Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (12458)

Vierailija
12281/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haapa rianista tuli mieleen, että onko täällä kukaan käynyt Vöyrillä KAJ'n vuoksi? Eli katsomassa miltä heidän kotiseutunsa ja kappaleista tutut paikat näyttävät. Ainakin Vaasassa ja Vasa teaterin KAJ was here -näyttelyssä joku taisi kesällä käydä?

Mä ajoin kesällä Pohjanmaan halki, enkä voinut olla poikkeamatta hieman reitiltä Vöyrillä, mm. ajoin tuon Haapa rianin ohi. (Kom ti byin on yksi mun lempibiiseistä...) En tiedä mitä pointtia tuossakin ohi ajelussa oli, mutta jotenkin oli hirveän kiinnostavaa nähdä omin silmin poikien kasvuympäristöä.

Vierailija
12282/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vähän ohi aiheen, mutta rakastan miten avokadosta tuli nyt KAJ'n symboli/vertauskuva :D rakastan tätä ketjua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12283/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haapa rianista tuli mieleen, että onko täällä kukaan käynyt Vöyrillä KAJ'n vuoksi? Eli katsomassa miltä heidän kotiseutunsa ja kappaleista tutut paikat näyttävät. Ainakin Vaasassa ja Vasa teaterin KAJ was here -näyttelyssä joku taisi kesällä käydä?

Mä ajoin kesällä Pohjanmaan halki, enkä voinut olla poikkeamatta hieman reitiltä Vöyrillä, mm. ajoin tuon Haapa rianin ohi. (Kom ti byin on yksi mun lempibiiseistä...) En tiedä mitä pointtia tuossakin ohi ajelussa oli, mutta jotenkin oli hirveän kiinnostavaa nähdä omin silmin poikien kasvuympäristöä.

Mulla viime kesän lomareissu suuntautui länsirannikolle KAJ:n ansiosta. Vaasassa olin kaksi yötä ja kävin tuossa näyttelyssä. Ajelin paljon autolla koirien kanssa etsien viileitä rantoja, joissa pääsi kulkemaan. Vöyrissä piti totta kai käydä. Tuli jotenkin vähän hölmö tunne siinä Grillin edessä seistessäni. Minua hävettää profiloitua KAJ-faniksi, vaikka tiedän ettei ole mitään syytö. Muita turisteja ei näkynyt, koko kylä oli tyhjä. Ajoin myös Maxmon läpi.

Vierailija
12284/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Meillä on jo nyt niin rikas salakieli, jonka avulla voidaan tunnistaa toisemme missä vaan. "Pidätkö muuten avokadosta?"

Vierailija
12285/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkimo-ristipistotyö olkkarin seinällä on hyvä tunnusmerkki, ikään kuin ikkunalaudan kaksi kynttilää taannoin sortovuosina. Ja toki tietynmerkkinen kiuas olkkarin nurkassa, jos vähän raskaamman statementin haluaa esittää.

Vierailija
12286/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku syö Elovena-keksiä, voit tunnistaa onko hän KAJ-fani varoittamalla häntä ekstaasista. Fani nauraa, muut katsovat huuli pyöreänä.

Vierailija
12287/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelunavauksiahan meillä riittää. Vems pojk e do? Va ska vi sjunga idag? Pa to ta na kako?

Vierailija
12288/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhkimo-ristipistotyö olkkarin seinällä on hyvä tunnusmerkki, ikään kuin ikkunalaudan kaksi kynttilää taannoin sortovuosina. Ja toki tietynmerkkinen kiuas olkkarin nurkassa, jos vähän raskaamman statementin haluaa esittää.

Minua liikutti siinä Axelin reportaasissa suuresti se, että he halusivat Tuhkimonsa Gambämarkin ompeluseuran seinälle. Näytän  huomenna aikuiselle sukulaistytölle Gambämarkin ja mietin kuinka paljon kannattaa pohjustaa yksityiskohtia.  Hän oli hieman huolissaan, että on paineita tykätä Gambämarkista kun minä fanitan KAJ'ta.  Lähetin hänelle musikaalin ohjelman Wasateaternin sivulta, että voi halutessaan tutustua etu- tai jälkikäteen.  Täytyy olla painostamatta ja antaa tarinan ja musiikin puhua. 

Vierailija
12289/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua liikutti, että Hallnin Tommyn kodin seinällä on lainassa ristipistotyö, jonka vakituinen paikka on Axelin mummolan seinä.

Vierailija
12290/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä mutta ne avokadon inhoajat ja vihaajat voisivat pysyä poissa ketjusta tai lakata viha-agendansa suoltamsien. Menköön sinne missä syödään smoothieita ilman avokadoja." 

Mä ymmärrän sua erittäin hyvin. Omaakin hermoa rassaa joskus nämä vihaajat, vaikka tiedän, ettei pitäisi provosoitua. Mutta tuollaista kai se on, kun ihminen on omassa asiassaan ja vihassaan täysin sokea. Silloin ei näe mitään vaihtoehtoisia näkökulmia. On vain se oma agenda. Eikä siinä auta järkipuhe, ei mikään. Mikään faktahan ei heille kelpaa. Sinänsä tämä elämä on mahdollista elää täysin KAJ'sta välittämättä, heitä missään kuuntelematta ja heistä mitään tietämättä. Ja fiksu ja ajatteleva ihminen tekeekin niin, sivuuttaa koko asian, on kiusaantumatta ja antaa olla. Mutta noiden tiettyjen tyyppien pitää jatkuvasti tätä asiaa vain ronkkia ja ronkkia ja kiusata siinä lähinnä omaa itseään. 

Vierailija
12291/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tillsammans följer vi KAJ -ryhmään tulee päivittäin tunnustuksia siitä miten KAJ on avannut ihmisten silmiä, opettanut uutta ja lisännyt hyvinvointia. Ilon tuominen on tärkeä vastapaino vihapuheelle, kateudelle ja ilkeilylle.

Vierailija
12292/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää provosoituko vihaajista ja provokaattoreista. Niillä on niin vaikeaa omissa nahoissaan, että ne eivät kerta kaikkiaan kestä sitä, että on tuollaisia tasapainoisia, hyväntahtoisia ja lahjakkaita ihmisiä, joista (melkein) kaikki pitävät elleivät suorastaan rakasta. Kun he vertaavat itseään Kaj'hin, tulee silmitön raivo ja sitten se puretaan esimerkiksi tänne. Mutta hengittäkää vain syvään ja ohittakaa ilman reaktiota.

Vierailija
12293/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken yritin kirjoittaa tänne, että yritän keskittyä hyvään enkä anna solvaajille aikaani, mutta kommenttini blokattiin. Katsotaan meneekö tämä läpi.

Vierailija
12294/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajellut paljon ympäri Suomenmaata ja Pohjanmaatakin, mutta Vöyrin olen jotenkin onnistunut tähän saakka ohittamaan, vaikka esimerkiksi Närpiö, Vaasa ja Pietarsaari on nähty. Mutta ensi kesänä meinaan tehdä reissun Palvikseen, Komossaan ja Maxmon kirkonkylään. Käydä ostamassa jotain Vöyrin Grilliltä ja juoda mokkapalakahvit tietyssä kahvilassa.  :)

Vierailija
12295/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää salaiset merkit ovat parhaita, kun kukaan ei huomaa. Varsinkaan Harviaa olohuoneen nurkassa ei varmasti tarvitse selitellä vieraille😅

Vierailija
12296/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ajellut paljon ympäri Suomenmaata ja Pohjanmaatakin, mutta Vöyrin olen jotenkin onnistunut tähän saakka ohittamaan, vaikka esimerkiksi Närpiö, Vaasa ja Pietarsaari on nähty. Mutta ensi kesänä meinaan tehdä reissun Palvikseen, Komossaan ja Maxmon kirkonkylään. Käydä ostamassa jotain Vöyrin Grilliltä ja juoda mokkapalakahvit tietyssä kahvilassa.  :)

Mä en just kehdannut noita juttuja tehdä. Olen ikävän estynyt tietyissä asioissa. Ruotsin kielen puhumiseen on myös iso kynnys.

Vierailija
12297/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tänään onkin liikuttava päivä. Itkin katsellessani ja kuunnellessani kuin vesiputous. Niin kuin joku kommenteissa sanoo, tämä on kyllä koko Eurooppaa yhdistävä elämys.

Vierailija
12298/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äsken yritin kirjoittaa tänne, että yritän keskittyä hyvään enkä anna solvaajille aikaani, mutta kommenttini blokattiin. Katsotaan meneekö tämä läpi.

Oliko sun viesti lainaus sellaiseen viestiin, joka oli jo lainaus jostain? Mulla käy välillä niin että jos yritän lainaamalla vastata viestiin jossa on jo lainattu jotain toista viestiä, niin se mun kirjoittama viesti vaan katoaa ja täytyy kirjoittaa uudestaan. Hiton ärsyttävää, kun unohtaa tämän jutun ja kirjoittaa pitkän viestin, ja sitten se vaan katoaa. Siksi yleensä jos viestissä johon haluan vastata on jo lainattu jotain toista viestiä, niin kirjoitan oman viestini ilman lainausta ja sanallisesti viestin alkuun selitän mihin viestiin vastaan viestilläni. 

Vierailija
12299/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bara bada bastu taitaa tosiaan muodostua ikoniseksi euroviisubiisiksi, jota lauletaan ja soitetaan vielä vuosikymmeniä, kuten nuo madridilainen sinfoniaorkesteri ja -kuoro näyttävät mallia. Hyvin taittuu vöyri Espanjan pojilta ja tytöiltä ja hauskaa, että Kaj jää historiankirjoihin tuonkin ansiosta, vaikka heidän ydinosaamisensa onkin muualla. Sitä Suurta Musikaalia odotellessa.

Vierailija
12300/12458 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

!Mä en just kehdannut noita juttuja tehdä. Olen ikävän estynyt tietyissä asioissa. Ruotsin kielen puhumiseen on myös iso kynnys."

Heitä vaan estot mäkeen, niin elämästä tulee paljon hauskempaa! Ruotsiakaan ei ole pakko puhua, vaikka itse praataan omaa pokkaruotsiani suorastaan ylpeänä. Mutta Vöyrillä (ja kaikkialla muuallakin ruotsinkielisellä Pohjanmaalla) saa kyllä erittäin ystävällistä palvelua myös suomeksi. Oikein kelvollista pokkasuomea puhuvat ja jos ihan tenkkapoo tulee, otetaan avuksi hymyt ja eleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän