Ärsyttävää, kun suhteet aina kariutuvat muutaman kuukauden jälkeen
Viimeistään siinä vaiheessa, kun puheeksi tulee yhteen muuttaminen, lapsihaaveet tai se, ettei tapailtaisi muita. Luulisi että kaupunkilaisilla olisi enemmän kiinnostusta perinteisten normien hylkäämiseen kuin pikkupaikkakunnalla.
Kommentit (28)
Oletko kenties yhdistävä tekijä näissä kaikissa lyhyeen loppuvissa parisuhteissa?
Voisiko olla niin että eivät ole vielä valmiit sitoutumaan, vaikka sinä olisit.
Tuon siitä saa, kun lähtee alunperinkin sellaiseen juttuun, jossa aluksi tapaillaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla niin että eivät ole vielä valmiit sitoutumaan, vaikka sinä olisit.
Minä siis nimenomaan en halua näitä asioita. Haluan suhteen jatkuvan samanlaisena kuin se alkoikin.
Jos yhteen muuttaminen ja lapsihaaveet tulee puheeksi ennen kuin ollaan edes sovittu ettei nähtäisi muita, menee mönkään ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Tuon siitä saa, kun lähtee alunperinkin sellaiseen juttuun, jossa aluksi tapaillaan muita.
En koskaan suostuisi suhteeseen, jossa toinen voisi määritellä, saanko tapailla muita vai en.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhteen muuttaminen ja lapsihaaveet tulee puheeksi ennen kuin ollaan edes sovittu ettei nähtäisi muita, menee mönkään ja pahasti.
Jaa. Minusta taas on ihan normaalia puhua alkuvaiheessa siitä, haluaisiko mahdollisesti asua yhdessä kumppanin kanssa tai mitä ajattelee lasten hankkimisesta. Eihän se nyt vielä tarkoita sitä, että noita asioita pitäisi heti saada, tai edes tämän nimenomaisen ihmisen kanssa.
Christiiina kirjoitti:
Sä AP sentään onnistut jatkamaan seurustelua edes muutaman kuukauden ajan. Mä saan pakit jo muutamien treffien jälkeen.
Mistä syystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan suostuisi suhteeseen, jossa toinen voisi määritellä, saanko tapailla muita vai en.
Sinä oletkin sinä ja saat säätää ihan rauhassa, ei haittaa minua.
No, ainakin sait seksiä, treffejä ja muita hauskoja kokemuksia uuden ihmisen kanssa. Nauti siitä ja muistele hyvällä. Ajattele niin, että jos jotakin pidempiaikaista syntyy, se on sitten ikään kuin mukava bonus. Ei ole helppoa löytää pitkää suhdetta, jos poikkeaa normista, mutta paljon ikävämpää olisi esittää jotakin muuta mitä on.
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin sait seksiä, treffejä ja muita hauskoja kokemuksia uuden ihmisen kanssa. Nauti siitä ja muistele hyvällä. Ajattele niin, että jos jotakin pidempiaikaista syntyy, se on sitten ikään kuin mukava bonus. Ei ole helppoa löytää pitkää suhdetta, jos poikkeaa normista, mutta paljon ikävämpää olisi esittää jotakin muuta mitä on.
Kiitos. Olet täysin oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kenties yhdistävä tekijä näissä kaikissa lyhyeen loppuvissa parisuhteissa?
Pitäisikö suostua asioihin, joita ei halua, vain siksi että suhde jatkuisi?
Christiiina kirjoitti:
Sä AP sentään onnistut jatkamaan seurustelua edes muutaman kuukauden ajan. Mä saan pakit jo muutamien treffien jälkeen.
Chrisse. Siitä vaan hakemaan emännän paikkaa:
https://www.farmersonly.com/#step/1
Osa käyttää kevyen seuran hakemiseen,mm. https://www.seeking.com/ JA https://www.misstravel.com/how-it-works/
Kannattaa aina pitää tapailu aluksi hyvin kevyenä. Monogamiaa voi miettiä sitten myöhemmin, kun on päässyt toisesta vähän perille. Liian nopea sitoutuminen hankaloittaa toisen arvioimista realistisesti.
Siis ap on polyamoristi? Miksei sitä voisi ilmoittaa jo ensi tapaamisella, että monogamiaa haluavat ihmiset karsiutuvat kättelyssä? Vai ihanko tosissaan joku luulee että monogamia muuttuu polygamiaksi sillä että itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis ap on polyamoristi? Miksei sitä voisi ilmoittaa jo ensi tapaamisella, että monogamiaa haluavat ihmiset karsiutuvat kättelyssä? Vai ihanko tosissaan joku luulee että monogamia muuttuu polygamiaksi sillä että itse haluaa.
Kaikki suhteet alkavat ei-monogaamisina ja jatkuvat sellaisina, kunnes sovitaan, ettei tapailla muita. Ei-monogamia voi muuttua monogamiaksi tapailun aikana, mutta et ole mitenkään lähtökohtaisesti oikeutettu hallitsemaan toisen seksuaalisuutta.
Sama tilanne, mutta itse en harmittele asiaa. Parisuhteet ovat muutenkin parhaimmillaan ensimmäisen vuoden aikana. Sitten alkaa alamäki, kun useimmat ihmiset alkavat toteuttaa kulttuurista ohjelmointiaan. Mitä hauskempaa seuraa joku on suhteen alussa, sitä todennäköisemmin hänestä kuoriutuu konservatiivinen tylsimys.