Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (12474)

Vierailija
12221/12474 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja noi laulutunnithan sisältävät varmaan myös paljon äänenhuoltoa ja opastusta siihen. Laulajan työkalu, josta kannattaa pitää hyvää huolta. 

Vierailija
12222/12474 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muuten Mello-återträff tapaamisen parhaat palat suomeksi tekstitettynä, jos joku tykkää katsoa suomeksi. Siis ilmeisesti parhaat KAJ-palat... (En ole itse ehtinyt katsoa vielä...) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12223/12474 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^  Kiitos! Ihan kannatuksen vuoksi täytyy katsoa tuo suomennettukin pätkä. Vuosi sitten olisin kaivannut ehdottomasti suomenkielistä tekstitystä, mutta mun kielitaitoni on tässä sattuneista syistä viime aikoina kehittynyt ilmiömäisesti, eikä svenska tuota enää minkäänlaisia ymmärtämisvaikeuksia. Vöyri kyllä vaatii ponnistelua edelleen...

Vierailija
12224/12474 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^  Kiitos! Ihan kannatuksen vuoksi täytyy katsoa tuo suomennettukin pätkä. Vuosi sitten olisin kaivannut ehdottomasti suomenkielistä tekstitystä, mutta mun kielitaitoni on tässä sattuneista syistä viime aikoina kehittynyt ilmiömäisesti, eikä svenska tuota enää minkäänlaisia ymmärtämisvaikeuksia. Vöyri kyllä vaatii ponnistelua edelleen...

Mullakin ymmärtäminen on parantunut, puheen tuotto ei niinkään. Haittapuolikin on ilmaantunut. Tarvitsen englannin kieltä työssäni jonkun verran melko harvakseltaan ja nyt olen huomannut, että se on heikentynyt. Välillä meinaa tulla mieleen vain ruotsinkielisiä ilmaisuja. Pitäisikö nyt löytää tähän rinnalle joku fanituksen kohden englanninkielisestä maasta? 
Ei varmaan helpolla löydy kun edellinen fanituksen kohteeni on melkein 40 vuoden takaa.

Vierailija
12225/12474 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla sentään on joskus ollut joku toinenkin fanituksen kohde. Mulle Kaj on ihka ensimmäinen ja ainoa (ja varmaan ainoaksi jääkin). Voihan vöråpojkar, minkä teitte.

Vierailija
12226/12474 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän sama tarina. Nuorempana fanitin jollain tavalla Bruce Springsteenia, mutta fanituksen taso ei ollut ollenkaan tätä samaa hurahdusta kuin mitä KAJ'n kohdalla nyt. Toisaalta aivan mahtavaa löytää vielä tässä iässä - siis tosi myöhäisessä keski-iässä - tällainen ihanuus elämään. KAJ on tuonut mun elämään niin paljon iloa viime keväästä saakka, että ei ole tosikaan. Vaikeita juttuja joutunut käymään läpi, ja KAJ'n musiikki ja lämmin huumori on antanut valtavasti voimaa. Voihan pojat tosiaan! 

Vierailija
12227/12474 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mtv, hyvä tämä dokumentti mikä juuri menossa

Vierailija
12228/12474 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vähän sama tarina. Nuorempana fanitin jollain tavalla Bruce Springsteenia, mutta fanituksen taso ei ollut ollenkaan tätä samaa hurahdusta kuin mitä KAJ'n kohdalla nyt. Toisaalta aivan mahtavaa löytää vielä tässä iässä - siis tosi myöhäisessä keski-iässä - tällainen ihanuus elämään. KAJ on tuonut mun elämään niin paljon iloa viime keväästä saakka, että ei ole tosikaan. Vaikeita juttuja joutunut käymään läpi, ja KAJ'n musiikki ja lämmin huumori on antanut valtavasti voimaa. Voihan pojat tosiaan! 

Tämä kommentti olisi voinut olla minun kirjoittamani. Sama tarina Brucen ja KAJ'n kanssa. Ja vaikeiden asioiden. Ja KAJ'n tuoman ilon.

Vierailija
12229/12474 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moderointi on varmaan automatisoitu lähiaikoina.  Häirikköviestit eivät pääse niin helposti läpi, mutta myös asialliset viestit estetään." 

Mun nähdäkseni häirikköviestit pääsevät edelleen ihan vaivatta läpi, en huomaa tässä asiassa mitään eroa entiseen. Ainakin just olen pyytänyt poistoon eräästä toisesta ketjusta useita törkyviestejä. Ei noissa mitään estoa tai kontrollia näytä olevan. 

Vierailija
12230/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBB madridilaisorkesterin ja kuoron versiona. Ihan hienolta kuulostaa. 

Vierailija
12231/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on teidän mielestänne parempi konsertti KAJ on ice vai KAJ10?

Täällä ei varmaan ole ketään, joka olisi livenä nähnyt molemmat eikä KOI:sta ole (vielä) kunnollista livetaltiointia. Moni varmaan itseni tavoin on nähnyt sen livenä.

Minä olen sitä mieltä, että vaikka KOI on paras konsertti, jossa olen ikinä ollut, KAJ10 on vielä parempi. Sen suunnitteluun ja harjoitteluun on varmasti käytetty uskomaton määrä aikaa ja vaivaa. Se on niin monipuolinen ja näyttävä lukuisine asunvaihtoineen ja orkestereineen+upeita kappaleita, joista osaa ei kuule missään muualla. 
Yleisön hurmos sen sijaan oli ihan omaa luokkaansa KOI:ssa. Sekin oli ihan huippukonsertti ja haluaisin niin mielelläni nähdä siitä ammattimaisen taltioinnin.

Vierailija
12232/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on teidän mielestänne parempi konsertti KAJ on ice vai KAJ10?

Täällä ei varmaan ole ketään, joka olisi livenä nähnyt molemmat eikä KOI:sta ole (vielä) kunnollista livetaltiointia. Moni varmaan itseni tavoin on nähnyt sen livenä.

Minä olen sitä mieltä, että vaikka KOI on paras konsertti, jossa olen ikinä ollut, KAJ10 on vielä parempi. Sen suunnitteluun ja harjoitteluun on varmasti käytetty uskomaton määrä aikaa ja vaivaa. Se on niin monipuolinen ja näyttävä lukuisine asunvaihtoineen ja orkestereineen+upeita kappaleita, joista osaa ei kuule missään muualla. 
Yleisön hurmos sen sijaan oli ihan omaa luokkaansa KOI:ssa. Sekin oli ihan huippukonsertti ja haluaisin niin mielelläni nähdä siitä ammattimaisen taltioinnin.

Parasta KAJ'ssa on, että ei tarvitse valita. Paras yhtye tällaiselle päättämättömälle, joka haluaa syödä kakun ja pitää sen: Voi valita molemmat konsertit. Samassa paketissa saa räppiä, iskelmää, k-poppia, rockia ja kansanmusiikkia. Saa musiikkia, huumoria, syvällisyyttä, kirjallisuutta, musikaaleja ja tv-sarjan. Saa teinihuumoria ja keski-ikäisyyttä. Joka äidin unelmavävypojat ja volvoräägorit. 

Ei yhtä pakettia vaan koko kuusenalusta täynnä lahjoja.

Otan siis molemmat konsertit, enkä edes yritä miettiä kumpi on parempi. (Ja päälle vielä Ritzissä levynjulkaisukeikka.)

Vierailija
12233/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^   Molemmat ovat lajissaan parhaita. Kaj10 on innokkaiden nuorten artistien suurponnistus ja kumarrus heidän omimmalle yleisölleen, joka on tuntenut heidät ja tukenut heitä melkein taaperoista asti. Ja Kaj on Ice on juuri kansainvälisen läpimurron tehneiden kypsien taiteilijoiden kokoama "vuosien varrelta" -paraati ja kiitos erityisesti uudelle yleisölle, joka on löytänyt heidät tänä vuonna.

Vierailija
12234/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma absoluuttinen luokittelutapani, jonka mukaan jokainen Kaj'n konsertti on paras. Turha tulla väittämään vastaan. Erityisesti toivon poikien bongaavan tämän ketjun ja panevan joskus pystyyn tilaisuuden, jossa he istuvat kolmisin hämärällä, vain pienten spottien valaisemalla lavalla ja lukevat vuorotellen hitaasti ja lempeästi Vöyrin puhelinluetteloa.

Vierailija
12235/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä tuntuu jopa vähän "epäreilulta" yrittää verrata noita konsertteja toisiinsa juurikin sen takia, että KOIn suunnitteluun ja koostamiseen ei ollut ollenkaan tuota samaa mahdollisuutta aikataulullisista yms. syistä. KAJ10 on upea ja pojat ovat itsekin kertoneet, että sitä suunniteltiin ja rakennettiin pitkään. Millainenpa spektaakkeli KOI olisikaan ollut, jos samalla tavalla olisi ollut mahdollista resursseja käyttää... No, turha spekuloida tai jossitella tietenkin. 

KOIsta oli minusta saatu hieno kokonaisuus nytkin. Tottakai se liveorkesteri, minkä pojat itsekin olisivat halunneet, jäi nyt puuttumaan. Tosin Vörjeans osittain paikkasi tämän "puutteen" ja erittäin onnistuneesti. Tunnelmaltaan KOI oli aivan uskomaton!

KAJ10 oli pieteetillä tehty ja jokainen yksityiskohta huolellisesti mietitty. Hieno! Pojat esiintyivät energisesti ja ammattitaitoisesti jo tuolloin. Tuo esiintymisen energia, vuorovaikutus yleisön kanssa ja karisma on vaan vielä noussut aivan uudelle tasolle ja se näkyi KOIssa. Mikä lavan ja yleisön haltuunotto! 

Eli en pysty valitsemaan minäkään, otan molemmat. 

Vierailija
12236/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsestä tuntuu jopa vähän "epäreilulta" yrittää verrata noita konsertteja toisiinsa juurikin sen takia, että KOIn suunnitteluun ja koostamiseen ei ollut ollenkaan tuota samaa mahdollisuutta aikataulullisista yms. syistä. KAJ10 on upea ja pojat ovat itsekin kertoneet, että sitä suunniteltiin ja rakennettiin pitkään. Millainenpa spektaakkeli KOI olisikaan ollut, jos samalla tavalla olisi ollut mahdollista resursseja käyttää... No, turha spekuloida tai jossitella tietenkin. 

KOIsta oli minusta saatu hieno kokonaisuus nytkin. Tottakai se liveorkesteri, minkä pojat itsekin olisivat halunneet, jäi nyt puuttumaan. Tosin Vörjeans osittain paikkasi tämän "puutteen" ja erittäin onnistuneesti. Tunnelmaltaan KOI oli aivan uskomaton!

KAJ10 oli pieteetillä tehty ja jokainen yksityiskohta huolellisesti mietitty. Hieno! Pojat esiintyivät energisesti ja ammattitaitoisesti jo tuolloin. Tuo esiintymisen energia, vuorovaikutus yleisön kanssa ja karisma on vaan v

En tiedä osasivatko he ottaa yleisön paremmin haltuunsa vai oliko yleisö vastaanottavaisempi täydelliselle haltuunotolle?

Istumakatsomo on yleensäkin hillitympi ja yleisö istui siellä kuin teatteria katsellen, mitä se suurelta osin olikin.

Tämä uusi yleisö on kyllä ihanan hurmoksellista. Tunnelma keikoilla on ihan uskomattoman hyvä. Minäkin pidän kaiken kokoisista keikoista ja toivon joskus pääseväni jollekin pienemmälle ja intiimimmälle. Niitä ei voi verrata tuollaisiin jättekonsertteihin, niin erityyppisiä tapahtumis ne ovat.

Vierailija
12237/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin taisi tuo eilinen keskustelu KAJ'n varasuunnitelmasta Axelin äkillisen perhesyistä johtuvan poisjäännin varalle olla liikaa, kun kaikki kyseiseen keskusteluun liittyvät viestit poistatettiin. Täällä joku joskus sanoi poistattavansa viestejä jotka liittyvät yksityiselämään, mutta eihän tuossa mun mielestä yksityiselämää ruodittu? Kyllähän tuollainen varasuunnitelma voi olla tarpeen muutenkin, jos yksi kolmesta on estynyt esiintymään esim sairastumisen takia, ja ihan mielenkiintoista miettiä mitä siinä tilanteessa tekisivät. Sooloartistit joutuisivat tietysti perumaan keikan, mutta KAJ'ssa on kolme jäsentä ja uskon että jotenkin saisivat keikan kahdella jäsenellä vedettyä 

Vierailija
12238/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollekin taisi tuo eilinen keskustelu KAJ'n varasuunnitelmasta Axelin äkillisen perhesyistä johtuvan poisjäännin varalle olla liikaa, kun kaikki kyseiseen keskusteluun liittyvät viestit poistatettiin. Täällä joku joskus sanoi poistattavansa viestejä jotka liittyvät yksityiselämään, mutta eihän tuossa mun mielestä yksityiselämää ruodittu? Kyllähän tuollainen varasuunnitelma voi olla tarpeen muutenkin, jos yksi kolmesta on estynyt esiintymään esim sairastumisen takia, ja ihan mielenkiintoista miettiä mitä siinä tilanteessa tekisivät. Sooloartistit joutuisivat tietysti perumaan keikan, mutta KAJ'ssa on kolme jäsentä ja uskon että jotenkin saisivat keikan kahdella jäsenellä vedettyä 

Mä luulen kanssa, että eivät sovi keikkoja lähelle laskettuja aikoja ja hätätilanteessa vetävät keikan kaksimiehisinä.

Vierailija
12239/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oma absoluuttinen luokittelutapani, jonka mukaan jokainen Kaj'n konsertti on paras. Turha tulla väittämään vastaan. Erityisesti toivon poikien bongaavan tämän ketjun ja panevan joskus pystyyn tilaisuuden, jossa he istuvat kolmisin hämärällä, vain pienten spottien valaisemalla lavalla ja lukevat vuorotellen hitaasti ja lempeästi Vöyrin puhelinluetteloa.

Siis minä niiiiin haluaisin tuollaiselle puhelinluettelokeikalle!!! KAJ, please?!?! Onhan bändi muutenkin kuunnellut fanien toiveita ja esittänyt sitä mitä on haluttu kuulla, kuten esim. pyytänyt Vörjeansin paikalle esittämään Marlenen KOI:ssa.

Mutta itse kysymykseen, KAJ10 oli parempi, koska sitä oli selvästi ehditty suunnitella perusteellisemmin, oli asunvaihtoja ja livebändi ja vaikka mitä. Esim. Vems pojk esitettiin niissä poikabändiasuissa ja kunnon koreografialla. Ja KOI:ssa mulla oli vähän huono paikka enkä päässyt kokemaan sitä hurmosta parhaimmillaan. KAJ10:ä taas voin fiilistellä kotona ruudulta koska tahansa.

Toisaalta taas KOI oli parempi, koska olin siellä itse paikan päällä ja näin bändin ekaa kertaa livenä!

Vierailija
12240/12474 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei puhelinluettelon lukukeikkaa, niin KAJ voisi tehdä biisin puhelinluetteloista. Sopisi hyvin 70-luvun ruskeiden pukujen henkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä