Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9028)

Vierailija
7741/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen tunnelma istumakatsomossa oli? Permannolta katsottuna näytti vähän vaisulta, mutta toivottavasti porukka oli kuitenkin mukana.

itse pääsin kuitenkin hyvälle paikalle permannolle, vaikka tulin paikalle vasta vähän ennen kuutta. Siellä oli kyllä mahtavaa laulaa ja tanssia mukana. 

Takaa näki varmaan paremmin minkä kansalaisuuksien kohdalla nousi eniten käsiä. Edessä permannolla oli yllättävän paljon ulkomaalaisia ja ruotsalaisia. Oliko istumakatsomossa suomenkielinen enemmistö?

Ainakin siinä sektorissa missä itse olin, oli tosiaan aika vaisua, ja väki oli suurelta osin ruotsinkielistä ja painoittui vanhempiin ikäluokkiin. Eli varmaankin KAJ'n pitkän linjan suomenruotsalaisia faneja. 🙂

Lavan edessä näytti tosiaan olevan hyvä meno, ja olisi ollut mahtavaa olla siellä, mutta se ei ollut nyt mahdollista konserttiseuran vuoksi.

Vierailija
7742/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin istumakatsomossa aika takana. Ei mikään villi tunnelma siinä ympärillä, mutta taskulamppuja sytytettiin aina tilanteen vaatiessa, kädet heiluivat innokkaasti ja taputusta kyllä lähti. Ehkä aika tasaisesti suomen- ja ruotsinkielisiä istumassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7743/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen tunnelma istumakatsomossa oli? Permannolta katsottuna näytti vähän vaisulta, mutta toivottavasti porukka oli kuitenkin mukana.

itse pääsin kuitenkin hyvälle paikalle permannolle, vaikka tulin paikalle vasta vähän ennen kuutta. Siellä oli kyllä mahtavaa laulaa ja tanssia mukana. 

Takaa näki varmaan paremmin minkä kansalaisuuksien kohdalla nousi eniten käsiä. Edessä permannolla oli yllättävän paljon ulkomaalaisia ja ruotsalaisia. Oliko istumakatsomossa suomenkielinen enemmistö?

Minun paikkani oli takakulmassa korkealla ja siellä ei tietenkään voinut bailata samalla tavalla, mutta kyllä sitä rytmin saa istuessakin. Lasershow ja miksaus eivät toimineen meidän suuntaamme parhaalla tavalla, basso jumputti todella kovaa ja Fabboa oli vaikea nähdä valojen keskellä, mutta sitä saa mistä maksaa. Valomeri älska en gubbissa etc. oli upea sieltä katsottuna ja Näsan domnakin, jossa ei niitä bassoja ole, kuului upeasti. Minun ympäristössäni istui enemmän ruotsinkielisiä huudosta päätellen. 

Vierailija
7744/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuutamo Jakobin takana oli upea Näsan domnarin aikana! Text-tv:n laserit, ah! Ja komeat pyrot ja savukoneet pitkin iltaa!

Vierailija
7745/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HBL:n kriitikko olisi toivonut enemmän yllätyksiä ja särmää. Kehui kyllä tunnelmaa ja ammattitaitoa, ei se ollut negatiivinen arvio, vain laimea. Yllättäen hänestä Vörjeans olisi voinut soittaa vain yhden kappaleen. Yleisö oli kuitenkin ihan pähkinöinä varsinkin kun saimme Marlenen. Taisi se alkuperäinen aika-arvio olla ilman Vörjeansia, koska he soittivat runsaan vartin. Onhan se niin, että jos fanit matkustavat toiselta puolelta maapalloa, on heidän saatava mitä tulevat katsomaan, ainakin tämän ensimmäisen kerran. 

Vierailija
7746/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tunnelma. Vieressäni istui nainen joka esitteli fanitapaamisssa vaihtamiaan rannekoruja ja edessäni istui noin lettipäinen suomenruotsalainen pikkutyttö joka kiljui ja heilui. Mekin heiluttiin ja laulettiin mukana. Alempana katsomossa liehutettiin myös isoa Vörjeansin lippua. Toisella puolellani istui mies nuoren pojan kanssa. Poika osasi kaikkien laulujen sanat ulkoa. Se Australiasta tullut superfani istui paria riviä alempana ja tuskin pysyi housuissaan. Permanto näytti neljänneltä penkkiriviltä katsottuna suorastaan kiehuvalta.

Vierailija
7747/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin siinä sektorissa missä itse olin, oli tosiaan aika vaisua, ja väki oli suurelta osin ruotsinkielistä ja painoittui vanhempiin ikäluokkiin. Eli varmaankin KAJ'n pitkän linjan suomenruotsalaisia faneja. 🙂

Lavan edessä näytti tosiaan olevan hyvä meno, ja olisi ollut mahtavaa olla siellä, mutta se ei ollut nyt mahdollista konserttiseuran vuoksi.

Vanhat suomenruotsalaiset fanit toivottavasti kuitenkin nauttivat myös. Aiemmin keikoilla ollut hyvinkin hillitty tunnelma ja silti porukka on ollut ihastuksissaan. Joillakin vanhoilla faneilla saattoi kyllä olla ihmettelemistä permannon menoa katsellessaan. Ja kyllähän KAJllakun kovempi tempo oli kuin menneinä vuosina.

Vierailija
7748/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä huikea ilta ja nautin täysillä ja lauloin mukana. Olin kentällä aika keskellä lavaa noin seitsemännessä rivissä, siitä näki hyvin lavalle ja kaikki ympärillä oli täysillä mukana niin tunnelma oli upea. Siinä oli tosiaan ympärillä aika paljon Ruotsista ja kauempaa tulleita, mutta oli suomenkielisiäkin. Vaihdoin muutaman sanan ruotsiksi saksalaisen tädin kanssa, joka puhui tosi hyvää ruotsia. Hän oli myös vaikuttunut näkemästään.

Vierailija
7749/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HBL:n kriitikko olisi toivonut enemmän yllätyksiä ja särmää. Kehui kyllä tunnelmaa ja ammattitaitoa, ei se ollut negatiivinen arvio, vain laimea. Yllättäen hänestä Vörjeans olisi voinut soittaa vain yhden kappaleen. Yleisö oli kuitenkin ihan pähkinöinä varsinkin kun saimme Marlenen. Taisi se alkuperäinen aika-arvio olla ilman Vörjeansia, koska he soittivat runsaan vartin. Onhan se niin, että jos fanit matkustavat toiselta puolelta maapalloa, on heidän saatava mitä tulevat katsomaan, ainakin tämän ensimmäisen kerran. 

Iltahan oli täynnä yllätyksiä! BBB:sta oli ensin lyhennetty karaokeversio jonka lauloi vain yleisö. Musikaalikappaleet olivat yllätyksiä. Karaoke soitettiin muistaakseni settilistan alkupuolella. 

En nyt sanoisi että KAJ on lämmin mutta ennalta-arvattava turvariepu. Kuumiahan ne pojat ovat. Luultavasti HBL:n kermapersekriitikoille ei kelpaa mikään.

Vierailija
7750/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän mieltä Hesari olisi, jos nyt ylipäätään aikoisi julkaista konserttiarvion? Voisiko kriitikko kirjoittaa ennalta-arvattavuudesta ja särmän puutteesta, jos ei tiedä bändistä etukäteen muuta kuin Bara bada bastun?

Vierailija
7751/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuutamo Jakobin takana oli upea Näsan domnarin aikana! Text-tv:n laserit, ah! Ja komeat pyrot ja savukoneet pitkin iltaa!

Valot näkyi varmaan paremmin taakse ja ylös. Itse en permannolla kiinnittänyt niihin juurikaan huomiota.

Vierailija
7752/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lavan edessä näytti tosiaan olevan hyvä meno, ja olisi ollut mahtavaa olla siellä, mutta se ei o

Mun lähellä oli paljon suomenruotsalaisia ja lähimmät juuri niitä sivistyneesti taputtavia. Mutta ihan lähellä näytti olevan hieman edempänä fiilis ja mukana eläminen katossa. Ja sitten myös siellä takanurkassa oli innokkaan oloisia faneja. (Yhtenä ilmeisesti tässäkin ketjussa oleva lippispää.) En vaan ehtinyt sinne katselemaan, kun oli omat bileet. Ja oli siellä tosiaan sen verran tunnelma katossa, että lopulta meitä oli pieni lauma, joilla oli tunnelma niin katossa ei pysytty enää penkissäkään, ja etsittiin  oma tanssilattia, jossa ei oltu kenenkään edessä.

Minä toteutin lupaukseni ja lauloin melkein koko keikan läpi, enemmän tai vähemmän väärin. Sori suomenruotsalaiset lähistöllä, onneksi lähimmällä oli kuulosuojaimet, välttyi ehkä multa. 

Ylhäältä katsoen näki, että etualalla kenttää oli täydet bileet päällä koko keikan. Noin puoleen väliin kenttää tunnelma katossa suurimman osan aikaa. Takaosassa vähän rauhallisempaa, mutta siellä oli joitakin "tanssijoita", jotka olivat selkeästi halunneet vähän tilaa, koska siellä oli välillä aivan oma show menossa. 

T. väärinlaulaja

Vierailija
7753/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleisö penkeillä oli vaihtelevasti siis mukana. Siellä täällä kovia faneja, jotka eivät täysillä koko ajan. Ja välillä taas joka iikka hytkyi ja lauloi.

Vierailija
7754/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valot näkyi varmaan paremmin taakse ja ylös. Itse en permannolla kiinnittänyt niihin juurikaan huomiota.

Yläsivukatsomossa valot tulivat välillä poikien ja meidän väliin, joten paras olisi varmaan suoraan takana.

Vierailija
7755/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin mahdollista. Oli hyvin biisien tunnelmaan sopivat valot ja välillä jopa valoshowta. Piippuhyllyn plussana oli se, että sieltä sai tuon valoilla luodun shown parhaimmillaan.

Vierailija
7756/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella mukavaa että Vörjeans tuli koko kokoonpanolla paikalle ja saimme nauttia livemusiikista sen ajan.

Pakko sanoa, että minulle oli kuitenkin pieni pettymys kun Tommy ei ollut oma yrmeä itsensä. Roolin komiikka on vaan iso osa nautintoa. En tiedä oliko siinä ajateltu että helpompi uusille kuulijoille vai eikö Jakob tosiaan malttanut olla roolissa. Vai johtuiko hänen hilpeytensä nyt sitten siitä, että tuli ulos kaapista? En ihan täysin ymmärtänyt mitä hän sanoi, mutta niin se rakkaudentunnustus on somessa tulkittu.

Vierailija
7757/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin bussipysäkillä keikan jälkeen vanhempien suomenruotsalaisten fanien keskustelua ja kuulostivat hyvin tyytyväiseltä keikkaan. Erityisesti se ihastutti, kuinka monipuolisia taas olivat. Ei tietenkään ollut heille uusi tuttavuus.

Lähistöllä oli noita hillitymmän oloisia suomenruotsalaisia, ja näyttivät nauttivan, vaikka se olikin sellaista stereotyyppisen sivistynyttä suomenruotsalaista mukana elämistä.

Tuntuma oli, että saivat ehkä eri asioita kuin ei-ruotsinkieliset intohimoiset fanit. Sanoituksien vitsit ja jotkut ruotsinkieliset spiikkaukset vaikuttivat tulevan ainakin muutamille lähelläni uusina ja aiheuttavan hilpeyttä. He selkeästi kuuntelivat sanoja ja paljon oli ilmeisesti uutta.

Kun me, joille sanoitusten ymmärtäminen on kovemman työn takana, tietenkin olemme joutuneet opettelmaan jo kaikki sanat, jolloin ne eivät enää aiheuta yllätyksiä vaan niissä eletään mukana täysin rinnoin.

T. Väärinlaulaja

Vierailija
7758/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri junassa ja kuuntelen sivukorvalla, kun nainen, joka on ollut myös keikalla puhuu puhelimessa. Tuntuu kovasti nauttineen keikasta "vaikka eihän niistä sanoista mitään ymmärrä". 

Eli keikka on siis toiminut jopa heille, jotka eivät ole ymmärtäneet yhtään biisiä.

Melkoisia virtuooseja ovat, kun saavat tarjoiltua jotain noin moninaiselle yleisölle. Kun vielä ottaa huomioon, että koko ryhmän juttujen perusta on kielessä ja murteessa, jota iso osa yleisöstä ei lähtökohtaisesti ymmärrä.

Vierailija
7759/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kriitikko ei sitten seurannut mitä yleisössä ja varsinkin permannon etuosassa tapahtui. Ei olut kaikkien juttu yleisössä, mutta sille osalle, jolle oli, oli kuin hunajaa olisi valunut lavalta yleisöön. Se porukka oli siellä aivan ekstaasissa. Se näki ja kuuli takanurkkaan saakka.

Vierailija
7760/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli todella mukavaa että Vörjeans tuli koko kokoonpanolla paikalle ja saimme nauttia livemusiikista sen ajan.

Pakko sanoa, että minulle oli kuitenkin pieni pettymys kun Tommy ei ollut oma yrmeä itsensä. Roolin komiikka on vaan iso osa nautintoa. En tiedä oliko siinä ajateltu että helpompi uusille kuulijoille vai eikö Jakob tosiaan malttanut olla roolissa. Vai johtuiko hänen hilpeytensä nyt sitten siitä, että tuli ulos kaapista? En ihan täysin ymmärtänyt mitä hän sanoi, mutta niin se rakkaudentunnustus on somessa tulkittu.

Mä vähän luulen, että Jacob oli vaan niin onnellinen, ettei kyennyt pysymään yrmynä. Tunnelma vei mennessään. Jacob hymyili välillä myös Näsan domnarin aikana, jota  en ole nähnyt hänen koskaan ennen tekevän tuota laulaessaan.