Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9319)

Vierailija
7141/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tykkäätte Karaokesta? Parin ekan kuuntelun perusteella en säkeistöistä tykkää niin kauheasti, jotenkin vähän levottoman kuuloiset, mutta tuo kertosäe on kyllä tosi hyvä ja sitä varmasti on upea hoilata mukana sitten siellä jäähallin Kaj-moshpitissä. :D Saa nähdä muuttuuko mielipide kun on enemmän ehtinyt kuunnella, tällä hetkellä sanoisin että ihan ok biisi muttei mene mun Kaj-suosikeiden joukkoon.

Vierailija
7142/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on hyvin erityylisiä kohtia, jännä seurailla koukkuja musiikin mukana. Tykkään aika paljon. Sellainen hyvän mielen kappale. Rakastan kertosäettä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7143/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tykkäätte Karaokesta? Parin ekan kuuntelun perusteella en säkeistöistä tykkää niin kauheasti, jotenkin vähän levottoman kuuloiset, mutta tuo kertosäe on kyllä tosi hyvä ja sitä varmasti on upea hoilata mukana sitten siellä jäähallin Kaj-moshpitissä. :D Saa nähdä muuttuuko mielipide kun on enemmän ehtinyt kuunnella, tällä hetkellä sanoisin että ihan ok biisi muttei mene mun Kaj-suosikeiden joukkoon.

Kyllä mä tykkään siitä. Aika lailla sitä mitä odotinkin ennakkoon julkaistun pätkän perusteella. Kertosäe on tosiaan tarttuva ja hyvä. Selkeästihän tässäkin on haettu hittiä eli ei ole tietenkään mitään sellaista kuin vanhat "perus" KAJn kappaleet. Se on mielestäni ihan ok. Mahdollisimman tarttuva ja mukana laulettava kappale KOI:n alle.

Mietin, että saakohan tämä radiosoittoa kuitenkaan. Tämähän on vähän vanhanaikainen kuitenkin - tarkoituksella tietenkin. Vähän sellainen vanhanajan junttidisco-fiilis. Vaikka olenkin pihalla nykytrendeistä, minusta tuntuu, että tämä ei ole mitään mainstream hittimusiikkia. Jos näin on, niin ihan rohkeata heiltä pitää kiinni omanlaisesta tyylistään.

Vierailija
7144/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tykkään siitä. Aika lailla sitä mitä odotinkin ennakkoon julkaistun pätkän perusteella. Kertosäe on tosiaan tarttuva ja hyvä. Selkeästihän tässäkin on haettu hittiä eli ei ole tietenkään mitään sellaista kuin vanhat "perus" KAJn kappaleet. Se on mielestäni ihan ok. Mahdollisimman tarttuva ja mukana laulettava kappale KOI:n alle.

Mietin, että saakohan tämä radiosoittoa kuitenkaan. Tämähän on vähän vanhanaikainen kuitenkin - tarkoituksel

KAJ ei ole koskaan ollut mainstreamia, ja hyvä niin.

Vierailija
7145/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on Karaoke julki! Musiikkivideokin löytyy, voi harjoitella sanoja karaoketyyliin:

https://youtu.be/izZkhlld90U? 

Kuuntelin yöllä kerran kuulokkeilla ja kappale tuntui vähän ylituotetulta. Nyt aamulla tämän mainion videon kanssa se aukeni paremmin kun pojat ystävällisesti hyppelivät sanojen mukana. videolla vielåä hyödynnetään viisutunnelmaan haitarin kanssa. Tästä tulee hauskaa jäähallilla ja siihen se on varmasti tarkoitettukin.  Edelleen uskon heidän suunnitelmaansa rauhoittua kirjoittamaan kunnolla uutta musiikkia ilman päällä pyörivää turneeta. Toivottavasti Janne Hyotykin saa taas osallistua. 

Vierailija
7146/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään! Hyvän mielen biisi, ja kertosäe on käsittämättömän tarttuva. Pakko laulaa mukana. Harmillisesti kertosäe on minun äänialalleni vaikea ja välillä joudun hyppäämään oktaavia ylemmäs. 

Vierailija
7147/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä osunut ihan nappiin: puolet valittaa, kun biisi on liian kaupallinen ja vain hittitehtaan tuote, ja toinen puoli välittää, että se on ihan liian outo kelvatakseen suurelle yleisölle. ;)

Voin kuvitella, että tätä mylvitään KAJ on Icessä melkoisella volyymilla. :D

Vierailija
7148/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään julkaistiin euroviisujen striimaustilastot, kun finaalista on kulunut viisi kuukautta. Kaj on edelleen ykkösenä, reilut 106 miljoonaa striimausta nyt.

Vierailija
7149/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Karaokesta! NIIN kaunis mollikertsi, jonka sävelkulut menee syvälle sydämeen. Selvästi myös laulettu med hjärtat i hand. Tämä ei ole perinteistä Kaj'ta mutta ei myöskään pelkästään päivänperhoshitti vaan siltä väliltä. Hyvä låt, joka paketoi tämän hullun vuoden ja avaa tietä ensi vuoteen ja takaisin Kaj'n omimpaan maailmaan.

Vierailija
7150/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni Jakob laulaa tuossa Suomalaisessa Casanovassa aivan täydellistä suomea, en kuule minkäänlaista aksenttia. Vieraalla kielellä laulaminen tietysti onkin helpompaa kuin saman kielen puhuminen. Hän laulaa täydellisesti myös muilla kielillä, ainakin niillä, joita on kuultu. Ainakin italiaa jonkin verran, espanjaa myös.

Paljon enemmän mä ihmettelen sitä, kuinka hyvin he ovat pystyneet kirjoittamaan ja riimittelemään suomeksi tämän ja ne muut suomenkieliset laulunsa (joita on esimerkiksi Botnia Paradisessa). Kirjoittaminen vitsikkäästi ja nokkelasti on juttu sinänsä, mutta riimitys vaatii vielä enemmän taitoa. Ihan selvästi kaikki kolme piilo-osaavat suomea enemmän kuin tajuavatkaan.

Todellakin! Joku voi olla salarakas mutta KAJ'n miehet on selvästi salasuomenkielisiä. Mielenmaisemahan heillä on sataprosenttisen suomalainen, eikä ole mitään merkitystä sillä, onko laulun kieli suomi, ruotsi, vöyri tai joku muu. Hyvä meirän pojat!

Vierailija
7151/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mahtava tänään herätä ja keitellä kahvit Karaoken tahdissa. Jåo nåo e ja jåo jon bon jovi!

Vierailija
7152/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko missään ollut vielä infoa mitä on iceen saa/ei saa ottaa mukaan? Laukut jne?

Minusta United stage on luvannut "tärkeää infoa" ennen keikkaa, mutta vielä ei ole näkynyt. Toivottavasti saa ottaa mummun vanhan teatterikiikarin, niin näkee sieltä piippuhyllyltä.

Albiinosilkkiuikkuja näkee tähän vuodenaikaan hyvin harvoin.

:D  :D  :D   Mä just eilen viimeksi katsoin Botnian ja yksi ja sama Bertelin repliikki räjäyttää aina vaan, ne perämetsän suolla ristiinkakkivat kurjet, joita Dan-Ole niin rakastaa. Mutta tästä lähtien en pysty pokkana katsomaan myöskään sitä silkkiuikkuselitystä.

Vierailija
7153/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karaoke-biisi on hilpeitä viittauksia pullollaan, esim. "Kara-karaoke" vrt. Måns laulaa v. 2007 Melloehdokkaassaan sanat "Cara-cara mia" samalla sävelkululla; "Jag ser micken i krigarens hand" vrt. "Jag ser yxan i krigarens hand" Roger Pontaren 2000 euroviisussa När vindarna viskar mitt namn; "Ge mig allt do kan" vrt. Gyllene Tider -yhtyeen ikihitissä Sommartider säe "Ge mig allt du vill och allt du kan" jne jne. Joku opiskelijahan voisi tehdä tutkielman, mitä kaikkia viittauksia löytyy!

Vierailija
7154/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just kiva ja sopiva päätösosa Kaj'n Ruotsi-trilogialle. Bastu, Mosquito ja Karaoke on suunnattu sille uudelle ruotsalaiselle ja kansainvälisölle yleisölle, jonka määrää pojat ei villeimmissä unelmissaankaan olisi tietysti osanneet ennakoida. Karaoke villitsee jäähallissa, se on ennakkoon selvä.

Ensi vuonna sitten taas kotiinpaluu ja tekemään sitä varsinaista Kaj'ta. Seuraavaa musikaalia saadaan hetken odottaa, niinhän he on varoittaneet, mutta yksittäiset biisit ja albumit kelpaa kyllä niin sanotusti jonotusmusiikiksi.

Vierailija
7155/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karaoke-biisi on hilpeitä viittauksia pullollaan, esim. "Kara-karaoke" vrt. Måns laulaa v. 2007 Melloehdokkaassaan sanat "Cara-cara mia" samalla sävelkululla; "Jag ser micken i krigarens hand" vrt. "Jag ser yxan i krigarens hand" Roger Pontaren 2000 euroviisussa När vindarna viskar mitt namn; "Ge mig allt do kan" vrt. Gyllene Tider -yhtyeen ikihitissä Sommartider säe "Ge mig allt du vill och allt du kan" jne jne. Joku opiskelijahan voisi tehdä tutkielman, mitä kaikkia viittauksia löytyy!

Joo, mä rakastan kuinka "raskaita" nämä kevytbiisitkin intertekstuaalisessa mielessä on. Kulttuurisia ja verbaalisia referenssejä sinne, tänne ja tuonne. Monta tarinaa taas puristettu vajaaseen kolmeen minuuttiin.

Vierailija
7156/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkivideolla saadaan vastaus täällä askarruttaneeseen kysymykseen siitä, kuka laulaa sen falsettikohdan: Kyllä se Axel on, vaikka täällä monet Jakobia veikkasi.

Vierailija
7157/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karaoke toimii varmasti bilebiisinä ja epäilemättä KOIssa erinomaisesti. Kertsi on kyllä hyvä ja tarttuva. Ja toi Kevinin Yolo/Bon Jovi viittaus tuolla tekstissä on mainio. Ilmankos Kevin muuten niissä teasereissa lauloi sitä Bon Jovia... 

Biisi ei ole nykytrendien mukainen vaan minusta viehättävällä tavalla vanhanaikainen, niinkuin joku jo mainitsikin. Mulle tulee mieleen jotkut vanhemmat euroviisubiisit. Näitä nostalgiakaikuja on monissa KAJ'n biiseissä ja minuun se kyllä vetoaa. En vaan meinaa jaksaa näitä tämän päivän biisejä, tuntuu, että kaikki tekee sitä sitä yhtä ja samaa eli räppiä tai siihen suuntaan. Jos joku tekee rohkeasti jotain ihan muuta, niin se on vain positiivista. 

Mun soittolistalle tää Karaoke ei ehkä kuitenkaan mene, ei mennyt Mosquitokaan. Tosin tykkään tästä Karaokesta Mosquitoa enemmän. Karaoke sopii  päättämään tämän hurlumhei-vuoden. Ehkä tähän tunnelmaan sopiikin paremmin tällainen menevä biisi kuin joku syvällinen perinteisempi KAJ-kappale.

Vierailija
7158/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin jo tunnistanutkin Axelin falsetin, se on se sama jolla hän vetää Ässolissa. Mutta tosi hyvin on Karaokessa hyödynnetty myös jokaisen luottorekisteriä ja -osaamista, Axelilla sitä bassosävyä ja Kevinin käsittämättömän ketterää jåonåoyoloilua. Jakob sitten antaa tulla aidolla Satumaa-fiiliksellä. Hyvä paketti!

Vierailija
7159/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karake Sing-A-Long julkaistiin 9 tuntia sitten, ja se on nyt YouTubessa sijalla #6 trendaavan musiikin listalla.

Vaarallinen korvamato, suorastaan korvaamaton, kuten Folke Rundqvist sanoisi. Katsoin sen aamulla pimeässä puhelimesta ennen kuin nousin sängystä ja heräsin heti.

Vierailija
7160/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hurja vuosi Kaj'lla, pitää oikein hattua nostaa. Mello-kisa kaikkine vaiheineen, käsittämätön pyöritys Euroviisuissa esikisoista karsintoihin ja finaaliin, kaksi pitkää ja raskasta kiertuetta, kolme uutta biisiä, historian suurin oma konsertti ja palkintoja niin paljon ettei kaappiin mahdu. Voihan pojat minkä teitte!