Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9319)

Vierailija
7121/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kaj'takaan tietenkään euroviisuedustuksen perusteella kutsuta, eiväthän he edes edustaneet Suomea. Kaj saa sen oman kutsunsa muilla perusteilla, jotka on täällä moneen kertaan lueteltu. Erikakin voi saada kutsun, jos hän on tänä vuonna jotenkin erityisesti ansioitunut tai jos presidentti on käynyt hänen konsertissaan. Silläkin perusteella on usein kutsuttu artisteja.

Vierailija
7122/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en ole ennen ollut konsertissa jäähallissa (tai olen ollut kerran, mutta se oli 40 vuotta sitten ulkomailla), niin kysyisin, jätetäänkö siellä ulkovaatteet narikkaan vain otetaanko ne mukaan omalle paikalle. Minulla on lippu tavalliselle istumapaikalle (ei VIP).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7123/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikallekin muuten on tänä vuonna myönnetty yksi palkinto, joten on se mahdollista, että hänet nähdään Linnassa. Hän siis sai alkuvuodesta Iskelmägaalassa tittelin Vuoden artisti. Onhan se jonkinlainen meriitti, siis kevyen musiikin alalla.

Vierailija
7124/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonotus tapahtuu ulkona, jos joku jonottaa haluaa. Periaatteessahan ei tarvitse, vaan voi mennä paikalle vasta vähän ennen kahdeksaa, jolloin konsertti alkaa. Niin mä aion itse tehdä. Mulla on kyllä vip-lippu, jolla saisi syötävää ennen h-hetkeä (en edes huomannut lippua ostaessani, että siihen kuuluu ruokaakin), mutta en mä jonkun nakkisämpylän takia viitsi sinne ennen aikojaan vääntäytyä. Mulle riittää Kaj.  :)

No tietenkin menette ajoissa ja harrastatte yhteislaulua!

Vierailija
7125/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en ole ennen ollut konsertissa jäähallissa (tai olen ollut kerran, mutta se oli 40 vuotta sitten ulkomailla), niin kysyisin, jätetäänkö siellä ulkovaatteet narikkaan vain otetaanko ne mukaan omalle paikalle. Minulla on lippu tavalliselle istumapaikalle (ei VIP).

Niissä jäähallikonserteissa, joissa mä olen käynyt, on aina ollut narikka johon vaatteet voi jättää. Nordiksessa käynnistäni on aikaa, mutta oletusarvo varmaan on sielläkin, että ulkovaatteet narikkaan. Ei kai kukaan edes jaksaisi siellä paksuissa syys/talvitamineissa istua/seisoa?

Vierailija
7126/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonotus tapahtuu ulkona, jos joku jonottaa haluaa. Periaatteessahan ei tarvitse, vaan voi mennä paikalle vasta vähän ennen kahdeksaa, jolloin konsertti alkaa. Niin mä aion itse tehdä. Mulla on kyllä vip-lippu, jolla saisi syötävää ennen h-hetkeä (en edes huomannut lippua ostaessani, että siihen kuuluu ruokaakin), mutta en mä jonkun nakkisämpylän takia viitsi sinne ennen aikojaan vääntäytyä. Mulle riittää Kaj.  :)

No tietenkin menette ajoissa ja harrastatte yhteislaulua!

Mä olen menossa yksikseni ilman seuralaista. Yhteislaulu on periaatteessa loistava ehdotus, mutta jos mä avaisin suuni, joku musiikkipoliisi epäilemättä raahaisi mut välittömästi putkaan. Sitä riskiä en ota.

Vierailija
7127/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä parasta olisi kutsua joko molemmat, KAJ ja Erika, tai sitten ei kumpaakaan. Muuten riehaantuu taas puolet valtakuntaa ja media. 

Kyllä siihen kutsuun jokin meriitti pitää olla. Joten ihmettelisin jos Erika saisi kutsun. 

Hyvä sijoitushan Erikalla Suomen mittapuulla oli plus Kaj edusti Ruotsia, vieläkö tälläistäkin aletaan lässyttää täällä.

Varmaan edellinen kirjoittaja tarkoitti, että pelkkä euroviisuedustus ei ole riittävä meriitti Linna-kutsuun (mitenkään Erikaa artistina tai henkilönä väheksymättä). Ei ainakaan aiempina vuosina ole ollut. Lordi aikoinaan kutsuttiin, koska se voitti kisan, mikä taas jo on meriitti. Kaj'n (melko) varma kutsu perustuu siihen, että he olivat yhtenä isäntänä presidentin

Lordihan ei mennyt Linnan juhliin, koska sinne ei olisi päässyt naamioituneena eikä hän näyttäydy julkisuudessa omilla kasvoillaan. Lähetti sitten vaimonsa, mikä oli etikettivirhe.

Vierailija
7128/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikallekin muuten on tänä vuonna myönnetty yksi palkinto, joten on se mahdollista, että hänet nähdään Linnassa. Hän siis sai alkuvuodesta Iskelmägaalassa tittelin Vuoden artisti. Onhan se jonkinlainen meriitti, siis kevyen musiikin alalla.

Linnan juhliin kutsutaan joka vuosi useita palkittuja tai muuten paljon näkyvyyttä saaneita viihdeartisteja, joten ehkä Erikakin kutsutaan.

Vierailija
7129/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pää-Lordi ei mennyt (vaan teki kuuluisan etikettivirheensä), mutta eikös ne muut lordit menneet?

Vierailija
7130/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, pää-Lordi ei mennyt (vaan teki kuuluisan etikettivirheensä), mutta eikös ne muut lordit menneet?

Eivät menneet. Saivat kyllä kaikki kutsun, mutta jättivät tilaisuuden väliin. Se oli pienimuotoinen skandaali silloin.

Vierailija
7131/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä parasta olisi kutsua joko molemmat, KAJ ja Erika, tai sitten ei kumpaakaan. Muuten riehaantuu taas puolet valtakuntaa ja media. 

Kyllä siihen kutsuun jokin meriitti pitää olla. Joten ihmettelisin jos Erika saisi kutsun. 

Hyvä sijoitushan Erikalla Suomen mittapuulla oli plus Kaj edusti Ruotsia, vieläkö tälläistäkin aletaan lässyttää täällä.

Varmaan edellinen kirjoittaja tarkoitti, että pelkkä euroviisuedustus ei ole riittävä meriitti Linna-kutsuun (mitenkään Erikaa artistina tai henkilönä väheksymättä). Ei ainakaan aiempina vuosina ole ollut. Lordi aikoinaan kutsuttiin, koska se voitti kisan, mikä taas jo on meriitti. Kaj'n (melko) varma kutsu perustuu siihen, että he olivat yhtenä isäntänä presidentin

Itse näen suurimpana syynä miksi KAJ todennäköisesti kutsutaan sen, miten ovat näyttäneet suomenruotsalaista kulttuuria Euroopassa, etenkin Ruotsissa. Ja myös täällä Suomessa parantaneet monien suomenkielisten asennetta suomenruotsalaisuuteen. 

Vierailija
7132/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vientiteko on mielestäni KAJn kutsun aiheena. Ovat tehneet suomalaisuutta ja suomalaista saunakulttuuria tunnetuksi maailmalla. On laajasti tunnettua, että Ruotsin euroviisuedustajat ovat suomalaisia. Lisänneet ainakin ruotsalaisten matkailua Suomeen.

Tietenkin myös kieliasiat. Suomenruotsalaisuudella on nyt parempi mielikuva keskivertosuomenkielisten keskuudessa.

Vierailija
7133/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätettäisiinkö taas Erika rauhaan tässä ketjussa. 

Vierailija
7134/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätettäisiinkö taas Erika rauhaan tässä ketjussa. 

Samaa mieltä. Keskusteltaisiinko KAJ'sta vaan. Ei please tehdä tästä mitään KAJ /Erika väittelyketjua. Sain niin tarpeekseni siitä keväällä täällä vauvalla. Se oli erittäin  ikävää luettavaa. 

Tää ketju on pysynyt niin kivana tähän saakka. Hyvä foorumi monelle keskustella KAJ'sta, jos ei esim. ole KAJ'ta fanittavia kavereita. 

Vierailija
7135/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tämä ollut vielä täällä? Suomalaisen casanovan liveveto. Tässä Jakob laulaa koko biisin, vaikka levyllä Kevin taitaa vetää ne casanovan osuudet. Jälleen kerran ei voi kuin hämmästellä, kuinka äidikielisen kuuloisesti aksentiltaan Jakob pystyy laulamaan suomeksi. Ehkä jotkut painotukset on vähän omituisia, mutta muuten ei erotu juuri aksenttia.

Vierailija
7136/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ollut myöskään kuullut aiemmin:

https://www.youtube.com/shorts/uusZyYyVoSg

Vierailija
7137/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos tämä ollut vielä täällä? Suomalaisen casanovan liveveto. Tässä Jakob laulaa koko biisin, vaikka levyllä Kevin taitaa vetää ne casanovan osuudet. Jälleen kerran ei voi kuin hämmästellä, kuinka äidikielisen kuuloisesti aksentiltaan Jakob pystyy laulamaan suomeksi. Ehkä jotkut painotukset on vähän omituisia, mutta muuten ei erotu juuri aksenttia.

Facessa oli keskustelua siitä kuka levyllä laulaa mitkäkin osuudet. Yritin itse kuunnella muutaman kerran, mutta en pysty sanomaan. Jakobkin kyllä pystyy laulamaan suomeksi hyvin kuten on monta kertaa nähty.

Vierailija
7138/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni Jakob laulaa tuossa Suomalaisessa Casanovassa aivan täydellistä suomea, en kuule minkäänlaista aksenttia. Vieraalla kielellä laulaminen tietysti onkin helpompaa kuin saman kielen puhuminen. Hän laulaa täydellisesti myös muilla kielillä, ainakin niillä, joita on kuultu. Ainakin italiaa jonkin verran, espanjaa myös.

Paljon enemmän mä ihmettelen sitä, kuinka hyvin he ovat pystyneet kirjoittamaan ja riimittelemään suomeksi tämän ja ne muut suomenkieliset laulunsa (joita on esimerkiksi Botnia Paradisessa). Kirjoittaminen vitsikkäästi ja nokkelasti on juttu sinänsä, mutta riimitys vaatii vielä enemmän taitoa. Ihan selvästi kaikki kolme piilo-osaavat suomea enemmän kuin tajuavatkaan.

Vierailija
7139/9319 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli Facebookin feedissä just vastaan video, jossa pojat ilmoittavat, että jäähallin konsertin kässäri on nyt valmis ja että kattaus on yllättävä. Erityisesti he itse yllättyivät siitä, millaiseksi se lopulta muotoutui.

Permannon "moshpitiin" on vielä joitakin paikkoja jäljellä. Ne kannattaa kuulemma ostaa pois, ettei sitten tarvitse loppuikäänsä katua.  :)

Vierailija
7140/9319 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Karaoke julki! Musiikkivideokin löytyy, voi harjoitella sanoja karaoketyyliin: