Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV: Ari, 47, haluaa isäksi ja itkee tinderissä - miksi nuoret naiset eivät tajua että hän olisi paras mahdollinen valinta heidän lastensa i

Vierailija
04.07.2025 |

47-vuotias Ari Lanamäki haaveilee yhä isäksi tulemisesta ja etsii aktiivisesti kumppania deittisovelluksista. Arin mukaan ikä on kuitenkin haaste, sillä monet nuoremmat naiset pitävät häntä liian vanhana perheen perustamiseen. Ari kokee tilanteen turhauttavana, koska hän olisi valmis sitoutumaan ja tarjoamaan vakaan ja turvallisen kodin lapsille.

Rehellisesti sanottuna Arin ikää korostetaan aivan liikaa, kun todellisuudessa nelikymppinen mies voisi olla jopa parempi isä nuorelle naiselle kuin epäkypsä kolmekymppinen. Kyseessä on kuitenkin aikuinen, vakaa ja vastuuntuntoinen mies, jolla on elämä jo hallussa, eikä enää tarvetta rellestää viikonloppuisin baareissa. Nuorten naisten kannattaisi katsoa pintaa syvemmälle, sillä tällaiset miehet arvostavat perhettä aivan eri tavalla kuin nuoremmat hulivilit.

Kommentit (1525)

Vierailija
301/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on paljon heitä jotka sanoo että näin ei saa tehdä ja sitten on heitä jotka vaan tekee eikä mieti saako niin tehdä. Tällä palstalla omassa elämässään ei niin hyvin onnistuneet myrkyttää muita kylvämällä epäilyksiä. Eiköhän se mies itse tiedä mitä jaksaa. Outoa että nelikymppisenä jaksaa innostua lisääntymisestä mutta se on hänen asiansa.

Viiskymppisenä, ei nelikymppisenä. Hän on 47-vuotias.

Vierailija
302/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arin ongelma ei ole ikä, vaan se että hän ei ole kiinnostava. Ikä ei haittaa mitenkään, jos pitää itsestään huolta, kehittää itseään ja on kiinnostava. Toki täytyy ymmärtää pukeutuminen, omata hyvät tavat ja omata vähän karismaa.

Okei, itsellä geenit auttaa asiaa, mutta jos mies ei ymmärrä mitä nainset haluaa, niin aika turha itkeä vaan kehittää itseään. Itse voisin perustaa perheen koska vaan, halukkaita löytyy välittömästi. Ja olen 175 pitkä enkä mitenkään hillittömän varakas.

M56

kyllä se ikä on tosi suuri ongelma. Meillä miehillä on usein liikaa egoa. Moni sun ikäinen kuvittelee voittavansa esimerkiksi parikymppisen miehen painissa, niin totuus on ettet kestä minuuttiakaan vaikka olisitkin urheillut koko ikäs.

Se oma ylisuuri ego ja mahtipontisuus estää näkemästä todellisuuteen. Yhtäkään parikymppistä

Oletko sinä oikeasti mies? Nyt tuli sellaista itsereflektiota, että jos olisit tässä niin kosisin sinua heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko missään selitetty sitä, miksi Ari on odottanut tähän ikään asti perheen haluamista? Mitä hän on tehnyt 30 vuoden ajan? Heräsikö tosiaan 47-vuotiaana ja tajusi, että haluaa isäksi? 

Vttu mä en tajua miehiä. Ei paljon järjen valosta taas tämäkään kerro. Suunnitelkaa elämää eteenpäin älkääkä eläkö kuin päiviä olisi loputtomasti jäljellä. Elättekin niin lyhyen aikaa naisiin verrattuna.

Mun pappa eli kyl 94-vuotiaaks ja viimeset 10 vuotta leskenä

Mitä sitten? Sun pappa on poikkeus tilastossa ja vahvistaa säännön

ei se oo mitään todennäkösyyslaskentaa joka on kaikille sama. mulla on mun papan geenit nii mäki elän 94-vuotiaaks. Ja sä kuolet mua aikasemmin vanhuuteen haha vaikka oot nainen.

Vierailija
304/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nelikymppinen, vaan melkein viisikymppinen. Vaimo saisi lasten jälkeen hoitaa vanhaa miestään.

Tämä, naiset osaavat ajatella elämää lasten jälkeen ja näinhän siinä juuri kävisi. Sitten kun on itse vapaa lapsista, ei pääse minnekään kun mies tarvitsee omaishoitajaa. Koko elämä hoitajana ei kiitos.

Vierailija
305/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä perustin perheen itseäni reilusti vanhemman miehen kanssa. Lapsi syntyi kun mies oli 49v. Hän on kiistatta paras kumppani minulle. Ja koska joku kuitenkin haluaa jostakin piikitellä niin ei, mies ei ollut varakas.

Lapsella on parikymppisenä seitsenkymmpinen isä (jos on). Aika kreisiä.

Ai. No minusta se ei ole kreisiä. Minä iloitsen siitä, että lapsillani on perhekeskeinen isä, joka tietää mitä tekee, on tasapainoinen, rauhallinen ja turvallinen, ei juo eikä käy poikienreissuilla. 

No oletko miettinyt sen lapsen kannalta asiaa? Luuletko, että se on hänestä jotenkin kiva ajatus, että hän tiedostaa isänsä olevan vanha ja tulee luultavimmin kuolemaan paljon aikaisemmin kuin s

Kuinka vanha nyt siis itse olet? Ja kuinka vanha isäsi on? 

Enkä kyllä ymmärrä, mistä hiton omista reissuista puhut noin ikävään sävyyn, koska vaikka jossain ns. omassa reissussa kävisikin kerran vuodessa, niin kyllä sitä perhe-elämää tulee vietettyä silti n. 360 pv/v. 

Vierailija
306/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/vaalikone/101/vaalipiiri/297/ehdokkaat/8792

Mikähän hänen oikea ongelma mahtaa olla? Kuitenkin ihan hyvännäköinen ja ilmeisesti sosiaalinen ihminen ammatin ja poliittisen aktiivisuuden perusteella. Onkohan pyöritellyt naisia jo liikaankin ja maine kyseenalainen.

Ongelma on se, että etsii itseään huomattavasti nuorempaa naista. Noilla spekseillä olisi varmasti vientiä omassa ikäluokassa, mutta erittäin harva nainen on valmis pariutumaan 15 v itseään vanhemman miehen kanssa. Siihen ei riitä, että tyyppi on ikäisekseen ihan ok näköinen ja sosiaalinen. Useimmille naisille kun on tarjolla myös kumppaneita, jotka ovat omanikäisiä JA kivannäköisiä, mukavia ja sosiaalisia.

Mutta kukaan nuori mies ei halua vielä lapsia. Elämä on pilalla, jos mies tekee liian nuorena lapsia. Jää bailauselämä elämättä.

Vierailija
307/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän hänen oikea ongelma mahtaa olla? Kuitenkin ihan hyvännäköinen ja ilmeisesti sosiaalinen ihminen ammatin ja poliittisen aktiivisuuden perusteella. Onkohan pyöritellyt naisia jo liikaankin ja maine kyseenalainen.

Haha koska se on sanonu et sen esikuva on Alex Stubb. Stubbhan on vaan linkedin-pöhisijä jonka mielestä kaikki on aina fantsua

Ari ei ole ökyidolinsa aaahlexxx eikä tule katteetta saamaan kivaa tissiposkista oliwerstubbidoa nepolellipennukseen, jolla ansoittaisi jonkun nuoremman naisraukan tekemään raskaimmat työt, jotta Ari voisi huolettomana iilimatona kepeästi sluibailla ja vapaamatkustaa.

Vierailija
308/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kolmekymppinen mies. Olen hyvässä kunnossa fyysiesti ja taloudelliset asiani ovat kunnossa. Koulutustakin on tullut hankittua. Silti kumppanin löytäminen on osoittautunut itselle käytännössä mahdottomaksi. Jos tällainen melko nuorikaan mies ei löydä kumppania Suomesta, niin voin vaan kuvitella, miten vaikeaa Arin ikäisillä on.

Vierailija
309/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on paljon heitä jotka sanoo että näin ei saa tehdä ja sitten on heitä jotka vaan tekee eikä mieti saako niin tehdä. Tällä palstalla omassa elämässään ei niin hyvin onnistuneet myrkyttää muita kylvämällä epäilyksiä. Eiköhän se mies itse tiedä mitä jaksaa. Outoa että nelikymppisenä jaksaa innostua lisääntymisestä mutta se on hänen asiansa.

Eihän tässä nyt kukaan kenenkään lapsihaaveita ulkopuolelta kampita, ihan itsehän tuo on tullut julkisuuteen valittamaan kuinka juna näyttää menneen jo.

Vierailija
310/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko missään selitetty sitä, miksi Ari on odottanut tähän ikään asti perheen haluamista? Mitä hän on tehnyt 30 vuoden ajan? Heräsikö tosiaan 47-vuotiaana ja tajusi, että haluaa isäksi? 

Vttu mä en tajua miehiä. Ei paljon järjen valosta taas tämäkään kerro. Suunnitelkaa elämää eteenpäin älkääkä eläkö kuin päiviä olisi loputtomasti jäljellä. Elättekin niin lyhyen aikaa naisiin verrattuna.

ei se oo mitään todennäkösyyslaskentaa joka on kaikille sama. mulla on mun papan geenit nii mäki elän 94-vuotiaaks. Ja sä kuolet mua aikasemmin vanhuuteen haha vaikka oot nainen.

Enpäs kuolekaan, meidän suvussa eletään aina yli 90-vuotiaiksi. En silti oleta, että kaikki ihmiset elävät niin pitkään, koska tiedän elämästä ja ilmiöistä ilmeisesti vähän enemmän kuin sinä. Miehet yleisesti ottaen elävät naisia lyhyemmän elämän, vaikka nyt just sinä ja minä ollaankin tilaston poikkeustapauksia isovanhempinemme.

Vierailija
311/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole pappasi geenejä vaan randomi sekoitus äitisi ja isäsi geenejä.

Vierailija
312/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kolmekymppinen mies. Olen hyvässä kunnossa fyysiesti ja taloudelliset asiani ovat kunnossa. Koulutustakin on tullut hankittua. Silti kumppanin löytäminen on osoittautunut itselle käytännössä mahdottomaksi. Jos tällainen melko nuorikaan mies ei löydä kumppania Suomesta, niin voin vaan kuvitella, miten vaikeaa Arin ikäisillä on.

Kun Ari oli sinun ikäisesi, se ei ollut lainkaan vaikeaa. Siksi kysymys kuuluukin: miksi Ari on herännyt tähän unelmaansa viiskymppisenä eikä kolmekymppisenä?

Vierailija
313/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että etsii itseään huomattavasti nuorempaa naista. Noilla spekseillä olisi varmasti vientiä omassa ikäluokassa, mutta erittäin harva nainen on valmis pariutumaan 15 v itseään vanhemman miehen kanssa. Siihen ei riitä, että tyyppi on ikäisekseen ihan ok näköinen ja sosiaalinen. Useimmille naisille kun on tarjolla myös kumppaneita, jotka ovat omanikäisiä JA kivannäköisiä, mukavia ja sosiaalisia.

Mutta kukaan nuori mies ei halua vielä lapsia. Elämä on pilalla, jos mies tekee liian nuorena lapsia. J

Tämähän ei kyllä pidä paikkaansa. Useimmat miehet, jotka ylipäänsä saavat lapsia tulevat isäksi ainakin kymmenen vuotta nuorempina kuin tämä sankari.

Vierailija
314/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kehittää sosiaalisia taitoja ja mukava luonne. Siisti ulkonäkö käy syöttinä.

Vierailija
315/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Ari oli sinun ikäisesi, se ei ollut lainkaan vaikeaa. Siksi kysymys kuuluukin: miksi Ari on herännyt tähän unelmaansa viiskymppisenä eikä kolmekymppisenä?

Koska kolmikymppisenä kiinnosti viini, laulu ja naiset.

Vierailija
316/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi jäädä isättömäksi tai jopa orvoksi missä isänsä tahansa. Paljon enemmän vanhempien ikää vaikuttaa se lienee vanhemmat elävät.

Vierailija
317/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmä nyt tiedä. Kolmekymppinen tai alle sen jaksaa juosta taaperon perässä ja viedä töidne jälkeen puistoon jne. Mun toinen lapsi tuli, kun olin 38v ja en jaksanut yhtä hyvin kuin 28v. 

Siis ihan perusterveellistä elämää viettäneenä totean että ei vaan jaksanut toisen kanssa ja jäi puistoreisut usein tekemättä ja ulkoilut viemättä ihan väsymyksen takia.

Et tää ari ei tiedä. Se ei tiedä mitään. Arin pitäisi olla jo ukki lapsenlapsilleen ikänsä puolesta.

Ei nyt välttämättä ukki, mutta miksei Ari aikoinaan 15-20- vuotta sitten halunnut isäksi?

Vierailija
318/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kolmikymppisenä kiinnosti viini, laulu ja naiset.

No sitten on turha itkeä otsikoissa, omaa tyhmyyttä koko juttu 🤦🏻

Vierailija
319/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Ari mies,  joka on aiemmin sanonut haluavansa lapsia... sitten joskus.  Ja suhteet päättyneet eroon, koska naisten biologiset kellot ovat käyneet eivätkä ole halunneet jäädä odottamaan,  milloin Arin  "sitten joskus " on.

Vierailija
320/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan tilipussi ei houkuttele nuoria naisia, jotka haluavat lapsia vanhemman miehen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi