Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (10460)

Vierailija
10081/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi pitänyt lukea tätä keskustelua yksinään keskellä yötä Jossain mielenhäiriössä menin ilmoittautumaan Svenskanin neulontatapahtumaan. Nyt olisi sitten kaksi viikkoa aikaa oppia neulomaan :D

Ensin pitäisi varmaan ostaa puikot ja löytää YouTubesta joku ohjevideo. Todennäköisesti ehdin saamaan itselleni jännetupintulehduksen tai jonkun muun rasitusvamman juuri ennen tapahtumaa. Onko kohtalontovereita?

Eiköhän siellä joku opeta sua, jos et ehdi oppimaan. Olen sangen varma, että ovat vaan innoissaan, jos saavat opettaa.

Mä tulisin kanssa, mutta en asu pk-seudulla, joten en pääse mukaan.

Vierailija
10082/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi pitänyt lukea tätä keskustelua yksinään keskellä yötä Jossain mielenhäiriössä menin ilmoittautumaan Svenskanin neulontatapahtumaan. Nyt olisi sitten kaksi viikkoa aikaa oppia neulomaan :D

Ensin pitäisi varmaan ostaa puikot ja löytää YouTubesta joku ohjevideo. Todennäköisesti ehdin saamaan itselleni jännetupintulehduksen tai jonkun muun rasitusvamman juuri ennen tapahtumaa. Onko kohtalontovereita?

Miten olet voinut olla oppimatta neulomaan koulussa käsityötunnilla? Svenskanin tilaisuudessa neulotaan pelkkää oikeaa. Sen osaa lapsikin.

Noh noh, ei ruveta pilkkaamaan ketään. On monta asiaa, jotka ovat unohtuneet koulun jälkeen. Lisäksi jokaiselle opittavalle asialle on joskus eka kerta, enemmin tai myöhemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10083/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet voinut olla oppimatta neulomaan koulussa käsityötunnilla? Svenskanin tilaisuudessa neulotaan pelkkää oikeaa. Sen osaa lapsikin.

Noh noh, ei ruveta pilkkaamaan ketään. On monta asiaa, jotka ovat unohtuneet koulun jälkeen. Lisäksi jokaiselle opittavalle asialle on joskus eka kerta, enemmin tai myöhemmin. 

Juuri näin. Riemuitaan siitä miten itse kukin meistä päätyy opettelemaan KAJ'n innoittamana. He itse rohkaistuivat puhumaan suomea, meistä moni on alkanut harjoittelemaan ruotsia ja nyt yksi vielä kutomaan. Mikä voisi olla parempaa kuin se, että uskaltaudumme kokeilemaan uusia asioita.

Vierailija
10084/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti aiheen vierestä.

Neulominen tai virkkaaminen ei vain kaikilta luonnistu. Mulla on eräs tuttava, joka kyllä saa ompelukoneen ja saumurin kanssa aikaan vaikka minkälaista vaatetta, mutta puikoilla tai virkkuukoukulla ei synny yhtikäs mitään. Ei onnistunut aikoinaan koulussa eikä onnistu edelleenkään. Että kyllä se ihan mahdollista on. 

Vierailija
10085/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi neuletapahtuma olisi kyllä hauska, kun itse tykkään muutenkin neuloa, mutta valitettavasti asun liian kaukana.

YouTuben ohjevideoiden avulla pääsee varmasti alkuun, pelkän oikean neulominen ei onneksi ole vaikeaa.

Vierailija
10086/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siellä joku opeta sua, jos et ehdi oppimaan. Olen sangen varma, että ovat vaan innoissaan, jos saavat opettaa.

Mä tulisin kanssa, mutta en asu pk-seudulla, joten en pääse mukaan.

Mun mielestä siellä Svenskanin sivuilla sanotaan, että mukaan voi tulla aloittelijakin. 

Hauska idea tällainen yhteisöllinen tapahtuma. Meilläpäin on joskus järjestetty kirjastossa vastaavia. On kokoonnuttu neulomaan yhdessä jonkun musiikki- tai kirjallisuusteeman ympärillä. Monet ovat tykänneet. 

Vierailija
10087/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaoottinen haastattelu nosteettiin taas esille FB-ryhmässä. 

https://www.instagram.com/p/B5KomDipqWF/? 

Vierailija
10088/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niin, että jossain on vahvistettu, että KAJ on ICE konsertista on tulossa taltiointi? Onko tietoa, milloin ja minne? Tai siis jotain edes suuntaa antavaa arviota kuten talvella, keväällä, tms? 

KAJ10 konsertti pidettiin 30.11.2019, ja se tuli areenan katsottavaksi 1.4.2020, eli n. 4kk konsertin jälkeen. Voisikohan KAJ on ICEa siis odotella ehkä jonnekin lopputalvelle tai alkukeväälle?🤔

Vierailija
10089/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko niin, että jossain on vahvistettu, että KAJ on ICE konsertista on tulossa taltiointi? Onko tietoa, milloin ja minne? Tai siis jotain edes suuntaa antavaa arviota kuten talvella, keväällä, tms? 

KAJ10 konsertti pidettiin 30.11.2019, ja se tuli areenan katsottavaksi 1.4.2020, eli n. 4kk konsertin jälkeen. Voisikohan KAJ on ICEa siis odotella ehkä jonnekin lopputalvelle tai alkukeväälle?🤔

Joo, Axelin veli vahvisti tämän Discordissa pian konsertin jälkeen. Ei kertonut mitään muuta kuin että taltiointi on tulossa "ennemmin tai myöhemmin". Eli ei tiedetä ollenkaan milloin se ilmestyy tai missä se julkaistaan.

Vierailija
10090/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erik Åhman on kertonut Discordissa, että tallennettu on, mutta aikataulusta ei ole tietoa. Kameroita on ollut ainakin sekä miksauskeskuksessa että ihan edessä lähellä olleiden ja keikkakuvien mukaan. 

Vierailija
10091/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tänään erään porukan kanssa retkellä ja kävimme lintutornissa. Näin marraskuussa lintuja ei ollut näkyvissä. Tiedättekö miksi minulle tuli sielläkin KAJ mieleen?

Keksin ainakin kaksi syytä: Ruben sekä Dan-Ole.

Ruben tästä tuli mieleen, koska ainuttakaan lintua ei ollut näkyvissä. Rupesi niin naurattamaan kun joku totesikin sen.

Kaikki puhuvat aina vain Rubenista, mutta saanen huomauttaa, että todellinen (kovan onnen) ornitologi on Sven. Jolta vietiin lopulta kaikki.

Vierailija
10092/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin vähän aikaa sitten tänne että mun lempibiisien lista on lyhyt, mutta vaihtelee koko ajan. Tänä viikonloppuna yksi niistä lempibiiseistä on näköjään Karaoke. Oon vasta nyt kunnolla tykästynyt siigen, enkä vain saa tarpeekseni Axelin matalasta äänestä.

Svenskanin neulomistapahtuma olisi ihana ja mielelläni voisin opastaa sitä joka ilmoitti ettei neulominen suju, mutta asun liian kaukana osallistuakseni (taas kaikki kiva tapahtuu Helsingissä 😐).

Vierailija
10093/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tänään erään porukan kanssa retkellä ja kävimme lintutornissa. Näin marraskuussa lintuja ei ollut näkyvissä. Tiedättekö miksi minulle tuli sielläkin KAJ mieleen?

Keksin ainakin kaksi syytä: Ruben sekä Dan-Ole.

Ruben tästä tuli mieleen, koska ainuttakaan lintua ei ollut näkyvissä. Rupesi niin naurattamaan kun joku totesikin sen.

Kaikki puhuvat aina vain Rubenista, mutta saanen huomauttaa, että todellinen (kovan onnen) ornitologi on Sven. Jolta vietiin lopulta kaikki.

Joo joo just näin. En vaan eilen muistanut tämän loistavan ornitologin nimeä. Sain silmiini vain kuvan hänestä pimeässä bongauspaikalla.

Vierailija
10094/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt ornitologeista puhutaan, nostakaamme malja myös Eva-Lisalle. Hienot naiset jäävät yhä syyttä suotta miesten varjoon. En toki halua ottaa mitään pois Dan-Olelta enkä Sveniltä. Enkä Rubeniltakaan muuta kuin Maj-Lisin, jonka palauttaisin Svenille. (Olisi muuten hauska tietää, millainen oli poikien bilsanope Vöyrin lukiossa.)

Vierailija
10095/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitteleva neuloja kiittää kannustuksesta! Reilut 30 vuotta sitten olen koulussa neulonut sukkaparin, mutta en muista edes miten silmukat luodaan. 

Nyt pitäisi lähteä kaupoille puikkoja ja lankaa ostamaan. Tapahtumassa langat tulee Novitalta ja omat 6 koon puikot pitäisi olla. Osaisiko joku neuvoa, että mitä lankaa kannattaa ostaa harjoitteluun? Isoveljeä? Puikkojakin näyttää nykyään olevan vaikka mitä materiaalia, onko sillä väliä?

Vierailija
10096/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täällä kotona käty eli kämppä tyhjänä muista asukkaista. Jäin vähäksi aikaa yksin kotiin viikkosiivouksen verukkeella, mutta päätinkin tähän aluksi ottaa telkkariin Vörjeansin Smak i lag -konsertin. Mahtavaa kuunnella kunnon voluumilla ja jammailla keikan läpi. Parasta sunnuntaihin.

Vierailija
10097/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitteleva neuloja kiittää kannustuksesta! Reilut 30 vuotta sitten olen koulussa neulonut sukkaparin, mutta en muista edes miten silmukat luodaan. 

Nyt pitäisi lähteä kaupoille puikkoja ja lankaa ostamaan. Tapahtumassa langat tulee Novitalta ja omat 6 koon puikot pitäisi olla. Osaisiko joku neuvoa, että mitä lankaa kannattaa ostaa harjoitteluun? Isoveljeä? Puikkojakin näyttää nykyään olevan vaikka mitä materiaalia, onko sillä väliä?

Minä tykkään bambusta, ei kilise eikä silmukat putoa niin helposti vahingossa puikoilta. 

Vierailija
10098/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kiva, jos KOI:sta tulee kunnon  taltiointi johonkin katsottavaksi. Ja tulee sitten kun tulee. Ihan just äsken katselin ihmisten kuvaamia videoita konsertista, jälleen kerran. Niistä monesta tietysti aistii loistavasti, miten upea tunnelma siellä oli, mutta äänen ja kuvan laatu muuten on mitä on.

Olin itsekin siellä mutta istumapaikalla ja aika kaukana. Mietin kyllä syksyllä konsertin lähestyessä monta kertaa, pitäisikö vaihtaa lippu seisomapaikkaan, jotta pääsisi lähemmäs lavaa. En loppujen lopuksi sitten vaihtanut, ja ehkä hitusen jäi harmittamaan. Hieno fiilis oli kyllä nytkin koko ajan, mutta siinä permannolla olisi ollut ihan huippua. Mua kun ei haittaa ihmisten kirkumiset yhtään 😊 Olisi sen muutaman tunnin siinä jaksanut seistä ( sitäpaitsi se istumapenkki ei ollut mikään mukava sekään).  KAJ pitää nähdä ja kokea läheltä. Mun mielestä on niin hauskaa seurata poikien ilmeitä ja eleitä siinä lavalla. Vauhtia riittää, niin ettei kaikkea edes ehdi rekisteröidäkään. 

Vierailija
10099/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Svenskanin neulontatempaus kuulostaa kyllä unelmalta. Meinasin joskus aiemmin kirjoittaa, että ei tule osallistujista puutetta, jos ymmärtävät palkata Jakobin estradille heiluttelemaan malliksi puikkojaan ja keskeneräistä vihreää neulettaan. Mutta näköjään tapahtuma täyttyy ilman tätäkin houkutetta.

Olisi todella kiva osallistua, mutta täältä pohjoisesta ei niin vaan lähdetä pääkaupunkiin asti. Suomi on pirun pitkä maa. Munkin neulomistaidot on tasan nolla (kyllä, moni koulussa opittu asia yksinkertaisesti vaan unohtuu, ei sille mitään voi), mutta innokkaita opettajia löytyisi varmasti. Mikäänhän ei ole mukavampaa kuin eksperttinä neuvoa untuvikkoa, t. nimim. Besserwisser.  :)

Vierailija
10100/10460 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin harmittelin istumapaikkaa KOIssa, onhan se fiilis ihan eri siinä permannolla, mutta tällä kertaa ei ollut mahdollisuutta seisomapaikalle (keikkaseuran vuoksi). Toivottavasti joskus vielä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä