Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (19967)
Vierailija kirjoitti:
Luulen että "kukk" menee samaan kategoriaan hieman virheelliseen mutta biisin sopivaan tapaan käyttää suomen kieltä väärin kuin "kesävieraat tulevat maksamaan", jossa haetaan sanaleikkiä maksamisen ja Maksamaan välillä, mutta ignoorataan se että jälkimmäisessä keississä sen pitäisi olla "maksamaaHAn" :) mutta väliäkö tuolla, toimii silti
Tuohan ei ole virhe. Maksamaan kesävieraat tulevat. Runollisemmin "Kesävieraat tulevat Maksamaan"
Olen mielestäni kuullut tuon vitsin 30 vuotta sitten Dragsivikissa suunnilleen tuollaisena, joten tämä lienee vanha koululaisvitsi tai ainakin tunnettu väännös.
Kun 20000 viesti väkisinkin lähenee pitää olla tarkkana että sanoo jotain ylevää juuri siillä viestillä.
Vierailija kirjoitti:
Kun 20000 viesti väkisinkin lähenee pitää olla tarkkana että sanoo jotain ylevää juuri siillä viestillä.
Mutta erikoiseksi tilanteen tekee se, että viimeisimmän viestin järjestysnumero on eri kuin ketjun kokonaisviestimäärä. Kumpaa nyt pitäisi katsoa?
Juhlaviesti on 1000 sivun vika viesti
Vierailija kirjoitti:
Luulen että "kukk" menee samaan kategoriaan hieman virheelliseen mutta biisin sopivaan tapaan käyttää suomen kieltä väärin kuin "kesävieraat tulevat maksamaan", jossa haetaan sanaleikkiä maksamisen ja Maksamaan välillä, mutta ignoorataan se että jälkimmäisessä keississä sen pitäisi olla "maksamaaHAn" :) mutta väliäkö tuolla, toimii silti
Mä olen ajatellut tuon "kesävieraat tulevat Maksamaan", että siinä on käännetty sanajärjestys, samaan tapaan kuin runoissa voi olla. Siis että "Maksamaan kesävieraat tulevat" on käännetty toiseen järjestykseen, jotta saadaan siihen myös tuo maksamis-kaksoismerkitys.
Vierailija kirjoitti:
Sen ei pitäisi olla kukk vaan kuk', tyypillinen sananlyhennys mitallisessa runoudessa.
Kesävieraat tulevat maksamaan on ihan normaali futuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ajatellut tuon "kesävieraat tulevat Maksamaan", että siinä on käännetty sanajärjestys, samaan tapaan kuin runoissa voi olla. Siis että "Maksamaan kesävieraat tulevat" on käännetty toiseen järjestykseen, jotta saadaan siihen myös tuo maksamis-kaksoismerkitys.
..totta muuten, kas sehän toimii sittenkin :D
Taas kannatti googlata. Selvensi tarinaa/sanoitusta/biisin sanomaa huomattavasti. Ajattelin, että tuo on jotain murretta. No ei ollut.