Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (12474)

Vierailija
12241/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on joko tiukkapipoja, kiusaajia, häiriköitä tai ehkä kaikkia näitä. Kuten näillä palstoilla lähes aina, tämän päivän erittäin valitettava some-fakta. Yritetään ylläpitää hyvää keskustelua kaikesta huolimatta. (Ja sääntöjen vastaiset haukkuma- yms. viestit välittömästi poistoon vaan.) 

Vierailija
12242/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinluettelot jo kadonnutta kansanperinnettä, toivottavasti sille lukukeikalle löytyy Vöyrin 1993 telefonkatalog. Lukuasut ja koreografiset osuudet Katharsis-tyyliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12243/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei puhelinluettelon lukukeikkaa, niin KAJ voisi tehdä biisin puhelinluetteloista. Sopisi hyvin 70-luvun ruskeiden pukujen henkeen.

Voisikohan puhelinluettelon lukukeikan yhdistää siihen aiemmin puhuttuun bunkkerikeikkaan, jossa esittävät ne biisit, joita eivät muuten enää kehtaa esittää...? Puhelinluetteloa luettaisiin välispiikkeinä? Tai siitähän saisi vaikka jonkun sketsin aikaiseksi biisien lomaan

Vierailija
12244/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä uusi yleisö on kyllä ihanan hurmoksellista. Tunnelma keikoilla on ihan uskomattoman hyvä. Minäkin pidän kaiken kokoisista keikoista ja toivon joskus pääseväni jollekin pienemmälle ja intiimimmälle. Niitä ei voi verrata tuollaisiin jättekonsertteihin, niin erityyppisiä tapahtumis ne ovat."

Sama haave päästä joskus pienelle intiimille keikalle (vaikkapa tyyliin Djurönäset, tosin eihän sekään niin kovin pieni ollut...).  En sitten tiedä milloinka tuollainen keikka voisi toteutua. Vuodesta 2026 pojat ovat itse kertoneet, että vähemmän keikkoja mutta todennäköisesti isompia. 

Vierailija
12245/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä uusi yleisö on kyllä ihanan hurmoksellista. Tunnelma keikoilla on ihan uskomattoman hyvä. Minäkin pidän kaiken kokoisista keikoista ja toivon joskus pääseväni jollekin pienemmälle ja intiimimmälle. Niitä ei voi verrata tuollaisiin jättekonsertteihin, niin erityyppisiä tapahtumis ne ovat."

Sama haave päästä joskus pienelle intiimille keikalle (vaikkapa tyyliin Djurönäset, tosin eihän sekään niin kovin pieni ollut...).  En sitten tiedä milloinka tuollainen keikka voisi toteutua. Vuodesta 2026 pojat ovat itse kertoneet, että vähemmän keikkoja mutta todennäköisesti isompia. 

Ne laivakeikat maaliskuussa Birka Gotlandilla ja toukokuussa Viking Gracella ovat pieniä yökerhokeikkoja. 

Vierailija
12246/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivakeikat, totta! Miten ne multa unohtuikin, kun ajattelin tietysti vain kesäkeikkoja tai konsetttisaleja... Birkalle ei itsellä ole mahdollisuutta lähteä, mutta Viking Grace voisi jopa olla mahdollinen. Hyvä kun muistutit 😊

Vierailija
12247/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraako kukaan aktiivisesti Celesten kanavaa? Mä taisin katsoa vain Halln-reaktiot, jonkun osan KOI-vlogista ja osia musikaalien reaktioista. Hän on ilmeisesti jossain yhteydessä lupaillut tehdä jonkun "deep dive" reaktiovideon Vörjeansista, mutta sellaista ei käsittääkseni ole ainakaan vielä julkaistu....? Onkohan lopulta tulossakaan, hmmm.... Se kyllä oikeasti kiinnostaisi, vaikka en yleensä näistä reaktiovideoista niin kovin paljon innostu. Riippuu tapauksesta. 

Vierailija
12248/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seuraan Celesteä, häneltä tuli viimeisin julkaisu ihan pari päivää sitten. Vörjeans on vielä vaiheessa. Hän on sairastellut, ja muitakin hidasteita on ollut. Koko youtube oli mulle tuntematon maailma ennen viime kevättä, niin sanotuista reaktiovideoista puhumattakaan. Sittemmin olen katsellut ahkerasti Kaj-aiheisia. Olen viehättynyt tästä Celestestä hänen terävän älynsä ja fiksuutensa takia; hän ei ole jäänyt autisminsa vangiksi vaan on muun ohessa avannut tätäkin aihetta, ainakin mulle, joka en neuroepätyypillisyydestä aiemmin tiennyt oikein mitään.

Vierailija
12249/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, mua kiinnosti ihan yleisesti miettiä sitä, miten yhden jäsenen estyminen esiintymään vaikuttaisi keikkaan, että peruisivatko koko keikan vai vetäisivätkö kaksi muuta jäsentä keikan kahdestaan. Käytin siis tuota Axelin tilannetta vain yhtenä esimerkkinä, mutta voihan tilanne tulla eteen esimerkiksi mikäli joku sairastuisi esim influenssaan tai muuhun petipotilaaksi vetävään tautiin keikkapäivänä. Ehkä olisi sitten pitänyt jättää tuo Axel mainitsematta, niin keskustelua ei ehkä olisi poistettu.

Vierailija
12250/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktiovideot on mulle yksineläjälle oikea aarreaitta. Kun olen tottunut nauttimaan kulttuurielämykset(kin) aina yksikseni, on vaihteeksi todella hauska katsoa esityksiä (siis Kaj'n esityksiä tietenkin) ikään kuin yhdessä jonkun muun kanssa ja kuulla sen toisen kommentit aiheesta. Saa uusia näkökulmia, vaikka itse mahdollisesti olisikin jostakin asiasta tai yksityiskohdasta eri mieltä. Olen katsonut Celesten kanssa jo moneen kertaan Gambämarkin, Botnia Paradisen, Hallnin, konsertit ja yksittäiset biisit, ja aina löydän jotain uutta sekä noista videoista että Celesten jutuista. Kovasti odotan häneltä Vörjeans-reaktiota.

Vierailija
12251/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooooh...... Ehkä me sopeudumme siihenkin, että vauva-sanaa ei vauva-palstalla mainita KAJ'n yhteydessä....  Sopii mulle kyllä, kun mua ei niin kiinnosta kenenkään lasten saannit tai perheasiat, kaikkein vähiten niistä keskusteleminen. 

Aika tarkkaan täällä pitää ilmeisesti alkaa sanomisiaan harkita kyllä muutoinkin, jotta ei tulisi sanoneeksi mitään "vääränlaatuista"....🤔

Vierailija
12252/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnallisesti nämä spekulaatiot ovat mielenkiintoisia ja kertovat myös siitä, että maailma on mennyt parempaan. Ottamatta kantaa kenenkään yksityiselämään, kiinnitin huomiota siihen mitä ihmiset olettavat ja pitävät normaalina. Kaikki pitävät itsestäänselvänä, että artisti ei esiinny, jos vaimo on synnyttämässä tai vastasyntynyt on kotona. Joskus 80-luvulla varmasti vielä oltaisiin pidetty hyvin mahdollisena, että isä tekee töitä, kun äiti synnyttää. Ainakin ns. tärkeitä töitä.

Minusta on hienoa, että satojen tai tuhansien katsojien tarpeita pidetään nykyään yhteiskunnassa itsestäänselvästi toissijaisena elämän oikeasti tärkeiden asioiden rinnalla.

Ja tämä ei ollut spekulaatiota KAJ'n yksityiselämästä: Emme oikeasti tiedä miten he priorisoivat asioita. Tämä oli vain havainto siitä miten muu yhteiskunta ja me fanit ajattelemme.

Vierailija
12253/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne laivakeikat maaliskuussa Birka Gotlandilla ja toukokuussa Viking Gracella ovat pieniä yökerhokeikkoja. 

Sitä toivon kun sinne Ruotsiin asti olen lähdössä😊

Vierailija
12254/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin just tyttären kanssa kahdestaan yhden yön hotellireissulla Vaasassa. Bussia odotellessa siellä eräs mummo tuli multa ruotsiksi kysymään, meneekö siltä laiturilta bussi Närpiöön. Osasin sen kummemmin ajattelematta vastata hänelle ruotsiksi, että olemme menossa samaan bussiin ja kyllä se pysähtyi Närpiössä. Voi olla että vuosi sitten en olisi uskaltanut, tai välttämättä myöskään muistanut kaikkia tarvittavia sanoja, tai ainakin olisi tullut joku sisäinen paniikki kun pitää yrittää puhua ruotsia. Mutta Kaj-fanitus on kyllä tehnyt hyvää kielitaidolle.

Vierailija
12255/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, fanitus on kyllä aktivoinut hieman ruosteessa ollutta ruotsia tosi mukavasti. Vielä kun olisi joku, jonka kanssa puhua ruotsia edes joskus. Meilläpäin ei ole edes työväenopistossa ruotsin keskustelukursseja. Mulla se ongelma on spontaanissa puheen tuottamisessa, sanat ei vain tule siinä hetkessä niin itsestään. Kirjoitan ruotsia kyllä vaikka kuinka, en välttämättä täsmälleen oikein, mutta aika sujuvasti kuitenkin. Ja ymmärrän puhuttua standardsvenskaa suurimmaksi osaksi. Nopeasti puhuttu riikinruotsi on vaikeampaa. Ja tietysti murteet. 

Vierailija
12256/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nopeasti puhuttu riikinruotsi on kyllä edelleen paha, siitä on vaikea saada selkoa. Mutta suomenruotsia ymmärrän nykyään hyvin. Tuolla Vaasassa kuuli kyllä paljon ruotsia muutenkin, ja hyvin ymmärsin jos kuulin mitä joku lähellä puhui. 

Vierailija
12257/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, fanitus on kyllä aktivoinut hieman ruosteessa ollutta ruotsia tosi mukavasti. Vielä kun olisi joku, jonka kanssa puhua ruotsia edes joskus. Meilläpäin ei ole edes työväenopistossa ruotsin keskustelukursseja. Mulla se ongelma on spontaanissa puheen tuottamisessa, sanat ei vain tule siinä hetkessä niin itsestään. Kirjoitan ruotsia kyllä vaikka kuinka, en välttämättä täsmälleen oikein, mutta aika sujuvasti kuitenkin. Ja ymmärrän puhuttua standardsvenskaa suurimmaksi osaksi. Nopeasti puhuttu riikinruotsi on vaikeampaa. Ja tietysti murteet. 

Mulla on ihan sama kielitaidon kanssa. Kirjoittaminen sujuu mutta aika pienellä sanavarastolla joudun operoimaan. Lukeminen sujuu omasta mielestä oikein hyvin ja tarkistan sanat, joita en ymmärrä. Ei ne vaan silti ole taas seuraavalla kerralla mielessä. Tässä iässä mieleenpainaminen on selvästi vaikeampaa kuin nuorena.

Vierailija
12258/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää sellaisia ihmisiä, jotka yhden kappaleen puolihuolimattomasti kuunneltuaan ovat valmiita lyttäämään esiintyjän "yhden hitin tähdenlennoksi", jolla ei ole mitään muuta tarjottavaa. Ollaan niin laiskoja ja ennakkoluuloisia, ettei viitsitä yhtään edes googlettaa tietoa vaan annetaan ennakkoluulojen viedä täysin metsään.

Vierailija
12259/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi käsittää sellaisia ihmisiä, jotka yhden kappaleen puolihuolimattomasti kuunneltuaan ovat valmiita lyttäämään esiintyjän "yhden hitin tähdenlennoksi", jolla ei ole mitään muuta tarjottavaa. Ollaan niin laiskoja ja ennakkoluuloisia, ettei viitsitä yhtään edes googlettaa tietoa vaan annetaan ennakkoluulojen viedä täysin metsään.

Joo, mäkin ihmettelen tätä. Vielä Uutena vuotena joku sanoi Jodelissa hänelle tulleen yllätyksenä KAJ'lla olevan muitakin biisejä kuin vuonna 2025 julkaistut Bara Bada Bastu, Mosquito ja Karaoke. Eli ihan tosissaan luuli, että KAJ'n ura alkoi Melloista. Itse en kehtaisi tuollaista edes ääneen myöntää jos olisin niin pihalla että pitäisin 16 vuotta pystyssä ollutta bändiä juuri uransa aloittaneena. Koko vuosi ollut aikaa vaikka googlata KAJ jolloin olisi saanut selville milloin yhtye on perustettu ja nähnyt vähän julkaisuhistoriaa, mutta sen sijaan elänyt tynnyrissä koko vuoden ja sitten tulee julkisesti uutena vuotena ihmettelemään että oho, noilla on muitakin biisejä...

Vierailija
12260/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nooooh...... Ehkä me sopeudumme siihenkin, että vauva-sanaa ei vauva-palstalla mainita KAJ'n yhteydessä....  Sopii mulle kyllä, kun mua ei niin kiinnosta kenenkään lasten saannit tai perheasiat, kaikkein vähiten niistä keskusteleminen. 

Aika tarkkaan täällä pitää ilmeisesti alkaa sanomisiaan harkita kyllä muutoinkin, jotta ei tulisi sanoneeksi mitään "vääränlaatuista"....🤔

Olen ihan varma, että täältä poistuu kaikenlaisia kommentteja eikä kannata liikaa miettiä oliko sisältö epäsopivaa.  Minun kommenttejani on poistunut useampi mm. sellaisia joissa vain kerron pitäväni jostain kappaleesta tai esityksestä.  Ja muistan että mm. adventtikirjan lukupäiväkirjaviestejä poistui. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän