Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (12458)
Mä olen kohentanut kielitaitoani ihan vaan alkamalla höpöttää itsekseni ruotsiksi (en häiritse ketään, kun asun yksin). Puhun siis ajatukseni ääneen sen sijaan, että ajattelisin ne vain päässäni, ja nimenomaan toisella kotimaisella. Kun vastaan tulee sana, jota en ruotsiksi tiedä, tsekkaan sanakirjasta, ja taas mennään. Varmaan aika epäortodoksinen metodi, mutta toimii. Jos nyt tulisi närpiöläinen mummo vaikka kysymään tietä, niin täältä pesee, på svenska!
Vierailija kirjoitti:
Ennakkoluulot ja ennakkoasenteet ne juuri tehokkaasti estääkin mihinkään uuteen tutustumisen, tai mukavuusalueelta pois menemisen. Ihan sama, kuin jos pitäisi maistaa jotain uutta ruokaa, missä on joku ainesosa, josta ei niin pidä. "Hyi, en syö!" Vaikka se ainesosa ei edes siinä näkyisi tai tuntuvasti maistuisi.
Tietysti, jos ei kiinnostusta johonkin asiaan tai ilmiöön kertakaikkiaan ole, niin toki sille tutustumiselle on silloin iso kynnys.
Tästä tulee mieleeni, kun poikani inhosi avokadoa. Oli sitä joskus pienenä lapsena maistanut eikä ollut tykännyt, ja vielä teini-ikäisenä nyrpisteli nokkaansa aina kun avokado mainittiin eikä suostunut edes kokeilemaan. Mieheni päätti sitten tehdä kokeen. Hän teki smoothieta (poikani rakastaa smoothieita) ja laittoi siihen sekään avokadoa. Poika joi lasillisen, kehui että hyvää on ja pyysi toisenkin joka meni alas yhtä nopeasti. Mies kysyi sitten että no, huomasiko hän siinä jotain erilaista? Poika oli ihan ihmeissään että ei. Mies sitten kertoi että mukana oli avokadoa. Poika oli ihan ihmeissään. Tämän jälkeen suostui maistamaan avpkadoa uudelleen, ja kas, ei se niin pahaa ollutkaan. Veikkaan, että jos KAJ'n biisejä soitettaisiin näille yhden biisin ihmeiksi haukkujille ilman että kerrottaisiin kyseessä olevan KAJ'n biisi, saattaisi heille uusia biisejä kuunteluun löytyä ja ennakkoluulot karista. Ongelma on tosiaan se, että he ovat jo päättäneet kuuntelematta yhtään kappaletta (tai ehkä BBB:n jossain ohimennen kuullut) että KAJ on p*skaa eikä heidän musiikistaan tykkää kukaan.
Muistetaan nyt kuitenkin täällä onnellisessa kuplassamme, että kaikkien ei tarvitse tykätä avokadosta eikä meidän tehtävämme ole tyrkyttää avokadoa kenellekään. Voidaan nauttia siitä ihan keskenämmekin. :)
Vierailija kirjoitti:
Ennakkoluulot ja ennakkoasenteet ne juuri tehokkaasti estääkin mihinkään uuteen tutustumisen, tai mukavuusalueelta pois menemisen. Ihan sama, kuin jos pitäisi maistaa jotain uutta ruokaa, missä on joku ainesosa, josta ei niin pidä. "Hyi, en syö!" Vaikka se ainesosa ei edes siinä näkyisi tai tuntuvasti maistuisi.
Tietysti, jos ei kiinnostusta johonkin asiaan tai ilmiöön kertakaikkiaan ole, niin toki sille tutustumiselle on silloin iso kynnys.
Juuri niissä uudenvuoden kommenteissa oli paljon tyyliin, "Lopetin katsomisen heti Erikan jälkeen. KAJ on huono ja sääli yleisöä". Katsoin äsken uudestaan seniltaisen YOLOn ja kyllä näytti yleisöllä olevan hauskaa. Eniten jännitin miten yleisö ottaa sen vastaan kun he eivät tunne Fabbo-Daisy-kulttia ennestään. Toivottavasti moni innostui tutustumaan KAJ'hin. Jätetään ne jääräpäät kiehumaan omaan liemeensä.
Näin videoita Uuden vuoden showssa ja näyttää siltä että myös Jakob riisui hanskansa jossain välissä. Kevinillä oli hanskat ainakin vielä Bara Bada Bastun aikaan, hän onneksi halusi mieluummin pitää sormensa lämpiminä. Axel riisui omansa TEXT-TV:n alussa. Pointsit Kevinille!
Vierailija kirjoitti:
Näin videoita Uuden vuoden showssa ja näyttää siltä että myös Jakob riisui hanskansa jossain välissä. Kevinillä oli hanskat ainakin vielä Bara Bada Bastun aikaan, hän onneksi halusi mieluummin pitää sormensa lämpiminä. Axel riisui omansa TEXT-TV:n alussa. Pointsit Kevinille!
Eikö Kevinkin riisunut hanskansa kesken BBB:n vuodenvaihteen kohdalla? Jos muistan oikein, hänellä ei biisin lopun aikana enää ollut hanskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Kevinkin riisunut hanskansa kesken BBB:n vuodenvaihteen kohdalla? Jos muistan oikein, hänellä ei biisin lopun aikana enää ollut hanskoja.
Voi olla. Nämä videot joita näin oli BBB:n alusta. Mutta Kevin joka tapauksessa voitti "kisan" siitä kenen käsissä hanskat pysyvät pisimpään :D
https://areena.yle.fi/1-74548843?utm_medium=social&utm_campaign=areena-…
Olettekohan kaikki jo nähneet tämän hauskan pikku haastattelun Baselista?
Tuli tämä äsken mieleen kun siivotessa kuuntelin Kom ti byiniä. En meinannut millään löytää, mutta uskomatonta kyllä googlen tekoäly löysi minulle linkin. Joskus sekin toimii.
Vierailija kirjoitti:
https://areena.yle.fi/1-74548843?utm_medium=social&utm_campaign=areena-…
Olettekohan kaikki jo nähneet tämän hauskan pikku haastattelun Baselista?
Tuli tämä äsken mieleen kun siivotessa kuuntelin Kom ti byiniä. En meinannut millään löytää, mutta uskomatonta kyllä googlen tekoäly löysi minulle linkin. Joskus sekin toimii.
Mahtaa joku joka ei ymmärrä haastattelun ideaa ihmetellä, miksi toimittaja kyselee tuollaisia kysymyksiä. Esimerkiksi onko Axel "Ässol" :D
Vierailija kirjoitti:
Tässä muuten Mello-återträff tapaamisen parhaat palat suomeksi tekstitettynä, jos joku tykkää katsoa suomeksi. Siis ilmeisesti parhaat KAJ-palat... (En ole itse ehtinyt katsoa vielä...)
Måns ei ollut paikalla
Tuon klipin julkaisun aikoihin ainakin minä olin ihan yhtenä kysymysmerkkinä, mutta nyt hykertelen riemuissani aina nähdessäni tuon.
Vierailija kirjoitti:
Tuon klipin julkaisun aikoihin ainakin minä olin ihan yhtenä kysymysmerkkinä, mutta nyt hykertelen riemuissani aina nähdessäni tuon.
Sama juttu. Lisäksi tajuan ruotsinkielen, tai vöråspråkin, kehittyneen, koska nyt ymmärsin haastattelun lähes täysin, kun aiemmin nähdessä ainakin puolet jäi ymmärtämättä.
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan nyt kuitenkin täällä onnellisessa kuplassamme, että kaikkien ei tarvitse tykätä avokadosta eikä meidän tehtävämme ole tyrkyttää avokadoa kenellekään. Voidaan nauttia siitä ihan keskenämmekin. :)
Juu, ei tarvitsekaan. Ihan saa vapaasti olla tykkäämättä. Joillekin se on ennakkoluuloasia, joillekin musiikkimakuasia ja joillekin kielikysymys. Enpä tiedä tyrkyttääkö täällä tai missään muuallakaan kukaan kenellekään mitään. Itsekin pyrin olemaan tyrkyttämättä, mutta olen kyllä sopivissa keskusteluyhteyksissä maininnut tuntemilleni ihmisille KAJ'sta ja kertonut vähän millainen ryhmä he ovat ja mitä musiikkia tekevät. Ja sanonut, että jos kiinnostaa, niin YT on hyvä tietolähde. Kukaan ei ainakaan toistaiseksi ole tästä pahastunut. Jokainen tekee sitten omat valintansa ja johtopäätöksensä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun minä pohdin mitä ihmettä tarkoittaa lagad i haapa rian. Luin jostain kommentteja enkä ollut ainoa ihmettelijä, mutta sieltä se vastaus myös löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun minä pohdin mitä ihmettä tarkoittaa lagad i haapa rian. Luin jostain kommentteja enkä ollut ainoa ihmettelijä, mutta sieltä se vastaus myös löytyi.
Ylen Lähes Unplugged ohjelmassa on aivan eri käännös :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun minä pohdin mitä ihmettä tarkoittaa lagad i haapa rian. Luin jostain kommentteja enkä ollut ainoa ihmettelijä, mutta sieltä se vastaus myös löytyi.Ylen Lähes Unplugged ohjelmassa on aivan eri käännös :)
Eli ilmaisu on kääntäjillekin vaikea.
Vierailija kirjoitti:
ON
Mikä "hitti" niiltä on ilmestynyt, jos viittaat kintaalla siihen Bastu hommaan niin se ei kyllä ole allekirjoittaneen mielestä mikään hitti vaan pelkkää sontaa...Olokos se Teemalla joku ohjelma, Pohjanmaa teemana, ei kestänyt kattoo ku kaks minuuttia...Samanlaista taattua Kaj skeidaa! Toivottavasti painuu pian unholaan, eikä tartte kuulla enää iikinä...
Vierailija kirjoitti:
Nooooh...... Ehkä me sopeudumme siihenkin, että vauva-sanaa ei vauva-palstalla mainita KAJ'n yhteydessä.... Sopii mulle kyllä, kun mua ei niin kiinnosta kenenkään lasten saannit tai perheasiat, kaikkein vähiten niistä keskusteleminen.
Aika tarkkaan täällä pitää ilmeisesti alkaa sanomisiaan harkita kyllä muutoinkin, jotta ei tulisi sanoneeksi mitään "vääränlaatuista"....🤔
Pari päivää sitten ihmettelin palstan otsikkopalkissa niitä ovulaatio- ja raskauslaskureita kunnes tajusin lukeevani vauvapalstaa 😁.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mutta ne avokadon inhoajat ja vihaajat voisivat pysyä poissa ketjusta tai lakata viha-agendansa suoltamsien. Menköön sinne missä syödään smoothieita ilman avokadoja.