". Ei pitäisi. 

Nämä on keksittyjä juttuja, joita ihmiset toistavat tuntiessaan inhoa erilaisuutta kohtaan. 

Sama juttu kuin tämä hevonlannan jauhaminen siitä, miten nyt ei voi enää saada töitä, kun ei ole ikävuoteen X mennessä saanut töitä. Ihan samalla tavalla ihminen osaa lukea, kirjoittaa ja opetella työn vähän vanhempana kuin nuorempana eivätkä toisaalta ne nuoremman iän saavutukset enää välttämättä auta vanhempana. Nämä ovat höpöpuheita, joista on tarkoitus tulla essentialisoitua kansanviisautta ja totuutta, jonka kiistäminen on pokkurointia. Ihmisten pitäisi sitten taivuttaa loppuelämänsä vastaamaan näitä ankeita kylälegendoja, jotta kukaan ei vain paheksuisi. 

Nämä ovat kulttuurisia legendoja ja 'sääntöjä', jotka eivät perustu mihinkään biologiseen pakkoon tai logiikkaan. Kyse on vain työnantajien ja seurustelun tapauksessa naisten rajattomista markkinoista, mitkä mahdollistavat tällaisen todellisuuden sepittämisen ihmisille tai miehille. 

Vierailija
333/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas ketju täynnä törkykommentteja, olette oksettavia.

Faktat eivät ole törkyä.

Sä et faktoista tiedä yhtään mitään.

Me tiedämme sen faktan jutun perusteella, että Ari ei saa nuorta naista. Täällä pohdimme syitä siihen, ja ne ovat aika ilmeisiä syitä, mutta ei sitten vissiin Arille.

Ari lukee seiskaa ja katsoo elokuvia. Niissä aina mallinmittaiset teinitytöt ovat vanhan eläkeläisukon puolisona tai ainakin tyttökaverina. Miksei siis myös hän saisi 18v tyttöä? Arin pitäisi herätä todellisuuteen.

Vierailija
334/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä perustin perheen itseäni reilusti vanhemman miehen kanssa. Lapsi syntyi kun mies oli 49v. Hän on kiistatta paras kumppani minulle. Ja koska joku kuitenkin haluaa jostakin piikitellä niin ei, mies ei ollut varakas.

Lapsella on parikymppisenä seitsenkymmpinen isä (jos on). Aika kreisiä.

Kyllä tämä asetelma on minulle tuttu, omilla vanhemmillani on myös iso ikäero. En ole koskaan kokenut että isäni ikä olisi ongelma minulle tai kenellekään muulle perheemme jäsenelle. Arvostan sitä että perhe-elämä oli lapsena vakaata. Ei meillä kumpikaan vanhempi käynyt millään omilla reissuilla, kuten nuoremmilla vanhemmilla tuntuu olevan tarve. 

Minä luulen, että tämä kertoo eniten juuri teidän elämäntyylistä ja ympyröistä, jos tuntuu väistättömältä että lähes viisikymppiseksi pitää rellestää ja vasta sitten voi tarjota vakaata vanhemmuutta. Toki olen siitä samaa mieltä, että jos on pakko rillutella 30 vuotta, niin mieluummin sitten tekee lapset vasta menojalan vipatuksen laannuttua. Kuitenkin väitän, että kaikkein vakaimpia ovat ne vanhemmat, joilla luonne on alunperinkin tasapainoisempi ei ole ollut tarvetta mihinkään vuosikymmenten mittaiseen bailausputkeen. 

Ja jos ottaa kumppaniksi pitkälle yli nelikymppiseksi railakasta poikamieselämää viettäneen, vasta vanhoilla päivillään perheehaaveisiin heränneen miehen, niin veikkaan että yksinhuoltajuusriski on kyllä itseasiassa paljon suurempi kuin ottamalla sen luonnostaan tasaisen ja rauhallisen kolmekymppisen.

Vierailija
335/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on se joka ratkaisee. Mikäli Ari on hyvä tuloinen, niin hän voi saada itselleen nuoren naisen.

Tiedän itse erään 24v naisen joka meni naimisiin ja perusti perheen 47v miehen kanssa. Tämä nainen sanoi "samanikäisiltä miehiltä nainen saa vaan seksiä, kun taas vanhemmilta miehiltä saa myös samaa seksiä, mutta heillä on myös varallisuutta. Esim. on jo omakotitalo valmiina, auto, vene, mökki jne. Kun nuoret miehet ovat yleensä tyhjätaskuja".

Nykyään naisella on 3 lasta tuon miehen kanssa ja hyvin on heidän avioliitto kestänyt jo yli 10v.

Joku golddigger voi tarttua tosi rikkaaseen mieheen. Mutta jotkut perusomakotitalot, autot, veneet no heh heh, ei parikymppisiä naisia vielä nappaa. 

Eikä ole samaa seksiä 25-vuotiaalla ja 47-vuotiaalla. 25-vuotiaan kollin parru on kuin puuta.

Vierailija
336/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan tilipussi ei houkuttele nuoria naisia, jotka haluavat lapsia vanhemman miehen kanssa.

Saati sairaanhoitajan vuorotyöt.. öitä töissä jne, lapsen äiti saa koskaan nukkua

Ari tekee vain päivätöitä.  Näkyy kyllä sit palkkapussissakin.

Vierailija
337/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä kumma, ettei joku kaunis ja hedelmällinen nuori nainen tartu tilaisuuteen. Nythän on sentään mahdollisuus nauttia sukupolvien välisestä kulttuurierosta, tehdä lapsi(a) liki viiskymppisen iän ja ryyppäilyjen pilaamilla siittiöillä ja alkaa lasten väsyneeksi yh:ksi (miehen puolen isovanhemmista ei taida olla lastenhoitoapua) ja kumppanin omaishoitajaksi, kun kumppani vetää infarktin pikkulapsiaikana. Sellainen äiti voidaan ehkä vuosikymmenien päästä palkita äitienpäivänä mitalilla!

Minä vallan raavin päälaen kaljuksi tuota ihmetellessä suu pyöreänä kuin numero nolla. Nyt pitää laittaa aurinkovoidetta paenneelle otsalle. Ihme juttu kun ei nuoria kiinnosta pariutua kahvikestohengityksen kanssa, jolla haukotellessa lentelee koiperhosiakin suusta ja maiskutellessa suuta voi aistia ettei leukalinja ole täysin kireä pyykkinaru. Louskuu haukotellessa. 

Käsiä aamulla ojennellessa paukkuu olkapäät. Voisiko nuoria naisia hoitaa hypnoosilla sellaiseksi, että kiihottuisivat Mikko Mallikkaan oloisista setämiehistä? 

Nuorta naista olisi ilo saada halata ja tuottaa Mallikkaita vauvoja maailmaan.

Vierailija
338/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emmä nyt tiedä. Kolmekymppinen tai alle sen jaksaa juosta taaperon perässä ja viedä töidne jälkeen puistoon jne. Mun toinen lapsi tuli, kun olin 38v ja en jaksanut yhtä hyvin kuin 28v. 

Siis ihan perusterveellistä elämää viettäneenä totean että ei vaan jaksanut toisen kanssa ja jäi puistoreisut usein tekemättä ja ulkoilut viemättä ihan väsymyksen takia.

Et tää ari ei tiedä. Se ei tiedä mitään. Arin pitäisi olla jo ukki lapsenlapsilleen ikänsä puolesta.

"Pitäisi". Ei pitäisi. 

Nämä on keksittyjä juttuja, joita ihmiset toistavat tuntiessaan inhoa erilaisuutta kohtaan. 

Sama juttu kuin tämä hevonlannan jauhaminen siitä, miten nyt ei voi enää saada töitä, kun ei ole ikävuoteen X mennessä saanut töitä. Ihan samalla tavalla ihminen osaa lukea, kirjoittaa ja opetella työn vähän vanhempana kuin nuorempana eivätk

Sä oot selvästi liberaalina voimaantunut sateenkaarimarsseilta ja vedät hyvin Karenia. Hyvin sä vedät Karenia. Sulla on kuitenkin munat jossain piilossa siellä.

Vierailija
339/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 vuotiaan miehen valttikortti nuorempien naisten suhteen voisi olla raha. Mutta hän on pienipalkkainen sairaanhoitaja, tuskin kummoista omaisuuttakaan kun on aikuisena opiskellut uuden ammatin. Eli ei valmiina taloja, mökkejä, tms

Vierailija
340/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pitäisi". Ei pitäisi. 

Sama juttu kuin tämä hevonlannan jauhaminen siitä, miten nyt ei voi enää saada töitä, kun ei ole ikävuoteen X mennessä saanut töitä. Ihan samalla tavalla ihminen osaa lukea, kirjoittaa ja opetella työn vähän vanhempana kuin nuorempana eivätk

Se on kyllä hyvin pitkälti nimenomaan biologiaa, ettei nuoret naiset viehäty vanhoista miehistä. Päinvastoin kulttuuri on ajoittain vääristänyt tilannetta siihen suuntaan, että nuoret naiset ovat joutuneet pariutumaan järkiperusteilla vanhempien miesten kanssa, vaikka nuoremmat vetäisivät enemmän puoleensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi