Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (10462)

Vierailija
10061/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määnin, Vöyri-päivät ja Langradin. Tää on kyllä tappavan (pun intended) hauska. Ja loistavasti tehty faniedit.

Vierailija
10062/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myöhäinen kommentti ehkä, kun en läheskään joka päivä täällä käy... Mutta täälläkin muistaakseni oli hiljattain linkki siihen SLS (Svenska litteratursällskapet/Vi läser) Axelin haastatteluun. Ainakin linkki oli siinä pienemmässä faniryhmässä. Olipa tosi hyvä haastattelu. Ja erinomaisen hienot kuvat! Kyllä on viisas ja fiksu mies tämä Axel. Hienosti ja kypsästi hän pohdiskelee asioita. Palo ja halu kirjoittamiseen tuntuu olevan kova, joten toivottavasti ensi vuosi suo hänelle tähän aikaa. Hänen tekstejään lukee kyllä mielellään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10063/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän myöhäinen kommentti ehkä, kun en läheskään joka päivä täällä käy... Mutta täälläkin muistaakseni oli hiljattain linkki siihen SLS (Svenska litteratursällskapet/Vi läser) Axelin haastatteluun. Ainakin linkki oli siinä pienemmässä faniryhmässä. Olipa tosi hyvä haastattelu. Ja erinomaisen hienot kuvat! Kyllä on viisas ja fiksu mies tämä Axel. Hienosti ja kypsästi hän pohdiskelee asioita. Palo ja halu kirjoittamiseen tuntuu olevan kova, joten toivottavasti ensi vuosi suo hänelle tähän aikaa. Hänen tekstejään lukee kyllä mielellään. 

Kyllä, hyvin rakennettu ja sujuvasti etenevä täyden kympin juttu. Toimittaja kysyy olennaisia kysymyksiä, Axel vastaa hienosti ja mietitysti, kuvat ovat loistavat ja taitto myös. En aiemmin edes tiennyt tällaisen lehden olemassaolosta (no, ei ihme tietysti, Suomessa ilmestyy tuhansia aikakauslehtiä), mutta aion lukea sitä jatkossakin. Mäkin toivon Axelille lisää aikaa kirjoittamiseen; se lahja on annettu vain harvoille, joten se pitää valjastaa käyttöön kaikkien iloksi.

Vierailija
10064/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2025 euroviisubiisien tuoreimmat striimausluvut julkaistiin juuri, kun Baselista tulee kuluneeksi kuusi kuukautta. Ykkössijaa pitää edelleen pienen vöyrinkielisen bändin pieni laulu saunasta (viisuvoittaja on sijalla 7.). Vieläköhän pojat joutuvat nipistämään itseään tajutakseen, millainen vuosi tämä on heille ollut ja mitä kaikkea on tapahtunut?

Vierailija
10065/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Axelin tekstiä on kyllä ilo lukea! Rääppöö on melkein luettu ja vähän olen Salakuljettajan aarretta aloitellut, mutta koitan säästellä ja lukea sen joulukalenterityyliin. Eldsjälin ostin syksyn kirjamessuilta, yritän ehtiä siihen tutustumaan ennen kuin suomennos tulee keväällä. Onko teillä suosikkeja Axelin kirjoista?

Vierailija
10066/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden 2025 euroviisubiisien tuoreimmat striimausluvut julkaistiin juuri, kun Baselista tulee kuluneeksi kuusi kuukautta. Ykkössijaa pitää edelleen pienen vöyrinkielisen bändin pieni laulu saunasta (viisuvoittaja on sijalla 7.). Vieläköhän pojat joutuvat nipistämään itseään tajutakseen, millainen vuosi tämä on heille ollut ja mitä kaikkea on tapahtunut?

Tämä on kiinnostava lista kun vertailee lopputuloksiin (ihan muistin varaisesti vain). Portugal on todella korkealla, mutta kappale on melodinen ja luvuissa varmasti paljon brasilialaisia. Minusta on kiva, että Itävaltaakin kuunnellaan, vaikka se ei ole ihan helppo laulu. Paljon parempi kuin monet sekavat jytäjumppaesitykset. Itämeren hauskat miehet ovat keulassa ykkösenä ja kakkosena. Espresso macchiato toimii siinä missä Cha cha chakin aikanaan. Bastulla on kuitenkin enemmän musiikillisia arvoja.

Vierailija
10067/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axelin tekstiä on kyllä ilo lukea! Rääppöö on melkein luettu ja vähän olen Salakuljettajan aarretta aloitellut, mutta koitan säästellä ja lukea sen joulukalenterityyliin. Eldsjälin ostin syksyn kirjamessuilta, yritän ehtiä siihen tutustumaan ennen kuin suomennos tulee keväällä. Onko teillä suosikkeja Axelin kirjoista?

Mä olen aina ollut lyhyen muodon ystävä (vaikka Sota ja rauhakin on kyllä hieno), joten se on Klein eli Rääppöö. Axel osaa kirjoittaa tiiviisti, jota kykyä mä arvostan suuresti. Hänen huumorinsa on juuri sopivan hienovaraista ja oivallukset parhaimmillaan huikeita. Ellen tykkäisi niin kovasti Bertel Bäckistä ja Axelin pikkuserkusta Määninistä, toivoisin hänen keskittyvän vain kirjoittamiseen. Mutta en siis toivo, koska Bertel ja Määnin.

Vierailija
10068/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuuslehden jutun kuvista tuli mieleen tämä artikkeli

https://www.meillakotona.fi/artikkelit/louisen-ja-axelin-puutalo-vaasas…

Vierailija
10069/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas Jakob taas ottanut askeleen eteenpäin suomen kielessä. Juttelee hyvin luontevasti, käyttää sanoista puhekielisiä muotoja ja nappaa oma-aloitteisesti ensimmäisen puheenvuoron, kun toimittaja on tehnyt kysymyksen. Mutta hän on tainnut nauttia rohkaisuannoksen kakkua just ennen tätä haastattelua, jos oikein muistan.  :)

Joo samaan kiinnitin huomiota. Kakkupalan onnistunut tiedustelu varmaan rohkaisi.

Motivaatiolaji suomikin. Mitä sitä ei kakun takia tekisi.

Vierailija
10070/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hektinen viikko takana, että ehdin vasta nyt kuuntelemaan Yle Areenasta sen jonkun jo alkuviikosta vinkkaaman Kevinin haastattelun, joka on tehty kuukausi ennen Botnia Paradisen ensi-iltaa vuonna 2021. On kyllä hieno ja viisas mies tuo Kevin, ilo kuulla hänen ajatuksiaan. Myös jotenkin nöyryyden ja vaatimattomuuden huippu, että eihän hän mutta ne muut. Kun on niin hyvä vaimo ja perhe, läheisimmät työkaverit ja muut ystävät, niin hänkin yrittää parhaansa.

Hauskoja tarinoitakin riittää, ja yksi tositapahtuma taisi päätyä mukaan musikaalijuoneenkin. Siis se, kun hän taannoin lähti rentoutumaan ruotsinlaivalle Axelin ja Jakobin kanssa, ja merellä yllättikin 20 metriä sekunnissa puhaltanut myrskytuuli. Matkustajilla oli ollut täysi työ pysyä jaloillaan siinä rytäkässä. Sitä hän ei maininnut, pitikö keularamppia kasassa joku Sinikka.

Vierailija
10071/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjallisuuslehden jutun kuvista tuli mieleen tämä artikkeli

https://www.meillakotona.fi/artikkelit/louisen-ja-axelin-puutalo-vaasas…

On kyllä tosi ihana koti heillä. Sisustusmaku hyvin lähellä mun omaani, joten silmä lepää noissa kuvissa. Mikä harmoninen tunnelma, ja vielä vanha, historiallinen puutalo.

Vierailija
10072/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään erään porukan kanssa retkellä ja kävimme lintutornissa. Näin marraskuussa lintuja ei ollut näkyvissä. Tiedättekö miksi minulle tuli sielläkin KAJ mieleen?

Vierailija
10073/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ, tuo kaikkien ornitologien idoli.  :D

Vierailija
10074/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tänään erään porukan kanssa retkellä ja kävimme lintutornissa. Näin marraskuussa lintuja ei ollut näkyvissä. Tiedättekö miksi minulle tuli sielläkin KAJ mieleen?

Keksin ainakin kaksi syytä: Ruben sekä Dan-Ole.

Vierailija
10075/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksin ainakin kaksi syytä: Ruben sekä Dan-Ole.

Ruben tästä tuli mieleen, koska ainuttakaan lintua ei ollut näkyvissä. Rupesi niin naurattamaan kun joku totesikin sen.

Vierailija
10076/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä muistojen bulevardi... Kaj'n omat Kajce-klipit on kyllä (ymmärrettävästi) ne parhaat.

https://www.instagram.com/p/DQyqY8zjEyR/

Vierailija
10077/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on varmaan muitakin kuin minä, joiden mielestä maailmassa ei ole kovempaa biisiä kuin Kom ti byin. Tässä on mun mielestä erittäin intensiivinen ja latautunut versio tästä mestariteoksesta ja vielä livebändin kanssa. (Tämä linkki on saattanut olla täällä jo aiemminkin. ) Näyttää ainakin mun silmään olevan taltioitu samassa tilaisuudessa, kuin mahtava Purple rain, missä Jakobilla on se pieni soolo-osuus, jonka hän muuten laulaa ihan käsittämättömän hyvin.

Sattuisiko kenelläkään olemaan aavistusta tai edes arvausta, mikä tilaisuus tämä on ollut, 8 vuotta sitten? Näyttää suunnilleen joltakin galalta, kun ihmiset istuvat pitkissä pöydissä... 

Vierailija
10078/10462 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on varmaan muitakin kuin minä, joiden mielestä maailmassa ei ole kovempaa biisiä kuin Kom ti byin. Tässä on mun mielestä erittäin intensiivinen ja latautunut versio tästä mestariteoksesta ja vielä livebändin kanssa. (Tämä linkki on saattanut olla täällä jo aiemminkin. ) Näyttää ainakin mun silmään olevan taltioitu samassa tilaisuudessa, kuin mahtava Purple rain, missä Jakobilla on se pieni soolo-osuus, jonka hän muuten laulaa ihan käsittämättömän hyvin.

Sattuisiko kenelläkään olemaan aavistusta tai edes arvausta, mikä tilaisuus tämä on ollut, 8 vuotta sitten? Näyttää suunnilleen joltakin galalta, kun ihmiset istuvat pitkissä pöydissä... 

Sama tilaisuus. Olen kuullut että se oli yksityistilaisuus - muistaakseni jonkun syntymäpäivät. Youtuben kommenteista olen lukenut.

Vierailija
10079/10462 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi pitänyt lukea tätä keskustelua yksinään keskellä yötä Jossain mielenhäiriössä menin ilmoittautumaan Svenskanin neulontatapahtumaan. Nyt olisi sitten kaksi viikkoa aikaa oppia neulomaan :D

Ensin pitäisi varmaan ostaa puikot ja löytää YouTubesta joku ohjevideo. Todennäköisesti ehdin saamaan itselleni jännetupintulehduksen tai jonkun muun rasitusvamman juuri ennen tapahtumaa. Onko kohtalontovereita?

Vierailija
10080/10462 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi pitänyt lukea tätä keskustelua yksinään keskellä yötä Jossain mielenhäiriössä menin ilmoittautumaan Svenskanin neulontatapahtumaan. Nyt olisi sitten kaksi viikkoa aikaa oppia neulomaan :D

Ensin pitäisi varmaan ostaa puikot ja löytää YouTubesta joku ohjevideo. Todennäköisesti ehdin saamaan itselleni jännetupintulehduksen tai jonkun muun rasitusvamman juuri ennen tapahtumaa. Onko kohtalontovereita?

Miten olet voinut olla oppimatta neulomaan koulussa käsityötunnilla? Svenskanin tilaisuudessa neulotaan pelkkää oikeaa. Sen osaa lapsikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme