Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (13833)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas Jakob taas ottanut askeleen eteenpäin suomen kielessä. Juttelee hyvin luontevasti, käyttää sanoista puhekielisiä muotoja ja nappaa oma-aloitteisesti ensimmäisen puheenvuoron, kun toimittaja on tehnyt kysymyksen. Mutta hän on tainnut nauttia rohkaisuannoksen kakkua just ennen tätä haastattelua, jos oikein muistan. :)
Joo samaan kiinnitin huomiota. Kakkupalan onnistunut tiedustelu varmaan rohkaisi.
Motivaatiolaji suomikin. Mitä sitä ei kakun takia tekisi.
Niin hektinen viikko takana, että ehdin vasta nyt kuuntelemaan Yle Areenasta sen jonkun jo alkuviikosta vinkkaaman Kevinin haastattelun, joka on tehty kuukausi ennen Botnia Paradisen ensi-iltaa vuonna 2021. On kyllä hieno ja viisas mies tuo Kevin, ilo kuulla hänen ajatuksiaan. Myös jotenkin nöyryyden ja vaatimattomuuden huippu, että eihän hän mutta ne muut. Kun on niin hyvä vaimo ja perhe, läheisimmät työkaverit ja muut ystävät, niin hänkin yrittää parhaansa.
Hauskoja tarinoitakin riittää, ja yksi tositapahtuma taisi päätyä mukaan musikaalijuoneenkin. Siis se, kun hän taannoin lähti rentoutumaan ruotsinlaivalle Axelin ja Jakobin kanssa, ja merellä yllättikin 20 metriä sekunnissa puhaltanut myrskytuuli. Matkustajilla oli ollut täysi työ pysyä jaloillaan siinä rytäkässä. Sitä hän ei maininnut, pitikö keularamppia kasassa joku Sinikka.
Vierailija kirjoitti:
Kirjallisuuslehden jutun kuvista tuli mieleen tämä artikkeli
https://www.meillakotona.fi/artikkelit/louisen-ja-axelin-puutalo-vaasas…
On kyllä tosi ihana koti heillä. Sisustusmaku hyvin lähellä mun omaani, joten silmä lepää noissa kuvissa. Mikä harmoninen tunnelma, ja vielä vanha, historiallinen puutalo.
Olin tänään erään porukan kanssa retkellä ja kävimme lintutornissa. Näin marraskuussa lintuja ei ollut näkyvissä. Tiedättekö miksi minulle tuli sielläkin KAJ mieleen?
KAJ, tuo kaikkien ornitologien idoli. :D
Vierailija kirjoitti:
Olin tänään erään porukan kanssa retkellä ja kävimme lintutornissa. Näin marraskuussa lintuja ei ollut näkyvissä. Tiedättekö miksi minulle tuli sielläkin KAJ mieleen?
Keksin ainakin kaksi syytä: Ruben sekä Dan-Ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksin ainakin kaksi syytä: Ruben sekä Dan-Ole.
Ruben tästä tuli mieleen, koska ainuttakaan lintua ei ollut näkyvissä. Rupesi niin naurattamaan kun joku totesikin sen.
Voi mikä muistojen bulevardi... Kaj'n omat Kajce-klipit on kyllä (ymmärrettävästi) ne parhaat.
Täällä on varmaan muitakin kuin minä, joiden mielestä maailmassa ei ole kovempaa biisiä kuin Kom ti byin. Tässä on mun mielestä erittäin intensiivinen ja latautunut versio tästä mestariteoksesta ja vielä livebändin kanssa. (Tämä linkki on saattanut olla täällä jo aiemminkin. ) Näyttää ainakin mun silmään olevan taltioitu samassa tilaisuudessa, kuin mahtava Purple rain, missä Jakobilla on se pieni soolo-osuus, jonka hän muuten laulaa ihan käsittämättömän hyvin.
Sattuisiko kenelläkään olemaan aavistusta tai edes arvausta, mikä tilaisuus tämä on ollut, 8 vuotta sitten? Näyttää suunnilleen joltakin galalta, kun ihmiset istuvat pitkissä pöydissä...
Vierailija kirjoitti:
Täällä on varmaan muitakin kuin minä, joiden mielestä maailmassa ei ole kovempaa biisiä kuin Kom ti byin. Tässä on mun mielestä erittäin intensiivinen ja latautunut versio tästä mestariteoksesta ja vielä livebändin kanssa. (Tämä linkki on saattanut olla täällä jo aiemminkin. ) Näyttää ainakin mun silmään olevan taltioitu samassa tilaisuudessa, kuin mahtava Purple rain, missä Jakobilla on se pieni soolo-osuus, jonka hän muuten laulaa ihan käsittämättömän hyvin.
Sattuisiko kenelläkään olemaan aavistusta tai edes arvausta, mikä tilaisuus tämä on ollut, 8 vuotta sitten? Näyttää suunnilleen joltakin galalta, kun ihmiset istuvat pitkissä pöydissä...
Sama tilaisuus. Olen kuullut että se oli yksityistilaisuus - muistaakseni jonkun syntymäpäivät. Youtuben kommenteista olen lukenut.
Ei olisi pitänyt lukea tätä keskustelua yksinään keskellä yötä Jossain mielenhäiriössä menin ilmoittautumaan Svenskanin neulontatapahtumaan. Nyt olisi sitten kaksi viikkoa aikaa oppia neulomaan :D
Ensin pitäisi varmaan ostaa puikot ja löytää YouTubesta joku ohjevideo. Todennäköisesti ehdin saamaan itselleni jännetupintulehduksen tai jonkun muun rasitusvamman juuri ennen tapahtumaa. Onko kohtalontovereita?
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi pitänyt lukea tätä keskustelua yksinään keskellä yötä Jossain mielenhäiriössä menin ilmoittautumaan Svenskanin neulontatapahtumaan. Nyt olisi sitten kaksi viikkoa aikaa oppia neulomaan :D
Ensin pitäisi varmaan ostaa puikot ja löytää YouTubesta joku ohjevideo. Todennäköisesti ehdin saamaan itselleni jännetupintulehduksen tai jonkun muun rasitusvamman juuri ennen tapahtumaa. Onko kohtalontovereita?
Miten olet voinut olla oppimatta neulomaan koulussa käsityötunnilla? Svenskanin tilaisuudessa neulotaan pelkkää oikeaa. Sen osaa lapsikin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siellä joku opeta sua, jos et ehdi oppimaan. Olen sangen varma, että ovat vaan innoissaan, jos saavat opettaa.
Mä tulisin kanssa, mutta en asu pk-seudulla, joten en pääse mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet voinut olla oppimatta neulomaan koulussa käsityötunnilla? Svenskanin tilaisuudessa neulotaan pelkkää oikeaa. Sen osaa lapsikin.
Noh noh, ei ruveta pilkkaamaan ketään. On monta asiaa, jotka ovat unohtuneet koulun jälkeen. Lisäksi jokaiselle opittavalle asialle on joskus eka kerta, enemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh noh, ei ruveta pilkkaamaan ketään. On monta asiaa, jotka ovat unohtuneet koulun jälkeen. Lisäksi jokaiselle opittavalle asialle on joskus eka kerta, enemmin tai myöhemmin.
Juuri näin. Riemuitaan siitä miten itse kukin meistä päätyy opettelemaan KAJ'n innoittamana. He itse rohkaistuivat puhumaan suomea, meistä moni on alkanut harjoittelemaan ruotsia ja nyt yksi vielä kutomaan. Mikä voisi olla parempaa kuin se, että uskaltaudumme kokeilemaan uusia asioita.
Kommentti aiheen vierestä.
Neulominen tai virkkaaminen ei vain kaikilta luonnistu. Mulla on eräs tuttava, joka kyllä saa ompelukoneen ja saumurin kanssa aikaan vaikka minkälaista vaatetta, mutta puikoilla tai virkkuukoukulla ei synny yhtikäs mitään. Ei onnistunut aikoinaan koulussa eikä onnistu edelleenkään. Että kyllä se ihan mahdollista on.
Toi neuletapahtuma olisi kyllä hauska, kun itse tykkään muutenkin neuloa, mutta valitettavasti asun liian kaukana.
YouTuben ohjevideoiden avulla pääsee varmasti alkuun, pelkän oikean neulominen ei onneksi ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siellä joku opeta sua, jos et ehdi oppimaan. Olen sangen varma, että ovat vaan innoissaan, jos saavat opettaa.
Mä tulisin kanssa, mutta en asu pk-seudulla, joten en pääse mukaan.
Mun mielestä siellä Svenskanin sivuilla sanotaan, että mukaan voi tulla aloittelijakin.
Hauska idea tällainen yhteisöllinen tapahtuma. Meilläpäin on joskus järjestetty kirjastossa vastaavia. On kokoonnuttu neulomaan yhdessä jonkun musiikki- tai kirjallisuusteeman ympärillä. Monet ovat tykänneet.
Tämä kaoottinen haastattelu nosteettiin taas esille FB-ryhmässä.
Kirjallisuuslehden jutun kuvista tuli mieleen tämä artikkeli
https://www.meillakotona.fi/artikkelit/louisen-ja-axelin-puutalo-vaasas…