Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV: Ari, 47, haluaa isäksi ja itkee tinderissä - miksi nuoret naiset eivät tajua että hän olisi paras mahdollinen valinta heidän lastensa i

Vierailija
04.07.2025 |

47-vuotias Ari Lanamäki haaveilee yhä isäksi tulemisesta ja etsii aktiivisesti kumppania deittisovelluksista. Arin mukaan ikä on kuitenkin haaste, sillä monet nuoremmat naiset pitävät häntä liian vanhana perheen perustamiseen. Ari kokee tilanteen turhauttavana, koska hän olisi valmis sitoutumaan ja tarjoamaan vakaan ja turvallisen kodin lapsille.

Rehellisesti sanottuna Arin ikää korostetaan aivan liikaa, kun todellisuudessa nelikymppinen mies voisi olla jopa parempi isä nuorelle naiselle kuin epäkypsä kolmekymppinen. Kyseessä on kuitenkin aikuinen, vakaa ja vastuuntuntoinen mies, jolla on elämä jo hallussa, eikä enää tarvetta rellestää viikonloppuisin baareissa. Nuorten naisten kannattaisi katsoa pintaa syvemmälle, sillä tällaiset miehet arvostavat perhettä aivan eri tavalla kuin nuoremmat hulivilit.

Kommentit (1525)

Vierailija
261/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ikä itsessään olisi mikään ongelma sille isäksi tulemiselle. Vanhemmuuteen ja lapsen kanssa elämiseen vaikuttaa niin lopettaa asiat yksilötasolla, ettei niistä voida yleistää. Esimerkiksi isäni sai nuorimman lapsensa 46-vuotiaana ja ihan normaalia se pikkulapsiarki oli. Toki minä olin tuolloin jo 10-vuotias.

Ongelma taitaa yleensä olla se asenne, miten suhtaudutaan siihen kumppaniin ja lapsen saamiseen. Kannattaa miettiä, minkälaisia omat käsitykset on perhe-elämästä.

Alkoiko isäsi myös sen tulevan lapsen äidin etsinnän silloin 46-vuotiaana vai koska?

Ei, vaan 44-vuotiaana.

Vierailija
262/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä perustin perheen itseäni reilusti vanhemman miehen kanssa. Lapsi syntyi kun mies oli 49v. Hän on kiistatta paras kumppani minulle. Ja koska joku kuitenkin haluaa jostakin piikitellä niin ei, mies ei ollut varakas.

Ainahan näitä mielenterveysongelmaisia naisia, jotka hakee isähahmoa ,löytyy. Toivotaan, että Arinkin kohdalle joku riittävän hullu osuu.

Miksi toivot sellaista? Ei lapsen saaminen ole mikään ihmisoikeus kenellekään, eikä sitä pidä hankkia ihan kenen tahansa kanssa. Lapsellakin on omat oikeutensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

45+ vuotiaana miehen sperma on jo kovin huonolaatuista ja riski suurentunut keskenmenoihin ja erilaisiin sairauksiin lapselle. Tuon ikäisiltä ei enää vastaanoteta lahjoitusspermaakaan ko syystä.

Vierailija
264/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/vaalikone/101/vaalipiiri/297/ehdokkaat/8792

Mikähän hänen oikea ongelma mahtaa olla? Kuitenkin ihan hyvännäköinen ja ilmeisesti sosiaalinen ihminen ammatin ja poliittisen aktiivisuuden perusteella. Onkohan pyöritellyt naisia jo liikaankin ja maine kyseenalainen.

Vierailija
265/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ikä itsessään olisi mikään ongelma sille isäksi tulemiselle. Vanhemmuuteen ja lapsen kanssa elämiseen vaikuttaa niin lopettaa asiat yksilötasolla, ettei niistä voida yleistää. Esimerkiksi isäni sai nuorimman lapsensa 46-vuotiaana ja ihan normaalia se pikkulapsiarki oli. Toki minä olin tuolloin jo 10-vuotias.

Ongelma taitaa yleensä olla se asenne, miten suhtaudutaan siihen kumppaniin ja lapsen saamiseen. Kannattaa miettiä, minkälaisia omat käsitykset on perhe-elämästä.

Biologia nyt vain ei kysele preferenssejä, muutu/mukaudu kenenkään käsitysten tai käsittämättömyyksienkään vuoksi taikka niistä huolimatta.

Vierailija
266/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä perustin perheen itseäni reilusti vanhemman miehen kanssa. Lapsi syntyi kun mies oli 49v. Hän on kiistatta paras kumppani minulle. Ja koska joku kuitenkin haluaa jostakin piikitellä niin ei, mies ei ollut varakas.

Ainahan näitä mielenterveysongelmaisia naisia, jotka hakee isähahmoa ,löytyy. Toivotaan, että Arinkin kohdalle joku riittävän hullu osuu.

Miksi toivot sellaista? Ei lapsen saaminen ole mikään ihmisoikeus kenellekään, eikä sitä pidä hankkia ihan kenen tahansa kanssa. Lapsellakin on omat oikeutensa.

Ja lapsen oikeus on, että hän menettää isänsä nuorena?

Vierailija
267/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoiko isäsi myös sen tulevan lapsen äidin etsinnän silloin 46-vuotiaana vai koska?

Ei, vaan 44-vuotiaana.

Niin, Ari saa lapsensa siis aikaisintaan viisikymppisenä. Ensimmäisen lapsensa. Jos saa.

Mitä tää Ari on oikein tehnyt nämä 30 vuotta tässä? Miksei ole jo hommannut perhettä sinä aikana? Hommasihan sunkin isäsi.

Vierailija
268/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on parikymppisenä seitsenkymmpinen isä (jos on). Aika kreisiä.

Ai. No minusta se ei ole kreisiä. Minä iloitsen siitä, että lapsillani on perhekeskeinen isä, joka tietää mitä tekee, on tasapainoinen, rauhallinen ja turvallinen, ei juo eikä käy poikienreissuilla. 

Minusta se on. 49-vuotias mies on hyvä isoisäksi, ei isäksi. Hän tulee todennäköisesti kuolemaan kun lapsesi on 20-30-vuotias.

Vierailija
269/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden mukavan, hyvinkoulutetun ja hyvässä työssä olevan 30+ miehen, joka näyttääkin ihan samalta kuin Ari. Tämä tuttu mies haluaisi naisen ja lapsen eli perheen, mutta ei ole onnistunut saamaan kumpaakaan. Hänen ajattelutapansa on jotenkin outo, hän tuntuu ajattelevan, että ensin pitää hankkia kaikki materia ja miehen ostaa perheasunto, niin sitten joku nainen muuttaa sinne niin kuin nukkekotiin. Eihän se niin mene oikeasti. Normaalisti rakastutaan ja sitten rakennetaan koti ja valitaan ja ostetaan asunto yhdessä. Siis eletään se elämä yhdessä. Se tuttu mies tuskin tulee pariutumaan, kun hänen suhtautumisensa perheeseen on jollain lailla niin outo, että ihan kuin nainen ja lapsi hankittaisiin johonkin valmiiseen terraarioon. 

Sama ajatushan tuolla Arillakin on, tarjottavana naiselle on vain vakaa talous.

Ainoa vaan, että suomalaiset naiset käyvät töissä ja saavat itsekin vakaan talouden. Ihan muut seikat ratkaisevat perheasioissa, ja niitä Arilla ei näköjään ole ollut annettavana, kun ei kohta viiskymppiseksi elänyt ole ensimmäistäkään lasta saanut. Miesten on kovin helppo haluta lapsia, kuin lasten lemmikkejä. Naiset punnitsevat ja ottavat riskit. Arin kohdalla kukaan ei ole halunnut edes ottaa riskiä.

Tämä. Mä ostin ensimmäisen oman asuntoni nuorena, 23-vuotiaana naisena. En tarvinnut siihen ketään kumppania (no joo, vanhemmilta sain hieman ennakkoperintöä - mutta nykyrahassa kämppä maksoi huikeat 50 000 euroa, joten ilman mutsin ja faijan avustustakin olisin saanut vakituisissa töissä käyvänä lainan helposti.)

Ihmettelen sitä mielikuvitusmaailmaa, jossa osa suomalaisistakin miehistä elää, jossa naiset ja tytöt eivät käy palkkatöissä ja tienaa omia rahojaan. 

Vierailija
270/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsen oikeus on, että hän menettää isänsä nuorena?

Missä on väitetty mitään sellaista?

Vierailija
271/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. No minusta se ei ole kreisiä. Minä iloitsen siitä, että lapsillani on perhekeskeinen isä, joka tietää mitä tekee, on tasapainoinen, rauhallinen ja turvallinen, ei juo eikä käy poikienreissuilla. 

No oletko miettinyt sen lapsen kannalta asiaa? Luuletko, että se on hänestä jotenkin kiva ajatus, että hän tiedostaa isänsä olevan vanha ja tulee luultavimmin kuolemaan paljon aikaisemmin kuin sinä?

Elämä ei ole yhtä kuin todennäköisyydet. Minuna isäni kuoli ollessani 7-vuotias, isä oli kuollessaan 37v. Kaveri jäi orvoksi 10-vuotiaana kun molemmat vanhempansa kuolivat noin neljäkymppisinä. Sen sijaan useimmilla nyt pari-kolmekymppisillä kavereillani on edelleen 70-80v isä elossa.

Vierailija
272/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään että toiveet ja haaveet ovat Suomessa kiellettyjä.

Ei kukaan kiellä, mutta turha niitä tsempatakaan, jos eivät ole realistisia. Päinvastoin Arille olisi pitänyt jo 10 vuotta sitten sanoa, että hei, nyt on kiire, eikä tsempata turhia unelmia ja haaveita siitä, että aikaa on loputtomiin.

Arin kaltaiset ihmiset on niitä, jotka nolaa itsensä jossakin idolsissa, kun koko ympäristö vain tsempannut haaveita vailla mitään realismia. Yleensä elämässä on haaveiden toteutumiselle omat reunaehtonsa, lisääntymisessä usein ikä.

Lihavoitu osa on se, jossa nämä voimailufantasioivat miehet epäonnistuvat ja syytävät toisensa epäonnistumiseen.

Kyllä. Mies voi saada lapsen 50-vuotiaana ja vanhempana.

Kyllä. Sauli Niinistö, Mick Jagger ja Renny Harlin ovat saaneet.

Ei. Sinä et ole Sauli etkä Mick etkä Renny.

Sinulla on hyvin pienet mahdollisuudet saada lapsia yli 40-vuotiaana. Asia ei muutu, vaikka kuinka voimistelisitte.

Vierailija
273/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän hänen oikea ongelma mahtaa olla? Kuitenkin ihan hyvännäköinen ja ilmeisesti sosiaalinen ihminen ammatin ja poliittisen aktiivisuuden perusteella. Onkohan pyöritellyt naisia jo liikaankin ja maine kyseenalainen.

varmana se, että hän on 47-vuotias ja etsii huomattavasti nuorempaa naista. Ei sellainen katsele setämiestä kovin kauaa, eikä ainakaan lisäänny sellaisen kanssa.

Vierailija
274/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko miettinyt sen lapsen kannalta asiaa? Luuletko, että se on hänestä jotenkin kiva ajatus, että hän tiedostaa isänsä olevan vanha ja tulee luultavimmin kuolemaan paljon aikaisemmin kuin sinä?

Kyllä tämä asetelma on minulle tuttu, omilla vanhemmillani on myös iso ikäero. En ole koskaan kokenut että isäni ikä olisi ongelma minulle tai kenellekään muulle perheemme jäsenelle. Arvostan sitä että perhe-elämä oli lapsena vakaata. Ei meillä kumpikaan vanhempi käynyt millään omilla reissuilla, kuten nuoremmilla vanhemmilla tuntuu olevan tarve. 

Vierailija
275/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45+ vuotiaana miehen sperma on jo kovin huonolaatuista ja riski suurentunut keskenmenoihin ja erilaisiin sairauksiin lapselle. Tuon ikäisiltä ei enää vastaanoteta lahjoitusspermaakaan ko syystä.

Eiku siks ku lahjotusspermaa käytetään niihin naisiin jotka on iteki alhasesti hedelmällisiä. Nii sit siin ois molemmat osapuolet alhasia hedelmällisyysarvoltaan

Vierailija
276/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tilastojen mukaan nykyisin nuorten miesten sperma on hälyttävän heikkolaatuista, on epämuodostuneita tai hitaita siittiöitä tai sitten liian vähän tai jopa ei siittiöitä lainkaan. Syytä ei tiedetä.

Vierailija
277/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha koska se on sanonu et sen esikuva on Alex Stubb. Stubbhan on vaan linkedin-pöhisijä jonka mielestä kaikki on aina fantsua

Vierailija
278/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko miettinyt sen lapsen kannalta asiaa? Luuletko, että se on hänestä jotenkin kiva ajatus, että hän tiedostaa isänsä olevan vanha ja tulee luultavimmin kuolemaan paljon aikaisemmin kuin s

Eivätkä yksittäistapaukset kumoa todennäköisyyksiä.

Vierailija
279/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko miettinyt sen lapsen kannalta asiaa? Luuletko, että se on hänestä jotenkin kiva ajatus, että hän tiedostaa isänsä olevan vanha ja tulee luultavimmin kuolemaan paljon aikaisemmin kuin s

Juu ei ole, mutta silti niitä todennäköisyyksiä kannattaa aika paljon miettiä. Miksi kukaan haluaisi tieten tahtoen valmistautua siihen, että lapsen isä kuolee vanhuuteen, jos kun siihen asiaan voi vaikuttaa valitsemalla nuoren miehen?

Vierailija
280/1525 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään selitetty sitä, miksi Ari on odottanut tähän ikään asti perheen haluamista? Mitä hän on tehnyt 30 vuoden ajan? Heräsikö tosiaan 47-vuotiaana ja tajusi, että haluaa isäksi? 

Vttu mä en tajua miehiä. Ei paljon järjen valosta taas tämäkään kerro. Suunnitelkaa elämää eteenpäin älkääkä eläkö kuin päiviä olisi loputtomasti jäljellä. Elättekin niin lyhyen aikaa naisiin verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan