Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (12793)
Frassin soi tämän tädin päässä juuri nyt. Aina jaksaa huvittaa, että Kaj on kirjoittanut intohimoisimman rakkauslaulunsa kollikissalle.
Vierailija kirjoitti:
Frassin soi tämän tädin päässä juuri nyt. Aina jaksaa huvittaa, että Kaj on kirjoittanut intohimoisimman rakkauslaulunsa kollikissalle.
Nyt muakin naurattaa😅
Näinhän asia todellakin on. En ole vaan tullut aiemmin ajatelleeksi.
KOI:n aikaan joku ulkomainen konserttivieras oli kommentoinut innostuneena facebookiin bonganneensa kaupan hyllyllä Pirkka-kissanruokaa ja laittanut kuvankin.
Note to self: nukkekodin keittiönkaappiin Pirkka-kissanruokapurkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Note to self: nukkekodin keittiönkaappiin Pirkka-kissanruokapurkkeja.
Ei kun siinähän oli epäilys että Frassin karkasi sen takia (ellei kastraation takia). Kissanhiekka voi olla Pirkkaa.
Vierailija kirjoitti:
KAJ'han on just siksi niin ihana, että he eivät ole K18. Lapsikin voi hyvin kuunnella Taxi taxin, Tango taasin ja Heimani i skickin, joissa kaikissa on tosi mukaansatempaavat melodiat ja rytmit. Sanoituksissakaan ei ole mitään sensuroitavaa; nuo biisit voisi esittää vaikka kirkonmenojen väliaikanumerona. Ihan toinen asia on se, että aikuinen kuulija halutessaan lukee rivien välistä myös niitä aikuisten kivoja (huom. kivoja, mutta ei rivoja) juttuja (joita tosin noin 98 prosentissa KAJ-biiseistä ei ole ollenkaan).
Tämäpä juuri. KAJ'n (eikä oikeastaan edes Vörjeansin) sanoituksissa ole mitään säädyttömyyksiä, ainakaan suoraan. Kaikki säädyttömyydet syntyvät tulkinnoista meidän kuulijoiden mielissä. Siksikin ne ovat niin nerokkaita sanoituksia. Tarinoiden likaisuus riippuu vain meidän mielemme likaisuuden tasosta.
Täytyy muistaa, ettei noita "rivien välissä" -biisejä ole Kaj'n valtavassa tuotannossa kuin muutama harva, ja nekin on tehty toistakymmentä vuotta sitten, kun he olivat vielä nuoria poikia. Kaj ei Heimania lukuun ottamatta esitä niitä enää. Ei edes Vörjeansin Marlenea ole kuultu aikoihin, poikkeuksena "elämäntyökonsertti" KOI. Musikaalit, Karar-albumi ja tuoreet warner-biisit ovat jo jotain aivan muuta. Vähintäänkin liioiteltua siis pitää Kaj'ta jonkinlaisena "K18-bändinä".
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa, ettei noita "rivien välissä" -biisejä ole Kaj'n valtavassa tuotannossa kuin muutama harva, ja nekin on tehty toistakymmentä vuotta sitten, kun he olivat vielä nuoria poikia. Kaj ei Heimania lukuun ottamatta esitä niitä enää. Ei edes Vörjeansin Marlenea ole kuultu aikoihin, poikkeuksena "elämäntyökonsertti" KOI. Musikaalit, Karar-albumi ja tuoreet warner-biisit ovat jo jotain aivan muuta. Vähintäänkin liioiteltua siis pitää Kaj'ta jonkinlaisena "K18-bändinä".
Toisaalta Kuckelikuu on kuumimpia biisejä (ja esityksiä) joita tiedän. Eikä Gambamärkin Tå vi e på pass sekään kerro oikeasti hirvien odottelusta.
Viimeisintä levyä lukuunottamatta siis oikeastaan joka levyltä löytyy jotain ruokaa mielikuvitukselle. Aika näyttää pysyvätkö tästä eteenpäin asiallisina Karar i arbeiteina, vai oliko se vain hetkellistä kolmikymppisten yritystä olla asiallinen aikuinen. (Kuten moni täällä enemmän elämää nähnyt tietää, usein vähän vanhempana taas karisee tarve yrittää esittää vakavasti otettavaa.)
Kuckelikuu ja Tå vi e på pass on ihan selkeitä ja avoimia rakkauslauluja. Kuumiakin kyllä mutta ennen kaikkea äärettömän kauniita rakkaudentunnustuksia, toki huumoritwistillä. Varsinkin Tå vi e på pass on musta järjettömän hieno.
Apua, mä en kyllä löydä Kom ti byin -albumilta (joka on mun suosikkini) mitään ns. "ruokaa mielikuvitukselle". Mistä biisistä mun pitäisi sitä etsiä?
Vierailija kirjoitti:
Apua, mä en kyllä löydä Kom ti byin -albumilta (joka on mun suosikkini) mitään ns. "ruokaa mielikuvitukselle". Mistä biisistä mun pitäisi sitä etsiä?
Vaikea kysymys, minäkin aloin miettimään. Olen kuullut että Måll å på olisi jonkun mielestä sellainen, mutta itse en oikein näe sitä niin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä muuten olekaan. Sori, johdatin harhaan. Muistin huonosti mitä milläkin levyllä on.
KAJ'han on just siksi niin ihana, että he eivät ole K18. Lapsikin voi hyvin kuunnella Taxi taxin, Tango taasin ja Heimani i skickin, joissa kaikissa on tosi mukaansatempaavat melodiat ja rytmit. Sanoituksissakaan ei ole mitään sensuroitavaa; nuo biisit voisi esittää vaikka kirkonmenojen väliaikanumerona. Ihan toinen asia on se, että aikuinen kuulija halutessaan lukee rivien välistä myös niitä aikuisten kivoja (huom. kivoja, mutta ei rivoja) juttuja (joita tosin noin 98 prosentissa KAJ-biiseistä ei ole ollenkaan).