Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (19967)

Vierailija
19961/19967 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tango taas-kappalessa Ritva ei puhu oikeata pohjanmaata, vaan pohjalaisten nuorten kuvittelemaa kielimuotoa.

Esimerkiksi "”Moro mä oon Ritva kukk sä oot?" sisältää muodon Kukk? joka on kai mukana vain rytmillisistä syistä, eikä seinäjokelainen sanoisi Moro.  Ehkä tosin Ritvakin on tangovieras. 

Taas kannatti googlata. Selvensi tarinaa/sanoitusta/biisin sanomaa huomattavasti. Ajattelin, että tuo on jotain murretta. No ei ollut.

Vierailija
19962/19967 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että "kukk" menee samaan kategoriaan hieman virheelliseen mutta biisin sopivaan tapaan käyttää suomen kieltä väärin kuin "kesävieraat tulevat maksamaan", jossa haetaan sanaleikkiä maksamisen ja Maksamaan välillä, mutta ignoorataan se että jälkimmäisessä keississä sen pitäisi olla "maksamaaHAn" :) mutta väliäkö tuolla, toimii silti

Tuohan ei ole virhe. Maksamaan kesävieraat tulevat.  Runollisemmin "Kesävieraat tulevat Maksamaan"
Olen mielestäni kuullut tuon vitsin 30 vuotta sitten Dragsivikissa suunnilleen tuollaisena, joten tämä lienee vanha koululaisvitsi tai ainakin tunnettu väännös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19963/19967 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 20000 viesti väkisinkin lähenee pitää olla tarkkana että sanoo jotain ylevää juuri siillä viestillä. 

Vierailija
19964/19967 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun 20000 viesti väkisinkin lähenee pitää olla tarkkana että sanoo jotain ylevää juuri siillä viestillä. 

Mutta erikoiseksi tilanteen tekee se, että viimeisimmän viestin järjestysnumero on eri kuin ketjun kokonaisviestimäärä. Kumpaa nyt pitäisi katsoa?

Vierailija
19965/19967 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlaviesti on 1000 sivun vika viesti

Vierailija
19966/19967 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että "kukk" menee samaan kategoriaan hieman virheelliseen mutta biisin sopivaan tapaan käyttää suomen kieltä väärin kuin "kesävieraat tulevat maksamaan", jossa haetaan sanaleikkiä maksamisen ja Maksamaan välillä, mutta ignoorataan se että jälkimmäisessä keississä sen pitäisi olla "maksamaaHAn" :) mutta väliäkö tuolla, toimii silti

Mä olen ajatellut tuon "kesävieraat tulevat Maksamaan", että siinä on käännetty sanajärjestys, samaan tapaan kuin runoissa voi olla. Siis että "Maksamaan kesävieraat tulevat" on käännetty toiseen järjestykseen, jotta saadaan siihen myös tuo maksamis-kaksoismerkitys.

Vierailija
19967/19967 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ei pitäisi olla kukk vaan kuk', tyypillinen sananlyhennys mitallisessa runoudessa.

Kesävieraat tulevat maksamaan on ihan normaali futuuri.

Vierailija
19968/19967 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ajatellut tuon "kesävieraat tulevat Maksamaan", että siinä on käännetty sanajärjestys, samaan tapaan kuin runoissa voi olla. Siis että "Maksamaan kesävieraat tulevat" on käännetty toiseen järjestykseen, jotta saadaan siihen myös tuo maksamis-kaksoismerkitys.

..totta muuten, kas sehän toimii sittenkin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi