Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (11807)
Vierailija kirjoitti:
No, vastaan nyt suoraan yhteen kysymykseen, tähän: "Istut --- Suomen kuulovammaisten liittopäivillä, jossa kaikkien muiden äidinkieli on viittomakieli. Valkokankaalla alkaa pyöriä tuo samainen sketsi (jonka näet nyt ensimmäisen kerran). Oletko vilpittömän huvittunut ja nauratko vapautuneesti ääneen?"
En olisi huvittunut enkä nauraisi. Enkä ole puolueeton vastaaja vaan viittomakielisen lapsen (nyt jo aikuisen) äiti. Tämä keskustelu toi pintaan kipeitä muistoja vuosien takaa. Lapsi mietti pitkään sitä, miksi jotkut irvailivat hänen kielelleen matkimalla häntä tökerösti ja miksi häntä haukuttiin kielen takia tyhmäksi. Kaikki irvailijat eivät olleet muita lapsia.
Oli aika, jolloin lapseni ei suostunut kommunikoimaan lainkaan julkisilla paikoilla.Tämä on nyt mennyttä. Silti toivon, että viittomakieli ei olisi kenellekään vitsi, eikä myöskään esimerkiksi joikaaminen, vammaisuus tai ihonväri.
Kertoo aika paljon tämän ketjun tätien sympaattisuudesta, että viittomakielisen lapsen äidin kommenttia on alapeukuttanut niin moni.
No-niin, Linnan juhla kinastelut voi lopettaa! KAJ vahvisti juuri saaneensa kutsun!
Vierailija kirjoitti:
No-niin, Linnan juhla kinastelut voi lopettaa! KAJ vahvisti juuri saaneensa kutsun!
Tarkkaan ottaen KAJ ei ole saanut kutsua, vaan jokainen KAJ'n jäsen on saanut oman henkilökohtaisen kutsun. Kutsu koskee myös kutsun saajan puolisoa/avopuolisoa.
Vierailija kirjoitti:
No niin. Pulinat pois https://www.instagram.com/p/DRzhYWBikzX/
Onko heillä taas uudet puvut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö saisi olla? Pitääkö esiintyvien taiteilijoiden kulkea aina samoissa vaatteissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaan ottaen KAJ ei ole saanut kutsua, vaan jokainen KAJ'n jäsen on saanut oman henkilökohtaisen kutsun. Kutsu koskee myös kutsun saajan puolisoa/avopuolisoa.
Tuo näyttäisi olevan Axelin saama kutsu. Alempana lukee myös hänen vaimonsa nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on. Hyvännäköiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo näyttäisi olevan Axelin saama kutsu. Alempana lukee myös hänen vaimonsa nimi.
Tuossa muuten näkyy se kättelyaika myös. 19:00 jos sain tihrustettua oikein.
Siltä vaikuttaa. Taidan seurata Linnan juhlia tänä vuonna Svenska Yleltä.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f4699897-d367-42de-a915-86d708…
Yllättävä otsikko kun on katsonut videon😂
Hienoa että tykkäsivät. Ja kyllähän he vähän lauloivat BBB:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bara Bada Bastu on Spotifyn vuoden soitetuin kappale Ruotsissa ja kakkonen Suomessa.
Heja KAJ! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011662425.html
Täytyy sanoa, että mulle lähes kaikki nimet näillä listoilla oli vieraita. Muutamista tunnistin nimeltä joko artistin tai kappaleen, mutta en juuri mistään molempia. Ja olen kuitenkin Kajn ikäluokkaa eli en mikään ihan ikäloppu. Mutta en kuuntele juurikaan listahittejä tai niitä soittavia radiokanavia. Kaj on todella dominoinut mun Spotifyta tänä vuonna, kun en ole pitkään aikaan mihinkään näin hurahtanut, lisäksi sitten metallia, musikaalimusaa, vanhempaa poppia, vähän iskelmää ja klassista.
Yllättävää muuten, ettei Käärijää tai Mirellaa ollut näillä listoilla.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f4699897-d367-42de-a915-86d708…
Yllättävä otsikko kun on katsonut videon😂
Hienoa että tykkäsivät. Ja kyllähän he vähän lauloivat BBB:tä.
Joo. Enpä ole koskaan ennen katsonut KAJ'n esiintymistä yhtä kiusaantuneena. KAJ on ihanaakin ihanampi mutta noilla älypuhelimiinsa addiktoituneilla lapsilla rautakanki perseessä. Ei näin.
Vähän tosiaan pisti silmään, kuinka moni noista koululaisista katsoi koko esityksen puhelimen kautta. Onhan tuollainen tosi tympeä yleisö, ja jotenkin surullista. Näkyy hän niitä puhelimia paljon keikoilla, muttei kuitenkaan yleensä ihan tuossa määrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bara Bada Bastu on Spotifyn vuoden soitetuin kappale Ruotsissa ja kakkonen Suomessa.
Heja KAJ! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011662425.html
Täytyy sanoa, että mulle lähes kaikki nimet näillä listoilla oli vieraita. Muutamista tunnistin nimeltä joko artistin tai kappaleen, mutta en juuri mistään molempia. Ja olen kuitenkin Kajn ikäluokkaa eli en mikään ihan ikäloppu. Mutta en kuuntele juurikaan listahittejä tai niitä soittavia radiokanavia. Kaj on todella dominoinut mun Spotifyta tänä vuonna, kun en ole pitkään aikaan mihinkään näin hurahtanut, lisäksi sitten metallia, musikaalimusaa, vanhempaa poppia, vähän iskelmää ja klassista.
Yllättävää muuten, ettei Käärijää tai Mirellaa ollut näillä listoilla.
Mun nuoriso kuuntelee noita soitetuimpia. Mun korvaan kuulostaa aneemiselta toi ykköspaikalta löytyvä Ares. Samantyylistä rap-musiikkia pelkästään kärkisijoilla - paitsi tietty yksi virkistävä poikkeus KAJ.
Vierailija kirjoitti:
Vähän tosiaan pisti silmään, kuinka moni noista koululaisista katsoi koko esityksen puhelimen kautta. Onhan tuollainen tosi tympeä yleisö, ja jotenkin surullista. Näkyy hän niitä puhelimia paljon keikoilla, muttei kuitenkaan yleensä ihan tuossa määrin.
Kymmenvuotiaat ovat varmasti vaikea kohderyhmä kenelle tahansa artistille, koska he eivät ole enää pieniä ja spontaanisti innostuvia mutta eivät vielä myöskään niin isoja ja itsevarmoja että he eivät pelkäisi mitä muut ajattelevat, jos he vaikka innostuvaisivatkin. Epävarmuus ja epämukavuus suorastaan huokuivat heistä. En tiedä oliko heitä ohjeistettu pitämään puhelimet taskussa tai laukussa esim. koko juhlan tai ainakin keikan ajan, mutta törkeää käytöstähän tuo oli.
Täältä poistuu nyt koko ajan normaaleja kommentteja
Tuo kutsun kellonaika 19.00 ei ole tarkka kättelyaika, vaan aika, jolloin Axelin vaimoineen tulee saapua paikalle. Olen nähnyt kuvia useista kutsuista ja tosi monissa näyttää olevan tuo 19.00 kellonaika kutsussa. Todennäköisesti tuohon aikaan saapuvat paikalle, sitten tarkistetaan kutsut yms ja sen jälkeen asettuvat sitten jonoon odottamaan omaa kättelyvuoroaan. Eli eivät he vielä klo 19.00 ole kättelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kutsun kellonaika 19.00 ei ole tarkka kättelyaika, vaan aika, jolloin Axelin vaimoineen tulee saapua paikalle. Olen nähnyt kuvia useista kutsuista ja tosi monissa näyttää olevan tuo 19.00 kellonaika kutsussa. Todennäköisesti tuohon aikaan saapuvat paikalle, sitten tarkistetaan kutsut yms ja sen jälkeen asettuvat sitten jonoon odottamaan omaa kättelyvuoroaan. Eli eivät he vielä klo 19.00 ole kättelemässä.
Sitä juuri kommentoin heti ensin laittamani viestin perään mutta sekin viesti on poistettu
Luin Salakuljettajan aarteen kolmannen luvun. Tässä mietteitä. En referoi tapahtumia vaan nostan mieleen tulleita ajatuksia esiin.
Kuten eilen arvattavissa oli Oliver meni ullakolle löydettyään avaimen. Kenen huone ullakkohuone on ollut ja kuka on valokuvan salaperäinen mies? Mitään sellaista, joka selittäisi ehdottoman kiellon mennä ullakolle, ei löytynyt. Seuraavassa luvussa varmaan selviää jotain hänen ottamaansa mappiin liittyen. Karttaan on merkitty sijainteja. Jossain vaiheessa Oliver lähtee etsimään karttaan merkittyjä pisteitä.
Mitäpä jos joku KAJn jäsenistä ihan itse käy täällä ilmiantamassa?