Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (10459)

Vierailija
10121/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko törmänneet tähän japaniksi esitettyyn Bastuun? Ihan pöhkö ja oudolla tavalla myös tosi söpö, (lahjakkaat) tytöt ovat niin innoissaan. Ja mikrofoni kruunaa kaiken.

Vierailija
10122/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dansgolvin teksti hauska, dirlandaakin mainittu...siinä vasta monotoninen biisi:D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10123/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä en pääse käsiksi tuohon Dansgolviin, johon niin moni on hullaantunut? Tykkään tosi paljon kaikista muista Karar i arbeit -albumin biiseistä, mutta tässä sävelkulku on mulle liian monotoninen ja rytmi yksitoikkoinen. Olenko vaan liian tyhmä ymmärtämään (myönnän suosiolla olevani epämusikaalinen ja aika rytmitajutonkin)? Pitääkö mun kuunnella sitä enemmän, jotta tajuan? Vain onko tämä nyt vaan niin, että smaken är som baken?

Makuasioissa ei ole tyhmää tai fiksua. Minä tykkäsin Dansgolvista heti koska fraasien rytmitys on niin erikoinen. Sitten kun on nähnyt Kevinin eläytyvän musiikkiin, se saa lisäkerroksia. Lopun äänen vapina on saatu aikaan vain mikrofonia heiluttamalla ja kuulostaa melkein improvisoidulta. 

Vierailija
10124/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas yksi Kevin-namunen. Rötger Fellmann on tuohtunut.

https://www.facebook.com/share/v/19yXtu1fV9/

Vierailija
10125/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa arvata (ja täällähän saa), veikkaan että Kevinin ikisuosikki on Yolo. :)

Hiljattain luin Kevinin haastattelun jossa hän sanoi pitävänsä erityisesti laulettavasta tanssimusiikista. Varmaan Yolo sopii siihen, mutta ehkä myös Dansgolv.

Miksi mä en pääse käsiksi tuohon Dansgolviin, johon niin moni on hullaantunut? Tykkään tosi paljon kaikista muista Karar i arbeit -albumin biiseistä, mutta tässä sävelkulku on mulle liian monotoninen ja rytmi yksitoikkoinen. Olenko vaan liian tyhmä ymmärtämään (myönnän suosiolla olevani epämusikaalinen ja aika rytmitajutonkin)? Pitääkö mun kuunnella sitä enemmän, jotta tajuan? Vain onko tämä nyt vaan niin, että smaken är som baken?

No täällä toinen samanlainen. Mulla on kai jonkinlainen sävelkorva ja rytmitajukin, mutta mulle on tuo Dansgolv jäänyt myös  avautumatta. Samaa mieltä, että liian monotoninen mun makuun. Voin sitä kuunnella, mutta mieluummin kuuntelen jotain muuta KAJ'lta. Olen kyllä yleensäkin melodioiden ystävä, mistä syystä esim. KAJ'n musikaalien biisit on mulle ihan parasta. 

Toinen biisi mikä on jäänyt mulle vähän oudoksi on Kallna mat, josta ilmeisesti kovin monet myöskin tykkäävät. Rap ei oikein ole mun genreä joten tämäkin on biisi, joka mulla jää vähälle kuuntelulle. Ainoa rap-biisi, joka mulle toimii kuin häkä on KAJ'n Kom ti byin, täälläkin moneen kertaan mainittu. Siinä on joku käsittämätön voima ja lyriikat on aivan huikeat, vahvat ja vakuuttavat. 

Kyllä se vaan niin taitaa olla, että se smaken on kuin baken. Vaikka monet KAJ'n biisit on mulle iskeneet vasta useiden kuuntelukertojen jälkeen, niin nuo kaksi edellä mainittua ei edelleenkään. Livenä konsertissa menee, mutta kotona ovat soittolistan häntäpäässä. 

Vierailija
10126/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dansgolvin iloihin mukaan pääsemistä voi auttaa tämä viime kesän keikkakiertueelta oleva video, jossa Kevin loistaa:

Vierailija
10127/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta Dansgolv ja Kallna mat on molemmat ihan kivoja biisejä, ja kuuntelen kyllä mielelläni etenkin livenä, mutta eivät kuulu mun varsinaisiin suosikkeihin, ja harvemmin tulee varta vasten kuunneltua. Sellaisia kasin biisejä mun makuun.

Vierailija
10128/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dansgolvin iloihin mukaan pääsemistä voi auttaa tämä viime kesän keikkakiertueelta oleva video, jossa Kevin loistaa:

Samalta keikalta on myös Text-tv:stä upea versio:

%3D

Vierailija
10129/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rötger puhuu täyttä asiaa! Ja jollain muulla murteella kuin vöyriksi, eiks niin? Mulle tuon videon helmi on kyllä uutisankkuri. Jos Axelin ääni tuosta vielä syvenee, hän putoaa kohta maankuoren läpi maapallon sulaan ytimeen.

Vierailija
10130/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Dansgolv oli yksi ensimmäisistä Kaj'n biiseistä, joita aloin kuunnella ja joihin ihastuin. Iski heti ensimmäisellä kuuntelukerralla, eikä siihen tarvittu edes keikalta kuvattua videota, biisi itsessään vei mukanaan. Ehkä olen sitten monotonisen musiikin ystävä. 😆 Tykkään kyllä yleensäkin tuollaisista vauhdikkaammista biiseistä. Firmans man, Karar i arbeit ja Kpm ti byin olivat myös niitä ekoja suosikkeja.

Vierailija
10131/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rötger puhuu täyttä asiaa! Ja jollain muulla murteella kuin vöyriksi, eiks niin? Mulle tuon videon helmi on kyllä uutisankkuri. Jos Axelin ääni tuosta vielä syvenee, hän putoaa kohta maankuoren läpi maapallon sulaan ytimeen.

Joku ulkomainen fani kysyi FB-ryhmässä miksi Kevin sanoo ärrät niin voimakkaasti. Vastasin, että miksi ei?. Minusta Kevinin rapeat ärrät ovat parasta herkkua.

Vierailija
10132/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kaoottinen haastattelu nosteettiin taas esille FB-ryhmässä. 

https://www.instagram.com/p/B5KomDipqWF/? 

Miksi mä en ollut nähnyt tätä aiemmin?? Paras toimittajaparodia ikinä ja paras Hannu Karpo -mikin imitaatio ikinä. En kestä.

Alan miehelle (tässä tapauksessa naiselle) pukkaa suorastaan hiki hiusjuuriin tuota katsellessa. Mä onneksi olen kirjoittava toimittaja eikä mun haastiksista ole kuvatallenteita, mutta just tuollaista mun touhuni on todennäköisesti alkuun ollut. Toivottavasti edes vähän ammattitaito kohentunut tässä vuosien varrella...

Vierailija
10133/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku ulkomainen fani kysyi FB-ryhmässä miksi Kevin sanoo ärrät niin voimakkaasti. Vastasin, että miksi ei?. Minusta Kevinin rapeat ärrät ovat parasta herkkua.

Koska hän on suomalainen ja täällä ärrät sanotaan voimakkaasti. Mäkin tykkään. Ja niistä ällistä...

Vierailija
10134/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hän on suomalainen ja täällä ärrät sanotaan voimakkaasti. Mäkin tykkään. Ja niistä ällistä...

Tärähtäähän (tai sorahtaa) se ärrä ihan reippaasti monessa ns. valtakielessäkin, saksassa ja ranskassa esimerkiksi. Mutta tuo ihmettely on selvästi seurausta englannin mahtiasemasta. Kun englannissa on pehmeä ärrä, kaikki muu on outoa.

Vierailija
10135/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto vieköön, osaa näköjään täditkin heilua eikä pelkästään sedät ja nuoriso. Toivottavasti me kajahtaneet kuitenkin maltetaan mielemme Svenskanin musikaalissa, vaikka kuinka laulattaisi ja naurattaisi ja tekisi mieli näppäillä selfieitä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d08551d1-4a0a-478c-9a16-1c4f7f33c703

Vierailija
10136/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärähtäähän (tai sorahtaa) se ärrä ihan reippaasti

Niinpä. Ilmankos se Kevinin perkele kuulostaa monen korvaan eksoottisella tavalla hyvältä. Meille tuttua ja arkista.

Vierailija
10137/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä Youtuben keskusteluissa herätti ulkomaalaisten joukossa suurta hilpeyttä Karar i arbeitin fraasi Gräver ni fjärrvärmeröiri. Siis erityisesti se miltä sen ärrät kuulostivat ja moni pohti tekivätkö lausumisesta tarkoituksella hassua.

Suomalaisena en ollut edes huomannut lauseessa mitään erityistä ja jotkut yrittivät selittää niille ulkomaalaisille, että me  kuulostetaan täällä tuolta ihan normaalisti. 

Vierailija
10138/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itse just näistä KAJn urbaanin soundin biiseistä, kuten Text-TV, Dansgolv, Kallna mat, Tech support jne. Toivottavasti jatkavat vielä samalla linjalla. Mutta oikeastaan pidänkin lähes koko tuotannosta. :D 

Vierailija
10139/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille kielentaitajille viihdykettä. Itseltäni menee paljonkin ohi, mutta kiinnostavaa miten pannryymi oli valittu sanana mukaan ja miten paljon juttua siitä riitti. Mukana myös muita meille tuttuja KAJhin liittyviä sanoja.

Vierailija
10140/10459 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Celeste julkaisi tuoreimman vlogipostauksensa, joka on omistettu Kaj on Icelle. Hän on yhä niin onnellinen ja liikuttunut kokemuksestaan, ettei mitenkään selviä tarinastaan kuivin silmin. Tekee tädinkin onnelliseksi ja liikuttuneeksi tuollainen haltioituminen. Niin hienoa, että hän sai vaikeiden vuosien jälkeen tuollaisen elämyksen kokea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi