Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9042)

Vierailija
7601/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimi viittaa Vänrikki Stoolin tarinoiden runoon Döbeln vid Jutas/ Döbeln Juuttaalla. Pöbeln tarkoittaa kansaa/populaa ja kappale kertoo Juthbackan markkinoista. 

On ollut ihan eri motivaatio lukea Vänrikki Stoolia kun tapahtumapaikat ovat ihan kulman takana. Oravaisten taistelussahan Ruotsi menetti Suomen, minkä KAJ'kin on ruotsalaisille kertonut. Wilhelm von Schwerin on toinen Stoolista inspiroitunut kappale ja Runebergiltä vielä Paavos barkbröd/ Paavon pettuleipä.

Pitäisiköhän munkin lukea, löytyy muistaakseni kirjahyllystä meiltä kun saatiin muuton yhteydessä talon edellisiltä omistajilta jotain tällaisia vanhoja klassikoita, mutta en ole koskaan tätä lukenut.

Tosiaan nerokas tuo biisin nimi ja tää biisi kyllä kuuluu mun Kaj-suosikeiden joukkoon. Tässä on joitakin ihan hulvattomia riimejä ja tuo dramaattinen laulu ja musiikki on upeat. Kunpa vielä joskus kuulisi tän livenä, veikkaan että Jakob laulaisi tän nykyään vielä paljon paremmin kuin aikanaan.

Vierailija
7602/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue vaan, klassikot ei ole syyttä klassikkoja. Just vaikka Runebergia tai esimerkiksi Aleksis Kiveä lukiessa havahtuu jatkuvasti siihen, että kas vaan, tämäkin tuttu lause tai sanonta on alkujaan peräisin tältä kirjailijalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7603/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku eilen täällä mainitsi saman asian, mutta mäkin kiinnitin siinä yhdessä haastattelussa huomiota siihen, että olivat harjoitelleet konserttia varten Vöyrillä. Ja mietin myös, mahtaako se ennustaa sitä, että Vörjeans esiintyy. Ne pari muuta tyyppiä kai asuvat siellä. Toivottavasti. Itse toivoisin heiltä biisejä Marlene, Ta me heim ja Sorgens dag mutta muutkin toki käy.

Vierailija
7604/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos selityksestä kaikille. Tämäkin avautuu taas paljon paremmin ja helpompi päästä alkuun biisiin sukeltaessa.

Täytyy siis seuraavaksi tarttua Vänrikki Stoolin tarinoihin. Kaikkeen yllättävään tämä KAJ-fanitus viekin. Enpä olisi alkuvuodesta kuvitellut kiinnostuvani vanhoista kirjallisuusklassikoista.

Vierailija
7605/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku eilen täällä mainitsi saman asian, mutta mäkin kiinnitin siinä yhdessä haastattelussa huomiota siihen, että olivat harjoitelleet konserttia varten Vöyrillä. Ja mietin myös, mahtaako se ennustaa sitä, että Vörjeans esiintyy. Ne pari muuta tyyppiä kai asuvat siellä. Toivottavasti. Itse toivoisin heiltä biisejä Marlene, Ta me heim ja Sorgens dag mutta muutkin toki käy.

En nyt menisi sen perusteella Vörjeansia ennustamaan. Årvasgård on paikka  jossa Kevin on näytellyt kesäteatterissa ja Axel sanoi, että siellä on helppo harjoitella. Lisäksi saivat olla rauhassa. Kyllä minäkin toivon, että ainakin Freppa kävisi luikauttamassa Ja e från Vöron, mutta pidän yllä  matalia odotuksia.

Vierailija
7606/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt menisi sen perusteella Vörjeansia ennustamaan. Årvasgård on paikka  jossa Kevin on näytellyt kesäteatterissa ja Axel sanoi, että siellä on helppo harjoitella. Lisäksi saivat olla rauhassa. Kyllä minäkin toivon, että ainakin Freppa kävisi luikauttamassa Ja e från Vöron, mutta pidän yllä  matalia odotuksia.

Mutta kolme päivää Vöyrillä ja muut harjoituspäivät ilmeisesti jossain muualla. Minusta viittaa kyllä siihen, että noiden kolmen päivän aikana on palautettu Vörjeans-ohjelmisto mieliin. Vörjeans on niin vahvasti vöyriläinen yhtye, että sen kanssa tunnelmaan pääsee varmasti parhaiten Vöyrillä. Ja tosiaan Gambamäänin ja mikä sen kitaristin nimi nyt onkaan (Thaossin?) asuvat ilmeisesti siellä päin edelleen.  KAJn pojat tietääkseni viettävät paljon aikaa myös pääkaupunkiseudulla ja ovat tehneet siellä myös musiikkia.

Vierailija
7607/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kans oikeen usko tohon.

Vierailija
7608/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arvailemaan ryhdytään, mä uumoilen, että Vörjeansin ydinkolmikko Tommy, Määnin ja Freppa nähdään jäähallin lavalla biisin tai parin verran, mutta niitä kahta muuta ei. Kun kerran taustat tulevat nauhalta, voisin kuvitella, että niin on myös Vörjeansin osalta. (Jos arvaan väärin, olen vain iloinen.)

Mutta ei menetetä toivoa nähdä koko Vörjeans ihan omalla keikallaan, vaikka siellä Tavastialla, josta täällä on puhuttu. Onhan se Vöyrin ylivoimaisesti kovin bändi, jonka rinnalla se Kaj vai mikä se nyt olikaan, kalpenee ihan täysin.

Vierailija
7609/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos arvailemaan ryhdytään, mä uumoilen, että Vörjeansin ydinkolmikko Tommy, Määnin ja Freppa nähdään jäähallin lavalla biisin tai parin verran, mutta niitä kahta muuta ei. Kun kerran taustat tulevat nauhalta, voisin kuvitella, että niin on myös Vörjeansin osalta. (Jos arvaan väärin, olen vain iloinen.)

Mutta ei menetetä toivoa nähdä koko Vörjeans ihan omalla keikallaan, vaikka siellä Tavastialla, josta täällä on puhuttu. Onhan se Vöyrin ylivoimaisesti kovin bändi, jonka rinnalla se Kaj vai mikä se nyt olikaan, kalpenee ihan täysin.

Mikä tämä Vörjeans on? 

Vierailija
7610/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä Vörjeans on? 

Joukko raggareita Vöyriltä. Kävivät yläastetta sammaan aikaan kuin KAJ.  Katsopa tämä:

Vierailija
7611/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä uskon, että Vörjeans tullaan näkemään KAJ on ICE:ssa. Todennäköisesti samaan tyyliin kuin KAJ10-konsertissa, eli vetävät pari biisiä jossain välissä konserttia. Discordissa toivotaan kovasti että Vörjeans tekisi pidempiaikaisen paluun eli uutta musiikkia ja lisää keikkoja, mutta itse en tähän jaksa uskoa. Luulen, että Vörjeansin paluu jää KAJ on Icen mittaiseksi.

Vierailija
7612/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain  Ta me Heimin käännöstä? Englanniksi tai suomeksi? Tai edes standardiruotsiksi.

Menee liian monta sanaa ohi, joista en osaa edes päätellä mitä ne voisivat olla ruotsiksi.

Vierailija
7613/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä uskon, että Vörjeans tullaan näkemään KAJ on ICE:ssa. Todennäköisesti samaan tyyliin kuin KAJ10-konsertissa, eli vetävät pari biisiä jossain välissä konserttia. Discordissa toivotaan kovasti että Vörjeans tekisi pidempiaikaisen paluun eli uutta musiikkia ja lisää keikkoja, mutta itse en tähän jaksa uskoa. Luulen, että Vörjeansin paluu jää KAJ on Icen mittaiseksi.

Mä vähän kyllä epäilen, että Vörjeansia ei päästetä KOI:ssa lavalle ollenkaan.... Toki se taustanauhan kanssa onnistuisi, on tehty ennenkin mm. på besök i Upplands Väsby keikalla. Mulla on myös sellainen kutina, että Vörjeans-keikkoja tai musiikkia ei enää tule.  Aika lienee ajanut Vörjeansista ohi jo - näin ajattelisin. Niin hauskoja kuin hahmot ovatkin, niin aika aikaansa kutakin. Eiköhän pojilla ole jo ihan muut uudet jutut mielessä tulevaisuutta varten. 

(Mutta en ole mikään ennustajaeukko, ja voin tietenkin olla totaalisen väärässä.) 

Vierailija
7614/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän kyllä epäilen, että Vörjeansia ei päästetä KOI:ssa lavalle ollenkaan.... Toki se taustanauhan kanssa onnistuisi, on tehty ennenkin mm. på besök i Upplands Väsby keikalla. Mulla on myös sellainen kutina, että Vörjeans-keikkoja tai musiikkia ei enää tule.  Aika lienee ajanut Vörjeansista ohi jo - näin ajattelisin. Niin hauskoja kuin hahmot ovatkin, niin aika aikaansa kutakin. Eiköhän pojilla ole jo ihan muut uudet jutut mielessä tulevaisuutta varten. 

(Mutta en ole m

Se miksi itse uskon, että Vörjeans nähdään, on se, että KAJ ei ole katkaissut huhuilta siipiä ja on jopa lähtenyt fanien kanssa leikkiin mukaan antamalla allekirjoituksia hahmojen nimillä ja kertomalla että Määnin on päässyt pois vieroituksesta. Keväällä vastasivat vielä että vieroituksen takia paluu ei ole mahdollinen. Ja itse uskon, että nähdään parin biisin ajan koko setti kavereita lavalla instrumentteineen.

Tämä siis minun veikkaus ja voinhan minäkin olla väärässä. No onneksi ei tarvitse enää kauaa odottaa niin näemme mikä tilanne.

Vierailija
7615/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans uskoisin että Vörjeans nähdään jossain muodossa. Se on niin uskomattoman suosittu joidenkin uusien fanien parissa, ja Kajhan on tunnettu siitä, että yleisöstä lähdetään, mitä he haluavat kuulla. Kun he kyselivät toiveita konserttiin, toivottiin paljon myös Vörjeansia. Uskon että jos Vörjeansin esiintyminen ei syystä tai toisesta olisi mahdollista, Kaj olisi katkaissut huhulta siivet, kuten teki livebändinkin kohdalla. Odotan siis jotain heiltä kyllä, mutta itse en kauheasti silti pety ellei näin ole. Uskon että tulee hieno settilista joka tapauksessa.

Vierailija
7616/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä Vörjeans-aiheella. Mulla on selvästi nyt joku fiksaatio tästä aiheesta. Rockbjörnenissä mainitsivat omistavansa voiton Gambamääninille. Eiväthän he yleensä turhaan anna vihjeitä. Lisäksi tämänpäiväisen videon pöytäjääkiekkomatsi vie ainakin omat ajatukseni legendaariseen Vörådagarin pöytäjalkapallomatsiin, jossa myös Kevin, Freppana tosin, selosti yhtä intensiivisesti.

Vierailija
7617/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain  Ta me Heimin käännöstä? Englanniksi tai suomeksi? Tai edes standardiruotsiksi.

Menee liian monta sanaa ohi, joista en osaa edes päätellä mitä ne voisivat olla 

Tässä on koko mainio keikka englanniksi käännettynä. Siellä on myös Ta me Heim. En tosin muista monentena kappaleena se esitetään.

Vierailija
7618/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee liian monta sanaa ohi, joista en osaa edes päätellä mitä ne voisivat olla 

Tässä on koko mainio keikka englanniksi käännettynä. Siellä on myös Ta me Heim. En tosin muista monentena kappaleena se esitetään.

Kiitos! Enpä oivaltanut, että videoista löytyisi näihinkin käännökset.

Vierailija
7619/9042 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä Vörjeans-aiheella. Mulla on selvästi nyt joku fiksaatio tästä aiheesta. Rockbjörnenissä mainitsivat omistavansa voiton Gambamääninille. Eiväthän he yleensä turhaan anna vihjeitä. Lisäksi tämänpäiväisen videon pöytäjääkiekkomatsi vie ainakin omat ajatukseni legendaariseen Vörådagarin pöytäjalkapallomatsiin, jossa myös Kevin, Freppana tosin, selosti yhtä intensiivisesti.

No toi on kyllä ihan totta! Hyvä huomio. 

Rockbjörnenissähän oli se varhainen vihje Karaoke-biisiinkin. Tosin kukaan ei sitä silloin vielä tajunnut. 

Vierailija
7620/9042 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/920256?shareID=Z0tPbTZVekxQa2tTV…

Tässä artikkeli huomisesta konsertista, ei ole maksumuurin takana. Tästä selvisi, että alunperin suunniteltiin 100 minuutin konserttia mutta siitä tulikin pidempi, 2h ilman väliaikaa. Maltan tuskin odottaa! Ajatella että huomenna se lopultakin tapahtuu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi