Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (13101)

Vierailija
12821/13101 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aivan hypnoottinen tää Ulla-Maj-versio! Kiitos!! En pysty lopettamaan kuuntelemista. Dågär oli mun kolmen kärjessä ennenkin, mutta nyt luultavasti hylkään kaiken muun ja keskityn vain tähän. Mitä äänenkäyttöä erityisesti Keviniltä, olin lentää selälleni. Onko tää varmasti laillista?"

Aika hiljattainhan täälläkin oli puhe poikien äänenkäytöstä ja siitä, että kaikkien äänet ovat entisestään parantuneet ja kypsyneet. Kevinillä on komea ääni ja sitä hän on väläytellyt jo paljon nuorempanakin. Mun mielestä vanhojen joulukalenterien Kajfrontation (Les Mis cover) on tästä oikein hyvä esimerkki. Siinä KAJauttavat nuoret Kevin ja Jakob oikein komiasti. 

Vierailija
12822/13101 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa Bokström-videossa on muuten muistaakseni harvinaisesti Nissan Bromsa -versio eikä Näsan domna. (Tosin mä en tiedä, minä vuonna ovat tehneet tuon Näsan domna tekstin.) Ja oikein komea Nissan Bromsa onkin! Aattelin muuten ennen sitä uudenvuoden keikkaa, että esittäisivätköhän siellä Nissan Bromsan, kun on talviaika, mutta ei tullut sielläkään. Sama  sinänsä sille, Jakobin komeaa tenoriääntä kuullaan molemmissa, mutta siinä Nissanissa on vaan niin oivalliset ne sanat. 

Myös Näsan domnar toimi Hesingin uudenvuodenkonsertissa oikein hyvin, olihan teemana Tallinnan joulumarkkinat. (Sitä vastoin epäilin viime kesänä hieman menikö se täydellisesti jakeluun niissä Ruotsin kaupungeissa joissa ei Tallink Siljaa eikä Viron viinarallia tunneta. Taisi mennä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12823/13101 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko muuten paikan päällä siellä kansalaistorilla? Videolta näytti, että Näsan domna olisi ollut oikein vaikuttava esitys, jota taivaalle piirtyvät raketit vaan korostivat. Ja että yleisökin olisi vähän hiljentynyt kuuntelemaan. Hienolta näytti myös lavan taustalla olevalla videolla se (ilmeisesti) sama nouseva iso kuu mitä nähtiin KOIssa. 

Vierailija
12824/13101 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Närpion konsertista tuli mieleen, kuinka poikki pojat kertoivat sen jälkeen olleensa. He olivat vasta kotiutuneet Tukholmasta ja just iltapäivällä heillä oli ollut se ylimääräisenä kiertueohjelmaan pamahtanut homecoming-konsertti, jonka Vöyrin kunta oli polkaissut pystyyn. Se lumituiskussa järjestetty ulkoilmatapahtuma.
Heiltä kysyttiinkin, mikseivät he peruneet Närpiön keikkaa, mutta se ei kuulemma tullut kuuloonkaan. He eivät ensinnäkään koskaan peru esiintymisiä, jos vain heissä henki pihisee. Toiseksi keikka oli myyty loppuun jo vuotta aikaisemmin, eli ihmiset olivat todella odottaneet sitä.

Ja kolmanneksi närpiöläiset ovat sitä heidän perusyleisöään ja kannattajakuntaansa, joka on heidät elättänyt 15 vuotta ja elättää senkin jälkeen, kun viisuhype on ohi. Tälle porukalle varsinkaan he eivät ikinä tuottaisi pettymystä.

Ei voi kuin iloita siitä, että nöyrät puurtajat ovat saaneet kokea kaikki kuluneen vuoden huippuhetket. He todella ovat ne ansainneet.

Vierailija
12825/13101 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mitä mitä? Millä ihmeen taikatempulla Dågär åt böndrinistä on saatu tällainen melankolinen balladi? Ja miksei me ole koskaan saatu kuulla tätä lumoavaa akustista versiota? Onko muka Ulla-Maj Videroosilla siihen yksinoikeus?

https://www.instagram.com/reels/DCZPJXmgYZM/

Vierailija
12826/13101 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toi Ulla-Maj Videroos veranda ei sitten varmaankaan ole nähtävissä muualla kuin instassa? Jota mulla ei tietenkään ole olemassakaan... 😟

Pahus. 

Mullakaan ei ole instaa, mutta pääsin katsomaan videon tuosta linkistä. Kun klikkaa linkkiä, niin sen jälkeen yläkulman kohdasta "jatka verkossa".

Vierailija
12827/13101 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mitä mitä? Millä ihmeen taikatempulla Dågär åt böndrinistä on saatu tällainen melankolinen balladi? Ja miksei me ole koskaan saatu kuulla tätä lumoavaa akustista versiota? Onko muka Ulla-Maj Videroosilla siihen yksinoikeus?

https://www.instagram.com/reels/DCZPJXmgYZM/

Siis ihan mieletön! 

Vierailija
12828/13101 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt mä tiedän, mikä soi mun päässä koko ensi yön.

Vierailija
12829/13101 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kaino vienolta onko?

Vierailija
12830/13101 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipahan upea tuo akustinen Dågär-versio, kunpa soittaisivat joskus livenä. Akustinen Kaj-keikka olisi muutenkin joskus kiva kuulla.

Vierailija
12831/13101 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös se Baselin-aikainen akustinen Bara bada bastu oli tyrmäävä. Silloin mä vasta tajusin, minkä tason taiteilijoita nämä kolme on. Laulajat laulaa, osaajat osaa. Täysin akustinen ilta jollain pienellä intiimillä klubilla olisi kyllä täydellinen. Kolme miestä, kaksi kitaraa. Muuta ei tarvittaisi. No, myös viulu, saksofoni, huuliharppu ja melodica voisi tehdä pienet visiitit lavalle.

Vierailija
12832/13101 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipahan upea tuo akustinen Dågär-versio, kunpa soittaisivat joskus livenä. Akustinen Kaj-keikka olisi muutenkin joskus kiva kuulla.

Voi kyllä! Akustinen keikka jossain pienemmässä salissa/tilassa olisi aivan unelma. Voisivat esittää muistakin kappaleista uudenlaisia akustisia versioita. 

Vierailija
12833/13101 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös se Baselin-aikainen akustinen Bara bada bastu oli tyrmäävä. Silloin mä vasta tajusin, minkä tason taiteilijoita nämä kolme on. Laulajat laulaa, osaajat osaa. Täysin akustinen ilta jollain pienellä intiimillä klubilla olisi kyllä täydellinen. Kolme miestä, kaksi kitaraa. Muuta ei tarvittaisi. No, myös viulu, saksofoni, huuliharppu ja melodica voisi tehdä pienet visiitit lavalle.

Mutta miten ME kaikki mahduttaisiin sinne?

Vierailija
12834/13101 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Liput olisi pakko arpoa halukkaiden kesken. Loput joutuisivat katsomaan lähetyksen netistä tai telkkarista. Elämä on.

Vierailija
12835/13101 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, myös viulu, saksofoni, huuliharppu ja melodica voisi tehdä pienet visiitit lavalle." 

Joo, Axelin viulunsoittoa toivoisi muutenkin kuulevansa livenä keikalla. Noita keikkavideoita, tuoreempia ja vanhempia vuosien takaa on niin paljon, että en muista enää, onko niillä viulua nähtykään. No jaa, Frassin (Strömsö) ja Paavos barkbrö (skolmusik), niissä Axel soittaa viulua, mutta muita ei heti tule mieleen. 

Vierailija
12836/13101 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No, myös viulu, saksofoni, huuliharppu ja melodica voisi tehdä pienet visiitit lavalle." 

Joo, Axelin viulunsoittoa toivoisi muutenkin kuulevansa livenä keikalla. Noita keikkavideoita, tuoreempia ja vanhempia vuosien takaa on niin paljon, että en muista enää, onko niillä viulua nähtykään. No jaa, Frassin (Strömsö) ja Paavos barkbrö (skolmusik), niissä Axel soittaa viulua, mutta muita ei heti tule mieleen. 

Nästa unplugged

Vierailija
12837/13101 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon klubikonserttiongelman voisi mun mieleestä ratkaista nykyteknologian avulla. Myös Jakobeja ja Kevinejä pitää kiireesti tuottaa lisää, niin bändi voi esiintyä vaikka kymmenellä klubilla yhtä aikaa. Mä olen lyhyellä matikallani laskeskellut, ettei muutama lisä-Axelkaan olisi pahitteeksi. Axeleilla on tänä(kin) vuonna älyttömästi hommaa, ja heidän kohdallaan on vielä se logistiikkakin, kun osaa ilmeisesti säilytetään Vaasassa.

Vierailija
12838/13101 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Kom ti byinin levynjulkkarikeikalla. En muista varmaksi soittaako Axel siinä viulua vai onko hän vain kapelimestarina. Hieno ja erilainen konserttitaltiointi joka tapauksessa.

Akustinen versio BBB:stä on tosiaan myös UPEA. He ovat niin uskomattoman taitavia.

Vähän aiheeseen liittyen olen viihdyttänyt itseäni sillä joulukalenterin KAJfrontation jaksolla, josta joku eilen muistutti. Ihan mahtava esitys sekin. Kannattaa myös katsoa alkuperäinen Les Miserables kohtaus referenssiksi.

Vierailija
12839/13101 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten ME kaikki mahduttaisiin sinne?

Kyllä me mahduttaisiin. Sopu sijaa antaa, oltaisiin vaan kylki kyljessä ja loput sylissä. Aiempihan sanoi, että intiimi klubi. Olisi tosi intiimiä.

Vierailija
12840/13101 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä me mahduttaisiin! KAJ-universumissa ei päde samat fysiikan lait kuin jästien ja normojen maailmassa. Ihan eri aika-avaruus. Ja se universumi myös laajentuu tarpeen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi