Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9028)
Biisejä on paljon, myös musikaaleja. Mutta saisivat kyllä ON ICE- keikalla tehdä välispiikit suomeksi, tulevat tekemään enkuksi.
Englanti on oikein hyvä kompromissikieli keikalla, jolla on suomenkielisten ja ruotsinkielisten lisäksi väkeä kaikilta maailmankolkilta. Englantia ymmärtää lähes sata prosenttia yleisöstä, suomea ymmärtäisi paljon pienempi prosenttiosuus.
Mä en tosin valittaisi, vaikka spiikit olisivat bantuksi tai urduksi. Kunhan pääsen saman katon alle tämän kolmikon kanssa, se riittää. :)
Mulle ei kans väliä millä kielellä tulee välispiikit, suomeksi ruotsiksi vai englanniksi. Kaikki käy. Voi myös olla että vaihtelevat kieliä, saa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä Vörjeans-aiheella. Mulla on selvästi nyt joku fiksaatio tästä aiheesta. Rockbjörnenissä mainitsivat omistavansa voiton Gambamääninille. Eiväthän he yleensä turhaan anna vihjeitä. Lisäksi tämänpäiväisen videon pöytäjääkiekkomatsi vie ainakin omat ajatukseni legendaariseen Vörådagarin pöytäjalkapallomatsiin, jossa myös Kevin, Freppana tosin, selosti yhtä intensiivisesti.
Olin aika vaikuttunut siitä miten sukkelasti Kevin selosti englanniksi. Ei toki voita Freppaa vöyriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä Vörjeans-aiheella. Mulla on selvästi nyt joku fiksaatio tästä aiheesta. Rockbjörnenissä mainitsivat omistavansa voiton Gambamääninille. Eiväthän he yleensä turhaan anna vihjeitä. Lisäksi tämänpäiväisen videon pöytäjääkiekkomatsi vie ainakin omat ajatukseni legendaariseen Vörådagarin pöytäjalkapallomatsiin, jossa myös Kevin, Freppana tosin, selosti yhtä intensiivisesti.
Olin aika vaikuttunut siitä miten sukkelasti Kevin selosti englanniksi. Ei toki voita Freppaa vöyriksi.
Mä kiinnitin huomiota samaan asiaan. Jos Kaj joskus lopettaa, Kevin kyllä tienaa leipänsä jääkiekkoselostajanakin.
Vierailija kirjoitti:
"No toi konsertti on riittävän kallis ilman yöpymistäkin, harvemmin tulee Helsinkiin jäätyä tosiaan yöksi, ja seuraava juna ois hidas ja paikaton niin en ehkä viitsi sellaiseen vaihtaa, kun olen niistä vähän huonoa lukenut. En tosin itse koskaan matkustanut."
Ei Suomessa ole vaarallista junissa!
De löner sig ti vara modig vai miten Kevin sanoi radioaseman kakku-videossa, hitunen rohkeutta peliin;)
Itse en missaisi KOI:n loppua mistään hinnasta, yt.paljon junissa myös yöllä reissaava täti
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei kans väliä millä kielellä tulee välispiikit, suomeksi ruotsiksi vai englanniksi. Kaikki käy. Voi myös olla että vaihtelevat kieliä, saa nähdä.
Englanti on todennäköisin, tai sitten niin, että tulee myös suomea ja ruotsia sinne sekaan. Itse ovat sanoneet että keikka on kansainvälisellä twistillä, broken English. Järjestäjä on sanonut että kansainvälinen yleisö otetaan huomioon. Eivät siis voi puhua pelkästään suomea. Minusta se olisi jopa hassua ja outoa, olkoonkin, että enemmistö yleisöstä tulee Suomesta. Paljon on siltikin ruotsinkielisiä.
Eikö tuo englanti tai sekakieli nyt ole pelkästään kohteliasta yleisön huomioimista? Eikös KAJ'lla aina ole ollut periaatteena mukauttaa esiintymisiä sen mukaan, ketä yleisössä istuu? Miten nyt tästäkin asiasta voi olla sanomisen aihetta, en vaan oikein tajua. Sori nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on moneen junaan (pun intended), mutta itselleni pidempi konsertti kelpaa enemmän kuin hyvin. Matkojen päästä tulen minäkin, mutta jään Helsinkiin yöksi. Toki se ei ole kaikille/kaikissa tilanteissa mahdollista, ymmärrän sen.
No toi konsertti on riittävän kallis ilman yöpymistäkin, harvemmin tulee Helsinkiin jäätyä tosiaan yöksi, ja seuraava juna ois hidas ja paikaton niin en ehkä viitsi sellaiseen vaihtaa, kun olen niistä vähän huonoa lukenut. En tosin itse koskaan matkustanut.
Voi herrajumala. Pysy kotonasi. Ja tee reklamaatio siitä että konsertti on 20 minuuttia pidempi kuin lupasivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin! Sitä paitsi genreä ja tyylilajia vaihtamalla syntyisi vaikka kuinka monta erilaista Bara bada bastua. Kuvitelkaapa vaan sitä esimerkiksi kansanlaulu-, blues-, jazz-, poikabändi-, hevimetalli-, musikaali- tai oopperaversiona.
Oikeastaan aloin juuri toivoa BBB-keikkaa! Sehän olisi ihan mahtava! Valkeat poikabändiasut ja Gambämark-asut käyttöön jne. Ja ehkä myös Ruben i rutan -henkinen aneeminen versio.
Vinterdepression-tyylinen versio olisi huippu! Axel apaattisena vielä nurkkaan vetämään haitarilla pari surkeaa sointua muun kurjuuden päälle.
Bastu olis talvimasennusviisuna aivan täydellinen, siinähän on niitä melankolisia mollisointuja jo valmiina. Jakob aloittaisi surumielisellä huokauksella nå jaa ja Kevin valittaisi synkkänä, että perkele, e va på värman jär. Axel on tarpeeksi totinen jo alkuperäisversiossa, voisi vaan roikkua mukana pää painuksissa.
Tiiedän että tämä linkki on laitettu tänne ennenkin, mutta laitan nyt uudestaan jos joltain on mennyt ohi.
Kom ti byin albumin julkaisukeikka. Albumihan on ihan mestariteos ja tässä esittävät myös ne harvemmin livenä nähtävät kappaleet. Mahtavaa miten täysin eri tyylisiä kappaleita tällä albumilla onkaan.
Pieniä mokia sattuu, mutta se on vaan niin sympaattista. Asunvaihtoja on paljon ja yleisön edessä tapahtuva riisuminen on koominen.
Sanoisin, että jos vertaa Sauna touriin poikien tanssi ja fyysinen kunto on kehittynyt paljon. Tässä he ovat välillä jopa hengästyneitä, mitä ei kyllä Sauna tourilla nähty.
Kaiken kaikkiaan pidän kovasti tästä. Olen katsonut sen kaksi kertaa ja aion katsoa vielä kerran huomista odottaessani.
Vierailija kirjoitti:
Tiiedän että tämä linkki on laitettu tänne ennenkin, mutta laitan nyt uudestaan jos joltain on mennyt ohi.
Kom ti byin albumin julkaisukeikka. Albumihan on ihan mestariteos ja tässä esittävät myös ne harvemmin livenä nähtävät kappaleet. Mahtavaa miten täysin eri tyylisiä kappaleita tällä albumilla onkaan.
Pieniä mokia sattuu, mutta se on vaan niin sympaattista. Asunvaihtoja on paljon ja yleisön edessä tapahtuva riisuminen on koominen.
Sanoisin, että jos vertaa Sauna touriin poikien tanssi ja fyysinen kunto on kehittynyt paljon. Tässä he ovat välillä jopa hengästyneitä, mitä ei kyllä Sauna tourilla nähty.
Kaiken kaikkiaan pidän kovasti tästä. Olen katsonut sen kaksi kertaa ja aion katsoa vielä kerran huomista odottaessani.
Kom ti byin on todella hieno albumi! Ja tällä keikalla on niin mahtavaa kun näkee live-esitykset sekä Schwerinistä että Pöbelnistä, molemmat kuuluu omiin lemppareihin. Taitavat olla ainoat livet näistä biiseistä youtubessa.
On joo poikien kunto ja esiintyminen muutoinkin kehittynyt vuosien mittaan. Itse asiassa tuo esiintyminen kehittyi vielä tuossa Sauna-tourinkin aikana ihan silminnähden, kun vertaa aivan ekoja keikkoja sinne loppupäähän. Djurönäset siellä viimeisten joukossa nyt oli aivan huippu, mutta siellä oli huikein yleisökin. Ja lauluäänet myöskin ovat kaikilla kehittyneet vuosien varrella. Jakobilla sitä rekisteriä on varmaan aina löytynyt, mutta kyllä sitä näköjään löytyy kahdelta muultakin, mitä nyt näitä erilaisia karaokepätkiä on nähty, BonJovi ym. Kevinhän veti vallan hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Englanti on oikein hyvä kompromissikieli keikalla, jolla on suomenkielisten ja ruotsinkielisten lisäksi väkeä kaikilta maailmankolkilta. Englantia ymmärtää lähes sata prosenttia yleisöstä, suomea ymmärtäisi paljon pienempi prosenttiosuus.
Mä en tosin valittaisi, vaikka spiikit olisivat bantuksi tai urduksi. Kunhan pääsen saman katon alle tämän kolmikon kanssa, se riittää. :)
No ihan niin juuri, kyllä mullekin riittää. Mun pari kaveriakin tulee, vaikka eivät ymmärrä ruotsia, ja toinen heistä englantiakin hyvin heikosti. He haluavat vaan nähdä KAJ'n livenä. Me ei jakseta murehtia eikä valitella spiikkausten kielivalintoja kun eihän se konsertti ole meitä varten räätälöity. Me mennään nauttimaan musiikista ja KAJ'sta ja pitämään hauskaa 🤗
KAJ'n verkkokauppaan on tullut jotain cd-levyjä lisää, ei kuitenkaan kaikkia albumeita. Nämähän on kaikki olleet ihan loppu jo ties kuinka kauan.
Iteltä puuttuu Vörjeans, mutta sitä ei saa näköjään nytkään 😕. Eli odotellaanpa taas.
Keikalla englanti on varmasti esiintyjille itselleenkin helpompi välispiikkien kieli. Kun puhuvat kuitenkin parempaa englantia kuin suomea.
Löysin Instagramista postauksen jossa ruotsinlaivalla on tullut Suomeen iloinen joukko ruotsalaisia KAJ-faneja huomiselle Nordiksen keikalle. Heillä oli ollut laivan baarissa KAJ-aiheinen tietokilpailu. Siinä kysyttiin mitä kaikkia leivonnaisia mainitaan Pa to ta na kako -videolla.
Vierailija kirjoitti:
Löysin Instagramista postauksen jossa ruotsinlaivalla on tullut Suomeen iloinen joukko ruotsalaisia KAJ-faneja huomiselle Nordiksen keikalle. Heillä oli ollut laivan baarissa KAJ-aiheinen tietokilpailu. Siinä kysyttiin mitä kaikkia leivonnaisia mainitaan Pa to ta na kako -videolla.
😄😊
No jo muutama päivä sitten mä kans näin hauskan postauksen jossain facessa, että "odottakaas vaan, kun KAJ-jengi saapuu täältä Cinderellalla, siinä on oksat pois..."
Mun mielestä on kiva, että konserttiin tulee porukkaa vähän joka puolelta, kaukaisimmat jostain jenkeistä tosiaan. Se vaatii jo aika omistautunutta fanitusta. Itsellä ei tulisi lähdettyä rapakon taakse minkään artistin perässä. Kerran nuorempana menin Tukholmaan Brucea katsomaan, kun siihen aikaan hän ei kiertueitaan vielä Suomeen asti ulottanut.
Vierailija kirjoitti:
Facen faniryhmä on todella kunnioitettavalla innolla järjestänyt tapaamiset laivoille ja Helsinkiin tälle illalle ja vielä huomenna on lounas keskipäivällä, jonoparty hallilla sekä jatkot myöhään. Sunnuntaina sitten reippaimmat menevät Allas-seapooliin saunaan. On tehty pari hauskaa sightseeing-opasta mm. Fabbon hengessä. Ja kaikilla tapahtumilla hauskat KAJ-aiheiset nimet (Dit havet tar oss, Pa to a na kako etc.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facen faniryhmä on todella kunnioitettavalla innolla järjestänyt tapaamiset laivoille ja Helsinkiin tälle illalle ja vielä huomenna on lounas keskipäivällä, jonoparty hallilla sekä jatkot myöhään. Sunnuntaina sitten reippaimmat menevät Allas-seapooliin saunaan. On tehty pari hauskaa sightseeing-opasta mm. Fabbon hengessä. Ja kaikilla tapahtumilla hauskat KAJ-aiheiset nimet (Dit havet tar oss, Pa to a na kako etc.)
Se on varmaan se suljettu ryhmä. Joku oli myös postannut kuvan kalliista kahvikupista Arlandassa ja sitten kuvan lentokoneen siivestä.
Itse meinasin ihan yksin ajaa raitiovaunulla sinne Jäähallille ja takaisin kotiin. Kai siellä pärjää ilman tukijoukkojakin.
Se on varmaan se suljettu ryhmä. Joku oli myös postannut kuvan kalliista kahvikupista Arlandassa ja
Kukin taaplaa tyylillään, kaikki voittavat.
Vinterdepression-tyylinen versio olisi huippu! Axel apaattisena vielä nurkkaan vetämään haitarilla pari surkeaa sointua muun kurjuuden päälle.